Fibonacci Skrevet 17. september 2014 #2081 Skrevet 17. september 2014 Hihi Så plagsomt med alt byggebråk når dere har sånne netter! All sympati herfra!
Lilleninja Skrevet 17. september 2014 #2082 Skrevet 17. september 2014 Flinke "bakverket" som nyser på pappaen sin
Millimani Skrevet 18. september 2014 #2083 Skrevet 18. september 2014 Genial "måte" å nyse på Ja, da var vel pappen blid, tenker jeg... Men så plagsomt med alt det bygge-bråket da, boring i mur skjer jo ikke akkurat lydløst... Håper det ikke varer så lenge!
*bakepulver* Skrevet 18. september 2014 Forfatter #2084 Skrevet 18. september 2014 (endret) Nettene er stort sett helt greie, altså! Hun sover gjerne mellom 2 og 4 timer av gangen (oftere 2...), så er det mat og kanskje bleieskift, og så er hun stort sett fornøyd. Hun sovner jo stort sett ikke i egen seng, men det er vel må vente til hun har sovnet på meg og så prøve å lure henne over. Lettere sagt enn gjort, hun våkner jo gjerne til litt, men litt kosing og hysjelyder mens hun ligger der pleier å fikse det (ok, ikke "litt". Det tar evigheter ) Bruker varmeflaske i senga hennes sånn at den ikke skal være så kald, og har lagt helseteppe i en rull rundt hodet hennes. Er litt nervøs for det siste mtp krybbedød og sånt, men hun får jo ikke flytta så mye på hodet enda. Mulig babynestet kunne fungert enda bedre, men det er også enda skumlere synes jeg... Har prøvd meg litt på svøping og, men er litt redd for å gjøre det feil, så har ikke gjort det på natta. Vurderer å sjekke ut Ergobaby Swaddler, den ser praktisk og ergonomisk ut - men de er litt dyre (500 for to stk). Endret 18. september 2014 av *bakepulver*
*bakepulver* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #2085 Skrevet 21. september 2014 ...også var det bleieutslett, trøske og såre brystvorter på gang. ...mer ellers har vi det bra. Mannen feiler ikke noe. Mer enn det vanlige 1
mia83 Skrevet 21. september 2014 #2086 Skrevet 21. september 2014 Gratulerer så mye! Så nydelig hun er! Har jo ikke vært her på en måned eller så jeg.. hehe..
Gjest Tekola Skrevet 21. september 2014 #2087 Skrevet 21. september 2014 Hvorfor nøye seg med en ting, når man kan feile flere? God bedring, lykke til og alt det der!
*bakepulver* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #2088 Skrevet 21. september 2014 (endret) De der ulykkene som sjeldent kommer alene...? Jeg kom på å bruke hårføneren min til å tørke snuppa etter bleieskift. Den har kaldluftsinnstilling, så det virket mye mer skånsomt enn å gni henne tørr. Så da har vi prøvd det et par ganger - helt til jeg stod på badet i stad og skiftet bleie. FFFFFF så hårføneren. Som vanlig. Så sa den FFFFFDRRRRRRRRRRRRR. Og det begynte å ryke av den. Kall meg pyse, men jeg foretrekker å ikke stå og holde i ting som sier DRRR og ryker. Eller sikte dem på min datters underliv. Så: hadet på badet, hårføner. (den var noe sånt som 15 år gammel, på tide med en ny uansett) Noe mer som skal gå galt nå? Endret 21. september 2014 av *bakepulver* 1
*bakepulver* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #2089 Skrevet 21. september 2014 I går var forsøk nr 2 på offentlig amming. Det bød på ...utfordringer. Vi var ute på trilletur, og traff mannens bror + kone og tre barn (4-7 år gamle) på en café med stort uteområde. Lille sov for det meste, og de tre barna syntes det var gøy å kikke på den nye, lille kusina si. Mannen måtte gå etterhvert for å rekke en avtale, jeg ble sittende igjen med de andre. Og Lille våknet. Og laget et heidundrende rabalder i bleia. Sånn Tor-med-hammeren-på-en-dårlig-dag-og-med-lavt-blodsukker-rabalder. Håkai, tydeligvis på tide med en ilddåp på å skifte bleie ute også. Det var heldigvis toalett med stellebord der. Så jeg plasserer baby, teppe og stelleveske der det virker sånn noenlunde fornuftig på meg selv, og sikter meg inn på toalettet. Der var det selvfølgelig kø. Og Lille hyler. Jippi. Jeg er ikke så glad i å få oppmerksomhet når jeg ikke har bedt om den, noe sier meg at det får jeg bare bli vant til så lenge hun skal ha den voldsomme lungekapasiteten hun har. Uanset, det ble ledig. Ungen hives opp på et veggmontert stellebord som viser seg å være ganske så vinglete. Ekkelt. Bleia var omtrent like full som en russ på siste stopp i pub-til-pub-runden, og LIlle fant ut at dette var et godt tidspunkt å ta opp riverdancen hun stadig praktisert i magen. Bæsj på føttene også ja, OK. Hver sin lyst. Det virket praktisk med mange, små rom i stelleveska da vi kjøpte den, men det er jo selvfølgelig bare tull. Eller så er det noen som er så syke at de finner glede i å måtte lete gjennom 5-6 rom for først å finne våtservietter, så ny bleie, så pose til å ha søpla i. Mens du har en guggete, sprellende, hylende baby på et vinglete stellebord på et toalett du vet det er lang kø utenfor. Vi overlevde. Det var også tydelig at her måtte det MAT til. Så jeg satt meg hos familien og gav amminga et forsøk. Og den gikk jo greit. Med "greit" mener jeg at jeg gav mat til riktig unge, den fikk pupp og ikke albue eller øreflipp eller lignende, og den var ikke på ett eneste tidspunkt plassert opp-ned eller naken. Great success! Å mate nær de barna derimot... Altså, de er av det viltre slaget. Søte, men det er alt for mye av dem. Mye lyd og mye aktivitet. Ganger tre. Og de syntes det var fascinerende med en baby som spiser, og de er dessuten veldig glad i meg. Så. Jeg sitter og balanserer Lille med én hånd, puppen med den andre. Til høyre har jeg lille nevø som er både høyt og lavt og har et volum på stemmen som kunne skremt en balrog. Han veksler mellom å løpe rundt benken og rope, og å henge over fanget mitt mens han glor på babyen og sier HAHAHAHA, jeg kan se puppen din! (men han fikk litt goodwill fordi han startet med å si "før babyen var ute var magen din skikkelig svær. Nå er den liten igjen. ) Til høyre hadde jeg lile niese som ikke er like høylydt, men indianernavnet hennes ville trolig vært "skirkende kråke" eller "raspende ravn" eller noe sånt. Den går gjennom marg og bein, den stemmen. Hun fikk låne mobilen til faren sin for å se på bilder, og ville vise dem til meg. Alle sammen. For hvert bilde sa hun "TANTE SEEEEE!", og dyttet mobilen sånn ca 7 cm fra øynene mine. Også var det niese nr tre som er eldst og har funnet ut at den beste måten å konkurrere mot oppmerksomheten de to minste får er å være sutrete, grinete og få minisammenbrudd for det meste. Jauda Gauda. Hyggelig med familie, var helt greit å dra derfra og hjemover. 1
*bakepulver* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #2090 Skrevet 21. september 2014 Gratulerer så mye! Så nydelig hun er! Har jo ikke vært her på en måned eller så jeg.. hehe.. Tusen takk ^^
Essie_ Skrevet 21. september 2014 #2091 Skrevet 21. september 2014 Kjenner jeg gleder meg til offentlig amming og bleieskifting...
Pasjonsblomst Skrevet 21. september 2014 #2092 Skrevet 21. september 2014 hehe... utrolig bra innlegg om offentlig amming og familie. *ler* Så egentlig var det mest de større ungene og ikke det lille sjarmtrollet ditt som skapte problemer.. Jeg så også på ergobaby swaddle, og synes den så genialt ut. Men med "kort" levealder og dyr pris kuttet jeg det ut... tenkte det var mye greiere med en enkel svøp i et lett teppe. (men har ikke anskaffet enda). Tror babyen min hadde likt det da, hun elsker å ligge tett bundet i sjalet inntil kroppen min.
*bakepulver* Skrevet 21. september 2014 Forfatter #2095 Skrevet 21. september 2014 Kjenner jeg gleder meg til offentlig amming og bleieskifting... Ja. Nei. Det. Joda. Jeg tar det uten familien neste gang. hehe... utrolig bra innlegg om offentlig amming og familie. *ler* Så egentlig var det mest de større ungene og ikke det lille sjarmtrollet ditt som skapte problemer.. Jeg så også på ergobaby swaddle, og synes den så genialt ut. Men med "kort" levealder og dyr pris kuttet jeg det ut... tenkte det var mye greiere med en enkel svøp i et lett teppe. (men har ikke anskaffet enda). Tror babyen min hadde likt det da, hun elsker å ligge tett bundet i sjalet inntil kroppen min. Ja, skal bli spennende å se om den faller i smak. Gjør den ikke det, så var den jo under halv pris, så ingen krise.
Kakaoen Skrevet 21. september 2014 #2096 Skrevet 21. september 2014 Er det sånn familie man kan kalle for en prevensjons familie? Kjenner igjen disse førstegangsopplevelsene. Takk gud for at man bare gjør sånt for første gang kun en gang
Lilleninja Skrevet 22. september 2014 #2097 Skrevet 22. september 2014 Jeg synes du er flink jeg Og skriver så bra også
Millimani Skrevet 22. september 2014 #2098 Skrevet 22. september 2014 De der ulykkene som sjeldent kommer alene...? Jeg kom på å bruke hårføneren min til å tørke snuppa etter bleieskift. Den har kaldluftsinnstilling, så det virket mye mer skånsomt enn å gni henne tørr. Så da har vi prøvd det et par ganger - helt til jeg stod på badet i stad og skiftet bleie. FFFFFF så hårføneren. Som vanlig. Så sa den FFFFFDRRRRRRRRRRRRR. Og det begynte å ryke av den. Kall meg pyse, men jeg foretrekker å ikke stå og holde i ting som sier DRRR og ryker. Eller sikte dem på min datters underliv. Så: hadet på badet, hårføner. (den var noe sånt som 15 år gammel, på tide med en ny uansett) Noe mer som skal gå galt nå? Om en hårføner holder i 15 år så er du jo heldig. Jeg har aldri hatt en hårføner så lenge som 15 år. Ja, det er vel på tide å bytte den ut da. Ha det på badet Men er jo genialt å bruke hårføneren med kald luft til å blåse snuppa tørr. Å gni en baby tørr er ikke noe særlig, er bedre å klappe enn å gni.. Så herlig den var da! Men best for de voksne å få det gjort før bleieskift
*bakepulver* Skrevet 22. september 2014 Forfatter #2099 Skrevet 22. september 2014 (endret) Ja, de burde vel i grunn fungert som prevensjon, men de gjorde tydeligvis ikke det... Den føreren har nok vart så lenge fordi jeg knapt nok bruker den. Jeg synes av en eller annen grunn at det å føle håret er skikkelig HAT og det kjedeligste i verden. Så da blir det som regel lufttørking Vi klapper henne tørr som regel altså, ikke gnir. Når vi ikke sikter rykende elektriske gjenstander på henne, altså Endret 22. september 2014 av *bakepulver*
Gjest Nesevisa Skrevet 22. september 2014 #2100 Skrevet 22. september 2014 Du skriver så morsomt! Hvorfor har ikke jeg oppdaget deg før?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå