Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Leo skrev:

Men det meste kan tydeligvis a) males hvitt, b) beises i fargen "drivved" eller tilsvarende, c) kles med kontaktplast eller, i et anfall av skikkelig galskap, d) spraymales turkis. Evt. i kombinasjon. Og kan man få klemt på litt såkalt "bling bling" så er det et pluss. Av og til får jeg lyst til å skrive kommentarer som "Kontaktplast er så jævlig stygt!", "Male den sjenken? Er du sinnsyk!?!" eller "Shabby Chic er sååå forrige tiår". Finn på noe annet!". Men jeg gjør det jo ikke... Ble nemlig kastet ut av en annen interiørgruppe på FB fordi jeg påpekte noen putetrekk som var så harry at jeg fikk krampe... De hadde trykk som sa noe slikt som at "Det er mannens oppgave å tjene pengene og kvinnens oppgave å bruke dem" :ler: 

Hoho! Jeg må nærmest sitte på hendene mine for å greie å la være å kommentere alt det jævlige. Det hittil verste jeg har sett var vel hun som stolt viste fram kjøkkenfrontene sine, som hun hadde malt diverse mat på. Frukt, grønnsaker, bakst, liksom. Ment å være naturalistisk,  men fullstendig amatørmessig utført. På absolutt alle frontene! :daane: Men det var ikke måte på hvor mye skryt hun fikk, da :fnise: 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glad dere ikke har sett mitt hjem! Der er det Kahler vaser, hus (fått i gave), skrift på veggen (gud forby)! Men, jeg synes det er pent! Lurer på hvor alle dere som ikke blir påvirket/ inspirert av interiørtrender henter inspirasjonen fra? Er deres interiørstil helt ok kun fordi dere handler møbler på loppis eller bruktbutikker? 

Jeg leser interiørblader, og om jeg ser noe jeg liker lar jeg meg inspirere. Hiver meg ikke på alt av trender, hoppet glatt over den orientalske stilen, gull/ kobber trenden osv, MEN blir inspirert av ting JEG liker- som sikkert mange med meg. Ser ingenting galt i det. Vis meg gjærne bilder fra deres hjem uten hvitt, høyglans, grå sofa, digitale print, kahler, og møbler fra ikea. Venter i spenning 😊

Anonymkode: 0e709...358

• Liker 9
Skrevet (endret)
4 timer siden, Bodillen skrev:

Hoho! Jeg må nærmest sitte på hendene mine for å greie å la være å kommentere alt det jævlige. Det hittil verste jeg har sett var vel hun som stolt viste fram kjøkkenfrontene sine, som hun hadde malt diverse mat på. Frukt, grønnsaker, bakst, liksom. Ment å være naturalistisk,  men fullstendig amatørmessig utført. På absolutt alle frontene! :daane: Men det var ikke måte på hvor mye skryt hun fikk, da :fnise: 

Dette overrasket hun til og med mannen sin med! Hadde jeg laget "kunstverk" på kjøkkenskapene hjemme som en overraskelse, tror jeg ikke mannen min hadde blitt særlig fornøyd...

Og dere må for guds skyld ikke glemme kabeltrommlene! De kan også brukes til alt. Jeg kan ikke fordra de.

Endret av The Silence
  • Liker 6
Skrevet

Det marmor-bordet så ut som sånn respatex bord fra 70(?)-tallet egentlig. 

Anonymkode: 73a50...b15

• Liker 3
Skrevet

Det jeg "hater" mest er vel fullstendig mangel på egen smak/stil. Folk kan ha mye rart som jeg ikke ville valgt, eller som ikke er min stil, men det viktigste er jo at det er noe de liker. Og da kan det funke. Men minimalisme kan jeg ikke fordra. Fint hvis det skal være et sterilt sykehuskjøkken, men hjem synes jeg bør være koselige og personlige, ikke minne om kontorbygg. Krom/stål er jeg også luta lei av, samme med svart skinn. Grå vegger er nok det aller verste jeg ser, enten det er inne eller ute. Huff! Vi bor i et land der været stort sett er grått og trist, og mange bor i byer omringet av asfalt..da trenger vi ikke dra det enda lengre. Generelt er jeg lite glad i alt som er grått/beige/greige. Særlig hvis man kombinerer de "fargene"...da blir jeg småkvalm. 

Ektorpsofaen har jeg heller ikke sansen for, blir altfor bløtkakeaktig/romantisk for meg. Og bokstaver/veggord (særlig på engelsk), som jeg ser mange andre nevner. Med mindre det faktisk er noe personlig eller humoristisk, da kan det kanskje gå. Og sånne spisestuesofaer, eller svæære spisestuetoler, i litt skinnende stoff, med håndtak bak på ryggen. Eller at alt er hvitt, hvitt hvitt, og mangel på farger. Synes nordmenn er så feige der, både når det kommer til klær og interiør. 

Anonymkode: 9cd08...d9b

• Liker 8
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

bordet.jpgmikro.jpg

bo.jpg

Anonymkode: fd037...df6

Grøss

• Liker 1
Skrevet

Jeg heier veldig på alle som har det slik de vil.  Jeg heier på de som har omaggiovaser fordi de liker de, de som ikke plukker ned home- og lovebokstaver fordi det er blitt utrendy, men som har de fordi de liker de og jeg heier på de som holder på en stil som er utgått fordi de liker den.

Jeg har aldri noensinne kommet inn i andre sitt hjem og fått lyst å spy pga kjøkkenfronter, lyshus eller veggord. Og jeg tror ikke et sekund på at folk som følger trender mangler personlighet, kanskje har de ikke funnet sin stil enda. 

Men det finnes masse jeg ikke syntes er så pent, jeg ville for eksempel ikke hatt noe i kirsebærtre, ikke trestavseikeparkett, ikke engler og annen søt pynt, ikke sånn hånd (fra hay?), ikke kopier av designklassikere, ikke bilder av Kate Moss og den typen postere på veggen,  ikke ektorpsofa, ikke stige med lyslenke på og ikke visdomsord på vegg eller skilt. Listen kunne blitt uendelig mye lenger...

Omaggiovaser syntes jeg derimot er fine hvis de er plassert hos folk som ellers har en stil som ikke er typisk 2012 (og jeg liker ikke gull eller sølv variantene).  De er litt overeksponerte, men jeg har ikke begynt å syntes at de er stygge selv om de er vanlige.

Snusfornuftig og kjedelig svar, jeg vet, men det ble plutselig så mye kjipt i denne tråden.  Greit å ramse oop ting man ikke liker, men å spy av andres hjem og å hevde at personer mangler personlighet pga tingene de liker er litt drøyt. 

• Liker 22
Skrevet

Omaggiovasene er ikke stygge, det er bare en hvit stripete vase.  Det bare det at alle har de, når alle har de blir de harry og dermed stygge.  Alle hadde kirsebærmøbler og eikeparkett for 10 år siden også, nå har alle grå parkett og hvite eller hvitoljete møbler. Og ALLE har grå sofa.  Da jeg kjøpte den jeansblå sofaen min for et par mnd siden fortalte selgeren meg at 90 % av de som kjøper sofa kjøper grå.  Om 10 år kommer det også til å bli harry og dermed stygt. Slik er det bare.  

Men så finnes det stiler som jeg aldri har likt f.eks shabby chic.  Jeg kan like litt av den autentiske franske landstilen men da skal det være ekte gamle ting, ikke Nillefjas til 19,90 på salg.   Englevinger og fjær kan folk fint få ha i fred for meg. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad dere ikke har sett mitt hjem! Der er det Kahler vaser, hus (fått i gave), skrift på veggen (gud forby)! Men, jeg synes det er pent! Lurer på hvor alle dere som ikke blir påvirket/ inspirert av interiørtrender henter inspirasjonen fra? Er deres interiørstil helt ok kun fordi dere handler møbler på loppis eller bruktbutikker? 

Jeg leser interiørblader, og om jeg ser noe jeg liker lar jeg meg inspirere. Hiver meg ikke på alt av trender, hoppet glatt over den orientalske stilen, gull/ kobber trenden osv, MEN blir inspirert av ting JEG liker- som sikkert mange med meg. Ser ingenting galt i det. Vis meg gjærne bilder fra deres hjem uten hvitt, høyglans, grå sofa, digitale print, kahler, og møbler fra ikea. Venter i spenning 😊

Anonymkode: 0e709...358

Det er jo ingen vits i å bli sur over å lese denne tråden siden den tross alt handler om folks helt subjektive meninger. Det du synes er fint, synes noen andre er stygt og vice versa ;)

• Liker 10
Skrevet

Og forresten; de store, tunge furuseksjonene fra 90-tallet er grusomme. Ser folk driver og pusser og maler, men de blir bare ikke fine uansett hva man gjør med dem. De er og blir kolosser som dominerer et hvert rom på en lite positiv måte. Litt lettere vitrineskap og hyller kan imidlertid bli ganske fine med litt oppussing.

• Liker 8
Skrevet

Overdreven minimalisme, hvor alt skal være hvitt og glatt.

Anonymkode: 36af7...968

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil ikke si at dette er noe jeg HATER, men jeg syns det ser fryktelig trist ut med helt monokrome barnerom der alt kommer rett ut av en interiørkatalog. Alle møblene er i samme farge, og lekene er kjøpt fordi de SER kule ut, ikke fordi de nødvendigvis er så fryktelig morsomme å leke med. Alt er innredet etter mors personlighet, og prinsen/prinsessa får bare godta det. 
Det stimulerer jo ikke fantasien i det hele tatt, det ser dørgende kjedelig ut, og ut ifra hvordan jeg husker jeg var da jeg var barn så hadde jeg hatet å være i et sånt rom. 

• Liker 16
Skrevet

Åja, ser en annen over her nevnte trestavs eikeparkett, må signere på den. Trenger ikke være eik, men trestavs liker jeg uansett ikke, synes det blir rotete og urolig. Dessverre har vi selv et av de styggeste gulvene jeg har sett; trestavs, gul/orange slitt eikeparkett. Huff huff...jeg trøster meg med at det ikke kan bli styggere. Det er litt deilig å ikke være redd for gulvet også. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, ser en annen over her nevnte trestavs eikeparkett, må signere på den. Trenger ikke være eik, men trestavs liker jeg uansett ikke, synes det blir rotete og urolig. Dessverre har vi selv et av de styggeste gulvene jeg har sett; trestavs, gul/orange slitt eikeparkett. Huff huff...jeg trøster meg med at det ikke kan bli styggere. Det er litt deilig å ikke være redd for gulvet også. 

Legg laminat over, det har vi gjort :)

Skrevet

Kan jeg spørre hva greia er med det rådyret/Bambi-figuren så mange er helt ga-ga over? Ser flere poster at de har fått tak i en på diverse interiørgrupper, og jeg skjønner bare ikke hvorfor noen vil ha en slik "leke" som pynt i stua?

• Liker 1
Skrevet
Den 6.9.2016 at 11.49, Bodillen skrev:

Jeg ble medlem i gruppen for å se dette praktkjøkkenet du snakker om, men jeg finner det ikkeeeeee. Mye annet snacks da :fnise:

Anonymkode: 27263...be0

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble medlem i gruppen for å se dette praktkjøkkenet du snakker om, men jeg finner det ikkeeeeee. Mye annet snacks da :fnise:

Samme her 😁

Anonymkode: a9ab5...517

• Liker 1
Skrevet
Den Tuesday, September 06, 2016 at 7.54, The Silence skrev:

Hvis du sjekker ut gruppen "Vi som elsker DIY-prosjekter og smarte løsninger" på facebook, så flommer det over av slike løsninger der. 

Fy f så mye grelle løsninger.. madrass, paller og et slaskete laken som dagseng i stuen... :ph34r: Og hun som lagde noe rask ut av noen pinner og hengte på et filthjerte! Her var det mange med sansen for ordtak, veggord og LOVE bokstaver. 

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😁

Anonymkode: a9ab5...517

Fant det, jeg :lur: 

Har ikke samvittighet til å oute noen her, så om dere vil se må dere nesten sende meg en PM.

Skrevet
7 timer siden, melatonin skrev:

Fy f så mye grelle løsninger.. madrass, paller og et slaskete laken som dagseng i stuen... :ph34r: Og hun som lagde noe rask ut av noen pinner og hengte på et filthjerte! Her var det mange med sansen for ordtak, veggord og LOVE bokstaver. 

Jeg ble medlem i gruppen litt før sommeren og ble facinert over alle pallemøblene de lagte. Jeg trodde paller (endelig!) var "ut", men folk elsker dem visst enda. Enkelte av utemøbleme som har blitt laget passer godt over ens med beskrivelsen av dagsengen du har sett. Paller og slitte gamle putelakengreier, ofte kombinert med kabeltrommelbord. Det ser så utrolig vondt ut å sitte på også. Veggordene går igjen ja :ler:  

Det er så rart å se hvordan det tar av når en kommer med noe nytt i gruppen. Noen la ut blomsterpotter laget av sement og håndkle . Det tok flatt av og plutselig hadde "alle" det!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...