Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Articuno skrev:

Forresten så tror jeg at de som ikke liker den vasen fra Kähler bare er misunnelige på oss som har den. :Knegg:

Jeg mister generelt lysten på ting når de er veldig populære. Spesielt om de er unødvendig dyre i tillegg :P Har lyst til at mitt hjem skal se ut som mitt hjem, ikke som halve Norge sitt. 

Anonymkode: 341e4...4bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Articuno

Det var en spøk ass. :)

Men jeg kommer ikke til å kaste vasen. Den er nemlig veldig fin, selv om halve Norge har den. Driter i å skulle være så orginal, dessuten tror jeg tanta mi ville blitt sur om jeg kastet gaven fra henne.
Nå står den her på kjøkkenbordet full av fine blomster av noe slag. :laugh: 

Endret av Articuno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Gate-marerittet. Må være et desperat forsøk på å fortsette barndommens te-selskaper blant voksne kjærringer.

 

GReenGateMintyMonday.jpg

http://www.interiordesign2015.com/wp-content/uploads/2014/03/tilda-and-greengate-sofa.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-LRGdJSOeiOM/TjFBuOS1YfI/AAAAAAAAA0Q/eiUKf-uZ-D4/s1600/lotsofgreengate.jpg

Nå kommer vi i prikkehelvetes julestemning:

http://www.elfenstuebchen.de/WebRoot/Store14/Shops/62257299/4B0E/774B/8367/79B7/B6DD/C0A8/28BD/0069/IMG_1558.JPG

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver så morsomt og talende, at man blir jo helt revet med! Selv om jeg er litt uenige i visse ting.

Green Gate er jo fint - men ikke i overdåd som på dine bilder. ;) Og bare de røde eller lysgrønne med prikker, ikke de med bestemorblomster. ;) @NuckingFutz

 

Tallerkenhylle med bøker i er pedagogisk og smart! Da vises framsiden og barn få (kanskje..) mer lyst å lese!  :opplyser:

Det med lysslynge, jeg synes det er fint, men er jo ikke så smart med aktive barn som river ned halve huset hver gang de skal leke te-selskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Articuno skrev:

Det var en spøk ass. :)

Men jeg kommer ikke til å kaste vasen. Den er nemlig veldig fin, selv om halve Norge har den. Driter i å skulle være så orginal, dessuten tror jeg tanta mi ville blitt sur om jeg kastet gaven fra henne.
Nå står den her på kjøkkenbordet full av fine blomster av noe slag. :laugh: 

Glad du har blomster i, det løfter vasen ti hakk bare det :) (Maaaange som bare har den stående tom) 

Dessuten er en gave en gave, liker man gaven skal man selvsagt sette pris på den. Og beklager at jeg ikke tok spøken :) 

Anonymkode: 341e4...4bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en innrammet sort-hvitt tegning av Freddie Mercury jeg har tegnet selv etter et bilde av han. Hadde det vært godkjent? :) 

Må nok si jeg stort sett hadde valgt stilige bilder av ikoner jeg elsker fremfor kunst. Det må være noe personlig er mine tanker. Bilder man har tatt selv, eller motiv som betyr noe for de som bor der. 

Anonymkode: 341e4...4bd

Helt innenfor!! Kan du tegne meg et til også? :fnise: Jeg har søkt ebay opp og ned for å finne et fint og stort bilde av Freddie, jeg SKAL ha ham hjemme en plass, han er faktisk en stor del av livet mitt, og er en av grunnene jeg overlevde tenårene.:opplyser: Det har ingenting å si at jeg er 35 nå, ungene mine skal vite hvem han er.

Men det generiske bildet av Kate Moss som "alle" har, blir jo ikke det samme. For det første, kan man virkelig være SKIKKELIG fan av Kate Moss? Hun har jo ikke gjort noe? Bare at hun er født pen? Og for det andre, jeg tviler på at alle som kjøper det bildet av henne, og kombinerer det med andre Kremmerhuset-bilder i svart og hvit med elefanter- eller indianer-bilder, at de er skikkelig glad i Kate Moss, elefanter og indianere, og derfor vil vise det. :fnise: Tror det er mer sånn "åh dette her var fint satt opp og jeg eier null personlighet og gidder ikke å finne på noe selv så jeg kjøper alt og henger det på nøyaktig samme måte som utsiling i butikken.":dry::sprettoy:

Anonymkode: cb58a...985

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mammalie skrev:

Jeg må bare spørre, for jeg blir litt nysgjerrig, når jeg leser gjennom posten og ser at enkelte brukere går igjen, og i innleggene sine bare hater og hater de alle mulige ting.
Hvordan ser det ut hjemme hos dere, da? Blir bare så nysgjerrig, når en person sier at hun/han hater høyglans, furu, malt tre, bohus, ikea, stoffstoler, grå sofa, svart/hvitt-kunst, abstrakt og fargerik kunst, og listen er enda lengre. Og det er flere folk som har en rekke slike innlegg. Vil så gjerne se hjemmene deres, for jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å hate så mange interiørdetaljer og trender, og fremdeles ha et møblert hjem.
 

 Av de ting du nevner, hater jeg kanskje ikke, men liker ikke "høyglans (upraktisk jo, har matte kjøkkenfronter), furu (men det er vel ingen som liker umalt furu i 2016?), bohus (og skeidar) - "villa" still, er ikke min stil, stoffstoler - upraktisk, og grå sofa.. jeg synes ikke det er noe galt med grå sofa - men da føler jeg ikke jeg kunne hatt noe mer i grått (vegger, gulv eller tepper), så jeg kjøpte ikke grå sofa fordi jeg synes at beige sofa er mer anvendelig, og man skal jo liksom ha den i 10 år..

Men nå er det sånn at jeg har små barn, så det påvirker stilen hjemme veldig. Sofa kan ikke være helt ensfarget og det kan ikke være knus-bare pynteting tilgjengelig. Minst mulig pynteting generelt egentlig. Jeg har jo møblert hjem for det, bare ikke mye krims krams. :dry:

Anonymkode: cb58a...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mammalie skrev:

Jeg må bare spørre, for jeg blir litt nysgjerrig, når jeg leser gjennom posten og ser at enkelte brukere går igjen, og i innleggene sine bare hater og hater de alle mulige ting.
Hvordan ser det ut hjemme hos dere, da? Blir bare så nysgjerrig, når en person sier at hun/han hater høyglans, furu, malt tre, bohus, ikea, stoffstoler, grå sofa, svart/hvitt-kunst, abstrakt og fargerik kunst, og listen er enda lengre. Og det er flere folk som har en rekke slike innlegg. Vil så gjerne se hjemmene deres, for jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å hate så mange interiørdetaljer og trender, og fremdeles ha et møblert hjem.
 

Som regel er det kombinasjonen av interiørklisjéer som er det verste, ikke alltid det ene møbelet eller bildet. Men for å svare på spørsmålet ditt, har jeg halvparten loppismøbler fra 1940-1980 og resten IKEA, noen sinnssyke, fargerike tapeter man enten elsker eller hater og en blanding av gamle malerier og bilder, og moderne kunst. Skikkelig knæsj og sikkert mange som aldri ville hatt det sånn ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker myefra Kähler,  men Omaggio far jeg fått oppi halsen. Samme med bildet av Kate Moss. I tillegg synes jeg det begynner å bli kjedelig å se at absolutt alle har IKEA sin Bestå. Jeg er medlem i en interiørgruppe  på Facebook,  og den skjenken går igjen for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg har lagt merke til at diamant/perlebilder har blitt veldig populært på en del Ebaygrupper på Facebook, men jeg synes bare det ser så... tacky ut, i mangel på bedre ord. De snakker om å gi det bort til jul og henge på veggen hjemme. De eneste stedene jeg kan se for meg at de passer inn er på et barnerom, iallefall de som glitrer..

http://m.ebay.com/itm/191875148346?_mwBanner=1

Egentlig kan jeg bare koke det ned til "ting som glitrer", når jeg tenker meg om, hater ting som glitrer :ler: 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Raindrops skrev:

Jeg har lagt merke til at diamant/perlebilder har blitt veldig populært på en del Ebaygrupper på Facebook, men jeg synes bare det ser så... tacky ut, i mangel på bedre ord. De snakker om å gi det bort til jul og henge på veggen hjemme. De eneste stedene jeg kan se for meg at de passer inn er på et barnerom, iallefall de som glitrer..

http://m.ebay.com/itm/191875148346?_mwBanner=1

Egentlig kan jeg bare koke det ned til "ting som glitrer", når jeg tenker meg om, hater ting som glitrer :ler: 

Usj.. de var alt for glorete! Det er liksom noe en spesiell gruppe damer liker, de som peprer facebook med slike klemme-bamse-bilder som liksom glitrer og rører på seg, gjerne med cheesy tekst! Noe ala dette.

10501674_881470995220958_525084310837956

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Raindrops skrev:

Jeg har lagt merke til at diamant/perlebilder har blitt veldig populært på en del Ebaygrupper på Facebook, men jeg synes bare det ser så... tacky ut, i mangel på bedre ord. De snakker om å gi det bort til jul og henge på veggen hjemme. De eneste stedene jeg kan se for meg at de passer inn er på et barnerom, iallefall de som glitrer..

http://m.ebay.com/itm/191875148346?_mwBanner=1

Egentlig kan jeg bare koke det ned til "ting som glitrer", når jeg tenker meg om, hater ting som glitrer :ler: 

Hahah ja er enig der. Kan skjønne at det er gøy å pusle med, men å henge på veggen? :laugh::sprettoy: nooooo

Anonymkode: cb58a...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raindrops skrev:

Jeg har lagt merke til at diamant/perlebilder har blitt veldig populært på en del Ebaygrupper på Facebook, men jeg synes bare det ser så... tacky ut, i mangel på bedre ord. De snakker om å gi det bort til jul og henge på veggen hjemme. De eneste stedene jeg kan se for meg at de passer inn er på et barnerom, iallefall de som glitrer..

http://m.ebay.com/itm/191875148346?_mwBanner=1

Egentlig kan jeg bare koke det ned til "ting som glitrer", når jeg tenker meg om, hater ting som glitrer :ler: 

Det nye broderiet (bare ikke like imponerende)...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
57 minutter siden, melatonin skrev:

Usj.. de var alt for glorete! Det er liksom noe en spesiell gruppe damer liker, de som peprer facebook med slike klemme-bamse-bilder som liksom glitrer og rører på seg, gjerne med cheesy tekst! Noe ala dette.

*snip*

...og de jeg linket til var ikke engang de verste jeg har sett, bare de første jeg fant. Det er så mye rart, store ulver med drømmefangere på (får flashbacks til barnerommet mitt på nittitallet), regnbuer og fantasynatur, katter som passer bedre inn i en bok med glansbilder og så videre. Tror nok det er de typiske ordtak-damene ja :P

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah ja er enig der. Kan skjønne at det er gøy å pusle med, men å henge på veggen? :laugh::sprettoy: nooooo

Anonymkode: cb58a...985

Ja, for all del, hobbyer er fint det, men hvis jeg hadde fått et bilde med påklistrede diamanter i julegave av en voksen dame hadde jeg begynt å lure :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...