Gå til innhold

Idealalderen er 21 år for kvinner (forskning)


tom1986

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Et spørsmål, er ei jente på 21 år attraktiv uansett hvordan hun ser ut?

Hvis hun for eksempel er farlig overvektig og uheldig med utseende, så er hun likevel mer attraktiv enn for eksempel en kvinne på 30 år som er den strake motsetning?

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

ser for meg dette scenarioet en jente på 21 som er slik du beskriver legger an på en fyr. Han avviser. Men da sier hun. Jeg er 21 altså. Og plutselig BANG. Han blir interessert?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ser for meg dette scenarioet en jente på 21 som er slik du beskriver legger an på en fyr. Han avviser. Men da sier hun. Jeg er 21 altså. Og plutselig BANG. Han blir interessert?

Aner ikke jeg? Ifølge ts og endel menn her virker det som om det kun er alderen som regjerer. Er man over 21 år kan man bare daue. Sant?

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, er ei jente på 21 år attraktiv uansett hvordan hun ser ut?

Hvis hun for eksempel er farlig overvektig og uheldig med utseende, så er hun likevel mer attraktiv enn for eksempel en kvinne på 30 år som er den strake motsetning?

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

Nei, selvsagt ikke. Den ideelle alderen er visstnok 21, det er da ingen som har sagt at den teller mer enn alle andre faktorer. Dette betyr bare at det er 21 som er den "beste" alderen, ikke 17 eller 38. Gadd du i det hele tatt lese artikkelen?

Anonymous poster hash: 66e7e...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg? Ifølge ts og endel menn her virker det som om det kun er alderen som regjerer. Er man over 21 år kan man bare daue. Sant?

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

Nei.

Tenk deg at man spurte kvinner om hva som var ideell høyde på en mann. Svarene gjorde at man kom frem til at svaret var 1.84. Dette var den "ideelle" høyden på en potensiell partner, den høyden som passet best med preferansene til et tverrsnitt av den kvinnelige befolkningen.

Det ville neppe betydd at en mann som var 33 år, knallkjekk, suksessfull, sjarmerende, godt stelt og 1.79 høy var mindre attraktiv for kvinner flest enn en 68 år gammel, lite attraktiv, mislykket, ubehagelig og illeluktende mann på 1.84.

Det her er bare et svar på hva som er "det ideelle" på akkurat punktet alder. Og ikke det engang, egentlig, siden studien er av liten statistisk verdi når kun studenter er spurt. Den sier bare at unge menn foretrekker kvinner som er unge og fruktbare, og det er neppe noen sensasjon.

Anonymous poster hash: 66e7e...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fleste kvinner (ikke alle) foretrekker eldre menn stemmer nok. Jeg har alltid hatt eldre kjærester selv, siden jeg

Kjæresten min har, basert på erfaring, satt en nedre grense for hvor ung en kjæreste kan være (ifht hans alder i dag), og den er høyere enn 21. Og det skjønner jeg godt. Jeg kan ikke si jeg var på mitt beste som 21-åring. Da var jeg en liten drittunge. Jeg har også snakket med flere menn om hvor små og søte førsteårsstudentene er, og lurer på hva som skjer, for de blir jo bare mindre og mindre. Vi var da ikke så små? Disse er jo bare barn! Ergo, man endrer litt oppfatning av alder etterhvert som man utvikler seg. Når jeg var liten trodde jeg jo at 18-åringer var kjempevoksne, nå vet jeg bedre.

Enig. For meg er 21-åringer veldig umodne og helt uinteressante som partnere. Vi ville ikke hatt noe felles. Da hjelper det ikke mye med fin kropp og slike ting.

Jeg ser ikke for meg at jenter særlig yngre enn 26 ville vært interessante for meg, da jeg vektlegger mye mer enn det rent ytre. Jeg vil ha en oppegående samtalepartner. Er i tredveårene selv, og synes damene på 31 er mye mer interessante enn jentene på 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens idealalder på kvinnen er hans egen alder delt på 2, og pluss på 12.

Om en mann er 48 år, så er hans idealalder på en dame 36 år.

Dvs, de er på samme nivå når det gjelder modenhet.

Anonymous poster hash: 0b610...d79

Så jeg som er mann på 20 skal ha dame på 22?

Er vi da likne modne?

Edit: Ellers en kjedelig og uinteressant studie.

Endret av Hjelperen93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg som er mann på 20 skal ha dame på 22?

Er vi da likne modne?

Edit: Ellers en kjedelig og uinteressant studie.

Hvorfor er den kjedelig og uinteressant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så synd at menn som er yngre enn deg foretrekker damer som er yngre enn seg igjen (og dermed mer attraktiv enn deg).

Det er ikke nødvendigvis sant. Husker da jeg var 21, ganske kraftig, litt gladtjukk egentlig. Mer veltrent i dag som 32-åring, slankere og ser bedre ut. Så yngre er ikke alltid lik penere.

Anonymous poster hash: 7ad12...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er tilfelle lurer jeg på hvorfor gutter i 20 åra alltid legger an på meg da..

Unge menn vet at kvinner eldre enn dem selv ofte er noe lettere å få til sengs og de vil spille på deres behov for bekreftelse ("28? wow! trodde du var 19") for å nå dit.

Kjenner grupper av yngre menn som konsekvent går for kvinner eldre enn dem selv.

Anonymous poster hash: 31d6d...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Unge menn vet at kvinner eldre enn dem selv ofte er noe lettere å få til sengs og de vil spille på deres behov for bekreftelse ("28? wow! trodde du var 19") for å nå dit.

Kjenner grupper av yngre menn som konsekvent går for kvinner eldre enn dem selv.

Anonymous poster hash: 31d6d...ab6

men jeg ser jo ikke ut som jeg er 30. Og det er ikke noe jeg sier. jeg har et ekstremt barnslig utseende. Pluss at jeg har ingenting på kroppen som henger, så jeg kan lett forveksles med å være i 20 åra. har sett bilder av meg selv fra 25 kontra idag. jeg har ikke forandra meg.. ikke noe.

Folk ser ikke alltid ut som sin alder. Det fins folk i 20 åra som ser ut som de er i midten av 30 åra og

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for gammel jeg da med mine 22 år :P Huff, for en deprimerende tanke



Anonymous poster hash: cff65...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ser jo ikke ut som jeg er 30. Og det er ikke noe jeg sier. jeg har et ekstremt barnslig utseende. Pluss at jeg har ingenting på kroppen som henger, så jeg kan lett forveksles med å være i 20 åra. har sett bilder av meg selv fra 25 kontra idag. jeg har ikke forandra meg.. ikke noe.

Folk ser ikke alltid ut som sin alder. Det fins folk i 20 åra som ser ut som de er i midten av 30 åra og

Jeg ser ikke ut som alderen min jeg heller. Jeg har ingenting som henger, jeg er slankere enn da jeg var i 20 årene og jeg har ingen rynker. Jeg er over 35 år. Jeg vet ikke egentlig om hvordan jeg skal ta det når jenter på 19-20 år tar meg for å være en av dem, aldersmessig. Jeg tror faktisk ikke de sier det for å "booste" egoet mitt.

Jeg har opplevd veldig mange spør om jeg er i begynnelsen av 20-årene fordi jeg ser slik ut. Jeg har et gammelt bilde fra da jeg var 18, og jeg har stått på stedet hvil. Nesten litt rart. Men gener og livsstil har en del og si.

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg ser ikke ut som alderen min jeg heller. Jeg har ingenting som henger, jeg er slankere enn da jeg var i 20 årene og jeg har ingen rynker. Jeg er over 35 år. Jeg vet ikke egentlig om hvordan jeg skal ta det når jenter på 19-20 år tar meg for å være en av dem, aldersmessig. Jeg tror faktisk ikke de sier det for å "booste" egoet mitt.

Jeg har opplevd veldig mange spør om jeg er i begynnelsen av 20-årene fordi jeg ser slik ut. Jeg har et gammelt bilde fra da jeg var 18, og jeg har stått på stedet hvil. Nesten litt rart. Men gener og livsstil har en del og si.

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

ja nettopp. Derfor blir det feil å sette en alder som ideal. Også med tanke på at man ikke kan se alderen på folk alltid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, 20-22 er jenter vanligvis på sitt peneste.

Styling, kosthold, trening osv.. kan selvsagt påvirke. Men generelt sett er dette en pen alder.



Anonymous poster hash: be0e8...0c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damer er fine når de er 21 er sant, men personlig så har jeg noen tiår større toleranser, og liker f.eks veldig godt damer på min egen alder.

Jeg har forresten for lenge siden tenkt hva som er riktig å si dersom man gjetter en kvinnes alder, og mener at 20 eller 21 er bra gjetninger. Dersom hun er yngre, så blir hun glad , fordi hun ser voksen ut, og dersom hun er eldre , så blir hun glad, fordi hun ser ung ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge menn vet at kvinner eldre enn dem selv ofte er noe lettere å få til sengs og de vil spille på deres behov for bekreftelse ("28? wow! trodde du var 19") for å nå dit.

Kjenner grupper av yngre menn som konsekvent går for kvinner eldre enn dem selv.

Anonymous poster hash: 31d6d...ab6

Men hvorfor velger da en del menn å bli samboere med og sågar gifte seg med kvinner som er eldre enn dem?

Anonymous poster hash: fea87...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...