Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jo tenkes at jeg blir litt hyppigere innom her nå ja. Men tiden vil vise. Jeg lover ingenting. :ler: 

Jeg har heldigvis "klipp og lim" og kose meg med mens eselet er på jobb. Ellers er jeg redd det hadde blitt noen lange dager på meg. Karantene er kjedelig... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Nok en dag av det absurde slaget. Dagens legetime er endret til legetime pr telefon. Så nå venter jeg på at legen skal ringe. Og de blodprøvene jeg skulle tatt i dag, er utsatt på ubestemt tid. Egentlig er det litt kritisk at jeg ikke får tatt dem. Men det er enda mer kritisk og ta buss og oppsøke legekontoret for å få tatt dem. :bond:  Ja-ja. det går nok bra denne gangen også. :jepp: 

Ellers er jeg egentlig litt lei korona. Jeg orker ikke se god morgen Norge lenger. Det er jo bare korona, korona og korona. Nyhetssendingene handler ikke om annet. Avisene er bare korona og korona. Jeg vil ha noe å le av, noe å koble av med... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta blodprøve selv og send den i posten? *løsningsorientert* *ikke hjelpsom* Men det er jo som du sier en vurdering av risikoer opp mot hverandre. Det er egentlig det jeg er mest bekymret for for tiden - å bli alvorlig syk av andre ting enn corona. Det føles som et innmari dårlig tidspunkt å få blindtarmbetennelse...

Jeg er på nyhetsrasjonering - jeg orker ikke forholde meg til alt. Skummer twitter og facebook, leser sjelden mer enn overskriftene på Aftenposten.no, styrer unna tv-nyhetene. Jeg får med meg det viktigste, jeg trenger ikke alle detaljer og spekulasjoner og analyser og dommedagsprofetier. Fakta er uansett at ingen egentlig vet, at man må ta det som det kommer og stole på at myndigheter og helseaktører gjør det de kan. I mellomtiden leser jeg litt om krigen og tenker at når de holdt ut det i fem år, skal jeg klare noen uker med hjemmetilværelse. Jeg har mat og te, jeg har bøker og filmer, jeg har nett, jeg har håndarbeid og musikk, både i cd-form og instrumentform, og ikke minst har jeg inntekt og trygg økonomi. This too shall pass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetsrasjonering her også. Blir rett og slett for mye av det ikke-så-gode :sukk:

Men har fått tilsendt et par klipp jeg har ledd godt av i dag og det gjorde godt. Trengtes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :kaffekopp: 

Prøver å høre litt på radio i dag. Er ihvertfall litt god musikk innimellom all coronaen... Og ja, jeg kjenner på litt depressive tanker for tiden. Har heldigvis kommet meg ut på tur de to siste dagene. Det hjelper med frisk luft. :jepp:  Får se om det kanskje blir en liten tur i dag og. Må bare få unna noen småting her hjemme først. Sånt som å rense kaffetrakteren, få på ren duk på stuebordet, støvsuge litt og legge sammen litt klesvask. Sånne ting som jeg synes er så morsomt. :ler: 

På 17.3.2020 den 9.56, Daria skrev:

Ta blodprøve selv og send den i posten? *løsningsorientert* *ikke hjelpsom* Men det er jo som du sier en vurdering av risikoer opp mot hverandre. Det er egentlig det jeg er mest bekymret for for tiden - å bli alvorlig syk av andre ting enn corona. Det føles som et innmari dårlig tidspunkt å få blindtarmbetennelse...

Jeg er på nyhetsrasjonering - jeg orker ikke forholde meg til alt. Skummer twitter og facebook, leser sjelden mer enn overskriftene på Aftenposten.no, styrer unna tv-nyhetene. Jeg får med meg det viktigste, jeg trenger ikke alle detaljer og spekulasjoner og analyser og dommedagsprofetier. Fakta er uansett at ingen egentlig vet, at man må ta det som det kommer og stole på at myndigheter og helseaktører gjør det de kan. I mellomtiden leser jeg litt om krigen og tenker at når de holdt ut det i fem år, skal jeg klare noen uker med hjemmetilværelse. Jeg har mat og te, jeg har bøker og filmer, jeg har nett, jeg har håndarbeid og musikk, både i cd-form og instrumentform, og ikke minst har jeg inntekt og trygg økonomi. This too shall pass...

Er ikke lett å være kronisk syk i disse tider nei. Må bare håpe sykdommen holder seg i ro, og at man unngår infeksjoner nå. Blindtarmen trenger jeg heldigvis ikke bekymre meg for. Den forsvant for mange år siden. :ler: 

Og jeg er også av de heldige som har sikker inntekt. Veldig takknemlig for det nå. :jepp:  Eselet har også mer enn nok å gjøre på jobb nå. Han jobber i en såkalt samfunnskritisk bransje, og må bare stå på så lenge han ikke blir sendt i karantene. :jepp:  

På 17.3.2020 den 18.42, Roadrunner skrev:

Nyhetsrasjonering her også. Blir rett og slett for mye av det ikke-så-gode :sukk:

Men har fått tilsendt et par klipp jeg har ledd godt av i dag og det gjorde godt. Trengtes! 

Takk for de to jeg fikk sendt i går. Det er medisin det. :klemmer:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Må bare få unna noen småting her hjemme først. Sånt som å rense kaffetrakteren, få på ren duk på stuebordet, støvsuge litt og legge sammen litt klesvask. Sånne ting som jeg synes er så morsomt. :ler: 

Man ser sånne ting så innmari godt når man går hjemme hele tiden også... *snur ryggen til de møkkete vinduene*

7 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Blindtarmen trenger jeg heldigvis ikke bekymre meg for. Den forsvant for mange år siden. :ler: 

Kjekt med alt som er unnagjort...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De møkkete vinduene trenger jeg ikke bekymre meg for. Det er eselets ansvar. :nigo:  (og han skal få vaske vinduer i huset mitt også :nigo: ).  Men ja, man ser rot og støv over alt når man går hjemme. :sukk:  

Jepp, greit med alt man slipper å forholde seg til i disse dager. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 20.3.2020 den 15.30, Daria skrev:

:gratulerer: :roser:

:helen: 

På 20.3.2020 den 17.19, Cata skrev:

🎂:blomst:

:helen: 

På 20.3.2020 den 19.49, Roadrunner skrev:

:bursdag:

:helen: 

På 20.3.2020 den 20.15, Skravla skrev:

:kake:

:helen: 

På 22.3.2020 den 12.00, Daria skrev:

Og det ble feiret tre dager til ende...? :fnise: 

Nope... Ble ikke feiret i det hele tatt... :(  Mulig jeg tar det litt forsinket når verden rundt meg blir litt friskere...

På 22.3.2020 den 17.41, loffen skrev:

Åh, det er liv i fjøset, så koselig! 🐑 🦓

:klemmer:

 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God formiddag :kaffekopp:  

Er det lov til å sutre litt? Hvis ikke får dere bare la være å lese... Jeg er lei av korona. Jeg er lei av å være i karantene. Det går greit de dagene jeg kommer meg ut i skogen. Men nå er det ei uke siden sist. Leddene har kranglet veldig noen dager nå. Så da blir det bare sofa da. :sukk:  Heldigvis kommer eselet hjem fra jobb hver kveld. Så jeg er ikke alene hele døgnet. :hjerte: 

Og jeg blir litt redd når legetime etter legetime må utsettes. Jeg har mistet tryggheten i regelmessig oppfølging. Jeg har jo relativt nylig byttet medisiner, og aner ikke hvordan blodverdiene er nå. Jeg kan være gørrsjuk uten å ane det selv. Men jeg må bare kutte ut de tankene, og tro at alt er i orden. Hadde aldri trodd jeg skulle glede meg til å få tatt blodprøver og få en legetime igjen. Men det gjør jeg nå. 

Også gleder jeg meg til legen gir meg lov til å ta buss igjen. Da får jeg tilbake litt av friheten min. :jepp:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke helt dette med at så mye annen nødvendig helseoppfølging utsettes og avlyses - folk er jo ikke mindre syke av andre ting selv om koronaen får all oppmerksomhet. Men nå ble det vel sagt i påsken at helseinstitusjonene skal gjenoppta normal drift igjen, så da får vi håpe du får timene dine snart :klem: Følelsen av å gå på veggen tror jeg er ganske utbredt nå - jeg savner hverdager og et normalt liv, og ikke minst muligheten til å kunne planlegge ting og vite hva som skjer framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg har så dårlig immunforsvar, så før koronaen er under kontroll får jeg ikke lov til å sette mine bein på sykehuset eller legesenteret. :sukk: Legen ringte og ga meg så mange begrensninger at jeg egentlig ikke bør gå ut av døra. Og jeg bør jo ikke være hos eselet heller, siden han jobber. :sukk:  Det er liksom en vurdering på hva som er farligst av å bli utsatt for smittefare eller utsette kontroller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke så lett, nei - pest eller kolera, værsågod velg... Men å være hos eselet, å ha selskap, noen som kan handle og ta seg litt av deg, tenker jeg er verdt risikoen. Man skal ta vare på den psykiske helsen også - og ikke minst ha det bra, sånn generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må velge mellom å dø av kjedsomhet og ensomhet eller å dø av å bli smittet av eselet, så velger jeg eselet. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...