liv Skrevet 1. oktober 2006 #3481 Skrevet 1. oktober 2006 Bare å innstille seg på at fødselen gjør vondt ja! Og epeduralen (i allefall ikke min) bedøver ikke underlivet! Det gjorde sinnsvakt vondt *fortrengt smerten alt*. Selve barseltiden synes jeg egentlig har gått fint jeg. M er veldig snill, men også veldig avhengig av hudkontakt og sovner ikke på egenhånd... Vet vi gjør oss en bjørnetjeneste med å la han sovne på brystet hver kveld men det er enten det eller å ikke sove selv! Og søvn er høyt prioritert for å si det sånn! Søvn og det å få satt på vaskemaskina Han klarer det utrolige når det gjelder å tisse I dag ble jeg tisset i øret!
Linn3c Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #3482 Skrevet 1. oktober 2006 Bare å innstille seg på at fødselen gjør vondt ja! Og epeduralen (i allefall ikke min) bedøver ikke underlivet! Det gjorde sinnsvakt vondt *fortrengt smerten alt*. Selve barseltiden synes jeg egentlig har gått fint jeg. M er veldig snill, men også veldig avhengig av hudkontakt og sovner ikke på egenhånd... Vet vi gjør oss en bjørnetjeneste med å la han sovne på brystet hver kveld men det er enten det eller å ikke sove selv! Og søvn er høyt prioritert for å si det sånn! Søvn og det å få satt på vaskemaskina Han klarer det utrolige når det gjelder å tisse I dag ble jeg tisset i øret! ← Hehe, hugsa plutseleg på sitatet frå "The Julekalender": "Piss meg i øret" Ja, fødselen er eg heilt klar over at kjem til å vera noko av det verste, men også det beste, eg skal gjennom her i livet. Har i utgangspunktet tenkt å føde på "Storken" på KK, noko som betyr at ein vil ha ein fødsel utan kunstige smertestillande middel. Så her blir det ikkje epidural. I utgangspunktet. Me kan velja å bli overført til "Føden" - der har ein tilgang på epidural, så sant ein anestesilege er ledig til å setja den. Barseltida, ja den håpar eg alt bli lik på di, liv. Så koseleg det høyres ut som at de har det!
Linn3c Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #3483 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, folkens. Eg er trøtt... Går å legg meg!
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3484 Skrevet 2. oktober 2006 Sove godt, Linn3c, og våkne uthvilt og klar for en ny dag forhåpentligvis mange timer senere. (synes det ble altfor få timer på meg i natt, da min kjære sa "sove nå, om du er kjapp med å sovne får du 5 timer...")
Bokalven Skrevet 2. oktober 2006 #3485 Skrevet 2. oktober 2006 Det blir nok ikke bare dans på roser å ha baby, med våkennetter og slikt, men det klarer dere nok fint.
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3486 Skrevet 2. oktober 2006 Og når du viiiiirkelig trenger en natts søvn, så låner du småtten bort til meg. ehh, nei, forresten, jeg har ikke babymat som kommer ut av kroppen min, så han må lånes bort MED mat i så fall... Også jobber jeg, så enten må jeg få beskjed i forveien så jeg kan ordne litt fri, eller så må det legges til en helg eller noe. Ok, det var ikke en god løsning. Men dere klarer det nok (og, altså, selv om enkelte mener at vi som ikke har banr ikke kan uttale oss i det hele tatt om barn, så tror jeg at småtten skulle overlevd om jeg fikk leke med ham også...) Tror du blir en god mor jeg. Og din kjære blir helt sikkert en god far. Så det der klarer dere helt sikkert.
Linn3c Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3487 Skrevet 2. oktober 2006 Så gode de er! til Malama og *klem* til lunacia Joda, det ordnar seg heilt sikkert. Me klarar nok dette fint. Det berre er litt skummelt å gå mot ei tid der ein ikkje har fanari om kva som kjem til å skje.
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3488 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, det er noe med det der, å ikke ane hva man går til, hva som kommre til å skje. Men her er trøsta: Tusenvis av kvinner før barn, stadig vekk. Alle gjør dette en "føreste gang" uten å vite hva de går til. (og når e gjentar det så vet de litt mer av hva de går til, men ikke helt den andre gangen heller, fordi de ikke vet hvordan det blir med søsken, sjalusi, etc) Men det går jo stort sett helt bra! Det er i ytterst få tilfeller det er så ille at noen må gripe inn. Det går stort sett bra. Og jeg er sikker på at dere klarer dette, selv om dere ikke helt vet hva dere går i møte. Det ordner seg nok. Også har du KG vet du, der det er mange som er villige til å gi mer eller mindre vettige svar på alle spørsmål dom måtte dukke opp.
Gjest Epona Skrevet 2. oktober 2006 #3490 Skrevet 2. oktober 2006 Snart er det vår tur ja! Ser du har lyst å føde på Storken! Jeg hadde hospiteringspraksis på Storken og fikk være med som ovbservatør ved to fødsler! Helt fantastisk å oppleve! Jordmødrene var dyktige, engasjerte, trygge og gode, og jeg husker jeg tenkte at "her vil jeg føde når den tid kommer". Men etter det har vi flyttet østover, så det blir litt langt å reise kan man si
Linn3c Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3491 Skrevet 2. oktober 2006 Hehe, blir gjerne litt lang reiseveg til Storken då, ja..
Glossy Skrevet 2. oktober 2006 #3492 Skrevet 2. oktober 2006 Av en eller annen grunn så skjer følgende nå du føder: i det lillegutten kommer ut av deg og du får han i armene dine, så fylles hode ditt med masse kunnskap om det å være mamma. Og vips - på noen få dager så vet du liksom hva du skal gjøre til en hver tid. Så ikke noe å grue seg til Linn3c. Dette går sååå bra atte!!
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3493 Skrevet 2. oktober 2006 FUNKER det reelt sånn? For det er liksom noe jeg tenker på av og til... Jeg har definitivt tenkt å bli mor på sikt, men så slår deg meg at jeg ANER jo ikke hva man bør gjøre med sånne små og "det kommer vel ikke akkurat bare ramlende inn i hodet fordi om det kommer en baby ut av magen" Også kommer du og sier at det er akkurat det det gjør? Det ville vært fint. (kommer de der evnene til å FAKTSIK vaske klær, ikke bare tenke at man må det, og deretter glemme det helt til man står der me en mann som sier "jeg har ikke rent undertøy" (Han HAR alltid det da, bortgjemt en plass fordi jeg ikke har lagt sammen og på plass alt fra sist jeg vasket...) Hmm... HELT feil ting å rable om i Linn3c sin dagbok ja... Hmm. Og etter å ha innrømmet at jeg ikke egentlig kan noe om babyer (jeg HAR jo ingen) så får jeg helt sikkert ikke lov til å låne småtten heller. (Men min forlovede har veldig gode baby-egenskaper altså, han kan HUSKE å ha fått småsøsken han, så han har erfaring med dette babygreiene. (jeg var 20 måneder når min bror ble født, så at han var baby husker jeg ikke noe av) så om jeg lover at han skal være der sammen med meg, kanskje jeg får allernådigst holde småtten en gang...?)
Linn3c Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #3494 Skrevet 2. oktober 2006 Av en eller annen grunn så skjer følgende nå du føder: i det lillegutten kommer ut av deg og du får han i armene dine, så fylles hode ditt med masse kunnskap om det å være mamma. Og vips - på noen få dager så vet du liksom hva du skal gjøre til en hver tid. Så ikke noe å grue seg til Linn3c. Dette går sååå bra atte!! ← Hahaha, det var AKKURAT det eg sa til min kjære mann her i førre veke. For eg trudde at eg kanskje holdt på å få bronkitt, og sa til han at eg skulle spørja mamma om ho kunne lytta litt på meg når me kom heim til helga. Og så spurte han meg då kvifor ho skulle gjera det, og ikkje foreksempel at han kunne gjera det, eller at eg berre kunne gå til legen om eg trudde at eg hadde bronkitt. Men nei, sa eg, det må vera mamma som gjer det, for ho har "mammakunnskapen." Ja, men du blir jo snart mamma sjølv, Linn3c, sa mannen min då. Ja, men eg får jo ikkje mammakunnskapen før eg føder då din tulling, svarte eg. Og han såg rart på meg. Eg forklarte til han, akkurat som du sa no Glossy, at mammakunnskapen vert tildelt alle mødre i det dei føder og får barnet opp til seg. Eg kan jo nesten ikkje gå i opp til ein månad med bronkitt då, viss det er det eg har, berre sånn i påvente av mammakunnskapen.... FUNKER det reelt sånn? For det er liksom noe jeg tenker på av og til... Jeg har definitivt tenkt å bli mor på sikt, men så slår deg meg at jeg ANER jo ikke hva man bør gjøre med sånne små og "det kommer vel ikke akkurat bare ramlende inn i hodet fordi om det kommer en baby ut av magen" Også kommer du og sier at det er akkurat det det gjør? Det ville vært fint. (kommer de der evnene til å FAKTSIK vaske klær, ikke bare tenke at man må det, og deretter glemme det helt til man står der me en mann som sier "jeg har ikke rent undertøy" (Han HAR alltid det da, bortgjemt en plass fordi jeg ikke har lagt sammen og på plass alt fra sist jeg vasket...) Hmm... HELT feil ting å rable om i Linn3c sin dagbok ja... Hmm. Og etter å ha innrømmet at jeg ikke egentlig kan noe om babyer (jeg HAR jo ingen) så får jeg helt sikkert ikke lov til å låne småtten heller. (Men min forlovede har veldig gode baby-egenskaper altså, han kan HUSKE å ha fått småsøsken han, så han har erfaring med dette babygreiene. (jeg var 20 måneder når min bror ble født, så at han var baby husker jeg ikke noe av) så om jeg lover at han skal være der sammen med meg, kanskje jeg får allernådigst holde småtten en gang...?) ← Det er klart at tante Malama skal få holda Småtten. Både med og utan EJ ved di side.
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3495 Skrevet 2. oktober 2006 OI, meg som tante? Vet du... det er nesten så jeg sipper litt her jeg sitter på jobb og har slutta å jobbe for dagen (bare at min kjæreikke ville møte meg før etter fire (vi skal spise junkfood før kamp i stedet for min rett-i-koppen-middag...) så jeg surfer her, for jeg gidder ikke jobbe mer, annet enn å ta telefonen da. Bare skriver at jeg har gått for dagen, men sitter her (varmere det enn å vente ute) Malama har aldri fått være tante før...
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3496 Skrevet 2. oktober 2006 Ettersom hverken min bror eller mine kommende svigerinner (HELDIGVIS, de er for unge) har formert seg, og ingen av mine studievenninner later til å tenke på at det er mulig å ønske seg barn i det hele tatt, langt mindre få dem... Ja, så er ikke Malama tante. Men jeg vil gjeeeeerne få være litt tante til småtten, og lover å ikke miste ham ned. (Jeg HAR en del erfaring med å bære babyer altså. Mine egne søskenbarn og sånn. Men mammakunnskapen mangler jeg. Logisk nok.)
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #3498 Skrevet 2. oktober 2006 Nåja, det er det nok delte meninger om. Men nå er klokka snart fire, så kan jeg da komme meg ut fra jobb snart? (LEEEEEEEEEEEI) Jeg kan jo bare glo på butikker eller noe sånn frem til han er klar? (Han sa nemlig "16-16.30", og det kan jo egentlig bety en halvtime til på jobb det) Vel, jeg KAN jo glo på kjoler på nett også da. Eller surfe på KG. Det kan jeg jo.
Saeria Skrevet 2. oktober 2006 #3499 Skrevet 2. oktober 2006 Det er forresten salg på brudebutikken på Danmarksplass også. Tok bussen forbi og der var det store SALG plakater. :-D Kanskje verdt en titt når du og Malama skal jakte?
silvius Skrevet 2. oktober 2006 #3500 Skrevet 2. oktober 2006 På filmen i dag, Over Hekken, så hadde dei støtt og stadig eit uttrykk som fekk meg til å tenka på deg. Malona (eller malonka, det var ikkje alltid like enkelt å høre ka dei sa)
Fremhevede innlegg