Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er viktig å ikke overanstrenge seg... Jeg har også butikk i huset, det er gull på dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk til den som fyrte opp en nyttårsrakett litt før kl ett i natt. Jeg hadde akkurat sovna - og sov ikke mer denne natta. :kjefte: :gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor mye bedre man føler seg når man har sovet godt ei natt. :jepp: Ingen raketter i nabolaget i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattesøvn er viktig - og følelsen av å ha  sover godt veier ofte tyngre enn antall timer, pussig nok. Jeg hadde en sånn morgen hvor det tar  meg nesten ti minutter å fullføre resonnementet musikk på soverommet - klokkeradio - på tide  å stå opp. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tar ting litt lengre tid… :fnise:

Her er dagens energi brukt opp. Dusje, spise frokost, gå på butikken. Holder for i dag det. Nå blir det sofa og TV fram til middag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal kjenne sine begrensinger. Her blir det pendling mellom sofa/tv og vaskekjeller/tørkestativ de neste timene.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke 20. dag  jul. så du har god tid... Jeg lærte forleden hvor skikken med å bære ut jula tyvendedagen kommer fra - får feiret man de store kirkehøytidsdagene en oktav - dvs åtte dager - og tyvendedagen er oktaven etter Helligtrekongerdag, som var den siste store julehlytidsdagen. Alt man ikke vet...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller meste har jo en forklaring (om enn ikke alltid like opplagt), men jeg har aldri tenkt over det - det er jo bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et skritt i riktig retning. :nikke: Også en ting jeg har lært med fatigue - å dele opp det som skal gjøres. Hvis jeg skal vente til jeg kan gjøre alt på en gang, kan det være at jeg må vente lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier til eselet også. Han sier vi må vente til jeg blir i bedre form. Det haster ikke å rydde vekk jula. Men jeg må gjøre litt hver dag, sånn formen er nå. Ellers varer fort jula til påske… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brent meg på det noen ganger - "det der skal jeg gjøre så snart jeg har litt mer overskudd", og så snur formen i motsatt retning (listen over alt jeg skulle bruke de behandlingsfrie ukene i juli på var lang - og så ble jeg innlagt med formsvikt i juni...). Så nå har jeg halvferdige og pågående prosjekter spredt litt rundt omkring og gjør litt når jeg har krefter å ta av. Det går ikke så fort, men noe blir hvertfall gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...