Gå til innhold

Svare ærlig på spm ang. sexpartnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De to kan være helt like i personligheten, og tilfeldigheter kan ha avgjort.

Den ene kan f.eks ha vært i et mangeårig monogamt forhold, mens den andre ha vært singel hele veien.

Det kan være midlertidige skader som kunne gjort at tallet ble lavere. Det kan være en kjønnssykdom.

Antall partnere har ingenting å si for personligheten. En av de snilleste, søteste og mest attraktive jentene jeg vet om, har hatt sex med over 50 stk. Nå er hun for øvrig monogam, men tidligere ble hun aldri forelsket, sa hun.

Så har jeg kompiser som er skikkelige drittsekker, men som ikke klarer å få seg noe særlig med damer. Så har jeg kompiser som er skikkelig good guys, som har mange titalls på lista.

Igjen: Antall sexpartnere =/= personlighetstrekk.

Synes det blir litt søkt å påstå at en singel person som har hatt FÅ sexpartnere, har det pga kjønnssykdom. Kanskje man bare er litt mer kresen? Ville vært mer bekymret for kjønnssykdom hos den som har hatt 30 partnere.

Antall partnere sier absolutt noe om personligheten, hvor lite/mye man knytter seg til andre, innadventhet/utadventhet og varme/kulde. En del med mange sexpartnere har en kulde ved seg, ved at de sjelden inngår et nært psykologisk forhold, kun overfladisk sex. Det er jo greit om begge parter er slik, men ofte blir den ene såret.

Anonymous poster hash: f61fd...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må nytte anledningen til å presisere at jeg ikke ser på promiskuøsitet som en dyd hos kvinner, så vi er sikkert uenige der. Jeg hadde heller sett at antallet var lavere enn 30 om det var min partner, men det i seg selv hadde på ingen måte vært ødeleggende for min del.

Antall partnere er selvsagt ikke helt uten betydning i forhold til hvem du er som person, så de som sier at antall ikke betyr noe som helst ser ikke den delen av ligningen.

Har to kvinner (eller menn) hatt 30 partnere eller 5 partnere på samme alder, så har de levd to ulike liv og har sannsynligvis ulike personligheter.

Om det er rett eller galt får være opp til hver enkelt å bedømme og hvilke preferanser de har.

:)

Ingenting her jeg er uenig i, og du får heller ikke meg til å uttale meg om at jeg ser på kvinners (eller menns) promiskuitet som en dyd. Hva som må til for å fortjene denne "tittelen" er jo også et åpent og vidt spørsmål - langtifra enighet her. Uansett må folk få ha akkurat de preferanser de vil - enten rimelige eller urimelige.

Det betyr ikke at jeg alltid forstår logikken og/eller kjøper argumentene.

Poenet mitt var at det er fascinerende hvordan noen faller sammen som et korthus av informasjon som andre tar imot enten ved å heve skuldrene eller til og med strekke de i været som om de har vunnet jackpot ;)

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

Kan du ikke akseptere at noen av oss er litt mer kresne? :)

Anonymous poster hash: f61fd...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to partnere før jeg ble 25. Jeg tviler på om det sier noe om meg idag :fnise: .

Det er omvendt med deg, altså?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er omvendt med deg, altså?? ;)

Ja, det kan du tro :ler: . Jeg skal svare seriøst. Jeg giftet meg da jeg var 20 år og ble alene da jeg var 36. I ekteskapet var jeg selvfølgelig monogam. I årenes løp har jeg jo hatt noen historier :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Skjønner, mate.

Av en eller annen grunn hadde jeg et inntrykk av at du har en forkjærlighet for promiskuøse kvinner og tenkte med det at du kanskje var uenig når jeg sa at jeg foretrakk om partneren min hadde mindre enn 30.

Idealet for min del er en plass mellom jomfru og 30. Men det er på ingen måte et krav.

Synes ikke det er så forferdelig viktig.

Uansett må folk få ha akkurat de preferanser de vil - enten rimelige eller urimelige.

Nei, etter å ha lest litt på forumet en stund så har jeg faktisk fått vite at menn på ingen måte har lov til å ønske seg en kvinne som har hatt mindre enn 50 partnere før hun runder 20.

:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva har det siste du skriver å gjøre med at det ikke foreligger en dobbeltstandard?

Basert på det du skriver, virker det som om du er den på forumet som har størst problemer med å akseptere kvinner og er en av de som gjør det de kan for å håndheve denne standarden.

Jeg ser rett og slett ikke hva som er dobbeltstandarden. Kan du forklare meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det kommet mange svar gitt. Ser at folk har litt forskjellige synspunkt vedrørende dette temaet.

Til dere som er interessert: Spørsmålet kom opp og jeg svarte ærlig :) Jeg har aldri vært noe flink til å holde på hemmligheter og enda værre er jeg til å lyve.

Jeg bare begynnte å le da han spurte, sa at det var flaut og han sikkert ville være over alle hauger dersom jeg sa det. Han lo også, sa at det spillte ingen rolle så lenge det ikke var 3 siffret :P Han sa også at jeg ikke trengte å fortelle det. Det gjorde jeg og det hele ble mottatt med latter (fra begge) :) Litt godt at vi bare kan se på fortiden med humor..

Har hatt min del ONS, og vet derfor at sex er mye bedre i et forhold. Jeg er absolutt en forholdsjente, har bare slitt litt med og finne noen som passer for meg :)

Ts



Anonymous poster hash: 41641...0fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alle vite hvor mange partneren sin har hatt sex med? Spesiellt i startfasen. Hva betyr det? Jeg vet ca hvir mange mannen min har hatt, men vi har jo vært sammen i mange år. Var ikke akkurat noe vi spurte hverandre om de første månedene.

Spiller det noen rolle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt søkt å påstå at en singel person som har hatt FÅ sexpartnere, har det pga kjønnssykdom. Kanskje man bare er litt mer kresen? Ville vært mer bekymret for kjønnssykdom hos den som har hatt 30 partnere.

Antall partnere sier absolutt noe om personligheten, hvor lite/mye man knytter seg til andre, innadventhet/utadventhet og varme/kulde. En del med mange sexpartnere har en kulde ved seg, ved at de sjelden inngår et nært psykologisk forhold, kun overfladisk sex. Det er jo greit om begge parter er slik, men ofte blir den ene såret.

Anonymous poster hash: f61fd...835

Niks. Det gjør det absolutt ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem i å fortelle hvor mange jeg har vært med til han jeg er sammen med. Tåler han ikke det tallet vet jeg ikke om jeg er så interessert i fortsettelsen heller, hva er da det neste i fortiden min som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

30 er langt over snittet selv i den vestlige verden. KG er ikke respresentativt for Norge, og Norge er heller ikke representativt for den moderne verden.

Om en gutt ikke liker det kan han bare avslutte ting med henne, så kan hun finne seg noen som matcher henne bedre. Å si at han skal "flytte til Somalia" eller "bedehuset" virker som en litt amper, selvforsvarlig holdning.

Skjønner ikke hva som er problemet så lenge alle dater noen som passer for dem. Tydelig at det er mange jenter som føler seg bedømt.

Anonymous poster hash: 22bb2...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke akseptere at noen av oss er litt mer kresne? :)

Anonymous poster hash: f61fd...835

Ingen må for noen del ha standarder til kvinnene de dater. Du sårer jo alle som ikke oppfyller disse! Uavhengig av om de ville datet deg i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jenta har hatt over 15 så sender man de rundt som regel.

Redd for at du ikke klarer å prestere bra nok for en erfaren jente? Sucks for u.

Anonymous poster hash: 41641...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Redd det er stor sjanse for at du har noe ekstra i musa, en sykdom eller 3.



Anonymous poster hash: dc198...e07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Jeg ser rett og slett ikke hva som er dobbeltstandarden. Kan du forklare meg det?

Mann som ligger rundt = stud

Kvinne som ligger rundt = slut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Det gjør det absolutt ikke.

Da vet du ikke mye om psykologi.

Anonymous poster hash: f61fd...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Greia er at antall partnere jeg hadde før jeg ble 25 ikke sier noenting om hvilken person jeg er i dag.

En promiskuøs ungdom betyr ikke at man er promiskuøs hele livet. Rart at DET skal være så vanskelig å forstå..

Så valgene du tar har ikke noe å si i forhold til hvem du er som person?

Eller er det slik at kvinner ikke selv velger når de skal ha sex, men er et offer for tilfeldighetene? Har dere ikke fri vilje?

Jeg tviler på at antall partnere isolert sett har noen prediktiv verdi av betydning i forhold til hvordan du er som person, foruten de som befinner seg på ytterpunktene av bell-kurven, men å si at det har ingenting i forhold til hvem du er som person er ganske søkt.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...