Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Nok en grå dag - både ute og inne. Men likevel blir det en liten luftetur i dag. Det står et planleggingsmøte på programmet. Og det kjennes greit ut at det møtet finner sted på en kafé. :jepp:  Også har jeg en loddbok jeg skulle fått solgt ut, så jeg vurderer en tur innom ei dame jeg kjenner godt etter møtet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gårsdagen ble ikke så verst. Ble et konstruktivt møte. I tillegg ble det en kaffekopp med to gode venner. :jepp:  Også ble det hjemmelaget pizza til middag - på en helt vanlig regntung mandag. :sikle:  

I dag må jeg nok være litt husmor. Venter besøk i ettermiddag. Og da er det greit om de mest aggressive hybelkaninene er jaget på dør... :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært et par hektiske og veldig fine dager. :bolledeig: 

Tirsdagens tanker om å være husmor gikk delvis i vasken. For det tikket inn en melding med spørsmål om å bli med på kafé. Og da la Sauen på sprang dit :fnise:  Så var det å styrte innom butikken og kjøpe engangsmopper på veg hjem. Så råkjøre over gulvene med moppen. Før det plutselig dukket opp ei venninne som trengte å lufte noen tunge tanker. Og hun gikk rett før det ventete besøket kom. Så ble det koselige timer med ene naboen og datteren hennes.  

Og mens vi satt der og skravlet den ettermiddagen fikk jeg telefon med spørsmål om jeg kunne holde et innlegg på onsdagslunsjen. Han som egentlig skulle ha det hadde dobbeltbooket seg. Så da var det bare å bruke kvelden på å skrive (ja, ble litt skriving under frokosten i går og). 

Lunsjen i går var som vanlig veldig bra. God mat og trivelig selskap. :bolledeig:  

I dag er det åpen kafé i kirka. :sikle:  Torsdag er vaffeldag :sikle:  Og i kveld er det et arrangement på bedehuset... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daria skrev:

Mmm... vafler... :sikle: 

*fikk med seg det viktigste i innlegget* :fnise:    

Jepp. Du fikk med deg det viktigste. :jepp:  Akkurat nå er vaflene som venter det viktigste. :sikle:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sa vafler? :bond:

Får visst vente til i morra jeg - her er nemlig fredag vaffeldag :jepp:

Kos deg med sosialt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig er det litt lumpent å snakke om vafler :sur:

*prøver å gå ned i vekt, prøver å gå ned i vekt, prøver å gå ned i vekt....ser lengselsfullt på vaffeljernet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol::sol::sol:  Dette ser ut til å bli en helt nydelig dag. :bolledeig:  Ikke at jeg orker noen lang trimtur i dag altså... Det er en temmelig sliten sau som sløver her på søndagsmorgenen... For etter min standard har jeg en veldig travel uke bak meg. Har vel vært mer sosial på ei uke nå, enn på de siste tre månedene til sammen... Og jeg håper neste uke også blir en fin uke med masse sosialt... 

Fredagen forsvant på danskebåten. En trivelig svipptur sammen med to venninner fra foreningen. :bolledeig:  

Og i går var det basar i foreningen. Så da var jeg loddselger i tombolaen hele dagen. Veldig moro. :jepp:  Og det var en sliten sau som landa i godstolen i går kveld. :fnise: 

I dag blir det nok mye godstol og sykkel på tv. Litt lesing. Og en liten rusletur i sola. Perfekt søndag det. :jepp: 

Den 7.4.2016 at 13.18, Roadrunner skrev:

Noen som sa vafler? :bond:

Får visst vente til i morra jeg - her er nemlig fredag vaffeldag :jepp:

Kos deg med sosialt i dag!

Veldig kjekt med en fast vaffeldag i uka. :sikle:  Jeg har kost meg med sosialisering hele uka jeg. :bolledeig: 

Den 7.4.2016 at 17.19, Cata skrev:

Egentlig er det litt lumpent å snakke om vafler :sur:

*prøver å gå ned i vekt, prøver å gå ned i vekt, prøver å gå ned i vekt....ser lengselsfullt på vaffeljernet*

Flere som prøver å gå ned i vekt... Men som har hatt fullstendig kollaps i kostholdet denne uka... :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har lagt på meg jeg også. Det er umulig å få det bort igjen, jeg er alt for glad i brød, knekkebrød, all gjærbakst, latte macchiato, ost, potetgull.. åh! Jeg må gå og fikse noe kveldsmat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: Jammen ser det ut til å bli nok en fin dag. Og jeg har planer om en liten rusletur i formiddag. :jepp:  Resten av dagen blir rolig her hjemme. :jepp:  Kanskje det blir varmt nok til å sette seg ut med bok og kaffekopp... 

9 timer siden, loffen skrev:

Uff, jeg har lagt på meg jeg også. Det er umulig å få det bort igjen, jeg er alt for glad i brød, knekkebrød, all gjærbakst, latte macchiato, ost, potetgull.. åh! Jeg må gå og fikse noe kveldsmat. :P

:ler: Høres veldig kjent ut... Fant du noe godt til kvelds? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:
Mårnings!

Koselig å høre om fine og sosiale dager i fjøstraktene :jepp:
Her er det trøtt fuggel som har startet mandagen... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp:
Mårnings!

Koselig å høre om fine og sosiale dager i fjøstraktene :jepp:
Her er det trøtt fuggel som har startet mandagen... :natti:

Ja, man kan trygt si at det sosiale har tatt seg veldig opp de to siste ukene. Er nok ute av vinterdvalen nå... :ler: 

:kaffekopp::kaffekopp:  :kaffekopp:  *setter fram mer koffein til trøtt Fuggel* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Litt på Jerle.

Ja, jeg fant såklart noe godt til kvelds. :P 

Nå skal jeg straks lage middag, ble merkelig nok veldig sulten helt sånn plutselig.

Håper Sauen har kost seg i finværet i dag. Såå deilig å kjenne sola varme! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å bli nok en fin dag her sør. :sol::bolledeig: 

I går gikk jeg lang tur for første gang siden Mr.Hoste presset seg inn i huset mitt. Og det var utrolig godt å få rørt seg litt igjen. :bolledeig:  Resten av dagen i går ble bare sløving og lesing. :jepp: 

I dag skal jeg møte et par venner på kafé. Og før den tid må jeg en kjapp tur til byen. Jeg må ha konvolutter i et format som ikke er å få tak i her i bygda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jerle skrev:

:vinke:

Her er ingen dager vaffeldag. :snurt:

:kose:  

14 timer siden, loffen skrev:

:kose: Litt på Jerle.

Ja, jeg fant såklart noe godt til kvelds. :P 

Nå skal jeg straks lage middag, ble merkelig nok veldig sulten helt sånn plutselig.

Håper Sauen har kost seg i finværet i dag. Såå deilig å kjenne sola varme! :sol: 

Sauen koste seg ute på tur i finværet i går :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hr Slimhoste på besøk. Han kom som et uvær fredag for halvannen uke siden, og tok med seg frk Feber og greier, men siste uka har jeg "bare" hostet. Lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg meg visst aldri innom her i dagboka mi... Dagen gikk med til onsdagslunsj, litt husarbeid, litt spilling av HayDay og litt lesing... Og plutselig var dagen gått... 

Også ble jeg overrasket da jeg kom hjem fra onsdagslunsjen. I gården blir jeg møtt av husverten og barnebarnet hans. De hadde vært avgårde og kjøpt mikrobølgeovn til meg. Snille gamle mannen mente at jeg måtte ha det... Og barnebarnet bar ovnen inn, pakket den ut, satte den på plass og tok med seg emballasjen ut igjen... :bolledeig: 

Og da måtte jeg jo teste ovnen. Jeg tuslet over til butikken og kjøpte Fjordland ertesuppe i skål... Ovnen virker. :jepp: Men den suppa blir nok ikke noen slager. Grå av utseendet, grei nok smak, men ikke mer enn det... 

I dag blir det forresten hjemmedag. Står over vaffeldagen i kirka i dag. *trøtt og slapp*

Den 12.4.2016 at 10.57, Rosalie skrev:

Jeg har også hr Slimhoste på besøk. Han kom som et uvær fredag for halvannen uke siden, og tok med seg frk Feber og greier, men siste uka har jeg "bare" hostet. Lei.

Huffda... God bedring. :kose: 

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn: Jeg har da så absolutt ikke bestilt regn i dag... :riste:  Men-men, man får ta det været man får... I dag står det en liten luftetur på programmet. Skal være med ei venninne på tur til en butikk jeg ikke har vært på før. :jepp: 

Og når jeg kommer hjem har jeg litt å gjøre i kortmakeriet. :jepp: 

23 timer siden, Roadrunner skrev:

Hvis du skal teste mer Fjordland, kan jeg anbefale lammefrikasse - den er god!

*noterer* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...