Gjest Epona Skrevet 4. oktober 2006 #3521 Del Skrevet 4. oktober 2006 Grattis med 37+0 i dag!!!!! Jeg driver også og pakker bag for tiden... Og har stikninger og vondter... Spennende tider nå!!!! Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silvius Skrevet 4. oktober 2006 #3522 Del Skrevet 4. oktober 2006 Forresten; til dei som kjem til meg på laurdag: (silvius, Malama, ¤Ronja¤) eg tenkte at me kunne eta middag ca halv seks. Så om de kjem i halv fem-fem tida, passar det heilt fint! ← Høres flott ut! Det ser ut som eg og S reiser på fredag. Menne... Får eg lov å komma litt tidligare?? Du skjønner.. det går berre buss fra Lindås som er i byn enten 14 eller 18.45.... Så eg tenkte eg sku ta den bussen som er i byn kl 14. Og ein ting til. Eg kjem meg ikkje til Lindås igjen på kvelden, så får eg lov å låne sofaen din? Et par dager, kanskje til mandag? Berre 3 veker igjen til termin jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3523 Del Skrevet 5. oktober 2006 God morgen ladies! I dag er eg UTKVILT! Det er ei heilt fantastisk kjensle, altså! La meg før klokka ni i gårkveld, og sto opp i eitt-tida for å eta litt kvelds saman med mannen. Så gjekk me å la oss att rundt to. Eg låg å vrei meg i ein tjue minuttars tid, før eg sov tungt att. Stod opp litt før halv åtte i morges. Laga frukost til meg og mannen og me har hatt ei koseleg morgonstund her. No er han reist på jobb, men kjem heimom før han skal til ein kunde litt seinare, sånn at eg får bilen. I går var eg, systo og kjærasten til bror vår på Lagunen å sjåppa. Kjekt. Men eg var heilt hoven i beina og hadde vondt i dei om kvelden. Gjorde godt med ein leggmassasje då, ja. Eg kjøpte meg to velourdressar på B-young, sidan dei var så billige. Ein grøn og ein svart. Så då tek eg med meg den eine på sjukehuset, tenkte eg. Ullsokker ja! En bruker så mye energi og adrenalin under fødselen at en fryser kjempe mye rett etter at barnet er kommet! Jeg hadde to varmeflasker og tre tepper men hakket tenner alikevel! ← Tusen takk for tips, liv. Det må eg hugsa. Fekk du varmeflasker og slikt på sjukehuset då, eller hadde du det også med deg? Grattis med 37+0 i dag!!!!! Jeg driver også og pakker bag for tiden... Og har stikninger og vondter... Spennende tider nå!!!! Ha en flott dag! ← Takk for det, i dag har eg endeleg bikka over den magiske grensa. Ser faktisk ut som at svangerskapet mitt er rekna til å vera ein dag kortare enn ditt, sidan eg skiftar veke på torsdagar og du på tirsdagar, men likevel har me termin dag etter dag.. :klø: Høres flott ut! Det ser ut som eg og S reiser på fredag. Menne... Får eg lov å komma litt tidligare?? Du skjønner.. det går berre buss fra Lindås som er i byn enten 14 eller 18.45.... Så eg tenkte eg sku ta den bussen som er i byn kl 14. Og ein ting til. Eg kjem meg ikkje til Lindås igjen på kvelden, så får eg lov å låne sofaen din? Et par dager, kanskje til mandag? Berre 3 veker igjen til termin jo ← Klart du kan koma tidlegare. S kjem også litt tidlegare, har gardert meg litt med henne til å hjelpa meg litt før alle kjem, men om du kjem også, så er jo det heilt topp! Så blir det mindre for DaMitT å gjera.. Eg må ha han litt i bakhand den kvelden, trur eg. For eg blir så inmari fort sliten om kveldane no, så då er det greit om han er i nærleiken og kan ta over om det er noko eg skulle ha gjort, men ikkje orkar. Sjølvsagt kan du bli eit par dagar! No nærmar det seg termin, ja. Litt småskummelt, men gler oss veldig til å få nurket i hus! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 5. oktober 2006 #3524 Del Skrevet 5. oktober 2006 Så deilig å våkne uthvilt!!!! Nyt det! Det med uketellingen.. :klø: Er nok tickeren som lurer deg. For et svangerskap er jo 40+2 etter norsk standard. Og min termin (40+2) er torsdag 26. oktober, dvs tirsdag (40+0) er uke-bikke-dag. Når din termin (40+2) er 27. oktober, så må det nødvendigvis være en fredag, og da blir onsdag (40+0) uke-bikke-dag. Innstillingene på tickeren går litt etter tidssoner, og jeg tipper din skifter på en annen tid av døgnet enn norsk midnatt, i og med at den er i utakt.. :klø: Jeg er i hvertfall etter norsk regning 37+2 i dag torsdag, og da må du være 37+1, siden du har termin dagen etter meg! Jeg har i hvertfall 21 dager igjen til termin og har helt dagsfersk fødselspermisjon Ønsker deg en superfin dag! *får veldig hjemlengsel av å lese her inne....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. oktober 2006 #3525 Del Skrevet 5. oktober 2006 fikk låne varmeflasker og pledd på sykehuset ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3526 Del Skrevet 5. oktober 2006 Så deilig å våkne uthvilt!!!! Nyt det! Det med uketellingen.. :klø: Er nok tickeren som lurer deg. For et svangerskap er jo 40+2 etter norsk standard. Og min termin (40+2) er torsdag 26. oktober, dvs tirsdag (40+0) er uke-bikke-dag. Når din termin (40+2) er 27. oktober, så må det nødvendigvis være en fredag, og da blir onsdag (40+0) uke-bikke-dag. Innstillingene på tickeren går litt etter tidssoner, og jeg tipper din skifter på en annen tid av døgnet enn norsk midnatt, i og med at den er i utakt.. :klø: Jeg er i hvertfall etter norsk regning 37+2 i dag torsdag, og da må du være 37+1, siden du har termin dagen etter meg! Jeg har i hvertfall 21 dager igjen til termin og har helt dagsfersk fødselspermisjon Ønsker deg en superfin dag! *får veldig hjemlengsel av å lese her inne....* ← Hehe, det med dagtellinga er litt merkelig, ja. Snakka med ¤Ronja¤ om det i dag då eg trefte henne i byen. For det er akkurat som at mitt svangerskap er rekna til å vera kortare enn andre sine. Det var jordmora på KK på UL som sa at eg skifta dag på torsdagar. Og då har eg fortsett med det, sjølv om terminen min er på ein fredag, og ikkje ein lørdag. Så joda, eg har 22 dagar igjen til termin, men er berre 37+0 likevel.. :klø: fikk låne varmeflasker og pledd på sykehuset ja! ← Flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 5. oktober 2006 #3527 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nå nærmer det seg virkelig for deg Spennende... Snart skal dere bli kjent med barnet deres! Det høres koselig ut med jentekveld. Dere får det sikkert kjempehyggelig! Jeg hadde besøk av noen venninner i går, og kvelden gikk så fort. Vi rakk bare såvidt å prate sammen før hele kvelden var gått... Nå baker jeg kringle med vaniljekrem. Gleder meg til den blir ferdig. Er glad den ikke skal steke så lenge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3528 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja, eg syns det går kjempefort no på slutten eg. Blir koseleg med jentekveld, ja. Synd ¤Ronja¤ ikkje kan vera med.. Men eg fekk då sjå henne littegrann i dag, og jammen har magen hennar poppa ut. Såg det ikkje så godt sist, men denne gongen var han godt synleg, ja. No har me nett ete deilig kvelds, karbonadar og greier. Mmmm! Har sove to timar middag i dag, var heilt gåen etter trakkinga i sentrum i dag. Men er ikkje heeeilt klar for senga enno, må ha meg ein liten runde på KG først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3529 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Oppdaterer litt på lista vår igjen, eg. Kles- og utstyrslista vår: Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt vår eiga.. Svart er uteståande, blått er skaffa. OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR 50 cm Nyfødd 56 cm 0-2 mnd 62 cm 2-4 mnd 68 cm 4-6 mnd 74 cm 6-9 mnd 80 cm 9-12 mnd 86 cm 12-18 mnd 92 cm 18-24 mnd 98 cm 24-36 mnd Endrar dette etterkvart som eg får oversikt over kva me har: SOMARKLEDE 6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser) 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. jakker i bomull 1-2 stk. pysjer i bomull 1-2 stk. luer i bomull 1-2 stk. helsetepper i bomull VINTERKLEDE 2-3 stk. bodyer i ull 2-3 stk. strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull (babyull) Kjøredress i vindtett stoff Votter uten tommel i ull (fleece) Sokker av ull (babyull) 1-2 stk. luer i ull (babyull) Lue i vindtett stoff Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn: UTSTYR TIL STELL Bleier - har litt, må vel gjerne ha litt fleire.. Vaskekluter (myke, i frotté eller gas) Badehåndklær med hette - arva ein heil haug av barna til fetteren til mannen Frottéhåndklær - har fått eitt av den kommande oldemora og kjøpt eit par nye Badetermometer Neglesaks (rekna til barn) Febertermometer Uparfymerte såper (treng me det?) Badebalje Våtsaviett Sink-salve Badeolje 6 gulpekluter (flanell) 6-8 små siklesmekker (frotté) - har tre i frotté og to i plast Stelleunderlag UTSTYR TIL SØVN Sprinkelseng og vogge Madrass med avtagbart trekk Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass 2 Laken Dynetrekk og putetrekk - har to sett i stor og eitt i lite (trur eg) Dyne (dun eller fiber), ei stor til seng og ei lita til vogge 3 Sengekantar og 1 sengehimmel (kjem til å bruka ein sengekant i senga, ein i vogga og ein i vogna) Musikkmobile (uro) UT PÅ TUR Barnevogn Regntrekk Insektsnett Voksipose med vognteppe (Dyne, laken og dynetrekk) Stelleveske Bæresele Reiseseng Bilstol - Britax Babysafe Plus Bæremeis (kan venta til han vert litt større - ønske oss til jul?) Reisetrille (kan også venta til han vert litt større - ønske oss til jul?) UTSTYR TIL MOR Ammegenser, t-shirt Amme-BH Ammeinnlegg i bomull Ammeinnlegg i ull - har eitt par i S Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Brystpumpe Ammestol Ammepute ØVRIG UTSTYR Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.) Smokkar - har to Babycall Lekegrind Vippestol - arva ein av naboen Bitering/tyggeleker - har to Lammeskinn Golvmatte - Comfort & Care AirMat Endret 6. oktober 2006 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 6. oktober 2006 #3530 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ha en god og avslappende helg, Linn3c! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. oktober 2006 #3531 Del Skrevet 6. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. oktober 2006 #3532 Del Skrevet 6. oktober 2006 Innom og hilser på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 6. oktober 2006 #3533 Del Skrevet 6. oktober 2006 Takk for besøk i dagboken min Jeg ble overrasket over hvor lang babyting-listen din var! Tenk at en så liten en trenger så masse Men din trenger vel ikke sommerklær med det første, kanskje... så du trenger vel ikke skaffe hele listen akkurat nå, heldigvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3534 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ha en god og avslappende helg, Linn3c! ← I like så! ← Heihei! Innom og hilser på! ← Så koseleg! Takk for besøk i dagboken min Jeg ble overrasket over hvor lang babyting-listen din var! Tenk at en så liten en trenger så masse Men din trenger vel ikke sommerklær med det første, kanskje... så du trenger vel ikke skaffe hele listen akkurat nå, heldigvis... ← Ja, eg treng vel gjerne ikkje alt, men de meste er godt å ha med ein liten krabat i huset. Sommarkleda er forsåvidt skaffa, sidan det eigentleg berre er "vanlege" klede. Ikkje ull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. oktober 2006 #3535 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har de lyst til å låne bæreselen vår? Vi har ein Baby Bjørn Active i hus, men den får vi jo ikkje bruk for på ei god stund enno! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #3536 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hmmm.. Kanskje det, ¤Ronja¤? Kor lenge har ein bruk for ein slik? Tar kveld no eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silvius Skrevet 7. oktober 2006 #3537 Del Skrevet 7. oktober 2006 Synd ¤Ronja¤ ikkje kan vera med.. ← Ikkje? Så synd! Eg som hadde gleda meg til å sjå henne igjen. Gleder meg til i kveld vennen!! Ikkje mage timane til vi sjåast Det er mulig min svoger skal til Knarvik i dag, så då sitte eg på med han. Men han er på dugnad no, og ingen aner kortid han er ferdig. Men eg plinger på når eg er på vei eg, så tar vi det derfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 7. oktober 2006 #3538 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hmmm.. Kanskje det, ¤Ronja¤? Kor lenge har ein bruk for ein slik? ← Tja, den kan brukast frå 3,5 til 12 kg ca, står det i bruksanvisningen vår. Veit ikkje når barna er 12 kg eg, men veit i alle fall at det er mange som ikkje har brukt bæreselen sin meir enn det første halve året. Mange som går over til sjal, ol. når barna blir større også. Tenk på det dokke, tilbodet står i alle fall ved lag! Kan jo vere ei grei utgift å sleppe unna! Ikkje? Så synd! Eg som hadde gleda meg til å sjå henne igjen. ← Hadde gleda meg veldig eg også, men det har vore så enormt hektisk i det siste, at eg rett og slett måtte prioritere ei heime-helg med bøkene denne gongen... Håpar det kjem fleire høve seinare! Kos dokke masse ikveld! Tenker på dokke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. oktober 2006 #3539 Del Skrevet 7. oktober 2006 Min kjære "bekymret" seg for hvor lenge det var til terminen i dag og lurte på om du ville si fra dersom du ikke var hjemme i kveld fordi du fødte... Jeg forsøkte å berolige med at de som sladrer sikkert ville sagt fra her da, om du ikke rakk gi beskjed. Men at det tross alt er nesten tre ukerigjen. Det anså ikke han som noe betryggende, for "jeg ville jo vært født da" som han sier, han er altså født over tre uker før terminen. Men, nå får jeg pakke meg sammen og komme meg avgårde (FY som det regner akkurat nå da) Kom jo akkurat på at jeg ikke har sett et spillet siden vi flytta, så det er ikke garantert at det blir med, ettersom jeg da er avhengig av å finne det først... Tror ejg vet hvor det skal være da. Vel, jeg ser at klokka løper avsted, så jeg får vel avslutte pc'n... ller overlate den til han som skal være alene hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 7. oktober 2006 #3540 Del Skrevet 7. oktober 2006 Kooooos dokke ikveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg