Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet. Det er veldig sure penger. På den andre siden er det så godt, at det innimellom er litt verdt det. Jeg vet at de pengene sikkert hadde blitt brukt på noe annet tull hvis ikke. Men jeg skal slutte en dag. Jeg må bare finne motivasjon og mot først ;)

Hehe. Jeg tenker dessverre på samme måte som deg. Jeg vasset ikke akkurat i penger før jeg begynte å snuse. Man prioriterer andre unødvendige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg sluttet å røyke i mars, og byttet ut røyken med snus. Nå har jeg bestemt meg for å slutte å snuse, og bli kvitt alt av nikton.

Har vært snusfri i 6 dager og 23t nå, og det går greit men er veldig uvant. Tygger tyggis konstant, for å ha noe å "spise" på. Savner snusen litt av og til, spesielt om morgnen og etter mat men kjenner at dette skal gå bra. Er så bestemt nå.

Har aldri prøvd å slutte å snuse før, men klarte å slutte å røyke da jeg virkelig gikk inn for det.

7 uker snusfri i morgen.

Etter at uke 2 var over, var snusen glemt. Har ikke tenkt på den på mange, mange uker. Det har vært mye, mye lettere enn forventet.

Endret av Casall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Så flinke noen av dere er! Selv har jeg en venninne som holdt seg i ett år uten å snuse. Hun begynte dessverre igjen. Hun fortalte meg at det ikke gikk en dag uten at det fristet med snus i løpet av det året hun holdt seg.

Snusen sitter i hodet ditt i laaaang tid hvis man er skikkelig avhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Snuser ca 1,5 boks for dagen :/ nå er nok nok, har vært helt uten nikotin i hele dag, men jeg sliiiiter. Jeg er svimmel, ufokusert, øynene mine ser dobbelt i perioder. Skummelt hvor sterke abstinensene blir, sier litt om hva jeg har putta i meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady.In.Heels

Man ser ikke så mange tjukke snusere gjør man det?

Når jeg tenker over det.. nei egentlig ikke. Man går jo ned i vekt når man snuser også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg tenker over det.. nei egentlig ikke. Man går jo ned i vekt når man snuser også da..

Det gjør man strengt tatt ikke ;)

Her i gården så går det greit. ......Bare når jeg ikke drikker. Da bommer jeg som en tulling med alle som kan ha. Så må finne på noe lurt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Det gjør man strengt tatt ikke ;)

Her i gården så går det greit. ......Bare når jeg ikke drikker. Da bommer jeg som en tulling med alle som kan ha. Så må finne på noe lurt der!

Jo, man får nedsatt matlyst av nikotin. Samme med dem som røyker :) Er ofte også slik at man småspiser mer om man ikke snuser. Har man snusen så er liksom den godteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere?:) Driver med min siste snosboks jeg også nå.

Er rart med det, har aldri sett på meg selv som en snuser, bare en som bommer litt nå og da av andre. Men de siste mnd har jeg ikke tall på hvor mange bokser jeg har kjøpt.

Får vann i munnen av tanken på snus, og den hellige etter-frokost-snusen kommer jeg virkelig til å savne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? :) Driver med min siste snosboks jeg også nå.

Er rart med det, har aldri sett på meg selv som en snuser, bare en som bommer litt nå og da av andre. Men de siste mnd har jeg ikke tall på hvor mange bokser jeg har kjøpt.

Får vann i munnen av tanken på snus, og den hellige etter-frokost-snusen kommer jeg virkelig til å savne:(

Kjekt at du tok opp denne tråden igjen, jeg har ikke sett den før nå! Jeg kjøpte 5 bokser på tax freen på fredag, har 1,5 igjen og tenker å slutte etter dette. Håper vi kan holde liv i denne tråden som inspirasjon! Utrolig vanskelig for meg da jeg har mye stress i hverdagen og kjæresten min snuser... Har prøvd mange ganger før, men alltid begynt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt at du tok opp denne tråden igjen, jeg har ikke sett den før nå! Jeg kjøpte 5 bokser på tax freen på fredag, har 1,5 igjen og tenker å slutte etter dette. Håper vi kan holde liv i denne tråden som inspirasjon! Utrolig vanskelig for meg da jeg har mye stress i hverdagen og kjæresten min snuser... Har prøvd mange ganger før, men alltid begynt igjen.

Vanskelig når kjæresten din snuser ja, føler med deg. Han har ikke planer om å slutte han også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig når kjæresten din snuser ja, føler med deg. Han har ikke planer om å slutte han også da?

Jeg spurte han faktisk om dette nå og han var positiv! Så da kommer det nok til å gjøre det noe lettere, så kan vi motivere hverandre og slippe å friste hverandre :-) Men han har over 15 bokser igjen fra vi kjøpte på tax freen, så vi får se om det blir etter det eller om han muligens vil prøve å selge de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hjalp det med nikotinfri snus en periode etter at jeg hadde sluttet med vanlig snus.



Anonymous poster hash: b6ac5...827
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lyst til å klare kun ta morgensnusen. Det er jo bare den som er digg. Resten er bare vedlikehold.

Mulig, tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å klare kun ta morgensnusen. Det er jo bare den som er digg. Resten er bare vedlikehold.

Mulig, tro?

Jeg er enig, det er den som er best. Etter frokost. Men har jeg boks så bruker jeg den, selv om jeg ikke kjenner suget, så bare tar jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, det er den som er best. Etter frokost. Men har jeg boks så bruker jeg den, selv om jeg ikke kjenner suget, så bare tar jeg..

Ja, jeg og. Prøvde en periode å legge igjen snusen hjemme, men endte bare opp med å være et grusomt menneske frem til jeg stakk og kjøpte i lunsjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og. Prøvde en periode å legge igjen snusen hjemme, men endte bare opp med å være et grusomt menneske frem til jeg stakk og kjøpte i lunsjen.

Akkurat sånn er det med meg også, abstinensene kommer etter bare noen timer, håååper at jeg kan klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...