Gå til innhold

Tråd for oss som skal slutte/har slutta med snus


miaw

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok min siste snus en fredag fordi jeg var tom og skulle ut å shoppe med besteveninna mi, så jeg hadde noe å gjøre hele dagen. Jeg ble ør, fikk vondt i hodet, ble rastløs, fikk konsentrasjonsproblemer, problemer med å sove, hjertebank - listen er lang. Jeg så meg selv i speilet å begynte å gråte fordi jeg trodde jeg hadde sett en demon eller noe. Så begynte jeg å le hysterisk uten grunn. Noe av det kan være psykisk, men jeg søkte det opp på nettet etterpå og fant ut at mange av bivirkningene er reelle.

Jeg prøvde å erstatte snusen med Nicotinell tyggegummi først, noe som var et spark i trynet. Så prøvde jeg røyk, og klarte meg delvis på dette. Første 2-3 dagene var verst. Etter noen uker savnet jeg ikke snusen engang, og følte ikke trangen til å ha noe under leppa konstant (Jeg har snust i vel 4 år, 1 boks i underkant av 2 dager). Jeg sprakk etter nesten 2 måneder. Det var en fest da jeg tok 1 snus. Så husker jeg egentlig ikke helt hva som skjedde, men der satt jeg en dag med en ny snusboks som om det var det kjæreste jeg eide. Jeg kysset og klemte den, det var veldig emosjonelt. :fnise:

Jeg og snusen min har hatt et love-hate relationship i det siste. Jeg vil, men vil ikke, slutte. Jeg tenker på det hver dag, men ikke ennå. Jeg er ikke klar ennå. Det var så jævlig første gangen jeg "sluttet", at jeg trenger tid til å bygge opp følelsen på at jeg er ferdig igjen. Jeg tror jeg må bli mer psykisk sterk. Jeg så bilder av de fine, hvite tennene mine før jeg begynte å snuse. Jeg vil nesten ikke smile lengre, selv om det ikke er stygt i forhold til normalen. Men smilet mitt var en av de beste kvalitetene mine, og det har jeg mistet. For å ikke snakke om en ukjent antall penger jeg kunne brukt til noe annet. En bil, for eksempel. Snus er et av satans verk, røyk er barnemat å slutte med i forhold. Hjertebank har jeg fortsatt, og noe av det mest skremmende: Jeg har lagt på meg 11 kilo siden jeg "sluttet", og småspisingen jeg vendte meg til pga snusen fortsetter. Ikke alle historier har en "happy ending", men takk for at du leste min uansett :-)

Jente, 17

Anonymous poster hash: 60c61...a89

Wow...så du var 12-13år da du startet å snuse o.O

men gratulerer at du har sluttet! Stå på:)

Anonymous poster hash: 80ccf...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååååååååååååå kvalmt med damer som snuser. Uansett hvor fin kledd hun er eller er vakker. Jeg brekker meg hver gang jeg ser en jente putte snus i kjeften. :kvalm:



Anonymous poster hash: 85043...674
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg snuser enda...
jeg skulle slutte...men har det så travelt og er superstressa på jobb -.-
Men brukte FØR general xsterk, så general, -General white, gikk lei av det, så var det en periode med skruf fresh white...og nå går det bare i Mocca mint/lakris egentlig xD
Så kan egentlig slutte nå, for de er jo bittesmå og kjenner egentlig ikke noe til det... xP
Snart snart...må bare bli ferdi med stresset på jobb! o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Det er sååååååååååååå kvalmt med damer som snuser. Uansett hvor fin kledd hun er eller er vakker. Jeg brekker meg hver gang jeg ser en jente putte snus i kjeften. :kvalm:

Anonymous poster hash: 85043...674

Da må du bare finne deg ei dame som ikke snuser...

Værre er det ikke -.-

Eller du kan hjelpe til her å klappe for hver enkelte av oss kvinner som velger å slutte?

:)

da hjelper det fint lite hvor kvalm du blir av kvinner som snuser egentlig..For slike ting har de sagt om røykere også i årrekker...Men er få som velger å stumpe røyken bare fordi 1 eller 5 personer sier at de ikke liker det, da finner røykeren heller noen andre som ikke bryr seg om de røyker...Det samme gjelder vel snusere også..

Lettere er det om noen sier "Jeg vet du blir å klare deg, kom igjen, jeg skal støtte deg jeg, bare send meg en melding om du trenger noen å prate med, for å ikke å tenke på snusen, kanskje jeg kan gi deg noen gode råd?:D" osv...*blablablabla* :)

Jeg vil heller ha en slik person, eller en annen snuser som man kan stå å støtte hverandre om motivasjonen ikke er på topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke tatt en snus utenom fest siden jeg skrev start innlegg i denne tråden :)

Problemet mitt nå er at jeg har en tendens til å bomme med folk når jeg drikker.. Det blir neste utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fitnessr

Begynte med snus for å klare å slutte å røyke for 2 år siden.. Nå er jeg dritt lei! Føler det ødelegger treninga også, føler meg så usunn. Tar siste snusen som er i snusboksen nå, og så er det nok!
Eller, bare jeg er snusfri iløpet av 2014 er jeg fornøyd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg helt fint uten snus i hverdagene nå (27 dager siden jeg bestemte meg for å "slutte" på nytt), men med en gang jeg drikker (som er hver helg) så går det til helvete. Har ikke kjøpt snus selv på en måned, men bommer som bare juling med en gang jeg er full, kan godt finne på å snuse en halv boks på en kveld liksom. Noen som har råd å komme med som ikke er "slutt å drikke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Klarer meg helt fint uten snus i hverdagene nå (27 dager siden jeg bestemte meg for å "slutte" på nytt), men med en gang jeg drikker (som er hver helg) så går det til helvete. Har ikke kjøpt snus selv på en måned, men bommer som bare juling med en gang jeg er full, kan godt finne på å snuse en halv boks på en kveld liksom. Noen som har råd å komme med som ikke er "slutt å drikke"?

Nikotin plaster/tyggi? :)

Jeg snuser enda jeg.. slutter senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta å snuse 15.12.13 og har nå vært 23 dager uten! Det har gått over all forventning!! Ikke humørsvingninger, ikke overspising. Har til og med vært på flere fester uten å en gang få særlig lyst på snus!! Jeg har flere mislykkede forsøk bak meg, men har aldri klart å holde meg mere enn 2-3 uker. Denne gangen har jeg med hele meg lyst å bli kvitt den dritten! Er 25 år og har snuse daglig siden jeg var 18....7 år, helt vanvittig!! Håper jeg aldri mer skal ta en snus!

Og til sommeren skal jeg kjøpe meg en mulberry bayswater som klapp på skulderen!!

Lykke til med snusslutt!!

Anonymous poster hash: 68763...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden likte jeg! Jeg skal også slutte. Har prøvd et par ganger, men sprekker fort... Hva gjør dere når dere får suget? Jeg for min del savner mest det å bare ha noe under leppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååååååååååååå kvalmt med damer som snuser. Uansett hvor fin kledd hun er eller er vakker. Jeg brekker meg hver gang jeg ser en jente putte snus i kjeften. :kvalm:

Anonymous poster hash: 85043...674

Takk. Det er veldig motiverende :) (faktisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden likte jeg! Jeg skal også slutte. Har prøvd et par ganger, men sprekker fort... Hva gjør dere når dere får suget? Jeg for min del savner mest det å bare ha noe under leppen...

Merket at jeg fikk veldig lyst på noe søtt ca en uke etter snusslutt. Tillot meg selv å spise en del sjokolade i denne perioden. Nå er søtsuget gått helt over da. Suget etter snus er heller ikke kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemte meg for å slutte jeg også, men klarte meg ikke uten i mer enn 1,5 dager… Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å slutte jeg også, men klarte meg ikke uten i mer enn 1,5 dager… Noen som har noen tips?

Jeg prøvde å slutte mange ganger. Men klarte det ikke fordi jeg var alt for glad i snusen. Nå var jeg så bestemt på å slutte, at det var faktisk lett.

For å klare det, så må du nok desverre virkelig ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at jeg fikk veldig lyst på noe søtt ca en uke etter snusslutt. Tillot meg selv å spise en del sjokolade i denne perioden. Nå er søtsuget gått helt over da. Suget etter snus er heller ikke kommet tilbake.

Da er det bare å handle inn sjokolade. Har ti snus igjen i snusboksen, så bruker dem opp før jeg prøver å slutte. Får meg ikke til å kaste noe så dyrt...

Dessuten er jeg nødt til å slutte for jeg har knapt penger til mat for tiden. Blir nesten tvang å slutte :) Det blir det eller mat og mobilregning :)

Jeg har funnet ut at jeg bruker 2 snusbokser i uken:

160kroner uken altså:

640 kroner måneden, eller

7680 kroner i året!

DET er penger jeg kunne spart på bsu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lady.In.Heels

Da er det bare å handle inn sjokolade. Har ti snus igjen i snusboksen, så bruker dem opp før jeg prøver å slutte. Får meg ikke til å kaste noe så dyrt...

Dessuten er jeg nødt til å slutte for jeg har knapt penger til mat for tiden. Blir nesten tvang å slutte :) Det blir det eller mat og mobilregning :)

Jeg har funnet ut at jeg bruker 2 snusbokser i uken:

160kroner uken altså:

640 kroner måneden, eller

7680 kroner i året!

DET er penger jeg kunne spart på bsu!

Kun to bokser i uka, da er du flink :) Her er det 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun to bokser i uka, da er du flink :) Her er det 4.

Jeg har kuttet kraftig ned ;) Men tenk summen du står igjen med på et år da! Det dobbelte! 15 000 kroner :S Det er nesten uvirkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Jeg har kuttet kraftig ned ;) Men tenk summen du står igjen med på et år da! Det dobbelte! 15 000 kroner :S Det er nesten uvirkelig

Ja, jeg vet. Det er veldig sure penger. På den andre siden er det så godt, at det innimellom er litt verdt det. Jeg vet at de pengene sikkert hadde blitt brukt på noe annet tull hvis ikke. Men jeg skal slutte en dag. Jeg må bare finne motivasjon og mot først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle slutte ved nyttår. Klarte tre dager før jeg gikk på en smell på privaten, og dermed kjøpte meg en boks. Nå er det bare 4 stk igjen i boksen, og etter det så er det et nytt forsøk (ja, jeg har så lite tiltro til meg selv at jeg kaller det et forsøk...)



Anonymous poster hash: 53c08...2bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...