Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Nødvendig ærend hos optiker unnagjort. To nye briller bestilt (vanlige og solbriller med styrke). :briller2: Behovet for progressive briller har økt og økt. Og det er noe herk å dra på lesebriller hele tiden. Armene mine har blitt for korte til å lese etiketter når jeg er i butikken. :sukk:  Og lesebrillene mine er så stygge at det er flaut å ts dem på i butikken (eller andre steder folk kan se meg)... 

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (Akkurat nå):

Nye briller er tross alt enklere å fikse enn lengre armer... :fnise: 

Var i grunnen det jeg fant ut og :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser parkvesenet og andre har sånne "klyper" som de bruker når de plukker søppel, for å slippe å bøye seg hele tiden. Kunne det vært noe? #løsningsorientert :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (20 timer siden):

Ser parkvesenet og andre har sånne "klyper" som de bruker når de plukker søppel, for å slippe å bøye seg hele tiden. Kunne det vært noe? #løsningsorientert :opplyser:

Takker for tips :jepp: Men nye briller er enklere. :nigo:

Daria skrev (19 timer siden):

De har sånne på hjelpemiddelsentralen også...

Noterer det i tilfelle nye briller ikke hjelper på problemet. :jepp: 

Multi skrev (16 timer siden):

Glad jeg er nærsynt, tross alt. :fnise:

Er nærsynt jeg og. Men må likevel ha egne lesebriller. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linser, med overkompensering på ett øye og litt underkompensering på det andre. *klarer seg fint uten lesebriller *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (28 minutter siden):

Linser, med overkompensering på ett øye og litt underkompensering på det andre. *klarer seg fint uten lesebriller *

Heldiggris som kan bruke linser :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ny optiker for et par år siden. Og hun lurte på om jeg ikke ville forsøke linser... Jo, gjerne, svarte jeg. Har jo savnet det - særlig om sommeren. Etter undersøkelsen så måtte hun innrømme at det var nok ikke linser som ville fungere optimalt for meg. Jeg savner fremdeles linser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multi skrev (22 timer siden):

Glad jeg er nærsynt, tross alt. :fnise:

Øyenlegen min fleiper med at nærsynthet har ikke noe med at man på "godt voksne" dager trenger lengre armer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multi skrev (1 minutt siden):

Da har jeg ikke godt voksne dager ennå. Jeg må ha alt NÆRT. :fnise:

Ei jeg kjenner sier at det er hennes "super power" - hun tar av seg brillene og kan lese selv liten skrift bare det er nært nok. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂 Litt flaut at det ikke er så fryktelig lenge siden at jeg ertet multimannen for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: 

Jeg har aldri prøvd linser - briller har alltid passet imaget mitt så mye bedre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (3 timer siden):

Ei jeg kjenner sier at det er hennes "super power" - hun tar av seg brillene og kan lese selv liten skrift bare det er nært nok. :hoho:

Det kan faktisk jeg og. Men føler meg teit når jeg gjør det i butikken. :flau: Og litt kjedelig når det skal leses bøker og aviser. Må vaske trykksverte av nesa etterpå. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sauen Shaun skrev (17 minutter siden):

Må vaske trykksverte av nesa etterpå. :hoho: 

Svaret er "Kindle". Muligens ikke for aviser altså, men for bøker. Kan justere både skriftstørrelse og baklys.  (Nei @Daria , ikke som på 🚗  ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (16 timer siden):

Svaret er "Kindle". Muligens ikke for aviser altså, men for bøker. Kan justere både skriftstørrelse og baklys.  (Nei @Daria , ikke som på 🚗  ) 

Rart at man stadig føler behov for å komme med slike presiseringer i dette selskapet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo det nærliggende spørsmålet om det ikke egentlig er ens egen språkbruk man trenger å presisere...? :engel: Som en psykolog sa til meg en gang (i sosialt lag, sånn apropos presisering :fnise: ) - Jeg vet jo ikke mer enn det pasienten forteller meg, underforstått fant han ikke sammenhenger og tolkninger med mindre de faktisk var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...