Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Nå er jeg igang. Og forbereder meg på en støl dag i morgen. :trene:

Men det var godt å bevege seg litt igjen. Jeg tror dette blir veldig bra. Blir bare denne ene økta denne uka. Men fra neste uke blir det å trene to ganger i uka. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Det bærer nok ut i den iskalde vinden i dag også. :fryser:

Og ja, vi er mange i Trøndelag som gjerne skulle bytta ut den vinden med litt snø nå. På Midtnytt i går kveld advarte de mot stor fare for lyng- og skogbrann. Og på nyhetene nå er det regelmessige reportasjer fra en stor skogbrann i Flatanger. :( Og min nevø, rørleggeren, er stadig ute for å tine opp frosne vannrør... Og jeg er utrolig glad for den vinterjakka jeg fikk fra foreningen før jul. Den er vindtett og går ned til knærne. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten den jakka i disse iskalde dagene.

Dagens utflukt er til byen. Skal innom foreningen en liten tur. Også har jeg time ved samtalesenteret. Selv om jeg storkoser meg med mitt "nye" rolige liv, så er det godt å få litt hjelp til å sortere tanker. :jepp:

Heia Sauen, det er viktig å trene. :jepp:

Ja, det er viktig. Og det har blitt altfor lite styrketrening de siste årene. Har fått regelmessige rusleturer og litt sykling på trimsykkelen. Men styrketreninga har blitt sørgelig forsømt. Men nå er jeg igang. Og i dag er jeg støl i skuldrene og ryggen. AU! :ler:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, denne vinden skulle jeg gjerne vært foruten! Håper du ikke er alt for støl i dag :)

Ikke ALTFOR støl, men støl nok til at jeg føler at jeg beveger meg som en robot. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Støl er bra! :hoppe:

Er helt uvirkelig å høre om lyng og skogbranner i Fjøs-traktene, mens vi her kjemper mot snø-kreftene... Har ikke sett gress eller lyng på et par uker (tørt har det vel ikke vært her siden august?), og jeg mistenker at det er LENGE til vi får se det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en finfin tur til byen i dag. Var innom foreningen. Og det var bare kos. :jepp:

Samtaletimen ble også så fin og nyttig som jeg forventet. Så jeg er fornøyd med dagen. :jepp:

Ikke fullt så fornøyd med at prosjekt rydding har stått stille i flere dager nå. Får prøve å komme igang igjen i morgen... Orker ikke i kveld... :fnise:

:ler:

Støl er bra! :hoppe:

Er helt uvirkelig å høre om lyng og skogbranner i Fjøs-traktene, mens vi her kjemper mot snø-kreftene... Har ikke sett gress eller lyng på et par uker (tørt har det vel ikke vært her siden august?), og jeg mistenker at det er LENGE til vi får se det.

:klem:

Takk. :klem:

Det er helt uvirkelig det som skjer denne vinteren. Storbrannen er liksom sånn at man nesten ikke tror det. Og dette er like etter at Lærdal sto i brann. Vind er noe dritt. Og tørr skog er også noe dritt... Jeg vil ha snø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp::fnise:

Sauen var oppe i et nødvendig ærend kl 6.45, men syntes det var litt tidlig å stå opp. Skulle bare slumre litt til... Vel, jeg er våken nå... :fnise:

Spiser frokost og koser meg. Og tenker litt på hvordan jeg skal gripe an dagen... Det blåser altfor mye til at jeg orker gå tur i dag. Så da får jeg prøve å piske igang husmora. Må ihvertfall vaske klær og ta oppvasken. Også bør jeg fortsette prosjekt ryddige skap. :pisk:

Turbo er nok ikke helt fornøyd med matmor i dag. Turbo er nemlig veldig glad i den nye tv'n. Det er så mye som beveger seg på den store skjermen. Og alt er jo potensielle jaktbytter... Jeg synes derimot ikke det er noe stas med en katt som sitter foran tv'n og klorer på skjermen... :riste: Så nå har jeg smurt inn tv-benken med sitronsaft. Det var visst ikke noe stas å få sitron på potene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskina er igang og oppvasken er tatt. En god start. :jepp:

En liten hvil nå, før jeg åpner døra til soverommet, og begynner å rydde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så langt har det virket med sitronsaft. Og jeg har mer sitron i kjøleskapet, så jeg har tenkt å fortsette så lenge det er behov for det (og så lenge det virker). :jepp:

Og sannelig går det framover med ryddinga i dag. Har faktisk vært relativt effektiv så langt. Men måtte ha en pause med litt påfyll av energi. Begynner å få system i alt scrappeutstyret. Og når det er i orden går det relativt greit å rydde resten av leiligheten. Det er alle småtingene som tar mest tid...

Og forøvrig kan jeg melde om ekstremt støle armer og skuldre i dag... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: Veldig fornøyd med dagens rydding. Soverommet begynner å bli slik jeg vil ha det nå. :jepp:

Nå står det en fiskegrateng fra Findus i stekeovnen. Og jeg gleder meg til mat. :spise:

:hoppe: Hurra for ekstremt støl Sau! :hoppe:

:ler: Ja, det er faktisk litt godt også. Det er veldig stor forskjell på stølhet og smertene som følger treninga og de smertene som følger sykdommen. Stølheten lever jeg greit med innimellom. :jepp: Regner med at det er litt enklere å bevege seg i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ser jeg også på det, stølhet er bare digg! Også fordi det betyr at jeg har greid å bruke kroppen. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser litt mindre i dag (ihvertfall akkurat nå - jeg vet det plutselig blusser opp igjen). Og jeg vurderer hva jeg skal gjøre i dag. Det er et arrangement i foreningen i dag, og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal dit eller ikke. Jeg skulle også vært en tur i butikken. Helst en tur på kjøpesenteret. Jeg trenger litt påfyll av frukt. Også skulle jeg vært på Lindex, og sett om jeg kunne fått byttet et gavekort i noen nye T-skjorter. Jeg har knapt en eneste T-skjorte eller topp uten hull og/eller flekker... Men hva det blir i dag, vet ikke jeg enda... :vetikke:

Turbo har ihvertfall ladet godt i natt... :ler: Ser egentlig bare en pelsrakett som flyver ukontrollert rundt her. :ler:

*elsker fine pusen min*

Sånn ser jeg også på det, stølhet er bare digg! Også fordi det betyr at jeg har greid å bruke kroppen. :biggrin:

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig ble det shopping. :shoppe:

Planen var kjøpesenteret. Men på veg til bussen begynte jeg å tenke at Lindex i byen har mye bedre utvalg enn Lindex på kjøpesenteret. Så da dro jeg til byen. Og på bussen nedover kom jeg på at Fretex har billige nye T-skjorter. Så da gikk jeg på Fretex først, og kjøpte to svarte og to hvite T-skjorter. Helt enkle skjorter som er greie til trening. Og de kosta bare 40 kr pr stk. På veg ut derfra kom jeg på at det er en rotebutikk (en overfylt kaotisk butikk som selger klær og sengetøy og sånt) rett i nærheten. Så da tusla jeg innom der, og fant en rød T-skjorte til 30 kr. Den er også finfin til trening.

Så gikk ferden innom Lindex. Og sannelig fikk gavekortet mitt bein å gå på. Det ble fire topper, en cardigan og en sports-BH. Og da måtte jeg betale 102 kr i tillegg til det gavekortet på 500. Så jeg synes jeg har gjort det veldig bra i dag. Nå har jeg ihvertfall hele og flekkfrie topper både til trening og hverdags. :hoppe:

Og i byen fikk jeg se en liten mini-eføy som bare var supersøt. Den var snodd på en ståltråd som var formet som et hjerte. Og den fikk meg til å tenke på verdens søteste niese (hun som pleier å være med meg når jeg skal ha storhandel). Så da kjøpte jeg den og dro innom henne på jobb for å levere den. Jenta ble veldig glad. :hjerte:

Og når jeg først var der hun jobber, så ble det en tur innom en invandrerbutikk der. Så nå kan jeg møte helga med kjøleskapet fullt av godsaker (ferske dadler, squash, aubergine, paprika, søtpotet, purreløk, brune linser, kikerter...). Gleder meg til helgekosen. :sikle:

Ja, og på veg til bussen hjem, gikk jeg på en skikkelig kalorismell. For bakeriet der hadde kremboller. Og skikkelige kremboller får vi jo bare på denne tiden av året. Så jeg måtte bare ha med meg to stk hjem. Og det smakte helt fantastisk. :sikle: Den ene er spist opp, og den andre glir nok ned iløpet av kvelden. Jeg må heldigvis langt avgårde for å få tak i akkurat sånne boller, så det blir ikke mange av dem iløpet av sesongen.

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp:

Grattis med shoppinggevinst i går, og deilige kremboller! Sånt må nytes mens man kan :jepp:

Men jeg visste ikke at kremboller var sesongbetont? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen er våken - tror jeg... Lurer fælt på om jeg får gjort noe fornuftig i dag. :Gjesp:

Jeg skal ihvertfall ut og farte i ettermiddag. Og det hadde vært stas om leiligheten så litt bedre ut når jeg drar enn den gjør nå. :sjenert: Men-men, vi får ta det som det kommer. Jeg gleder meg ihvertfall til å få servert middag hjemme hos en koselig dame i dag. :jepp: Også gleder jeg meg til å ha på nye klær. Det er stas med klær som både er hele, flekkfrie og akkurat passe store (det er mange plagg i str telt i skapet mitt, og de passer ikke lenger).

:kaffekopp:

Grattis med shoppinggevinst i går, og deilige kremboller! Sånt må nytes mens man kan :jepp:

Men jeg visste ikke at kremboller var sesongbetont? :klo:

Takk. :kaffekopp: fjørbrygget smaker utmerket i dag også. :jepp:

Og jeg er storfornøyd med gårdagens shopping ja. :bolledeig:

Altså, kremboller i ulike varianter får man kjøpt hele året. Men de deilige trønderske fastelavensbollene er sesongvarer. Og de bollene smaker bare helt himmelsk. :sikle: Det er deilige luftige hveteboller som sprøytes fulle av en helt nydelig vaniljekrem (det er en blanding av vaniljekrem og fløtekrem som er pisket sammen). Bollene skal ikke deles før de fylles. Det stikkes bare et hull i siden på bollen, også sprøytes kremen inn med en kakesprøyte. Også drysses det melis over bollene til slutt. :sikle:

Husker da jeg bodde sørpå. Da var fastelavensboller noe helt annet. De bollene var virkelig noe jeg savnet der. Boller som deles i to og fylles med fløtekrem og syltetøy er ikke det samme altså... Så da lærte jeg meg å lage skikkelige trønderske fastelavensboller selv. Enkelte ting er man avhengig av å spise en gang eller to i året... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike boller har et bakeri her i byen hele året, men det er altså kun ett bakeri som har de. Det er nydelig!! Og så er det glasur på toppen, ikke bare melis. Men det er ikke fastelavensboller her altså, de er vanlige boller fylt med krem og syltetøy.

Åh! Nå fikk jeg lyst på boller, slikt spiser vi aldri lenger pga snuppa som ikke skal ha gluten, så da prøver vi å ikke servere slikt vi vet hun elsker, men ikke kan spise.

Så da har du en god grunn til å komme hit til byen på besøk, her kan du nemlig få disse bollene hele året! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det morsomt at det er forskjellige tradisjoner rundt om i landet. :jepp:

Men de bollene skal ikke ha glasur. Det skal være siktet melis på dem. :ler:

*sær*

Dere får snike dere til sånne boller når vesla ikke er med på bytur. :lur: De er jo bare knallgode. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...