Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og i dagens too much information-spalte: ting som litt overraskende viser seg å være dritskummelt etter en fødsel: bæsje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dagens too much information-spalte: ting som litt overraskende viser seg å være dritskummelt etter en fødsel: bæsje.

:fnise: Det hadde jeg da jammen nesten forventet at var skummelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i dagens too much information-spalte: ting som litt overraskende viser seg å være dritskummelt etter en fødsel: bæsje.

haha ja!

De sa til meg "frykten for å gjøre det er større enn smerten å faktisk gjøre det".

Hos meg var det sant. Brukte laktulose de første to ukene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror her har og ekstremt sugebehov. Vi har akkurat snakket med barnelege og jm og de sa vi kunne gi han smokk sålenge han suger riktig på puppen. Så; smokk here we come!

Bra dere koser dere :hjerte: Det er litt overveldende og rart å starte et nytt liv med baby, men det går seg til og snart husker dere ikke hvordan det var før hun ble født.

Akkurat ja. Nå kom vi inn på et tema jeg ikke kunne noen ting om, kjenner jeg. :fnise: kjekt å høre at folk får litt ulike råd - det bekrefter vel bare at disse små er mennesker og ikke forutsigbare maskiner :P

Ja, og det er også fint at det er anbefalinger og "bør og hør" der ute, vent så og så lenge og ikke gjør ditt og datt.. Men det kan også sørge for at ting blir littt vanskeligere. Ganske tidlig sluttet vi å høre på hva man bør, og gjorde heller hva vi selv følte for. Litt vanskelig i og med at det var første barn osv. Man vil jo helst gjøre alt riktig, men det er en jungel der ute :)

Enig. Jeg har priset meg lykkelig under graviditeten for at jeg har kritisk sans og sunn fornuft, og jeg er ikke noe mindre glad for det nå. Jeg er vant til å være skeptisk til ...tja, det meste? :fnise: Kan godt tenke meg at informasjons- og synsejungelen blir fryktelig overveldende for noen.

Nå synes jeg jo egentlig at ammingen går stadig bedre, og de problemene som er har ikke med sugetak og sånt å gjøre (annet enn at hun av og til må ha et par forsøk for å få det helt riktig, men det er vel normalt?). Så sånn sett ville det vel.ikke vært så gæli å prøve smokk litt sånn innimellom og ikke hele tiden

tiden....? :klo:

Vi ventet over 1 mnd, fordi jeg var så inni h*** sår og amminga var fortsatt en prøvelse. Det tok 5 uker før den verste puppen begynte å gro :overrasket:

Så da var hun ikke videre interessert i smokken, brukte den noen få ganger. Da syntes jeg jo det var kjekt, så slapp vi å avvenne henne og alt det der. Men nå... Hun har ingen bamser eller klut eller whatever som hun har knyttet seg til, så når hun skal sove er det KUN pupp og mammakos som gjelder.

Koselig, jada. Men litt slitsomt også, når hun er blitt så stor :roll:

5 uker, auuuuu!?! :haar: jeg har pupper som oppfører seg sånn noenlunde ålreit så langt heldigvis (selv om jeg ikke eier kontroll, eller en gang peiling på hva de foretar seg. Sitat fra meg til mannen før i dag: "Eh, de våte dråpene på dolokket og gulvet på do? Jeg har ikke tissa der assa, det er melk. Det ble bare være da jeg prøvde å tørke opp. Jeg går og ammer, jeg." :ler: )

Fordelen med å ikke introdusere smokk er vel at du slipper avvenningen? Men da må du vel avvenne puppen i stedet ;)

Så koselig å lese oppdateringer fra den lille familien! :rodmer:

Så koselig å lese om hvordan det går med dere :rodmer:

Her er det fortsatt ganske kos! :)

Jeg vil og vite navn....

Skal sende!

Aww, kooos :)

:)

haha ja!

De sa til meg "frykten for å gjøre det er større enn smerten å faktisk gjøre det".

Hos meg var det sant. Brukte laktulose de første to ukene :)

Det ble yoghurt med svisker og linfrø til lunsj her. Restlager fra graviditeten :hoho:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren som hadde utreisesamtale med meg sa at hun blir mer bekymret om folk ikke må koble til barnet en tre-fire ganger minst enn ikke i starten ;)

Men forutsigbarheten synes jeg i hvert fall med mine unger ikke har kommet før tidligst tre-fire uker. Og da bare biiiittelitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalltips forøvrig, gå heller på do flere ganger i stedet for å presse på deg hemoroider som så eksploderer og det ser ut som om du har født i do på mengden blod fra ulike steder... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rørende å lese om den første tiden deres :rodmer: kjenner meg veldig igjen!!

Ho JM dama du skrev om MÅ ha ei søster i Kristiansand :opplyser: jeg opplevde akkurat det samme. Ei gammal skummel røy som kasta seg over oss og tok et godt grep i puppen min og i nakken på Mini og tvang han på. Tårne spruta etter ho forlot rommet :( sånne damer burde heller jobbe med å svare telefoner!!! :fnise:

Høres ut som dere koser dere masse :) Det er veldig godt å høre :)

Jeg bæsja ca 2 døgn etter fødselen og ble så ekstremt happy for at jeg fikk det til at det var like før jeg skrev det på facebook :hoho:

Vi begynte med smokk dagen etter vi kom hjem fra sykehuset :P amminga var ikke helt på plass, men jeg var så sår at jeg ikke orka at han brukte meg som smokk. Merka i grunnen ingen forskjell på amminga etter smokken ble innført :)

Gleder meg veldig til å lese fødselshistorien din :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren som hadde utreisesamtale med meg sa at hun blir mer bekymret om folk ikke må koble til barnet en tre-fire ganger minst enn ikke i starten ;)

Men forutsigbarheten synes jeg i hvert fall med mine unger ikke har kommet før tidligst tre-fire uker. Og da bare biiiittelitt :ler:

Ja, akkurat ja. Det er i grunn litt morsomt når hun ikke får det til. Hiver seg over puppen, og får dét sinnatrynet. Tydeligvis så.jævla.irritert. :ler: Og når hun griner og trekker pusten ekstra hardt, så kommer det sånne små gryntelyder. Så sinnatrynet følges opp av et "hnggggghæææææh *grynt-grynt-grynt*" Sliter LITT med å få all verdens sympati for frustrasjonen hennes da :hoho:

Stalltips forøvrig, gå heller på do flere ganger i stedet for å presse på deg hemoroider som så eksploderer og det ser ut som om du har født i do på mengden blod fra ulike steder... :plystre:

Holy macaroni! :blink: tips notert. Med skjelvende hånd.

Så utrolig rørende å lese om den første tiden deres :rodmer: kjenner meg veldig igjen!!

Ho JM dama du skrev om MÅ ha ei søster i Kristiansand :opplyser: jeg opplevde akkurat det samme. Ei gammal skummel røy som kasta seg over oss og tok et godt grep i puppen min og i nakken på Mini og tvang han på. Tårne spruta etter ho forlot rommet :( sånne damer burde heller jobbe med å svare telefoner!!! :fnise:

Høres ut som dere koser dere masse :) Det er veldig godt å høre :)

Jeg bæsja ca 2 døgn etter fødselen og ble så ekstremt happy for at jeg fikk det til at det var like før jeg skrev det på facebook :hoho:

Vi begynte med smokk dagen etter vi kom hjem fra sykehuset :P amminga var ikke helt på plass, men jeg var så sår at jeg ikke orka at han brukte meg som smokk. Merka i grunnen ingen forskjell på amminga etter smokken ble innført :)

Gleder meg veldig til å lese fødselshistorien din :rodmer:

Jeg lurer på om det er endel av de der jordmødrene der. Er så mange som har sånne historier. :kjefte:

Bæsjeoppdateringer på Facebook, ja. Jeg tror jeg skjønner hva du mener. :hoho: du hadde vel fort havna i den oversharing-tråden her inne da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...er det nå vi skal begynne å snakke om sting? Og renselsen? :lur:

Jeg vil gi deg en :klem: for alt du går gjennom! :fnise: Håper på en måte jeg skal gjennom det samme en gang, men hvis det ikke skjer så skal jeg trøste meg med at det er enkelte aspekter det er greit å slippe. :ler:

Men helt seriøst, kvinner er så RÅ!

“Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding.”
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk sitat! :hoho:

Men altså. gørr og småvondt og ømme kroppsdeler til tross: dette går fint. Tror mange har det verre.

Eller: jeg mener: uff, stakkars meg. *tar en sjokoladebit til*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe =)

Hvis du er veldig øm og har sting og de begynner å klø evt bli litt verre (de kunne visst bli litt strammere før det ble bedre, hvilket også var tilfellet her) så anbefaler jeg å smøre på Bepanthen der nede. Bare ta på en handske eller noe og smør i vei, hjalp mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg! :) Høres ut som alt går så bra som det bare kan så tidlig. Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver. Vil veldig gjerne høre navnet dere har valgt hvis du vil dele :) Synes du det er rart å kalle henne det? Tok lang tid før jeg ble komfortabel med navnet til vesla mi, selv om det var det navnet jeg ønska meg og ikke kunne tenke meg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe =)

Hvis du er veldig øm og har sting og de begynner å klø evt bli litt verre (de kunne visst bli litt strammere før det ble bedre, hvilket også var tilfellet her) så anbefaler jeg å smøre på Bepanthen der nede. Bare ta på en handske eller noe og smør i vei, hjalp mye!

De er ikke så ille så langt. Ømme og gjør bittelitt vondt, men jeg glemmer fort at de er der. Det verste er når jeg nyser :blink: Eller sånn som nå hvor hun hadde verdens saftigste putrepromp og både jeg og mannen fikk latterkrampe. :ler: Men triks er notert, takk!

Så koselig å høre fra deg! :) Høres ut som alt går så bra som det bare kan så tidlig. Kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver. Vil veldig gjerne høre navnet dere har valgt hvis du vil dele :) Synes du det er rart å kalle henne det? Tok lang tid før jeg ble komfortabel med navnet til vesla mi, selv om det var det navnet jeg ønska meg og ikke kunne tenke meg noe annet.

Skal sende deg PM :)

Ja, det er i grunnen litt rart. Det er sånt man tenker skal sitte som et skudd og være helt "riktig" fra begynnelsen av. Men sånn er det jo ikke :P selv om jeg er SÅ fornøyd med valget og synes det passer godt på henne, så sitter det litt langt inne å bruke det av og til. Det hender jeg må tenke meg om i et sekund for å huske hva det er. Og av og til holder jeg på å kalle henne noe annet :ler: så...vanen er ikke helt innarbeida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var fryktelig rart at lille hadde fått navnet sitt :fnise: tok godt over et halvt år før det ble mer naturlig. Av og til fikk jeg helt noia og bare "herregud det er JEG som har gitt henne dette navnet og nå må hun ha det resten av livet" :bond:

Gikk over :hoho:

Endret av Pasadena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...