Gå til innhold

Idealalderen er 21 år for kvinner (forskning)


tom1986

Anbefalte innlegg

Dette er noe alle vet, men greit å få forskning som bekrefter antagelsene:

- Vi fant ut at menn velger og ønsker yngre partner enn seg selv, mens kvinner velger og ønsker seg eldre partner enn seg selv, sier doktorgradsstipendiat Trond Viggo Grøntvedt.

Studien viser at menn, uansett alder, søker kvinner med idealalderen 21 år.

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Menn-Idealkvinnen-har-denne-alderen-7387084.html

Så får heller denne eldre kvinnen Bente Træen sutre over svunnen tid og tapt skjønnhet...

Endret av tom1986
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De begge har rett. Men siden du står på den ene siden så sikkert, kan jeg bare si at jeg henger helt med på hva Bente Træen sier i artikkelen. Hun er ikke uenig i at menn søker yngre kvinner og jenter søker eldre menn. Jeg søker ikke det samme da jeg var 16,19,21,15,27. Så når det handler om det, vil gjerne begge kjønn finne seg en yngre partner.

Det er noe ved enkelheten i forklaringen som appellerer, sier hun, men at virkeligheten er litt mer kompleks. Vi er ikke tilbake på hulenivå, kvinner og menn endrer seg ved evolusjonen og vi mennesker hadde ikke levd i dag om vi ikke kunne tilpasse oss. Når man er student så er tanken gjerne at han skal være eldre enn henne, hun skal være yngre enn han. Når du er eldre så søker man gjerne litt mer forskjellige ting innen kjærlighet, synet endrer seg. Så aldersgruppene er ikke i takt, med andre ord.



Anonymous poster hash: cd842...f91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart. Ingen eldre kvinner liker tanken på at deres beste år er forbi.

Er du sikker på at det er det som er prioriteringen sådan?

Anonymous poster hash: cd842...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Klart. Ingen eldre kvinner liker tanken på at deres beste år er forbi.

Ja, det var jo logisk.. Eller noe..

Siden du er huleboermann, kan ikke du ta med kølla (balltreet?) dit et eller annet sted og prøve og imponere noen huleboer21-åringer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette representerer ikke mitt ideal, så preik for deg selv.

Mann 28



Anonymous poster hash: 1d6be...80c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Som andre har påpekt, ikke akkurat representativt aldersspenn.

At de fleste kvinner (ikke alle) foretrekker eldre menn stemmer nok. Jeg har alltid hatt eldre kjærester selv, siden jeg ikke er så gammel, og det er en kjent sak at gutter blir senere modne. Etterhvert kunne kanskje yngre vært aktuelt, spesielt når man tenker seksuelt (mannen er på topp i starten av tjue-åra, så synker det, kvinner er på topp i slutten av trettiåra). Ja, og så at kvinner lever lengst da. Men holder meg forhåpentligvis til gamlingen min, som er den eldste partneren jeg har hatt, han er hele 6 år eldre enn meg. Som oftest er det snakk om aldersforskjeller på 2-3 år, aldersforskjellen mellom meg og kjæresten er uvanlig høy i mine kretser, og har fått noen reaksjoner på det.

At de fleste menn (ikke alle) foretrekker yngre kvinner stemmer nok også. Men jeg liker å tro på at menn er individ, med sine særegenheter, og at de tenker selv og gjør selvstendige valg. Ikke en homogen gruppe man kan sette i bås (alle menn vil ha 21-åringer, alle menn er utro drittsekker, alle menn tenker med pikken, alle menn er voldelige etc.). Jeg velger å tro bedre om menn.

Kjæresten min har, basert på erfaring, satt en nedre grense for hvor ung en kjæreste kan være (ifht hans alder i dag), og den er høyere enn 21. Og det skjønner jeg godt. Jeg kan ikke si jeg var på mitt beste som 21-åring. Da var jeg en liten drittunge. Jeg har også snakket med flere menn om hvor små og søte førsteårsstudentene er, og lurer på hva som skjer, for de blir jo bare mindre og mindre. Vi var da ikke så små? Disse er jo bare barn! Ergo, man endrer litt oppfatning av alder etterhvert som man utvikler seg. Når jeg var liten trodde jeg jo at 18-åringer var kjempevoksne, nå vet jeg bedre.

Forhåpentligvis følger du og med i utviklingen etterhvert tom. Ellers tror jeg det vil gå mye rykter om denne creepy 80-åringen som prøver å sjekke opp de 21 år gamle studinene på universitetet mens han nonchalant lener seg over rullatoren og byr på kamferdrops.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette representerer ikke mitt ideal, så preik for deg selv.

Mann 28

Anonymous poster hash: 1d6be...80c

Signerer på den.

Mann 32

Anonymous poster hash: 4d54a...143

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menn prioriterer ungdom og skjønnhet jevnt over mer enn kvinner er jo ingen nyhet.

Dette er riktignok blåst opp slik at Aftenposten skal få en overskrift som provoserer og skaper diskusjon. Hvilket egentlig er unødvendig. Studien sier jo ikke at 21 år er alderen kvinner bør finne seg en partner, eller at de overhodet er interessert i det. Studien sier ikke at menn foretrekker denne nøkkelalderen foran alt annet. Den sier kun at dette er alderen som fanger flest menns interesse (uavhengig av deres egen alder), rent statistisk.

Det er jo åpenbart at idelalkvinnen for enhver mann har en kombinasjon av egenskaper (intelligens, humor, godhjertethet) i tillegg til å være vakker, og at en kvinne med substans på 27 er mer attraktiv enn en usikker, bitchy eller uinteressant 21 åring. Dette er åpenbart for Gud og hvermann.

Men jeg er enig med TS i at mange kvinner er litt i benektelse (hvilket ofte signaliseres ved at kvinner over en viss alder argumenterer med kjendis X og Y som fortsatt er heite, unge menn som prøver seg på henne osv.) men alder er en sårbar del av kvinners selvbilde og ikke noe man kan gjøre noe med.

Det er jo heller ikke morsomt for en mann som er uten jobb eller mottar sosialhjelp å høre at kvinners krav til en mann er at han "i det minste har en jobb og god økonomi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannens idealalder på kvinnen er hans egen alder delt på 2, og pluss på 12.

Om en mann er 48 år, så er hans idealalder på en dame 36 år.

Dvs, de er på samme nivå når det gjelder modenhet.



Anonymous poster hash: 0b610...d79
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo logisk.. Eller noe..

Siden du er huleboermann, kan ikke du ta med kølla (balltreet?) dit et eller annet sted og prøve og imponere noen huleboer21-åringer?

Den er nok heller en kulepenn eller lepomade :)

Anonymous poster hash: 35c00...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette representerer ikke mitt ideal, så preik for deg selv.

Mann 28

Anonymous poster hash: 1d6be...80c

Du misforstår. Dette er ikke ditt ideal, så du må "preik for deg selv" her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malanthor

Stiller meg tvilende til det her. "Studenter har deltatt.." ja det var jo en seriøs undersøkelse, for studenter er jo helt klart representative for alle andre grupper i samfunnet. så absolutt.

Vi mennesker er faktisk istand til og handle utover hva biologiske prinsipper dikterer. Det er mange andre ting som er med på og bestemme de valgene vi tar i livet. Men selfølgelig forskere klarer sjelden og se forbi sitt eget felt.

Rent personlig så er samboeren min og jeg like gamle, og det synes jeg er perfekt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de bitre mennene på KG elsker denne artikkelen. Ingenting er som å få selv damer som såvidt har passer 21 år til å føle seg som burugler ingen egentlig vil ha. Takk og lov for de andre mennene her inne, som trenger litt mer enn en ung og stram kropp for å være fornøyde :)



Anonymous poster hash: 141c9...443
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de bitre mennene på KG elsker denne artikkelen. Ingenting er som å få selv damer som såvidt har passer 21 år til å føle seg som burugler ingen egentlig vil ha. Takk og lov for de andre mennene her inne, som trenger litt mer enn en ung og stram kropp for å være fornøyde :)

Anonymous poster hash: 141c9...443

Nåja. Jeg deler ikke oppfatningen som gjengis i artikkelen, men det er da ingen grunn til å "føle seg som burugler ingen vil ha" basert på at en artikkel forteller at det "beste" året visstnok er 21. Du kunne fint funnet et tilsvarende år på menn også, det er ingen katastrofe..

Voksne folk blir ikke helt på tuppa av slikt. Det er lite attraktivt, i motsetning til det å passere 21 år.

Anonymous poster hash: 66e7e...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sagarmatha

Vi mennesker er faktisk istand til og handle utover hva biologiske prinsipper dikterer. Det er mange andre ting som er med på og bestemme de valgene vi tar i livet. Men selfølgelig forskere klarer sjelden og se forbi sitt eget felt.

Så du har kommet frem til den oppfatning at menneskelig atferd er en kombinasjon av arv og miljø? Spektakulært!

Publiserte forskere har som regel mer gangsyn enn bedrevitere som skal forsøke tolke deres funn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...