Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Jeg er fremdeles litt der at å gå tur uten mål og mening føles "bortkastet". Men å gå en omvei til butikken fungerer bra. 

Men i dag var det slitsomt å gå... Ingen omvei når verden er en skøytebane og all grusen ligger godt under is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo oppvokst med turgåing som høyt verdsatt søndagsaktivitet som har verdi og mening i seg selv. Jeg så ikke nødvendigvis verdien selv alltid, men arv og miljø lar seg ikke fornekte over tid :fnise: Da "Gå tur. Hver dag. " var det mest konkrete legen hadde å komme med for krystallsyken, fikk det mer mening - og pasientlydigheten trumfer jo det meste :ler:

Stavene har vært kjekke å ha på mer enn en måte den siste uka - egentlig bedre enn brodder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk samme halvtimes runden som i går. Og da er jeg bittelitt sprekere enn om jeg hadde blitt på sofaen. :jepp:
 Og i morgen er jeg bedt med på en liten båltur i skogen. Vet hvor vi skal, og det er maks 20 minutter å gå hver vei, så det burde gå bra. Ikke minst tror jeg det blir bra for hodet. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble en nydelig solskinnsdag i skogen. :strix: Og nå er det bare å tilbringe resten av kvelden under teppe på sofaen. Eselet skal på besøk til en kompis i kveld. Han vil gjerne ha meg med, men jeg orker ikke. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: :kaffekopp:

Veldig fornøyd med dagen i går. Eselet hadde fri, og brukte mye av dagen på å rydde og ordne her hjemme. Fikk unna masse av de tingene jeg ikke klarer. Så nå øyner jeg håp om at det kan bli et ryddig hjem her etterhvert. :hoppendeglad:

I dag har jeg lovet å være støttekontakt for ei som skal til frisøren. Angst gjør det umulig å gå alene. Og jeg har tid til å være med jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en effektiv dag med god hjelp! 

Trengs her også, selv om jeg trenger mer et spark bak en direkte hjelp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sparker også Fuggel’n bak*

Gårsdagens støttekontaktjobb sitter i kroppen i dag. Den trigget fatiguen skikkelig. Så foreløpig har jeg mer enn nok med å se TV og drikke kaffe. 🤪 Satser på at det går seg til etterhvert, slik at jeg får gjort litt husarbeid også. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg er i gang med en tv-og-te-økt nå - vi får kalle det en stafett :ler: 

Jepp, vi kjører stafett i dag. :ler: Har fått gjort det mest nødvendige av husarbeid nå, og er igang med en ny etappe TV og te nå (kaffekvoten ble overskredet tidlig på formiddagen :fnise: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt matbudsjettet jeg hadde før jul. :sur: Jeg har sløst. Så nå har jeg satt et tak for hvor mye jeg skal bruke på mat framover. Og jeg har skrevet meny for den kommende uka. Så får vi se om jeg får det til å gå opp :sjenert: 

Og lunsj med ei venninne i byen om ei stund inngår ikke i den potten. Det går av potten fir fornøyelser. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytur i går gir en tungstartet sau i dag. :veslejenta: Men jeg har planer etterhvert… 

Daria skrev (21 timer siden):

Å spise ute handler ikke om mat og har dermed ingenting med matbudsjettet å gjøre :jepp: 

Godt du er enig med meg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (21 timer siden):

Å spise ute handler ikke om mat og har dermed ingenting med matbudsjettet å gjøre :jepp: 

Finnes det noen som ser annerledes på det? Er ikke dette opplagt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (8 minutter siden):

Finnes det noen som ser annerledes på det? Er ikke dette opplagt? :klo:

Jeg vil jo påstå det,  men jeg har aldri helt skjønt meg på budsjetter og den slags. (Spise ut, derimot - der er jeg dreven...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rusletur i park med ville og tamme dyr i går. 🐆🦓🦒🐅🦍 En nydelig tur i fint vær. :jepp: Men hadde problemer med å holde munnen lukket et par ganger. Har jo lært at man ikke skal blande seg inn i andres barneoppdragelse… :sjenert: 
Altså når en mor lærer barna om ulike aper, og påstår at de store svarte apene som Julius er gorilla, da holder det hardt å holde gapskratten inne. :skratte:  
Og når det er en halv time til parken stenger, og guttungen sitter midt i et blomsterbed og hyler at han vil hjem - da bærer man ikke ungen bort for å se om giraffene er ute… :sukk:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens viktigste gjøremål er unnagjort. Og rullegardina i hodet har gått ned. Sofaen resten av dagen :veslejenta: 

Også har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg kan få (og bør ta) en fjerde dose med koronavaksine. Bare å bukke og takke, og vente til det har gått tre måneder siden tredje dose :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (21 timer siden):

Rusletur i park med ville og tamme dyr i går. 🐆🦓🦒🐅🦍 En nydelig tur i fint vær. :jepp: Men hadde problemer med å holde munnen lukket et par ganger. Har jo lært at man ikke skal blande seg inn i andres barneoppdragelse… :sjenert: 
Altså når en mor lærer barna om ulike aper, og påstår at de store svarte apene som Julius er gorilla, da holder det hardt å holde gapskratten inne. :skratte:  
Og når det er en halv time til parken stenger, og guttungen sitter midt i et blomsterbed og hyler at han vil hjem - da bærer man ikke ungen bort for å se om giraffene er ute… :sukk:

Det er da jeg med glede konstaterer at dette overhodet ikke er mitt problem og vandrer videre, godt fornøyd med egne livsvalg... :ler: 

Sauen Shaun skrev (19 minutter siden):

Også har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg kan få (og bør ta) en fjerde dose med koronavaksine. Bare å bukke og takke, og vente til det har gått tre måneder siden tredje dose :jepp:

Klare anbefalinger fra helsevesenet er det som regel greit å følge. Da jeg tok tredje dose, ble jeg spurt om jeg ville ha Pfeizer eller Moderna - vi anbefaler Moderna. Jeg skulle hatt ganske god bakgrunnskunnskap og sterke grunner for å velge noe annet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: :kaffekopp: ufattelig hvor mye kaffe som går ned mens man tenker, grubler og planlegger (det må bli te resten av dagen). :fnise: 

Funderer på om det blir utflukt for å se på dyr i morgen eller lørdag (eller begge dager). Må se litt mer på værmeldinga før jeg bestemmer meg. :jepp:

Handleliste og middagsliste er også skrevet. Veldig godt å stå opp om morgenen, og vite hva vi skal ha til middag. Men sliter med fantasien når listene skal skrives. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...