Pasadena Skrevet 12. september 2014 #2041 Del Skrevet 12. september 2014 Uff, nei det er fælt i mammahjertet når de bare skriker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 12. september 2014 Forfatter #2042 Del Skrevet 12. september 2014 Vi tipper det er litt slem fordøyelse på gang, ser sånn ut på henne. Eventuelt kombinert med at den der navlestumpen er ubehagelig. Nå ble det litt bedre ihvertfall. Uff, det er vel sånn nybegynnergreie. Jeg takler det IKKE godt når hun bare gråter, føler meg som verdens verste mamma som ikke skjønner hva som er galt. Og ser for meg at "alle andre" har mye enklere babyer. Noe jeg vet er bullshit fra ende til annen, men det føles liksom sånn likevel. og all verdens usikkerhet, sårbarhet og ønsket om at hun bare skal ha det bra treffer meg rett i hjertet. Uff, gleder meg til jeg klarer å ta ting litt mer med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2014 #2043 Del Skrevet 12. september 2014 Den der følelsen tror jeg alle foreldre har. Jeg er jo da ikke mor, men har sittet barnevakt både for søsken og i ungdomstiden. Finnes det noe mer enerverende enn babygråt som ikke holder opp? Husker jeg passet en syk baby som ikke ville roe seg og vedkommendes eldre søsken som sov. Da barnas foreldre kom igjen fant de endre søsken fortsatt sovende og meg minsten sovende på gulvet der vi hadde landet etter at jeg hadde båret, bysset, sunget og mer av samme hele kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 12. september 2014 Forfatter #2044 Del Skrevet 12. september 2014 Åååå, det var jo litt søtt og da, Blondie Det er litt rart dette, jeg VET jeg overreagerer følelsesmessig. Jeg står liksom delvis på sidelinja og observerer meg selv, og blir litt sånn "men du Bakepulverdamen... Nå er det litt vel mye følelser og overdramatisering her, ja?" og Følelses-bakepulver bare nikker litt forsiktig og fortsetter å sippe til begge pulverenes frustrasjon. Hormoner, ass. Pluss at det som du sier ER slitsomt. Men jeg har en snikende følelse av at dette bare er småtteri sammenligna med hva de KAN prestere, og at jeg bare burde være glad til. Jaja. Vi klarer oss egentlig veldig fint. Mannen er en helt uten sidestykke som stiller opp på hundre forskjellige måter. Og nå har Lille det tydeligvis litt bedre; hun hadde en lengre våkenstund hvor hun bare kikket på oss og verden, og nå ligger hun på brystet mitt og sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 12. september 2014 #2045 Del Skrevet 12. september 2014 Håper dere får en litt roligere stund i kveld Navlestump Nesten så jeg må google, men jeg tør ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 12. september 2014 #2046 Del Skrevet 12. september 2014 Hvis det er magesmerter så har jeg god erfaring med å bære dem med magen ned når de ligger i armene mine, i stedet for på ryggen, om du skjønner hva jeg mener? Og å presse beina opp mot magen for å få ut luft. Ikke noe godt når de gråter og man ikke vet hva det er. Sier som noen andre over her, tenk igjennom hva du har spist. Hold deg unna skalldyr, løk, kål, brokkoli, bønner... Noen sier juice og kullsyre også, men det tror jeg ikke noe på! Herlig med observerende babyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. september 2014 #2047 Del Skrevet 12. september 2014 Har du noe bæretøy? Vår close baby carrier (nå caboo) har vært gull verd når babyene har slitt med magestartvansker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 12. september 2014 Forfatter #2048 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Håper dere får en litt roligere stund i kveld Navlestump Nesten så jeg må google, men jeg tør ikke!Det har vært en rolig og koselig kveld! *glad* Heh, lykke til på Google. Hvis det er magesmerter så har jeg god erfaring med å bære dem med magen ned når de ligger i armene mine, i stedet for på ryggen, om du skjønner hva jeg mener? Og å presse beina opp mot magen for å få ut luft. Ikke noe godt når de gråter og man ikke vet hva det er. Sier som noen andre over her, tenk igjennom hva du har spist. Hold deg unna skalldyr, løk, kål, brokkoli, bønner... Noen sier juice og kullsyre også, men det tror jeg ikke noe på! Herlig med observerende babyer Ja, helsesøster tipset også om å bære sånn. Men Lille har virket ekstremt lite glad i å ligge/sitte/bli holdt på magen i dag. Litt derfor jeg lurte på om den navlestumpen kanskje gjør vondt. Det er uansett notert og skal prøves senere Æsj, håper det ikke blir sånn at jeg må styre unna en masse mat. Om det fortsetter så er det vel riktig å begynne å undersøke, ja! Har du noe bæretøy? Vår close baby carrier (nå caboo) har vært gull verd når babyene har slitt med magestartvansker Vi har en caboo vi og! ...det frista bare ikke å putte henne i den når den j**** volumknappen står på max Endret 12. september 2014 av *bakepulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. september 2014 #2049 Del Skrevet 12. september 2014 Den volumknappen er det ikke lett å skru ned uten videre, nei! Det er fælt å ikke vite hva som plager de små. Luftsmerter er jo nærliggende å tenke. Hadde du spist noe spesielt før du ammet, som evt. kunne gi smerter? Så er det jo noen som har låsninger og som kan hjelpes av kiropraktor, manuell terapeut eller noe i den gata. Jeg kan ikke nok om det, da mine små ikke har vært så veldig plaga. Kun litt luft på de to eldste, som løste seg med Minifom, byssing og bæring. Og rett og slett det å ta tiden til hjelp. Håper natta deres blir god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 13. september 2014 #2050 Del Skrevet 13. september 2014 Kjenner meg så SYKT godt igjen i det du skriver. Har du lest Mammasjokket? Den gjorde meg mye gladere. Og du kan kjøpe den på e-bok så du får lest den på telefonen innimellom ammevrælebæsjinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 13. september 2014 Forfatter #2051 Del Skrevet 13. september 2014 Å hei - dette bæresjalgreiene er jo genialt! *har fått rydda vekk klesvasken* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. september 2014 #2052 Del Skrevet 13. september 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 13. september 2014 #2053 Del Skrevet 13. september 2014 Bæresjal og bæretøy generelt er knall! (og så leser jeg konsekvent bæsjesjal ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. september 2014 #2054 Del Skrevet 13. september 2014 skriver under på at bæresjal er genialt!! Jenta mi ligger der nå.. hun kan skrike helt hysterisk, og roer seg på 2-3 minutter etter hun er på plass i sjalet. sover som regel veldig fort Bliss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. september 2014 Forfatter #2055 Del Skrevet 14. september 2014 ...og dype knebøy ser ut til å være bevegelsen som roer henne best i sjalet. Får ha det som mager trøst at om hun skulle få kolikk, så får ihvertfall hu mor sprettrumpe på kjøpet. Vi har vært ute på lang trilletur i dag, med kafébesøk og alt! så fikk jeg prøvd meg på å amme offentlig for første gang og. Merker at det skal litt mer trening til før jeg klarer å vippe frem puppen sånn passe diskret, "klønete" er vel mer dekkende på operasjonen i dag. På et tidspunkt var puppen godt ute i det fri, ammeinnlegget lå halvveis oppå brownien min, fjeset til ungen var dekket av en gulpeklut og mannen satt bare og lo. Jeg TROR ikke noen i busstasjon med kinesiske turister som gikk forbi fikk tatt bilde av det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. september 2014 #2056 Del Skrevet 14. september 2014 Du sprayet ikke ned nabobordet med hverken melk eller avføring, da er det innafor! Knebøy is the shit Snasne rumper og armer, det er småbarnsforeldre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. september 2014 #2057 Del Skrevet 14. september 2014 Er snart fullbefarent medlem av barnevognmafiaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. september 2014 #2058 Del Skrevet 14. september 2014 ...og dype knebøy ser ut til å være bevegelsen som roer henne best i sjalet. Får ha det som mager trøst at om hun skulle få kolikk, så får ihvertfall hu mor sprettrumpe på kjøpet. Vi har vært ute på lang trilletur i dag, med kafébesøk og alt! så fikk jeg prøvd meg på å amme offentlig for første gang og. Merker at det skal litt mer trening til før jeg klarer å vippe frem puppen sånn passe diskret, "klønete" er vel mer dekkende på operasjonen i dag. På et tidspunkt var puppen godt ute i det fri, ammeinnlegget lå halvveis oppå brownien min, fjeset til ungen var dekket av en gulpeklut og mannen satt bare og lo. Jeg TROR ikke noen i busstasjon med kinesiske turister som gikk forbi fikk tatt bilde av det Flink da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. september 2014 #2059 Del Skrevet 14. september 2014 Grattis med amme-på-kafe-debuten! Dette går snart helautomatisk vettu Bæresjal er supert, og veldig bra hvis de små har magevondt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 14. september 2014 #2060 Del Skrevet 14. september 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå