Gå til innhold

Svare ærlig på spm ang. sexpartnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen

Hvorfor må du alltid kalle kvinner for høns?

Anonymous poster hash: 91d06...748

Kvifor må du alltid poste som anonym brukar?

I fråver av eit brukarnavn å forholde meg til, vel eg å ignorere å svare direkte på spørsmålet ditt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"A lady don't kiss and tell!"

Jeg anbefaler deg ikke å lyve.

Men er det et forlangende at man svarer med et tall?

Kan du ikke ganske enkelt si at du har hatt sex tidligere, men du ønsker ikke gå inn på noe hvem, hva og hvor da det ikke er viktig for det livet du lever i dag?

At ingen forhold tjener på at man snakker for mye om den slags tidligere opplevelser, og at du liker han for godt til å kaste bort tiden deres sammen på å prate om fortiden.

Om han fortsatt presser, så dra deg unna. Respekterer han deg ikke nok til at du får ha dette prinsippet i fred, da kommer han ikke til å sette pris på å få høre at du har hatt mer enn 5 partnere. Eller mer enn to. Og da er dere uansett ute og sykler.

Jeg skal ikke bedømme om det er mye eller lite, men du må nok ta innover deg at en usikker mann som bare har greid å "dra i land" sex med to damer tidligere vil bli usikker og føle seg truet av at du har hatt 15 ganger flere partnere enn han.

Jeg forstår virkelig ikke denne logikken. Hvis han er den rette for henne, så overser han antall partnere. Eller han aksepterer det. Å holde noe skjult, er det samme som å lyve. I alle fall om han spør rett ut.

Hvem vil seriøst være sammen med en man egentlig ikke kan være sikker på at ville hatt deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Enig i dette. Artig hvordan den enes død er den andres brød ;)

Jeg må nytte anledningen til å presisere at jeg ikke ser på promiskuøsitet som en dyd hos kvinner, så vi er sikkert uenige der. Jeg hadde heller sett at antallet var lavere enn 30 om det var min partner, men det i seg selv hadde på ingen måte vært ødeleggende for min del.

Antall partnere er selvsagt ikke helt uten betydning i forhold til hvem du er som person, så de som sier at antall ikke betyr noe som helst ser ikke den delen av ligningen.

Har to kvinner (eller menn) hatt 30 partnere eller 5 partnere på samme alder, så har de levd to ulike liv og har sannsynligvis ulike personligheter.

Om det er rett eller galt får være opp til hver enkelt å bedømme og hvilke preferanser de har.

:)

Endret av JakeGreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nytte anledningen til å presisere at jeg ikke ser på promiskuøsitet som en dyd hos kvinner, så vi er sikkert uenige der. Jeg hadde heller sett at antallet var lavere enn 30 om det var min partner, men det i seg selv hadde på ingen måte vært ødeleggende for min del.

Antall partnere er selvsagt ikke helt uten betydning i forhold til hvem du er som person, så de som sier at antall ikke betyr noe som helst ser ikke den delen av ligningen.

Har to kvinner (eller menn) hatt 30 partnere eller 5 partnere på samme alder, så har de levd to ulike liv og har sannsynligvis ulike personligheter.

Om det er rett eller galt får være opp til hver enkelt å bedømme og hvilke preferanser de har.

:)

De to kan være helt like i personligheten, og tilfeldigheter kan ha avgjort.

Den ene kan f.eks ha vært i et mangeårig monogamt forhold, mens den andre ha vært singel hele veien.

Det kan være midlertidige skader som kunne gjort at tallet ble lavere. Det kan være en kjønnssykdom.

Antall partnere har ingenting å si for personligheten. En av de snilleste, søteste og mest attraktive jentene jeg vet om, har hatt sex med over 50 stk. Nå er hun for øvrig monogam, men tidligere ble hun aldri forelsket, sa hun.

Så har jeg kompiser som er skikkelige drittsekker, men som ikke klarer å få seg noe særlig med damer. Så har jeg kompiser som er skikkelig good guys, som har mange titalls på lista.

Igjen: Antall sexpartnere =/= personlighetstrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønt jeg skjønner at enkelte kvinner lyver av hensyn til dobbeltstandarden som fortsatt råder i dag.

Det er vel uansett ikke noe kult å være i et forhold hvor man må lyve og ikke kan være seg selv?

:)

Det at det eksisterer en "dobbeltstandard" er noe av det mest misforståtte i denne stadig tilbakevendende debatten.

De fleste menn har hatt betydelig færre sexpartnere enn de fleste kvinner. Det er det mange som sliter med å ta innover seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare si at du ikke har noe ønske om å diskutere hva, hvordan, når eller hvor mange hverken du eller han har hatt sex med tidligere, og at det er her og nå, og dere to, som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gutt på 26, samboeren min var 21 da vi ble sammen for litt over 2 år siden.
Da vi ble sammen var mitt tall 13, og jeg hadde aldri hatt kjæreste før. Jeg spurte henne ganske kjapt og ble lettere sjokkert da hun fortalte at hun hadde vært i 3 forhold (3 år, 1 1/2 og 6 mnd) og hatt 30 ONSs.
Jeg aksepterte at hun hadde sånn fortid, det som telte var at hun nå ville ha en fremtid med meg. Tenkte ikke så mye mer på det... helt til hun rotet med en av eksene sine to mnd senere. Da fikk hun høre det for å si det sånn. Hennes fortid begynte plage meg veldig og jeg var MEGA skeptisk til hennes holdninger veldig leeeenge.

2 år fremover i tid så er de tingene blitt helt ubetydelig, og blir det brudd så er det pga helt andre ting.

Jeg synes ikke jenter trenger å fortelle slikt til alle og enhver men liker dere fyren og vil gå inn i forhold så fortell, presiser da gjerne hva du selv synes om det og om du evt har tenkt å slå deg til ro. Også som nevnt tidligere er årsaken til slik livsstil viktigere enn selve tallet.



Anonymous poster hash: 14178...377
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.
Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

..og du kan også lære deg å vise respekt for kristendommen og islam.

Anonymous poster hash: 91d06...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

I all verden, så aggressiv da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ant. sexpartnere er kun viktig for en mann. Er han ekstra usikker på seg selv, må han få inntrykk av at det er han som har lært opp jenta til å bli vill i senga, at han er den første hun suger, han er den første som tar henne i rumpa, etc, etc. Hjelpe og trøste om jenta skulle vise seg å være frigjort i senga fra før! Det blir klaget på damer med lav selvtillit i senga, men enda verre er det da med damer som vet hva de driver med.



Anonymous poster hash: c5694...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Antall partnere har ingenting å si for personligheten. En av de snilleste, søteste og mest attraktive jentene jeg vet om, har hatt sex med over 50 stk. Nå er hun for øvrig monogam, men tidligere ble hun aldri forelsket, sa hun.

Igjen: Antall sexpartnere =/= personlighetstrekk.

Jeg kom ikke med noen absolutter i mitt innlegg, men det gjør du. Å si at antall sexpartnere er helt ubetydelig i forhold til personlighetstrekk tror jeg du må argumentere litt dypere for.

Jeg kjenner selv flere supersøte og snille kvinner som har hatt ganske mange partnere. Har til og med ligget med opptil flere innen kategorien og jeg har ingen plass sagt at det er noe galt med slike kvinner.

Men det eksisterer faktisk kvinner som bevisst ikke har sex utenfor forhold, ønsker å holde antallet lavt og gjerne går lange perioder uten sex av den grunn. Minst to har skrevet i denne tråden.

Og så har du de som er ekstremt liberale i synet på sex, ikke ser på sex som noe alvorlig og gjerne ligger med en ny mann kvar helg. Søte og snille kan de være. Høyt utdannet, intelligente og godt med penger kan de tjene også.

Jeg prøver ikke å sette noen i bås eller dømme noen her. Jeg påpeker bare at antall partnere kan ha noe å si i forhold til hvem du er som person.

Men igjen, har du alt blitt godt kjent med en person, så er det den personen du bør forholde deg til og ikke hva vedkommende eventuelt har gjort før dere møttes. Et tall alene får i hvert fall ikke meg til å fundamentalt endre oppfatning av personen, så sant det ikke er et ekstremt tall.

:)

Det at det eksisterer en "dobbeltstandard" er noe av det mest misforståtte i denne stadig tilbakevendende debatten.

De fleste menn har hatt betydelig færre sexpartnere enn de fleste kvinner. Det er det mange som sliter med å ta innover seg.

Og hva har det siste du skriver å gjøre med at det ikke foreligger en dobbeltstandard?

Basert på det du skriver, virker det som om du er den på forumet som har størst problemer med å akseptere kvinner og er en av de som gjør det de kan for å håndheve denne standarden.

Endret av JakeGreen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst ikke det er mye selv. Har jo vært sexuelt aktiv siden jeg var 14 år. Har vært singel siden juni og før det i et 3 år langt forhold. Så altså disse 29 var før jeg ble 24 år... Trengte å rase fra meg litt tydligvis :P Kan prøve å pakke det litt inn ja. Men tror ikke hans reaksjon vil bli noe særlig postiv uansett. Får vel bare bite i det sure eplet :glare:

Anonymous poster hash: 41641...0fc

Fortell han sannheten. Fortell han at du hadde 29 stk før du ble 24 år. Han kommer sikkert ikke til å bry seg... :laugh:

Btw, "rase fra seg"... for en patetisk unnskyldning. Du var kåt og likte kuk og bekreftelse. Hvorfor ikke bare si det som det var og stå for dine handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sagarmatha

Burde jeg holde tallet for meg selv, eller gå for at "ærlighet varer lengst".

Anonymous poster hash: 41641...0fc

Anonymous poster hash: 41641...0fc

Forholdet deres handler om fremtiden, ikke fortiden. Er han en fin type som du beskriver har han neppe stor interesse av hva du har gjort tidligere. Tipper han nevnte sine to erfaringer for å understreke at han ikke har all verdens erfaring. Ta det som et tegn på at han ønsker å utvikle noe med deg.

Ikke bekymre deg for ting du ikke kan påvirke.

- Cpt. Obvious

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

Interessant reaksjon. Hvorfor føler du deg så truffet? Føler du en viss skam over at du har hatt sex med mange menn? Eller er dette mer enn slags kjønnskamp for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

30 er ikke mange i denne alderen. Vi er ikke i Irak heller.

Vi jenter har like mye rett til å utforske sex og andre ting som gutta har. De gutta (jentene)som ikke takler det kan pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til somalia :)

Hvorfor fremhever du Irak? Nei, vi er ikke i Irak, men det er naboland til Tyrkia hvor du elsker å boltre deg, noe du selv har fortalt. Islam er religion i begge disse landene. Det er ikke sikkert de er så forskjellige. Som jeg skrev i et annet innlegg er turistjenter "gefundenes fressen" fordi mange er så lett tilgjengelige og lar seg lokke av smiger.

Hvorfor skulle de som ikke har interesse av å leve fullt så promiskuøst pelle seg tilbake til bedehuset eller flytte til Somalia, forresten? Jeg mistenker at du ikke er så stø i geografien :fnise: .

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tallet er jo bare et tall.

Greia er jo den at det sier litt om en person. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

For meg så er det et tydelig tegn på at hun er en helt annen type jente enn det jeg liker og ser etter. Og det er ikke sånn dobbeltmoralsk at jeg mener menn kan ha så mange de vil. Har ensifret antall (såvidt) selv. Som sagt, antallet er uvesentlig, men hvordan tallet har blitt så høyt er interessant, og ei dame som har hatt masser av ONS er i mine øyne ganske lite interessant pga. hva det forteller om henne som person.

Jeg har god selvtillit, også i senga, er godt utrustet osv. og føler meg ikke truet. Det handler om hvilken type jente jeg er interessert i et seriøst forhold med.

Anonymous poster hash: e3b2a...dce

Greia er at antall partnere jeg hadde før jeg ble 25 ikke sier noenting om hvilken person jeg er i dag.

En promiskuøs ungdom betyr ikke at man er promiskuøs hele livet. Rart at DET skal være så vanskelig å forstå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og du kan også lære deg å vise respekt for kristendommen og islam.

Anonymous poster hash: 91d06...748

Jeg respekterer ikke organiserte religioner som ikke respekterer meg, min livstil, mitt kjønn og mitt syn på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg respekterer ikke organiserte religioner som ikke respekterer meg, min livstil, mitt kjønn og mitt syn på livet.

Du med din livsstil blir respektert i Tyrkia da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Greia er at antall partnere jeg hadde før jeg ble 25 ikke sier noenting om hvilken person jeg er i dag.

En promiskuøs ungdom betyr ikke at man er promiskuøs hele livet. Rart at DET skal være så vanskelig å forstå..

Jeg hadde to partnere før jeg ble 25. Jeg tviler på om det sier noe om meg idag :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...