Gå til innhold

Nyfjøset.

Fremhevede innlegg

Skrevet

T-bane i byen? Som i underjordisk? Eller mer som bybanen i Bergen? Uansett ville jeg tro det hadde blitt et dyrt prosjekt ja, og kanskje mest for fåtallet? Når de stadig legger om og ned bussruter fordi det er for dyrt, så... Jau!

Lettere vær ute i dag ja - deilig!
Blir nok ny rusletur på fuggel'n selv med møre bein etter i går.

Så forresten noe småsprøtt da jeg gikk tur langs stranda i helga... 5-6 døde flyndre var skylt på land, med ganske kort avstand mellom. Sjeldent syn! Lurer på hva som har skjedd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et det feil at det første jeg tenkte nå var nam... sprøstekt flyndre... :sikle: ?

Skrevet

God morgen! Ha en fin dag! :klem: 

Se på denne da:Slektning  Så søt! :ler:

Skrevet

Den så en smule forvirret ut :fnise: 

Skrevet

God morgen. :kaffekopp:  

En rolig dag og en sosial kveld venter. :jepp:  Har en plan om å lage et par kort i dag. Hvis jeg ikke havner på sofaen med boka mi da... Vi får se hva dagen bringer... 

I kveld er det først et planleggingsmøte for bibelgruppa. Jeg har en anelse om at vi kommer til å ta en pause i den gruppa nå. Blant annet fordi vi har en gruppeleder som stadig avlyser samlingene, fordi alt annet er viktigere... 

Og når vi er ferdige med det møtet skal jeg videre på et kirkearrangement sammen med et par gode venninner. :jepp:  

21 timer siden, Roadrunner skrev:

T-bane i byen? Som i underjordisk? Eller mer som bybanen i Bergen? Uansett ville jeg tro det hadde blitt et dyrt prosjekt ja, og kanskje mest for fåtallet? Når de stadig legger om og ned bussruter fordi det er for dyrt, så... Jau!

Lettere vær ute i dag ja - deilig!
Blir nok ny rusletur på fuggel'n selv med møre bein etter i går.

Så forresten noe småsprøtt da jeg gikk tur langs stranda i helga... 5-6 døde flyndre var skylt på land, med ganske kort avstand mellom. Sjeldent syn! Lurer på hva som har skjedd...

Jeg fikk se en tegning hvor strekningen var tegnet inn. Husker ikke helt detaljene, men lurer på om det ikke var fra UiA til Vågsbygd banen skulle gå... Er sikkert bussavgangene for oss i distriktet som må legges ned for å finansiere banen da... :roll: 

21 timer siden, Daria skrev:

Et det feil at det første jeg tenkte nå var nam... sprøstekt flyndre... :sikle: ?

Sjøldaua sprøstekt flyndre... Den nye delikatessen... :fnise: 

1 time siden, loffen skrev:

God morgen! Ha en fin dag! :klem: 

Se på denne da:Slektning  Så søt! :ler:

Åh, der var fetter Pjusk jo :rodmer:  

Skrevet
19 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Sjøldaua sprøstekt flyndre... Den nye delikatessen... :fnise: 

Jeg ville vel ikke gårr for akkurat de flyndrene - var mer en generell assosiasjon... :ler: 

Skrevet

Morn-morn :kaffekopp: 

Dette blir en fin dag. Det er jeg helt sikker på. :bolledeig:  Det er :sol: det er onsdag, og det er tid for onsdagslunsj igjen. :bolledeig: Til og med Turbo ser ut til å sette pris på den lyse og fine dagen. Ihvertfall har hun lekt med et ispapir i en time nå. :ler:  

Gårsdagen var litt sånn "vulkan-dag" for meg. Det var et indre trykk som var stadig økende... Og jeg var mindre blid da jeg dro på planleggingsmøtet. Men heldigvis fikk jeg roet meg under spaserturen dit. Noen ganger er frisk luft og gåavstand veldig bra. Og heldigvis fikk vi lagt gruppa på is fram til høsten nå. Og vi kom til den beslutningen uten at jeg sprakk og sa noe mindre pent til gruppelederen. Og det med gruppa er bare dråpen som var i ferd med å bli for mye. Jeg liker svært dårlig måten vedkommende behandler andre på. Spiller så fin og edel og nobel - også er det hele et skuespill for å oppnå egen ære... :rasende:  

Men nå er det onsdag :bolledeig:  

22 timer siden, Daria skrev:

Jeg ville vel ikke gårr for akkurat de flyndrene - var mer en generell assosiasjon... :ler: 

Og jeg fikk noen svært "delikate" bilder i hodet av den assosiasjonen :ler: 

Skrevet

Jubileumsgratulasjon til sauen - 26 000 innlegg :roser:

Ikke så mye å skryte av i den store sammenheng, dog... :filer::ler: 

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Jubileumsgratulasjon til sauen - 26 000 innlegg :roser:

Ikke så mye å skryte av i den store sammenheng, dog... :filer::ler:

:fnise:

Skrevet

:helen:  Godt du er observant, Daria. :ler: 

Skrevet

Grattis med jubileum! :strix:

Kos deg på onsdagslunsj - godt trykket er redusert etter i går.

Skrevet

:sol::bolledeig:   I dag er det siste vaffeltorsdag før sommeren. Så enten må jeg lage vaflene mine selv framover, eller så må jeg vente til høsten med å spise vaffel... Ja-ja, blir da annet å bruke torsdagene på framover... :jepp: 

Og ellers er det en trøtt sau som sitter ved pc'n og drikker kaffe. :Gjesp:  Sov veldig dårlig i natt. Tror jeg var våken 30 ganger i løpet av natta. Og de stundene jeg sov drømte jeg så mye rart... :Gjesp:  

Om jeg ikke våkner før, så våkner jeg ihvertfall i ettermiddag. For da kommer to aktive nevøer på besøk... :jepp:  

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Grattis med jubileum! :strix:

Kos deg på onsdagslunsj - godt trykket er redusert etter i går.

Takk-takk. :) Det er veldig godt at trykket er redusert. Er ikke noe godt når trykket bare stiger og stiger... 

Skrevet

Denne dagen gleder jeg meg til. :bolledeig:  Tur til to nabobyer venter. Biltur sammen med ei venninne. I den første byen vi skal stoppe i venter kaffebesøk hos en av mammas barndomsvenninner. :kaffekopp:  I tillegg har jeg sånn smått planer om å ta turen innom en butikk i den byen. Det er en gammel klassekamerat av meg som driver den butikken. Jeg har ikke sett ham på 30 år. Og han har ingen anelse om at jeg er på tur dit... :fnise:  

I den andre byen venter middag sammen med ei venninne der. :spise:  :skravle: Før dagen avsluttes med en konsert.:bolledeig: 

Skrevet

Høres ut som en veldig bra fredag! :strix: 

God tur, og kos deg masse!

Ikke like spennende planer her... Jobbe, olje veranda, plante et par planter og støvsuge heimen... Og lande på sofaen :veslejenta:

Skrevet

God morgen - NOT... Noen ganger spiller bare ikke skrotten på lag med meg. :sukk:  Jeg får bare innse at dette blir en sykedag på sofaen... Men-men, det kunne helt sikkert vært verre... 

Fredagen ble bedre enn forventet (og forventningene var skyhøye). :strix:  Det var bare kos fra morgen til kveld. Ikke noe negativt som skjedde den dagen. Til og med skrotten oppførte seg eksemplarisk. :strix: 

Helga har også vært fin, men rolig. Jeg har knapt vært utenfor døra siden fredag. Har kost meg med bok, TV og Turbo. Helt supert. Og jeg skal nok få denne dagen til å bli bra og. Må bare få noen smertestillende til å virke først. :jepp: 

Den 27.5.2016 at 8.09, Roadrunner skrev:

Høres ut som en veldig bra fredag! :strix: 

God tur, og kos deg masse!

Ikke like spennende planer her... Jobbe, olje veranda, plante et par planter og støvsuge heimen... Og lande på sofaen :veslejenta:

Takk. Fredagen ble helt fantastisk. :strix: Og du har fått det fint i hagen. Jeg tror det bedet kommer til å bli kjempefint når plantene får satt seg. :jepp: 

Skrevet

Bittelitt bedre i skrotten i dag. Men ikke mye... :sukk:  Venstre skulder og arm verker noe så innmari... :grine: 

Men det går sikkert over snart. Er jo meldt fint vær framover, så da løsner det sikkert. Inntil da er det bare å ta det med ro, spise piller og vente på at det gir seg... Var en liten tur ut i går. Måtte ha kattemat. Også ble det en liten kaffekopp og litt skravling med ei venninne. Resten av dagen lå jeg på sofaen og leste. I dag må jeg en liten tur på biblioteket. Ellers blir det nok sofaliv i dag og... 

Skrevet

God morgen. :kaffekopp::sol::sol: 

Hurra for "lille" Turbo som blir 3 år i dag. :bursdag: 

I går rakk jeg aldri innom her. Satt med frokosten da ei venninne kom innom på besøk. Og hun ble sittende til vi dro på onsdagslunsjen. Etter lunsjen ble det litt vandring i sentrum. Og vel hjemme ble det litt skravling med naboen. Så plutselig var det nyheter på tv og litt Fjordland til middag... Fin og lang dag. :jepp: 

Verkinga henger i, men det er litt bedre. Og i morgen skal jeg til revmatologen til kontroll, så da får jeg nok en plan for medisineringen. Jeg regner med at det er en liten betennelse i den skuldra...

I dag er planen å få litt orden på huset her. Det ser virkelig ikke ut. Og deretter blir det å sette seg ute i skyggen og lese bok. Hvis ikke noe annet dukker opp... 

Skrevet

:bursdag:

Gratulerer så mye til Turbo! :strix:

Skrevet

God morgen :kaffekopp: 

Jammen ser det ut til å bli nok en varm dag. Og da blir det sikkert 40 grader på kjøkkenet på foreningen. Jada, jeg har kjøkkentjeneste i dag. Men jeg er av de heldige, for jeg må gå før oppvasken... Jeg rekker å være med og servere middagen, før jeg må gå videre til revmatologen. Helt greit med en kontroll nå. For jeg er slett ikke bra for tiden... 

19 timer siden, Roadrunner skrev:

:bursdag:

Gratulerer så mye til Turbo! :strix:

Turbo sier tusen takk. :catmilk:  

Skrevet

:kaffekopp: 

Ser ut til å bli en nydelig dag ja, me like! :sol:
Hvem trenger sydens varme når vi har Sørlandet i dette været? :hoppe: Og det er fredag! Og helg!

Håper det går greit hos revmatologen i dag, og at dere kan få justert litt slik at du får en mer samarbeidsvillig skrott :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...