Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Du er nok på sykehuset i løpet av dagen, kjære deg :). Ønsker deg masse lykke til, og glem for guds skyld ikke å fokusere på pusten.

Hvil deg masse nå, og spis og drikk godt. Du skal gjennom ditt livs maraton, og må ha litt å gå på.

Vannet ditt kan vel gå når som helst nå (eller det kan også gå når du er på sykehuset), så jeg ville lagt et håndkle under meg i sofaen var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommanderte ham i seng, jeg. Han adlød ganske kjapt - tror det var mer fristende enn å sitte å jobbe som han gjorde frem til nå :ler:

Hjelp, hvor strenge er de på sånt på sykehuset - han kan ikke bli nekta å være med på fødselen? Pga en forkjølelse? :haar: Hensynet til nyfødte og pasientene der må jo selvfølgelig komme først, men uææææh, tanken på at han ikke skulle få bli med.... :bond:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

La oss nå ta en ting av gangen - mannen er i seng og blir frisk til fødselen. Fødselen er ikke i gang enda, så la nå den bekymringen komme senere. Det er vel uansett et spørsmål om han nyser uavbrutt og hoster ditto.

Der er jo remedier - munnbind, etc.

Du kan jo ringe til dem og høre også - slik at du evt. i verste - usannsynlige - fall har din mor eller lignende som erstatter. Jeg tror at det skal litt til for at han blir nektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. *prøve å puste ut*

Måtte ringe mamma (som har krevd daglig telefonkontakt de siste to ukene :fnise: ) for å fortelle at ting kanskje er i ferd med å skje. Nevnte at han ikke er i toppform, så da har vi ihvertfall en plan B. Hun bor litt over 1 time unna Oslo, burde gå greit sånn i tilfelle ullfille. Men satser på at det ikke blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ligger/sitter så kommer de ganske tett disse riene eller hva jeg nå skal kalle dem. Nå er det runt 6 min mellom. Men de er jo ikke noe sterke.

...best å spise opp den Smash-isen jeg har i fryseren. Kan jo hende den blir dårlig mens vi er på sykehuset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge jeg ligger/sitter så kommer de ganske tett disse riene eller hva jeg nå skal kalle dem. Nå er det runt 6 min mellom. Men de er jo ikke noe sterke.

...best å spise opp den Smash-isen jeg har i fryseren. Kan jo hende den blir dårlig mens vi er på sykehuset.

Prioriteringene er det i hvert fall ikke noe i veien med, ingen tid å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en is til mannen også da jeg var på butikken. Sa at nå er det jo viktig at han har is i magen. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå spennende nå!! :hoppe:

Mine rier var heller ikke sterke, og de ble aldri det. De var såpass svake at jeg helt fint kunne sove mellom hver, våknet og pustet litt ekstra når det kom en ny rie. Og sånn var det helt fram til 9 cm åpning, jordmoren fikk sjokk og beordret meg inn på fødestua. Vi har lang reisevei til sykehuset da, derfor dro vi fit tre-fire timer etter at riene startet, selv om de var svake.

Just saying :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar:

:bond:

:hakeslepp:

Menmenmen.... jeg sitter jo og sier til meg selv at dette ikke er på ånkli fordi de ikke er sterke!

Vi har bare 15 min kjøring til sykehuset da. Muligens mindre med en bestemt mann bak rattet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tja... Jeg mener å huske at når det er 5 min mellom, da skal man i allefall ringe føden og snakke med dem. Det er helt greit å ta en telefon dit, høre hva de sier og kanskje dra inn på en sjekk om de syns det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte føden. Nå er det omtrent 5 min mellom, og de varer i 45 sekunder. Og gjør litt vondere, men jeg må liksom kom ikke puste meg gjennom dem og kunne nok klart å prate meg gjennom dem og. De mente jeg kunne se det litt av hvis jeg ville, i 1 time f.eks. Så da lager jeg middag og steller med stakkars, syke mannen :hoho:

(mest fordi jeg har sitt rolig så lenge og vil se hvordan det går når jeg er på beina litt)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ligger/sitter så kommer de ganske tett disse riene eller hva jeg nå skal kalle dem. Nå er det runt 6 min mellom. Men de er jo ikke noe sterke.

...best å spise opp den Smash-isen jeg har i fryseren. Kan jo hende den blir dårlig mens vi er på sykehuset.

Det kan vare en stund før de plutselig tar til. Har du lastet ned en rieteller-app?

Mine var "koserier" fra klokken ca 17.00 til 22.30. Det var sånn at jeg tenkte tja, dette kan like godt være lurerier, det var ca 4 min mellom dem og de varte i 50-60 sekunder. Tok seg ikke opp før klokken 22.30 da jeg skulle gå å legge meg.

Hvis dere har så kort tid til sykehuset som 15 min hadde jeg drøyt det litt, det som jordmor fortalte meg (og som jeg også gjorde da jeg hadde lurerier et par uker tidligere) var at hvis du går i dusjen og det likevel fortsetter, så er det ofte ekte rier. Hvis det forsvinner ved bevegelse eller etter dusj er det ofte lurerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...