Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg orker snart ikke gå inn i et eneste hjem til med hvitt kjøkken i høyglans fra ikea, hvite vegger (kanskje med én crazy, grå vegg), grå bolia-sofa, omaggiovaser og disse små pyntehusene. Orker ikke. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 20.12.2015 at 23.34, Kvist skrev:

Hater det ikke, men syns det er ordentlig stusselig i hvertfall. Supergjennomførte og trendy fargekoordinerte juletrær og julepyntede hus. Alt av julepynt er nytt, alt matcher både møbler, vegger, beboere og øvrig pynt, og ingenting har med seg gode minner om tidligere julefeiringer. 

Jeg vil nå påstå at røde "julehus" med 170 forskjellige julenisser er ti ganger verre enn stilige hjem med fargekoordinerte juletrær og bordpynt. 

Selv er jeg utpreget minimalist og får omtrent astmaanfall av å se alle bildene på facebook med overlessede julepynta hjem. 

Anonymkode: 3e13b...81d

• Liker 10
Skrevet

Åh,har fått enda mer å 'hate':

-bøker med tittelen Chanel, Dior osv som ligger på stuebordet/vinduskarmen med blomstervaser stående oppå.

bilde med teksten "PRADA" og en pil under.😒

juletre der all julepynten kun er hvitt og sølv

arabisk pynt. Grelle farver og MASSE glitter...

• Liker 12
Skrevet
Den 20.12.2015 at 23.35, Kratt skrev:

Disse fordømte stigene! 

Takk det finnes flere av oss. Ser sånne overalt:spy:. Greier heller ikke når folk har home, love osv. 

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Quotes på veggen, eller puter i sofaen der der står "hope", "love", og alt dette meiningslause klisset.

Er folk så deprimerte at dei må ha "inspirerende" quotes over heile huset?! "Smile and be happy, someone loves you!" Liksom! Blæh!

Skrevet
Den 24.12.2015 at 22.44, AnonymBruker skrev:

Jeg vil nå påstå at røde "julehus" med 170 forskjellige julenisser er ti ganger verre enn stilige hjem med fargekoordinerte juletrær og bordpynt. 

Selv er jeg utpreget minimalist og får omtrent astmaanfall av å se alle bildene på facebook med overlessede julepynta hjem. 

Anonymkode: 3e13b...81d

Samme her. Og folk som har julelys på huset men ikke har greid å henge det opp sånn at det er nogen lunde symetrisk. Synes ikke det er fint i utgangspunktet, men når det ser ut som en 3 åring har hengt det opp trigger det min OCD:rasende:

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, Sola de skrev:

Kähler-vaser.

De er så stygge!

• Liker 3
Gjest Supersnella
Skrevet
4 timer siden, Sola de skrev:

Kähler-vaser.

Nå er det rimelig mange forskjellige kähler vaser. Regner med det er omaggio vasen du mener. For det finnes kähler vaser i mange former og stiler😉

Skrevet

seriøst jeg virkelig avskyr HOTELL CÆSAR stilen. og dermed alle thonutleie fordi der er det forræderisk nok plassert disse 90 talls greiene. puke.

Anonymkode: 1eefd...0f6

• Liker 1
Skrevet

jeg virkelig avskyr ondskapens møblement. a k a institusjonsstilen. herregud. greia er visstnok der at menneskene skal pynte opp midt i inst helvete? må være det de har tenkt ettersom de har innstallert det styggeste som er å oppdrive. eller så er det meningen at det skal være " praktisk" med rullende metallsenger a k a alltid klar for akutten og hysteriske gardiner som produserer hauger av stikkestøv så de kan ha det der $$$$ personalet da. og grusomme ubeskrivelig stygge rare stoler og PULTER. hallo. hva tror de en syk person skal bruke en pult til? skrive illiaden og odyssen. er det terapien i rommet liksom? trist. jaja.

Anonymkode: 1eefd...0f6

• Liker 4
Skrevet

Omaggio-vasen var kun kul da noen få hadde den i stua si, nå når den allmene hop har den så er den blitt så harry atte...

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Supersnella skrev:

Nå er det rimelig mange forskjellige kähler vaser. Regner med det er omaggio vasen du mener. For det finnes kähler vaser i mange former og stiler😉

Du antar feil. Jeg mente alle vasene.Tråden heter hvilke interiørdetaljer hater du, og jeg burde heller skrevet Kähler produkter. Vi har alle hver vår smak.

• Liker 1
Skrevet

Prints med random Andy Warhol quotes på veggene, noe mer upersonlig kan jeg faktisk ikke komme på akkurat nå.  

• Liker 2
Gjest Chauve-Souris
Skrevet
9 timer siden, Frida skrev:

Omaggio-vasen var kun kul da noen få hadde den i stua si, nå når den allmene hop har den så er den blitt så harry atte...

Jeg syntes originalt den var fin, før jeg hadde "hørt" om den, altså da jeg selv hadde sett den men ikke visste det var en greie. Kjøpte den aldri, så ble det en ting, så har alle den, så åpnet jeg bursdagsgaven min fra en venninne, og der var den så klart :fnise: Så nå har jeg også en slik vase... Syntes jo fremdeles den er fin, men er litt flaut å ha den hjemme, har aldri likt å gjøre/ha/være ting når alle andre skal gjøre/ha/være det samme vare fordi det er "in". Blir rett og slett ganske....kleint. 

Men det jeg hater mest av alt når det kommer til interiør er slike skilt!! Fikk også et slikt skilt en gang av samme venninne, med to små fugler på, masse hjerter og noe om hvorfor vi alltid kom til å være bestevenner.  Det får ikke henge fremme for å si det slik... :haar:

Skrevet
20 minutter siden, Chauve-Souris skrev:

Jeg syntes originalt den var fin, før jeg hadde "hørt" om den, altså da jeg selv hadde sett den men ikke visste det var en greie. Kjøpte den aldri, så ble det en ting, så har alle den, så åpnet jeg bursdagsgaven min fra en venninne, og der var den så klart :fnise: Så nå har jeg også en slik vase... Syntes jo fremdeles den er fin, men er litt flaut å ha den hjemme, har aldri likt å gjøre/ha/være ting når alle andre skal gjøre/ha/være det samme vare fordi det er "in". Blir rett og slett ganske....kleint. 

Men det jeg hater mest av alt når det kommer til interiør er slike skilt!! Fikk også et slikt skilt en gang av samme venninne, med to små fugler på, masse hjerter og noe om hvorfor vi alltid kom til å være bestevenner.  Det får ikke henge fremme for å si det slik... :haar:

Jeg synes du skal glede deg over vasen din siden du liker den, ikke vær flau over den!

Jeg har selv interiørdetaljer som har vært nevnt i denne tråden :fnise:

Vi har veldig mye julepynt fremme, ikke noe minimalistisk her i jula nei :) Har aldri hatt trendy juletre, her pyntes det med kuler arvet fra bestemødre, masse andre kuler og jeg kjøper alltid et par gamle julekuler hvert år. Så vi må ha større og større tre hvert år, hehe..

Vi har det ganske enkelt i heimen ellers i året, derfor synes jeg det er koselig med masse julepynt. Men vi pynter ikke før lillejulaften, jeg ville ikke orket så mye pynt i ukesvis!

• Liker 2
Skrevet

Engler og blonde-dilldall over alt! Eller folk i 20-åra som ser ut som de bor hos en 80-åring, der alt skal være så gammeldags.

Liker best når man har en personlig stil, der det ikke er åpenbart at man har kopiert en eller annen interiør-blogger 👍

• Liker 3
Gjest Chauve-Souris
Skrevet
8 timer siden, Frida skrev:

Jeg synes du skal glede deg over vasen din siden du liker den, ikke vær flau over den!

Jeg har selv interiørdetaljer som har vært nevnt i denne tråden :fnise:

Vi har veldig mye julepynt fremme, ikke noe minimalistisk her i jula nei :) Har aldri hatt trendy juletre, her pyntes det med kuler arvet fra bestemødre, masse andre kuler og jeg kjøper alltid et par gamle julekuler hvert år. Så vi må ha større og større tre hvert år, hehe..

Vi har det ganske enkelt i heimen ellers i året, derfor synes jeg det er koselig med masse julepynt. Men vi pynter ikke før lillejulaften, jeg ville ikke orket så mye pynt i ukesvis!

Takk! Gjør på en måte det, men syntes det er litt flaut når jeg har besøk, må jeg ærlig innrømme. Er liksom slik at jeg vurderer å fjerne den, men føler det blir tåpelig også :fnise: Har alltid vært veldig slik at jeg ikke takler folk som gjør noe bare fordi alle andre gjør noe, så redd for at folk skal tro jeg er en av dem...Hvor teit nå enn det høres ut.

Her går også julepynten i mye rødt, nisser og ting og tang. Røde duker, lys og gardiner. Syntes det er veldig koselig med jul, og da skal det være hjemmekoselig, varmt og nissete, men er veldig deilig når man rydder vekk pynten også da. :)

Skrevet
11 minutter siden, Chauve-Souris skrev:

Takk! Gjør på en måte det, men syntes det er litt flaut når jeg har besøk, må jeg ærlig innrømme. Er liksom slik at jeg vurderer å fjerne den, men føler det blir tåpelig også :fnise: Har alltid vært veldig slik at jeg ikke takler folk som gjør noe bare fordi alle andre gjør noe, så redd for at folk skal tro jeg er en av dem...Hvor teit nå enn det høres ut.

Det er ikke teit, det er å være ærlig.

Forstår godt hva du mener, men du kan jo bruke vasen til å øve deg i å ikke være så streng mot deg selv?  Og drite litt i hva andre tenker og tror? Ikke lett det, jeg vet..

Må si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, så jeg trenger også å øve :blush:

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er så trist at noen ikke tør å bruke interiørting de virkelig liker bare fordi noen har sagt at de hater akkuratt den tingen. 

Selv har jeg f eks 3 Omaggio vaser som jeg kjøpte før de ble allemannseie som noen liker å kalle det. Hvorfor skal man begynne å hate en vase bare for at mange har den og den har blitt populær? Jeg liker fortsatt vasene mine og har de fremme og kommer til å ha det helt til jeg selv blir møkklei av de, ikke når noen andre sier jeg burde være lei de...

Syns forøvrig hate er et sterkt ord om interiør, misslike er noe annet. Eller det ville jeg ikke hatt selv. Men og si at de hater stilen i andres hjem syns jeg blir i overkant frekt.

De fineste hjemmene er de som har en god miks av ting eierne liker. Ikke nødvendigvis det som er mest trendig😉

Var visst tante streng som dukka opp her nå😄

Anonymkode: 7b6d3...acb

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...