Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

Nå er det 3 dager siden jeg sluttet, snust i 5 år. Shit. Jeg er sur, trøtt, har sjukt vondt i hodet, og dere skulle bare visst hvor mye snop, sjokolade og chips jeg har spist disse få dagene. Nå er det rett før jeg går på spar for å kjøpe en boks skruf slim fresh <3 Fy faen, jeg hater dette!!!!



Anonymous poster hash: 0f011...921
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i gården har jeg trappet ned uten å være klar over det selv :fnise:
En dag fikk jeg plutselig helt "stygga" på general o_o
Kjøpte Skruf slim fresh hadde det ett par måneder også fikk jeg enda mer stygga på snus.
Endte opp med Catch spearmint, stygga der også klarer ikke en gang spearmint tyggis :fnise:

Så forrige boksen med snus jeg hadde,som jeg har brukt i ett par måneder nå var mocca (både mint og lakris) Men kjente jeg begynte å få små stygga på det også..
Noe med hvordan den plutselig starter å renne, smaken, fikk en ekkel kvalm følelse med brekning :fnise:

Så nå er det Onico som gjelder, men jeg takler ikke "tobakks" smaken lengre, den er fæl =/
Ender vel opp med å dynke bomull i munnvann og slenge oppunder leppa snart :fnise:

Nei dette skal jeg klare å slutte helt med..kroppen min har allerede vist meg at den ikke vil ha mer snus ,eller andre nikotin produkter :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært uten snus i en uke nå, og kjenner fortsatt litt på savnet etter min gode skruf slim fresh white. Men det har gått overraskende bra, og merker allerede på kroppen min at det er bra for meg. Har mindre hjertebank, kjenner at jeg har bedre ånde og har glatt og fint tannkjøtt igjen. Så håper virkelig jeg klarer det denne gangen, for de siste månedene har jeg egentlig ikke syntes at snus har vært særlig godt. Fokuserer på helsa og økonomien for å få motivasjon, og får heller kjøpe en boks onico om det blir for ille.



Anonymous poster hash: 53c08...2bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Det er gjammen meg ikke lett å slutte å snuse, for det passer jo aldri. Nå er det jo sommer, og da vil man selvsagt kunne kose seg med en snus i underleppa mens man er på ferie/stranda/ute på byen osv. Samme med vinteren. Da er det jo så kaldt og surt ute at man nesten må få lov til å unne seg litt innekos :P

Skakke væra lett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på denne tråden selv om jeg ikke har umiddelbare planer om å slutte, men "bare" trappe ned?

Per dags dato snuser jeg 1 boks per dag eller sagt på en annen måte for nærmere 27 000 kr per år.

Tenk på alle de fantastiske feriene jeg kunne dratt på? :daane:

Tror dere jeg innen september klarer å ha kuttet ned til 2 bokser per uke? Det er jo tross alt nesten 7 snus per dag.

På sikt vil jeg kanskje kutte det ned til en boks per uke, eller kanskje til og med kutte det helt ut, men for nå vil jeg bare trappe kraftig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på denne tråden selv om jeg ikke har umiddelbare planer om å slutte, men "bare" trappe ned?

Per dags dato snuser jeg 1 boks per dag eller sagt på en annen måte for nærmere 27 000 kr per år.

Tenk på alle de fantastiske feriene jeg kunne dratt på? :daane:

Tror dere jeg innen september klarer å ha kuttet ned til 2 bokser per uke? Det er jo tross alt nesten 7 snus per dag.

På sikt vil jeg kanskje kutte det ned til en boks per uke, eller kanskje til og med kutte det helt ut, men for nå vil jeg bare trappe kraftig ned.

mm, det er jo veldig dyrt i lengden :)

Tenk om du trappet ned så mye at du iallefall hadde hatt 10'000kr ekstra å rutte med...

Hva kunne du tenkt deg å kjøpe da?

Du har ikke tenkt deg å prøve Onico eller de andre nikotin og tobakksfrie snusene?

Bare for å venne deg bittelitt av :)

Så kunne du prøvd å rullere mellom nikotinfri og vanlig snus iløpet av en dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mm, det er jo veldig dyrt i lengden :)

Tenk om du trappet ned så mye at du iallefall hadde hatt 10'000kr ekstra å rutte med...

Hva kunne du tenkt deg å kjøpe da?

Du har ikke tenkt deg å prøve Onico eller de andre nikotin og tobakksfrie snusene?

Bare for å venne deg bittelitt av :)

Så kunne du prøvd å rullere mellom nikotinfri og vanlig snus iløpet av en dag :P

Jeg ville dratt til USA/Cuba/Australia. Eller så ville jeg shoppet som en gal.

Jeg har forsøkt nikotinfri snus, men jeg tenker bare på at det ikke er nikotin i dem.

Gikk meg nettopp en tur og begynte å tenke på når snus er best. Jeg syns det er best når:

Jeg akkurat har våknet

Jeg har spist

Sammen med alkohol/kaffe

Etter en lang arbeidsdag

Så nå skal jeg konsentrere meg om å snuse på disse tidene.

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til USA/Cuba/Australia. Eller så ville jeg shoppet som en gal.

Jeg har forsøkt nikotinfri snus, men jeg tenker bare på at det ikke er nikotin i dem.

Gikk meg nettopp en tur og begynte å tenke på når snus er best. Jeg syns det er best når:

Jeg akkurat har våknet

Jeg har spist

Sammen med alkohol/kaffe

Etter en lang arbeidsdag

Så nå skal jeg konsentrere meg om å snuse på disse tidene.

Jeg måtte lure meg selv de første gangene med onico :fnise:

Kjøpte general white portion og blandet det med onico orginal portion xD

Så ble nesten som en russisk rulette med snus haha

Jeg angrer så mye for at jeg i det hele tatt startet å snuse o_o

Tenker på alle pengene jeg KUNNE ha spart...

jaja..finner vel noe annet å sløse penger bort på, som.feks masse sjokolade som jeg aboslutt ikke trenger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med snus på dagen jeg fikk positiv graviditetstest. Da hadde jeg snust en tre bokser i uka i 7 år(!). Det gikk som en lek! Viljen kan flytte fjell! Men, nå er ungen 8 måneder og jeg har måtte kjøpe en boks nikotintyggis. Jeg nekter å begynne å snuse igjen. Så selv etter ett år som snusfri, kan man kjenne psykisk sug på snus. Vær bevisst på dette, så skal det nok gå bra :) Det kom litt som en vond overraskelse på meg.... Skal sies at jeg har hatt en vanskelig permisjonstid med alvorlig sykdom, men hvis jeg greide det- kan alle greie det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem dager, still going strong! Det frister så ekstremt, tenker på snus hele tiden. Heldigvis reiser jeg ti dager på ferie på torsdag, og der får jeg ikke tak i snus, så da må jeg vel ha kommer meg over den verste kneika etter det? Herregud, føler suget blir verre og verre for hver dag jeg. :vetikke:



Anonymous poster hash: 0f011...921
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem dager, still going strong! Det frister så ekstremt, tenker på snus hele tiden. Heldigvis reiser jeg ti dager på ferie på torsdag, og der får jeg ikke tak i snus, så da må jeg vel ha kommer meg over den verste kneika etter det? Herregud, føler suget blir verre og verre for hver dag jeg. :vetikke:

Anonymous poster hash: 0f011...921

Helt enig. Trodde det skulle bli lettere og lettere. Og nå er jeg sånn "har jo klart å gå over ei uke uten snus, da er det sikkert trygt å kjøpe en nå, for så heller å slutte igjen etterpå..."

Anonymous poster hash: 53c08...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 200 kr ville jeg spart om jeg hadde klart å kutte ned til 2 bokser per uke.

Australia here I come. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Trodde det skulle bli lettere og lettere. Og nå er jeg sånn "har jo klart å gå over ei uke uten snus, da er det sikkert trygt å kjøpe en nå, for så heller å slutte igjen etterpå..."

Anonymous poster hash: 53c08...2bb

Ja, jeg blir snart gal. Tenker på ulike unnskyldninger til å kjøpe en boks, "kan jo bare kjøpe en boks, så slutter jeg igjen når jeg drar på ferie", eller "jeg kan jo ha med meg én boks på ferie, og fordele den utover tiden jeg er der"..........Og jeg synes det er skikkelig irriterende at ikke Slutta-appen finnes i appstore mer! :bond:

Anonymous poster hash: 0f011...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å slutte flere ganger. Sprekker gang på gang. Skjønner ikke at det går an å vær så avhengig av noe:-( jeg orker ikke mer snus, samtidig får jeg ikke(!!) til å slutte. Hvordan skal jeg greie det? Jeg kjenner en som slutta for 3 år siden, og han sier han tenker på snus hver dag enda. Hvor grusomt er ikke det? :-O

Anonymous poster hash: 68763...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tiaen

Jeg har prøvd å slutte flere ganger. Sprekker gang på gang. Skjønner ikke at det går an å vær så avhengig av noe:-( jeg orker ikke mer snus, samtidig får jeg ikke(!!) til å slutte. Hvordan skal jeg greie det? Jeg kjenner en som slutta for 3 år siden, og han sier han tenker på snus hver dag enda. Hvor grusomt er ikke det? :-O

Anonymous poster hash: 68763...01a

Tenker han på snus etter 3 år? :sjokkert: Der forsvant motivasjonen gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Jeg sparer 18240kr i året dersom jeg slutter.

Skal overføre snuspengene til sparekonto HVER uke. Må jo bli rik tilslutt… Den eneste motivasjonen min er penger. Skal kjøpe meg noe jeg har lyst på.

Har forresten ikke tatt en snus på over 2 uker. Før den tid trappet jeg veldig ned, holdt meg til en snus for dagen i ca en mnd før jeg kuttet ut all snus. Men likevel er suget der hele tiden, jeg blir gal. Jeg er sur hele tiden og føler egentlig ikke for å gjøre noe, selvom det er sommer. Føler nesten for å bare sitte for meg selv, for jeg merker at jeg er ikke meg selv lenger… Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det er så fryktelig vanskelig. Jeg har tenkt på å slutte å snuse lenge, men nå har jeg begynt i ny jobb hvor ALLE enten røyker eller snuser. Det er ikke lett når det er pause på jobb og alle sitter og koser seg med nikotin. Det hjelper ikke akkurat på snusslutten. I tillegg er det så fryktelig mange situasjoner ellers hvor jeg er vant med å ta meg en. For eksempel etter jeg har spist, etter sex, etter jeg har vært flink (belønning haha) og ikke minst på fest. Nei, det skal ikke være lett. Tannkjøttet mitt har blitt så påvirket av snusingen, så jeg må nesten slutte. Huffameg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiaen

Åh, det er så fryktelig vanskelig. Jeg har tenkt på å slutte å snuse lenge, men nå har jeg begynt i ny jobb hvor ALLE enten røyker eller snuser. Det er ikke lett når det er pause på jobb og alle sitter og koser seg med nikotin. Det hjelper ikke akkurat på snusslutten. I tillegg er det så fryktelig mange situasjoner ellers hvor jeg er vant med å ta meg en. For eksempel etter jeg har spist, etter sex, etter jeg har vært flink (belønning haha) og ikke minst på fest. Nei, det skal ikke være lett. Tannkjøttet mitt har blitt så påvirket av snusingen, så jeg må nesten slutte. Huffameg :(

Se heller på det som motiverende at folk rundt deg bruker snus. Du får bedre helse enn dem, mer penger å bruke på andre ting, finere tenner og slipper å ødelegge tannkjøttet! Tenk det hver gang de tar en snus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se heller på det som motiverende at folk rundt deg bruker snus. Du får bedre helse enn dem, mer penger å bruke på andre ting, finere tenner og slipper å ødelegge tannkjøttet! Tenk det hver gang de tar en snus:)

Sant, men jeg klarer ikke helt å tenke sånn. Tror ikke jeg er motivert nok for å slutte enda, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...