Gå til innhold

Idealalderen er 21 år for kvinner (forskning)


tom1986

Anbefalte innlegg

Klart de bitre mennene på KG elsker denne artikkelen. Ingenting er som å få selv damer som såvidt har passer 21 år til å føle seg som burugler ingen egentlig vil ha. Takk og lov for de andre mennene her inne, som trenger litt mer enn en ung og stram kropp for å være fornøyde :)

Anonymous poster hash: 141c9...443

Det handler vel mer om at menn faktisk verdsetter ungdommelighet og fruktbarhet, samt at kvinner er penere/mer attraktive i ung alder enn når de passerer 25-30... Det er helt naturlig. Betyr ikke at eldre kvinner er verdiløse. Kun at de er mindre attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

Så du har kommet frem til den oppfatning at menneskelig atferd er en kombinasjon av arv og miljø? Spektakulært!

Publiserte forskere har som regel mer gangsyn enn bedrevitere som skal forsøke tolke deres funn.

Få huet ditt ut av ræva. Du kunne ha godt av litt frisk luft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sagarmatha

Få huet ditt ut av ræva. Du kunne ha godt av litt frisk luft.

Saftig motargumentasjon.

Se, det er en kvinne i nød på Singelforumet.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette er noe alle vet, men greit å få forskning som bekrefter antagelsene:

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Menn-Idealkvinnen-har-denne-alderen-7387084.html

Så får heller denne eldre kvinnen Bente Træen sutre over svunnen tid og tapt skjønnhet...

Jeg foretrekker menn som er yngre enn meg jeg da, men det er fordi menn på min alder og eldre seg så gamle ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt på vei til å bli peppermø, altså. Får krype til korset og laste ned Tinder sporenstreks, skjønner jeg.

Hilsen Marte, 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker menn som er yngre enn meg jeg da, men det er fordi menn på min alder og eldre seg så gamle ut...

bare så synd at menn som er yngre enn deg foretrekker damer som er yngre enn seg igjen (og dermed mer attraktiv enn deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Gutter foretrekker selvfølgelig jenter på 21, menn foretrekker voksne kvinner. Hva snørrvalper som henger på KG måtte mene om oss som er over 21, er jo knekkende likegyldig. For egen del har jeg hatt myyyyyye mer draget på menn etter at jeg ble 30 enn da jeg var yngre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og sett statistikken over hva menn i forskjellige aldere faktisk valgte. Det eneste de sa var at etter 21 år begynte menn å søke partnere som var yngre enn dem selv. Før det søkte menn oppover. Man påpeker altså at det skjer et skift i preferanse når mannen blir 21 år, som passer veldig bra med tidligere studier som er gjort på kvinnens fruktbarhet. Er minst komplikasjoner rundt fødsler hos kvinner mellom 20-25 år.

Kan egentlig ikke si at jeg foretrekker kvinner som er yngre enn meg, så jeg passer nok ikke inn i den tendensen som de påviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje mer fysisk attraktiv når jeg var 21, om jeg sto i bikini. Men jeg er helt klart mye lettere å være sammen med nå som jeg har passert 30. Jeg er mye mere reflektert, rund i kantene og flinkere til å gi enn å ta. Sånn var jeg ikke når jeg var 21.



Anonymous poster hash: c98e7...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det handler vel mer om at menn faktisk verdsetter ungdommelighet og fruktbarhet, samt at kvinner er penere/mer attraktive i ung alder enn når de passerer 25-30... Det er helt naturlig. Betyr ikke at eldre kvinner er verdiløse. Kun at de er mindre attraktive.

Attraktivtet er en smule avhengig av hvilken målgruppe du spør.

Menn i første halvdel av 30-tallet kan fint falle inn i samme preferansegruppe som sipendiaten har basert seg på, også med utgangspunkt i hva de finner perfekt for familie og livslangt forhold.

Spør du derimot menn fra midt på 40-tallet og oppover så vil jeg forusette at dersom det kun var fysiske attributter som var sorteringskriteriet så ville de velge kvinner i sent 20-år, tidlig 30-år.

Skulle vi derimot utvide og legge til kriteriet 'livslangt forhold' så blir jeg ikke overrasket om det var kvinner i sent 30-tall og oppover som ville bli definert som det perfekte valg.

Dette da det for de fleste menn (men bestemt ikke for alle) er flere faktorer enn den såkalt perfekte fysikk som er avgjørende for et valg.

Tilogmed denne gamle røya trekker både kvinner og menn som snaut har vippet over 40.

- og jeg er neimen ikke så sikker på at de ville bytte henne med en helt perfekt og plettfri ung kvinne heller...

Verden er snodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk som kommenterer faktisk lest artikelen utover overskriften?

Det var kun unge menn som ble spurt her, rett og slett fordi hensikten var å finne "tippepunktet" der en kvinne appelerer til flest menn.

Det de fant var at 21 var alderen som falt i best favør blant alle unge menn. 19 årige menn var mer interessert i en 21 åring enn jenter på egen alder, samme var 23 åringene. Dvs. menn er som regel svært unge når de er interessert i kvinner eldre enn dem selv, men uti tyveårene vil det slå rundt og gå omvendt.

Denne vekslingen skjer i tidlige tyveår for kvinnens alder.

Undersøkelsen sier ingenting om menns generelle preferanser, hva de ser etter i et ekteskap eller hva de foretrekker når de er 30, 40, 50. Dersom en slik undersøkelse ble foretatt ville idealkvinnen fortsatt være yngre enn dem selv, men absolutt ikke 21.

Så denne kranglingen om biologi og preferanser, burugler og sårede følelser er meningsløs. Studien kommer ikke med noe revolusjonerende den ene veien eller den andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sagarmatha

Undersøkelsen sier ingenting om menns generelle preferanser, hva de ser etter i et ekteskap eller hva de foretrekker når de er 30, 40, 50. Dersom en slik undersøkelse ble foretatt ville idealkvinnen fortsatt være yngre enn dem selv, men absolutt ikke 21.

Så denne kranglingen om biologi og preferanser, burugler og sårede følelser er meningsløs. Studien kommer ikke med noe revolusjonerende den ene veien eller den andre.

Hvorfor skal du forkludre debatten med fakta. Kan du ikke bare lene deg bakover og bivåne bitterheten som utarter seg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe alle vet, men greit å få forskning som bekrefter antagelsene:

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Menn-Idealkvinnen-har-denne-alderen-7387084.html

Så får heller denne eldre kvinnen Bente Træen sutre over svunnen tid og tapt skjønnhet...

Begge har rett og dette var selvfølgelig ikke overraskende. Menn som foretrekker kvinner i den alderen som har størst sjanse for å bringe frem levedyktig avkom til kjønnsmoden alder har størst sjanse for å bringe denne preferansen videre. Når kvinner på 21 blir foretrukket så betyr det bare at det er kvinner i denne alderen som har hatt størst sjanse gjennom mange tusen år.

Det at 21 åringene er best til å gi avkom bestemmer hva vi opplever som mest attraktivt, sexy o.s.v. og som kvinner vil ligne på. Hvis det hadde vært 50 år gamle kvinner som best til å gi levedyktig avkom så hadde over tid menn fått en sterk preferanse for 50 åringer. Kvinner på 50 hadde blitt sett på som mest sexy og attraktiv og hele skjønnhetskulturen hos kvinner hadde vært fokusert mot å ligne mest mulig på 50-åringer. Passe mengde rynker hadde vært mest sexy og menn hadde vært lite interessert i 20-åringer hvis de hadde sjans på en 50-åring.

Det er også interesant at vi omtaler kvinner på 20 som unge. Dette er styrt av den optimale fruktbarhetsalderen. For en del generasjoner siden ble ikke folk mye mer enn 30-40 og 20 var godt opp i livet. De fleste andre dyr som blir 30-40 blir fruktbare etter bare noen få år og et hundyr på 20 er ganske så opp i årene og ikke lenger et ungt dyr.

Men som Bente Træen skriver så medfører moderne medisin og helsetjenester at kvinner på 35 har omtrent samme sjanse for avkom som overlever frem til fruktbar alder som 20 åringer. Da vil menn etter noen tusen år oppleve 35 åringer som like attraktive som 20 åringer og kvinners fokus på å etterligne 20 åringer vil avta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mer om at menn faktisk verdsetter ungdommelighet og fruktbarhet, samt at kvinner er penere/mer attraktive i ung alder enn når de passerer 25-30... Det er helt naturlig. Betyr ikke at eldre kvinner er verdiløse. Kun at de er mindre attraktive.

Det dreier seg bare om fruktbarhet. Fordi kvinner på 21 er mest fruktbare så vil menn over tid foretrekke de og de vil bli opplevd som mest "pene" og "attraktive". Penhet og attraktivitet eksister ikke som objektivt kriterium og er kun et resultat av hvilke kvinner som har størst sjanse for å få barn som når kjønnsmoden alder. Hvis kvinner som skjeler med øynene og mangler venstre arm hadde størst sjanse for å få barn så hadde det blitt det mest sexy som finns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

bare så synd at menn som er yngre enn deg foretrekker damer som er yngre enn seg igjen (og dermed mer attraktiv enn deg).

hvis det er tilfelle lurer jeg på hvorfor gutter i 20 åra alltid legger an på meg da..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar forskning med en klype salt hvis det ikke er mer generelt enn en spesifikk gruppe som er studenter.

Da jeg var 21 år var jeg forferdelig sjenert, helte mer mot tykk enn tynn og snakket ikke med menn da jeg anså meg som stygg. "Attraktivt" det? Ikke faen. Nå er jeg over 30, ikke sjenert, tynn og snakker med menn. "Attraktivt" det? Visst faen.

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, er ei jente på 21 år attraktiv uansett hvordan hun ser ut?

Hvis hun for eksempel er farlig overvektig og uheldig med utseende, så er hun likevel mer attraktiv enn for eksempel en kvinne på 30 år som er den strake motsetning?

Anonymous poster hash: 054ba...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...