Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Sauen Shaun skrev (8 timer siden):

Å gå på sykebesøk til noen man vet skal dø snart er krevende for meg. :trist:

Det må være veldig krevende... :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (1 time siden):

Det må være veldig krevende... :klem3:

Det gikk greit å være der. Både den syke og kona hans var i godt humør. Så det ble en visitt med mye latter (og litt alvor). Reaksjonen kom når jeg var hjemme igjen. Jeg var ikke forberedt på at den flotte og morsomme gamle mannen betyr så mye for meg… Og tanken på at jeg sannsynligvis ikke ser ham igjen er knapt til å holde ut… :trist: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Så stille og fredelig det var på kafeen på Gardermoen - helt til det kom en tosk som kringkaster sine telefonsamtaler til hele kafeen… :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer stadig litt på sånne mennesker - er de genuint ikke klar over at de er plage for sine omgivelser, eller bare bryr de seg ikke? Og ikke minst - er de like uoppmerksomme og/eller selvsenterte også i andre sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Jeg lurer stadig litt på sånne mennesker - er de genuint ikke klar over at de er plage for sine omgivelser, eller bare bryr de seg ikke? Og ikke minst - er de like uoppmerksomme og/eller selvsenterte også i andre sammenhenger?

Jeg heller til at de er uoppmerksomme/selvsentrerte. Vi har kontorplasser rett ved et større møterom - og vi har åpent landskap - og møtedeltakere går utenfor døren når de svarer på telefoner. Og da står de nærmest midt i kontoret vårt. 

De tror nok selv at de tar hensyn ved å gå ut fra møtet, men hallo - hva med oss. Det er et lite grupperom rett ved som de kan bruke, men det er sjelden de går inn der. De skal jo bare.... som fort blir 5 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en fascinerende mangel på tenking... Jeg var en gang furie i nattkjole på balkongen da noen spilte bordtennis ute i 01-tiden og ble møtt med et tilsynelatende oppriktig undrende "Oi, bråker det?" :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Trygt hjemme fra ferie/familiebesøk.  :opplyser: Rapport kommer i morgen…

Og hjemme ventet et koselig brev fra Daria :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså da du begynte å snakke om nærliggende reiseplaner omtrent i det jeg postet det at timingen ikke var den beste... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (13 timer siden):

Jeg innså da du begynte å snakke om nærliggende reiseplaner omtrent i det jeg postet det at timingen ikke var den beste... :fnise:

Timingen var fin den. Kjempekoselig å komme hjem til et brev. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: :kaffekopp: I natt har jeg sovet åtte timer sammenhengende. Det har jeg ikke gjort i ferien. Det er noe med egen seng… 

Ferien ble fin. :jepp: Familieselskapene ble hyggelige og vellykkede. :strix: 

Nå er det en tålmodighetsprøve for meg å bo hjemme hos søster og svoger i halvannen uke (og det synes sikkert de og). Vi er veldig ulike. Man skulle ikke tro at jeg og min eldste søster er vokst opp i samme hjem, og fått samme oppdragelse… Og svoger er nok vokst opp på en annen planet enn meg… :fnise: Men det gikk bra. :jepp: Og det er jo godt å få litt tid med familien igjen. Utfordringen når de bor så langt unna, er jo at det blir veldig intenst når vi først møtes. Og vi klarte det uten krangling og sure miner - og Sau og Esel sørget for å få nok utflukter til å holde ut. Og de utfluktene var helt topp. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at turen ble fin! :strix:

Og velkommen hjem til egen seng og stillhet og ro :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (46 minutter siden):

Godt å høre at turen ble fin! :strix:

Og velkommen hjem til egen seng og stillhet og ro :nigo:

Takk-takk. Det er godt å bli ønsket velkommen hjem igjen. :klem3:For ja, det er denne landsdelen som er hjemme. Det er veldig godt å komme nordover til røttene. Og det er enda bedre å få bekreftet at jeg er hjemme der jeg bor nå. Innimellom går jo tankene i retning av at det kunne vært godt å flytte nordover igjen. Men en god tur nordover til røttene bekrefter at jeg trives bedre her sør. :jepp:  Det nettverket jeg har rundt meg her betyr mer enn røtter… :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindre enn et døgn siden vi kom hjem, og koffertene er tømt. Har til og med vasket to maskiner med klær. Dette er mot normalt… :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig nå - plutselig snur vinden og da blir du sånn :overrasket: :fnise: 

Så godt å få bekreftet at du befinner deg på riktig sted og har funnet hjem. Alt ser jo bedre ut på avstand (både fysisk og i tid), da kan det være greit å bli minnet om hvordan det er i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring :fnise: Har kræsjlanda i godstolen nå. Så alt er tilbake til normalen… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskemaskina jobber og jobber, og jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å nå bunnen av skittentøykurven… De dukene som ligger i bunnen ligger godt under alt som stadig fylles på… :sjenert:

Både i kveld og i morgen er vi invitert i bursdag. Håper bare været bedrer seg litt til vi skal ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt «vaske duker» er i gang. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (På 5.7.2024 den 12.19):

De dukene som ligger i bunnen ligger godt under alt som stadig fylles på…

Duker gjør gjerne det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååååå lei av rot og lite skapplass… :sukk: 

Cata skrev (På 7.7.2024 den 10.06):

Duker gjør gjerne det :sukk:

Jepp, duker og tynne strømpebukser… :flau:  Jeg har aldri strømpebukser når jeg skal i selskap. Og kjøper stadig nye… *fant 14 tynne strømpebukser nederst i skittentøyskurven* :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...