Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Uff, i dag kjenner jeg ikke liv heller :-/ Lille er mer aktiv på kveldene enn på morgenen, men jeg har omtrent alltid kjent litt før denne tiden på dagen. Har prøvd kald saft og alt. Tipper det bare er tilfeldigheter, men jeg er veeeldig glad jeg har den kontrollen straks.

:kose: Det sikkert tilfeldigheter som du sier, men godt du får sjekket det ut om kort tid! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det? :)

Aldri hørt om noen som liker den barnehageopptakgreia :( Men alle jeg kjenner som fikk barn etter 1. sep i fjor fikk barnehageplass i år :) Kommer an på dekningen der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, kontroll over! Endelig, var endel venting i dag. Ble sittende med CTGen (hjertelyd-måling) i nesten en time mot 20 min sist, uten at noen forklarte hvorfor. Stakkars mannen som satt på gangen begynte å bli skikkelig nervøs. Men det var visst ikke noe galt. Rare greier, og irriterende å ikke få noe informasjon... og alt så fint ut på UL og GU. Litt mer moden nå: rundt 2 cm (eller som legen sa etter å ha lett godt og lenge etter det forbanna busskortet: akkurat nå er det vel nærmere 3 cm. Høhøhø.).

Det går fremover ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra! :strix:

Er det et overtidsfenomen å sjekke hjertelyden såpass lenge? Jeg gikk jo ikke på overtid, og på alle de vanlige kontrollene var det jo bare doppler i sånn 30 sek eller noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det så fint ut med lille bebissen. Tenk å skremme mora si sånn. Håper du har det fint i dag, tross at det er litt kjipt å være på overtid :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alt vel med baby, mer modning og 2-3 cm! :hoppe:

Fikk du ny time?

Ja, skal inn på onsdag også. Og har det ikke skjedd noe innen fredag så blir det igangsetting da. :)

Hurra for at alt fortsatt er bra.

Hurra! :) Litt som forventa. Men godt å få bekrefta.

Godt å høre at alt er bra! :strix:

Er det et overtidsfenomen å sjekke hjertelyden såpass lenge? Jeg gikk jo ikke på overtid, og på alle de vanlige kontrollene var det jo bare doppler i sånn 30 sek eller noe :ler:

Jeg tror det er sånn de gjør det når de vil se litt på hvordan den er over tid. Typisk overtid og for de som har kjent lite bevegelse og kommer inn for å sjekke at alt står bra til. Og

så er det sånn kul skjerm man kan sitte og glo på:

14919355879_b3fe6625eb_h.jpg

(jupp, jeg er så nerd at jeg tok bilde av den :sjenert:)

Er fra omtrent 25 min det her, tror jeg. Øverste linja er hjertelyden til Lille. Den stod også med tall oppe i det ene hjørnet av skjermen, men jeg var visst ikke SÅ nerd at jeg kom på å få med det på bildet :ler: De store "hoppene" er typiske når det er aktivitet inni der, da går pulsen opp. Og ruglelinja nederst er fra måling av sammentrekninger i magen. Jeg har visst kynnere, men jeg merker dem ikke. Sæææært. :P

Så bra at det så fint ut med lille bebissen. Tenk å skremme mora si sånn. Håper du har det fint i dag, tross at det er litt kjipt å være på overtid :klemmer:

Ja, tenk å gjøre det!? Dårlige gener eller noe. (mannens. Selvfølgelig)

Jeg klarer meg helt fint på overtid altså. Er bare utålmodig. Og siden mannen har en startdato på jobb, så betyr hver dag over at han får én dag mindre hjemme med Lille. Men han får uansett mer enn de 2 ukene han ville hatt om han var i full jobb, så skal virkelig ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en bekreftelse på at alt er bra! Det må jo egentlig være ganske greit at kroppen forbereder seg litt sånn i det stille med kynnere og åpning, før det setter i gang for fullt. :Nikke:

Og så er det sånn kul skjerm man kan sitte og glo på:

(jupp, jeg er så nerd at jeg tok bilde av den :sjenert:)

Det fant jeg også tid til etter at jeg ble operert for noen uker siden. :fnise: Mine egne, kjedelige stats riktignok, men det var første gang jeg var i den situasjonen så det var litt spennende likevel. :)

Når er det mannen starter i den nye jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt med en bekreftelse på at alt er bra! Det må jo egentlig være ganske greit at kroppen forbereder seg litt sånn i det stille med kynnere og åpning, før det setter i gang for fullt. :Nikke:

Det fant jeg også tid til etter at jeg ble operert for noen uker siden. :fnise: Mine egne, kjedelige stats riktignok, men det var første gang jeg var i den situasjonen så det var litt spennende likevel. :)

Når er det mannen starter i den nye jobben?

Yay, bildenerder unite! :5:

Jeg tok bilde av røntgenbildet da jeg fikk rotfylling også :plystre: (vurderte i et halvt sekund å dele det på Face, men konkluderte rimelig raskt med at der går vel i grunnen grensa for hva som ikke finnes interessant for andre :ler: ).

Hva slags operasjon hadde du (om det er lov å spørre)?

Mannen har først et oppdrag han har tatt på seg før han fikk nyjobben. Starter i begynnelsen av oktober. 3,5 uke, og da er det korte dager og nærme Oslo, så han/vi får en myk start! :strix: også er det den nye, faste jobben fra 3.november :)

Murringer herved omdøpt til kynnere.

Åneidadu, det er da ikke så enkelt at det er bare én ting som gjør vondt/er ubehagelig her :ler: Murringer er mer som menssmerter i underlivet. Kynnere er når livmoren trekker seg sammen og hele magen blir stiv og rar. De kan visst gjøre litt vondt de og, men det har ikke jeg opplevd så langt. Også er det jo rier, men de har jeg ikke hatt "gleden" av å bli kjent med enda. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yay, bildenerder unite! :5:

Jeg tok bilde av røntgenbildet da jeg fikk rotfylling også :plystre: (vurderte i et halvt sekund å dele det på Face, men konkluderte rimelig raskt med at der går vel i grunnen grensa for hva som ikke finnes interessant for andre :ler: ).

Hva slags operasjon hadde du (om det er lov å spørre)?

Mannen har først et oppdrag han har tatt på seg før han fikk nyjobben. Starter i begynnelsen av oktober. 3,5 uke, og da er det korte dager og nærme Oslo, så han/vi får en myk start! :strix: også er det den nye, faste jobben fra 3.november :)

Så fint, da har dere litt god tid sammen, det må være koselig. :rodmer:

Jeg var inne til konisering, har skrevet litt om det i dagboka nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. aug. Mazilla (gutt)

20. aug. Stjernesol (jente)

22. aug. Kokos (gutt)

23. aug. Pasadena (gutt)

Yesterday (gutt)

24. aug. UL-termin

MarianneE (gutt)

25 aug. Bakepulver-mannen (robot)

missdior (jente)

Rumle (jente)

27. aug. HopsiDeisi (gutt)

28. aug. Daenrys (jente)

Millimani (jente)

29. aug. Kakaoen (jente)

30. aug. La Traviata (gutt)

KatteLatte (jente)

31. aug. Tekola (gutt)

01. sep. *bakepulver* (gutt)

02. sep. Blondie (gutt)

Pasadena (gutt)

03. sep.

04. sep MarianneE (gutt)

05. sep HopsiDeisi (gutt)

*bakepulver* (gutt)

06. sep Millimani (jente)

Sånn, oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt lite liv i magen i forhold til hvor mye det har pleid å være. Men mer enn det har vært før i dag, og h*n reagerer på kald saft og sånt, OG alt så jo bra ut på kontroll, så jeg har bestemt meg for å ta det med ro. Lille samler vel energi til å plage vettet av oss når h*n først kommer ut :P

Endel murring og sånt her, og noen litt vondere "tak" innimellom, men sånn var det jo etter sist gang jeg ble strippa også, så jeg nekter å tolke det som noe som helst :snurt:

Også tippa jeg 5. september selv. Fordi det hørtes så koselig ut å få baby på samme dag som HopsiDeisi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover jo mye, de små nurkene ;) så det er kanskje bare det han driver med!

Håper det tar seg opp i løpet av natta, sånn at du kan ta fatt på fødselen i morra! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...