Gå til innhold

Linn3c sin veg til å bli mamma

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heime att frå jobb no. Reiste inn på jobb i den tru at det kom til å verta betre utover dagen, men akk...

Skrevet

Huff da. God bedring!

:klem:

Det med den ekle holdninga du er utsatt for... huff, ejg føler med deg. Hadde noe av det samme i min forrige jobb, da jeg vaska i påvente av en "skikkelig jobb", og var vikar, og fikk merke veldig at "vikarer, nei slike er ikke verd en dritt" og dessuten så var det sånn der "nei, sånne som studerer på den der der skolen (NHH ja) det var noen ekle kryp, sånne mennesker hadde vel egentlig nesten ikke livets rett. Egentlig var det å studere noe som i seg selv var noe så forferdelig, sånne tudenter, det var... ja, en plage for samfunnet, komplett og fullstendig! Jeg var jo ferdig utdanna, men ja, jeg hadde jo den der fæle utdannelsen....

Det var en glede å komme meg bort derfra, det var hakket ør det gikk hardt utover den psykiske helsa å være der. Jeg er eeeeeeevig glad jeg kom meg bort. Men jeg fikk jo en ny jobb jeg da, det gjorde det lettere. Med så mye å betale på huslånet, så skjønner jeg at du ikke har lyst å gå uten jobb heller, akkurat...

Håper det ordner seg for deg. Og at du blir frsik snart! :klem:

Skrevet

Tusen takk for betringsklemmar og for forståing, Malama! :)

:klem: tilbake!

Eg kan berre ikkje forstå kvifor dei har ein slik ekkel holdning i barnehagen...? For eg er jo ikkje noko særleg verken meir eller mindre verdt enn ein førskulelærar. Greitt, lærarar har betre betalt, men that's it. Så eg ser ikkje kvifor dei er så mykje betre.. Er det fordi eg som lærar jobbar i ein dårlegare betalt jobb no? At det er difor styrar godtar seg litt? For det er ikkje noko gale med førkulelærarane, viss eg har lete det kome fram i min desperasjon.. For dei er jo fantastiske. Det er derimot styrar som er verst. Ikkje heile tida. Men nesten. Og kanskje nokre av fagarbeidarane/ufaglærte assistentar. (gjerne folk som har jobba så lenge i jobben sin at dei kan gjera han i "blinde med nevane på ryggen") Førskulelærarane er snille og skjønar min fortvilte søken etter jobb. For det er vanskeleg å få skikkeleg jobb her i byen. Dei slit også. Ja, dei kan jo vera litt "sånn" dei også, kanskje. Når eg tenkjer etter. Litt over-frå-og-ned. Men eg veit ikkje om det er meininga. For når det er snakk om "ny-jobb-problemet" er me veldig på bøljelengde. Men kanskje i situasjonar med borna, får eg himlande blikk om eg ikkje gjer riktig med ein gong, på instinkt. (Eg har aldri jobba med barn før, og har heller ingen born sjølv...) Men det kan jo hende at er fordi at "ein skulle tru at ein lærar -av alle menneske- visste korleis ein gjer dette....."

Men no skal eg til legen, får sjå om han seier at eg skal gå på jobb eller kva.. Får nok sikkert sjukemelding, men eg lurer no mest på kva det er dette her...

Skrevet

Får håpe legen din kan finne ut av noe da, og kanskje finne på noe lurt som kan gjøre deg frisk fort, det syntes jeg hørtes lurt ut, ja *nikke for seg selv* Slikt skal leger gjøre, synes jeg.

Skrevet

Tilbake framfor skjermen no, ja.

Legen sa at eg skal ta det med ro fram til onsdag. Han tok litt av blodet mitt for å sjekkeblodprosenten. Han sa at det var merkelig at eg hadde hatt vondt i hovudet så lenge. Virka nesten som noko kronisk, sa han. Kunne vera tre ting, sa han, anten overforbruk av medisin/smertestillande, stress eller migrene. Ein av dei to siste er det då. For medisin brukar eg jo ikkje. Smertestillande har eg berre tatt i går og i dag. Han spurte om eg har hatt vondt i nakken. Det har eg i grunn ikkje. Så då var vel stress også utelukka? Migrene då? Hmmmm...

Skrevet

Hei hei

Nå skal jeg legge meg straks jeg. Fins ikke trøtt men skal ha første dag på jobb i morgen, så jeg må vel prøve å være utvilt!

Skrevet

Dette blir nok ei lang natt, trur eg. ;) Fins ikkje trøytt i det heile tatt, og spelet mitt krasjar heile tida! :tristbla:

Freia: Flink jente som legg seg i fornuftig tid! :klem:

Saeria: Natta! :klem:

Skrevet

Har fått besøk av ein møll på skjermen min. Driv å flaksar rundt her.

*passe på nektrinen min*

Skrevet

Tydlegvis ikkje heilt nok..

Men no køyar eg. Heilt sant!

:sove:

Skrevet

Hei Linn.

Skjønner at du har mye å tenke på om dagen. Ikke rart at det kan slå ut i hodepine og andre plager, tror det er helt normalt jeg. Men selvfølgelig ikke holdbart!

Det er noe skikkelig dritt å ikke trives på jobben, ihvertfall hvis det er pga dårlig behandling fra kollegaer og ihvertfall sjefen. Var selv i en jobb for halvannet år siden hvor alt var bare dritt og jeg ble rett og slett deppa av å tenke på jobben. Kom hjem og grein omtrent hver dag og ting var rett og slett uholdbart. Heldigvis fant jeg meg en ny jobb rimelig kjapt så jeg slapp å være der så lenge...

Håper du finner ut av det med jobbsituasjon og helsa di :klem:

Skrevet

Jobb er en så viktig del av livet at mistrivsel der har ringvirkninger for resten av tilværelsen også. Jeg har kjent dette på kroppen selv, da jeg gikk to år i en jobb der jeg mistrivdes sterkt, både med jobben i seg selv og alt det den innebar. De siste årene har vært lettere, men innimellom har jeg hatt perioder med tvil om dette er det riktige.

Håper det løser seg for deg! Helsa er veldig viktig! :klem:

Skrevet

Takk for oppmuntrande ord Heidi76 og Elphaba!

Det som er rart er at eg liksom har trivst i jobben min fram til no, i meir eller mindre grad.

Men eg har kanskje ikkje lagt merke til "småting" før. Berre lete det gå stille forbi? Småting som gneg på psyken og som kjem til overflata når det er nok?

Hmm.. Trur eg treng ein ny jobb i alle fall...

Skrevet

Hmmmm.. Sims2 eller WoW...? :klø:

Vanskeleg å velja i dag!

Skrevet

Trur det må bli WoW... Skal jo rekke å bli lvl 60 etterkvart! (er 57 no, og det går ganske sakte)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...