Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

En litt slitsom natt :forkjølet: Mye hosting, og når jeg først har sovet litt har det vært noen ville drømmer. Jeg har slåss med ei gaupe, vært utsatt for atombombe, vært i bilulykke og vært usynlig i natt… :sukk: Utrolig hvor ville og levende drømmene kan bli. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke lite på  en enkelt natt :fnise: Drømmer er utrolig merkelig, så mye rart hodet kan koke sammen. Jeg prøver å skrive ned mine, men ofte er det vanskelig  å få tak i noe særlig narrativ eller antydning til logisk sammenheng i ettertid. Jeg kan også plutselig komme på løsrevne bilder mange timer senere, fordi noe trigger hukommelsen - Åh! Jeg drømte om salamandere i natt!, uten at jeg husker noe mer om hva og hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

En litt slitsom natt :forkjølet: Mye hosting, og når jeg først har sovet litt har det vært noen ville drømmer. Jeg har slåss med ei gaupe, vært utsatt for atombombe, vært i bilulykke og vært usynlig i natt… :sukk: Utrolig hvor ville og levende drømmene kan bli. :fnise:

Det var da ikke småtteri! :dåne:

Glad du kom fra alt sammen i live og tilsynelatende uten andre mén enn trøtthet. Tøff sau! 🐑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Det var ikke lite på  en enkelt natt :fnise: Drømmer er utrolig merkelig, så mye rart hodet kan koke sammen. Jeg prøver å skrive ned mine, men ofte er det vanskelig  å få tak i noe særlig narrativ eller antydning til logisk sammenheng i ettertid. Jeg kan også plutselig komme på løsrevne bilder mange timer senere, fordi noe trigger hukommelsen - Åh! Jeg drømte om salamandere i natt!, uten at jeg husker noe mer om hva og hvordan...

Den eneste drømmen fra i natt jeg finner noe mening i er trafikkulykken. En bekjent (gammel kollega av eselet) omkom i ulykke tidligere i uka. :trist: 
Men resten er helt meningsløst vas :ler: Men sjelden jeg husker så mye fra drømmene som i natt. Det tyder vel på at søvnen ikke var dyp… 

Roadrunner skrev (1 time siden):

Det var da ikke småtteri! :dåne:

Glad du kom fra alt sammen i live og tilsynelatende uten andre mén enn trøtthet. Tøff sau! 🐑

Sauen tåler mer enn man aner :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauer er hardføre :ler: 

Stort sett velger jeg å tro at drømmene ikke har så mye med virkeligheten å gjøre - det er det tryggeste :fnise: - men noen ganger er jo sammenhengen tydelig, enten i innhold eller i følelse. Jeg har hatt mye institusjonsdrømmer hvor jeg har vært pasient i forskjellige sammenhenger det siste året, det er jo neppe tilfeldig, Eller da jeg hadde fire drømmer som veldig tydelig handlet om sinne i dagene etter en psykologtime hvor det hadde vært tema - det foregikk nok litt bearbeiding da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (13 timer siden):

Vel…hvis gaupa løp foran bilen som hevn for slåsskampen så kan det vel ha føltes som en atombombe med påfølgende usynlighet? 🤔

#denhostenmåhaværtfæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:  Det var nok ingen sammenheng mellom de drømmene. Legger det på hylla for feberfantasier jeg :ler:

Sovet bedre og drømt mindre i natt - heldigvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

:fnise:  Det var nok ingen sammenheng mellom de drømmene. Legger det på hylla for feberfantasier jeg :ler:

Sovet bedre og drømt mindre i natt - heldigvis :jepp:

Muligens er din forklaring mer realistisk, men min var morsommere :fnise: . Uansett: yay for "sovet bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe som ligner på bittelitt bedring i forkjølelsen. Og jeg øyner håp om å få pakket ned litt julepynt i dag. :jepp:

Cata skrev (På 14.1.2023 den 9.50):

Muligens er din forklaring mer realistisk, men min var morsommere :fnise: . Uansett: yay for "sovet bedre".

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (18 minutter siden):

Bedring liker vi! Måtte det fortsette, og formen stige videre! 

Takker. :klem3: Håper på fortsatt bedring jeg også. Er passe lei nå. Har jo stort sett ligget på sofaen i hele år… :sukk: Men har ihvertfall fått igang vaskemaskina nå. Og pakket ned juleputene. Bare resten igjen… 

Også har eselet livet å kjøre meg ned til biblioteket når han kommer hjem i ettermiddag. Må hente ei bok jeg har bestilt. Og jeg gleder meg til den lille utflukten. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (4 timer siden):

Hvilken bok? *nysgjerrig*

Nina Lykke: Vi er ikke her for å ha det morsomt. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lest noe av henne - du får si fra om det er noe jeg burde vurdere å gjøre noe med...

Har heller ikke lest noe av henne før. Hørte bare en bokanbefaling på radio, og satte meg på venteliste… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cata skrev (4 timer siden):

En venninne anbefalte henne varmt. Jeg har enda ikke kommet meg forbi side 12 i "Nei og atter nei". 

Har passert side 12, men er for tidlig å felle dom over boka enda. :leselusa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med bok. Og det er ikke noe jeg vil anbefale. Jeg synes den ble langtrukken og kjedelig. Takk og farvel til den forfatteren. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...