Christiania_Oslo Skrevet 3. august 2015 #1141 Skrevet 3. august 2015 Skrift trykket på ALT, gjerne på fransk, som gjerne helt overflødig beskriver hva tingen skal brukes til. Veldig typisk hos Rivièra Maison.Baguettekurv påtrykket "Baguette", smørboks påtrykket "beurre", glass påtrykket "boisson". Spesielt irriterende når menneskene som kjøper dette ikke engang snakker fransk... Nei, det er ikke stilig, det ser ut som om du 1) prøver å innbille folk at du er fryktelig kontinental, evt. 2) er så dum at du ellers ikke husker hva tingen egentlig skal brukes til. Den eneste unnskyldningen man har for å ha ting påtrykket franske ord er at man har kjøpt dem i Frankrike. Nei, forresten - heller ikke da. (Jeg eier forresten selv en ting med fransk tekst på. Et handlenett fra supermarkedet i Frankrike - påtrykt "Ensemble protegéons l`environnement".) Ellers respekterer jeg at folk har ulik smak, selv om det virker slitsomt å skulle følge interiørtrendene og holde seg oppdater på alle dingsene alle bare MÅ eie for å være kule og oppdaterte. (Bojesen-apen er et godt eksempel.) Anonymous poster hash: c5206...1a0 Enig med deg. Dessverre har jeg noen sånne ting selv pga jeg har fått dem som gave over årenes løp. Til nå har jeg: 4 glass med "eau",4 små fiske formede tallerkner med påskriften "small fish", 1 slags kjeksboks(3 rom til å ha kjeks ol hvis du skjønner)med påskriften "la cocina/la cuisine/la cuisina", 1 brødboks med påskriften "bread", 1 todelt skål med påskriften "fristende&godt" og et skilt med på påskriften "LOVE- my family"... 6
Gjest Skrevet 17. desember 2015 #1142 Skrevet 17. desember 2015 Kommer an på. Er det av Damien Hirst, så sier jeg Ja takk Anonymous poster hash: 1aef9...05e Damien Hirst suger balle. Verkene til Hirst kan ikke kalles kunst. Hype. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1143 Skrevet 17. desember 2015 Oi. Fytti. Har aldri sett tingene fra Riviera Maison tidligere, så måtte sjekke nettsiden. Grusomt. Virkelig. Og hva er greia med den ene mørke knappen i stolene?? Alt med polstring/knapper har denne ene mørke? Synes det ser skikkelig teit ut, jeg. http://rmnorge.no/nettbutikk?gruppe_nr=124http://rmnorge.no/?mapping=22&gruppe_nr=49&produkt_nr=3045001Sånne stoler er jo flotte og moderne! Det synes iallfall jeg :-) Anonymkode: c5076...28c 2
MajaS Skrevet 17. desember 2015 #1144 Skrevet 17. desember 2015 Kate Moss bilder på veggen, eller av andre kjente personer. Skjønner ikke greia med å betale masse penger for bilder av andre (ofte halvnakne) mennesker på veggen i stua🙄 16
cherry blossomed. gone. Skrevet 19. desember 2015 #1146 Skrevet 19. desember 2015 jeg virkelig avskyr hotel cæsar stilen og minimalisme. og så liker jeg heller ikke shabby chick hvis ikke det er litt sånn der laura ashley opplegg, det elsker jeg. 1
cherry blossomed. gone. Skrevet 19. desember 2015 #1147 Skrevet 19. desember 2015 liker også tre som materiale veldig godt.
Frida Skrevet 19. desember 2015 #1148 Skrevet 19. desember 2015 Jeg misliker alt som gir seg ut for noe det ikke er, møbler som er malt og pusset litt for å se gamle ut osv. Det er noe uærlig ved det som jeg ikke liker. 10
Blå politibil Skrevet 19. desember 2015 #1149 Skrevet 19. desember 2015 Begynner å bli veldig lei av glam stil. Typ tomines hjem og villa paprika. For meg er dette den nye shappy chic. Absolutt alle har spisestuesofa og stoler som ser ut som denne: http://www.bohus.no/spiseplassen/stoler-1/spisestoler/ventos-spisestol 8
Gjest Bossa Nova Skrevet 20. desember 2015 #1150 Skrevet 20. desember 2015 Begynner å bli veldig lei av glam stil. Typ tomines hjem og villa paprika. For meg er dette den nye shappy chic. Absolutt alle har spisestuesofa og stoler som ser ut som denne: http://www.bohus.no/spiseplassen/stoler-1/spisestoler/ventos-spisestol Nope. Her går det mer i dansk design, og Nordic, hvis man skal ta utg. i noe fra bohus.Jeg liker heller ikke glam-stilen og alt som minner om shabby chic. Er det virkelig noen som har den stilen ennå? Er lei av sofaer overlesset med puter, og masseproduserte bilder på veggene. Alt som er rotete og overdrevet. Jeg misliker også de fleste interiør-oppgraderingene fra Norges styggeste rom + alle norske interiørblogger.
Gjest Emera Skrevet 20. desember 2015 #1151 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er ingen minimalist, synes det er kaldt og trist. Interiørstiler som er super-gjennomførte har jeg heller ikke sansen for. Altså, fullstendig minimalistisk, total shabby chic, industristil ned til minste detalj og så videre. Det ser ut som at beboerne ikke har noen egen smak, men bare innreder etter et blad, en blogg eller en katalog. Men det eneste jeg virkelig hater er furu.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1152 Skrevet 20. desember 2015 Enig med innlegget ovenfor. Det er ikke så mye jeg virkelig avskyr i interiørtrender, synes mange stiler har noe fint i seg. Men når jeg ser bilder eller tv-innslag fra hjem og stuer der folk fremdeles har møbler i lutet eller lakkert, gulnet furu.......fyttekatta så stygt! Gammalt skrot som de har hatt i 20 år, minst. Har ikke folk smak og lyst til å fornye seg i det minste en gang i ti-året? Tv-benk i lutet furu, vitrineskap i lutet furu, bokhylle i lutet furu eller like ille; lakkert, gulnet av elde furu.... *urgh* ! Anonymkode: ed965...354 8
Kvist Skrevet 20. desember 2015 #1153 Skrevet 20. desember 2015 Hater det ikke, men syns det er ordentlig stusselig i hvertfall. Supergjennomførte og trendy fargekoordinerte juletrær og julepyntede hus. Alt av julepynt er nytt, alt matcher både møbler, vegger, beboere og øvrig pynt, og ingenting har med seg gode minner om tidligere julefeiringer. 32
Frida Skrevet 20. desember 2015 #1155 Skrevet 20. desember 2015 Er det slutt på dørene som folk stilte opp langs en vegg i stua nå? Type gammel dør lent mot en vegg, helt uten mål og mening, bare fordi noen andre gjorde det og det så så kult ut....not! 10
melatonin Skrevet 20. desember 2015 #1156 Skrevet 20. desember 2015 5 minutter siden, Frida skrev: Er det slutt på dørene som folk stilte opp langs en vegg i stua nå? Type gammel dør lent mot en vegg, helt uten mål og mening, bare fordi noen andre gjorde det og det så så kult ut....not! Usj disse fæle dørene med slitt maling! Synes de så skitne ut, og sett i flere blader hvor de har brukt det som sengegavl! Har ikke sett det på en stund nå, var vel da det var så populært med kabeltromler over alt og, både ute og inne. 5
Frida Skrevet 20. desember 2015 #1157 Skrevet 20. desember 2015 (endret) 39 minutter siden, melatonin skrev: Usj disse fæle dørene med slitt maling! Synes de så skitne ut, og sett i flere blader hvor de har brukt det som sengegavl! Har ikke sett det på en stund nå, var vel da det var så populært med kabeltromler over alt og, både ute og inne. Da får vi si: Hurra for det! Og kanskje håpe at folk snart tørr å ha sin egen smak i heimen, ikke bare det interiørblogger og glansede magasin forteller dem er trendy. Jeg synes det er makeløst usannsynlig at så mange synes at grå sofa er det fineste som fins, bl.a. Endret 20. desember 2015 av Frida 3
Pringle Skrevet 21. desember 2015 #1158 Skrevet 21. desember 2015 Ja, kabeltromler, rekved og paller - det var tider! Dengang det var stil over interiøret (eller ikke). 11
Gjest Dorey Skrevet 22. desember 2015 #1160 Skrevet 22. desember 2015 Jeg synes julepynt med fargekode er skrekkelig stusselig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå