Gå til innhold

Linn3c sin veg til å bli mamma

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Septima: Eg har det nyaste bildet mitt som bilde på msn no, så du kan sjå det der i alle fall :)

Skrevet

Men jeg har nylig sett magen din, og den er så flott så, og snart kommer småtten ut og hilser på :)

Men hvordan er det med dagene dine for tida?

I dag skal jeg være flink jente, det er dugnad i borettslaget, så jeg skal møte opp (mest rett og slett fordi jeg tenker det er greit å hilse på litt naboer og sånn) Dessverre alene, for min elskede er i et møte på stadion klokka fire, og dugnaden begynner fem.

Men ellers, så har jeg INGEN planer fremover. (jo, å gå på jobb da 9-14:30 hver dag (til 15 i morgen pga et møte) så da er de vel på tide å sette igang kjolejakta, slik at jeg ikke ender opp med sånn kaos-følelse som i det bryllupsmarerittet mitt...

Skrevet

Oi! Så flink du er Malama! :klappe:

Er du ledig i morgon? Eg er ledig etter svangerskapskontrollen, men det er jo på dagtid så... Kor vil du begynne? Kunne kanskje tatt ein eller to butikkar i sentrum eller deromkring i morgon, og så reist ut på Sotra på torsdag? Meiner at det er langope då..

Skrevet

Jeg ser dem. Først så jeg bare det nederste, men så fikk jeg sett begge.

Skrevet

Oppdaterer litt på lista vår igjen, eg. :)

Kles- og utstyrslista vår:

Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt vår eiga.. ;)

Svart er uteståande, blått er skaffa.

OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR

50 cm Nyfødd

56 cm 0-2 mnd

62 cm 2-4 mnd

68 cm 4-6 mnd

74 cm 6-9 mnd

80 cm 9-12 mnd

86 cm 12-18 mnd

92 cm 18-24 mnd

98 cm 24-36 mnd

Endrar dette etterkvart som eg får oversikt over kva me har:

SOMARKLEDE

6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser)

6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser)

3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. jakker i bomull

1-2 stk. pysjer i bomull

1-2 stk. luer i bomull

1-2 stk. helsetepper i bomull

VINTERKLEDE

2-3 stk. bodyer i ull

2-3 stk. strømpebukser i ull

1-2 stk. bukse og jakke i ull (babyull)

Kjøredress i vindtett stoff

Votter uten tommel i ull (fleece)

Sokker av ull (babyull)

1-2 stk. luer i ull (babyull)

Lue i vindtett stoff

Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn:

UTSTYR TIL STELL

Bleier - har litt, må vel gjerne ha litt fleire..

Vaskekluter (myke, i frotté eller gas)

Badehåndklær med hette - arva ein heil haug av barna til fetteren til mannen

Frottéhåndklær - har fått eitt av den kommande oldemora og kjøpt eit par nye

Badetermometer

Neglesaks (rekna til barn)

Febertermometer

Uparfymerte såper (treng me det?)

Badebalje

Våtsaviett

Sink-salve

Badeolje

6 gulpekluter (flanell)

6-8 små siklesmekker (frotté) - har tre i frotté og to i plast

Stelleunderlag

UTSTYR TIL SØVN

Sprinkelseng og vogge

Madrass med avtagbart trekk

Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass

2 Laken

Dynetrekk og putetrekk - har to sett i stor og eitt i lite (trur eg)

Dyne (dun eller fiber), ei stor til seng og ei lita til vogge

3 Sengekantar og 1 sengehimmel (kjem til å bruka ein sengekant i senga, ein i vogga og ein i vogna)

Musikkmobile (uro)

UT PÅ TUR

Barnevogn

Regntrekk

Insektsnett

Voksipose med vognteppe

(Dyne, laken og dynetrekk)

Stelleveske

Bæresele (låne av ¤Ronja¤?)

Reiseseng

Bilstol - Britax Babysafe Plus

Bæremeis (kan venta til han vert litt større - ønske oss til jul?)

Reisetrille (kan også venta til han vert litt større - ønske oss til jul?)

UTSTYR TIL MOR

Ammegenser, t-shirt

Amme-BH

Ammeinnlegg i bomull

Ammeinnlegg i ull - har eitt par i S

Støttebelte/støttetruser

Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé)

Brystpumpe

Ammestol

Ammepute

ØVRIG UTSTYR

Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.)

Smokkar - har to

Babycall

Lekegrind

Vippestol - arva ein av naboen

Bitering/tyggeleker - har to

Lammeskinn

Golvmatte - Comfort & Care AirMat

Skrevet

Hvem postet i: Linn3c sin veg til å bli mamma

Poster Innlegg

Linn3c 1723

gjest1 366

Saeria 203

Malama 173

liv 165

Pip 132

lunacia 111

silvius 109

Glossy 77

Kverula 67

~Capricorn~ 45

Septima 43

Diddlina 39

pusla 25

Meteora 22

¤Ronja¤ 19

Havfrua 17

Oktavia 16

Cr@sh 15

Sniglå 15

Epica 13

Gjesta 12

Ninen 10

Isowen 10

iss 9

Midnattsol 9

magnhild 9

Epona 7

Trulselinemor 7

Vindelspev 7

Seleena 6

Holly Hobbie 6

IdaC 6

Bellatrix 6

LinKri 5

magolia 5

Arwen 5

@riel 5

KalloRilla 4

monja 4

Anonymous 4

La Traviata 3

¤Chanela¤ 3

Nominella 3

Fru Blå 3

uri 2

Bippe 2

Xavia 2

Marii 2

Virvelregn 2

smilepia 2

**Sommerberta** 2

Belbert 2

Isiselin 2

marigull 2

vixen 2

Murmelmy 2

LaToya 1

Sommerfugl83 1

Veslejenta 1

søndagsengel? 1

Murf 1

Emina 1

Mireya 1

Ingeborg 1

*MissA* 1

Furstina 1

Principessa 1

lurven 1

Charmina 1

Millius 1

reddelinnea 1

Ninakanin 1

Arkana 1

Kelsey 1

~umulia~ 1

Lompa 1

Zenta 1

Aelwyn 1

baby-E 1

iselin22 1

Gjest 1

Skrevet

I morgen er jeg ledig etter tre. I morgen kan jeg ikke ta fri fra jobb noe før det, pga et møte, men det skal være ferdig tre, så jeg bør kunne møte deg i sentrum få minutter over tre (med mindre det er langt fra jobben min da, det er grenser for hvor fort jeg gidder løpe, da blir jeg jo svett...)

Jeg har lest og skrevet inne på bryllupsforumet, men er omtrent like usikker fortsatt på hvilke "forberedelser" jeg bør gjøre.

Noen sa jeg skulle ha sko og undertøy sånn ca slik som jeg skal ha den dagen, men DET vet jeg jo ikke før jeg finner kjolen, så velger jeg vel undertøy som passer under den? Og sko... vel, det sprøs hvilke sko jeg finner det?

"pent sminka" var et råd, og joda, jeg kan jo i alle fall stille "ren og pen" men jeg går rett fra jobb da? Men med møte/presentasjon på jobb skader det slett ikke å være pent sminka der heller da altså.

Satt opp håret sa noen, men jeg har aldri i mitt liv hatt oppsatt hår, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre DET, særlig ikke sånn "i farta mens jeg løper fra jobb", og det blir rart å gå med oppsatt hår på jobb da.

Noen sa ta med kamera, mens andre sa at det uansett ikke var lov å ta bilder (ville jo vært kult å ha i albumet da, litt sånn "prøver kjoler, se meg i kaoset men jeg prøver få på en kjole, og se hvor fin jeg var her...." men om det ikke er lov, så er det jo ikke noe vitsi å overtale min elskede til å la MEG ha kameraet (normalt har jo han det med seg på jobb)

Og timebestilling? Må jeg ta kontakt med noen og si at vi kommer?

Du HAR mer erfaring enn meg med dette her, du ER tross alt gift, så jeg spørr i massevis jeg, forvirra som jeg er :)

(og flink er jeg da ikke?)

Skrevet

Eg må visst svare deg på dette i kveld eg, Malama. For no må eg straks springe til bussen. Skal inn til sentrum og møte R for å stikke avgarde å handle resten av babyutstyret.

Men kamera; det har jo eg også. Så det kan eg ta med. Timebestilling, det kan vera ein fordel, viss det er ein høgsesong. Noko det jo eigentleg ikkje er. Oftast på laurdagar i mai er det lurt å bestille time.

men no må eg gå, elles rekk eg ikkje bussen! :vinke:

Skrevet

Løp etter bussen din du, jeg skal snart gå og ta toget.

Hjem og spise litt, og deretter altså vær på dugnad, håper det ikke varer så lenge, eller evt at min kjære kommer fort hjem og blir med (for jeg er ikke såååå sosial av meg egentlig (og dugnad er ofte ikke såå gøy, men det er jo fint vær i det minste), men det er jo greit å møte naboene og vise at vi tross alt er greie folk?)

Så finner vi nok ut av dette.

Jeg får vel alltids prøvd kjole i alle fall.

Greit om jeg slipper å bestille time i alle fall, sånn siden jeg slett ikke vet hvor vi skal i morgen eller om vi rekker mer enn en plass (da jeg slett ikke aner hvor lang tid slik kjoleprøving tar, og jeg tror det kan ta tid, for jeg er jo ikke den som vet hva jeg vil og er god til å bestemme meg egentlig....)

Men, det skal jo egentlig ikke være DITT problem dette her da...

Kos deg med shopping, så snakkes vi :)

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Du kan berre markere den bæreselen med blått om du vil låne den av oss altså! :)

Kan ta den med til Bergen på måndag eg, om så skulle vere!

Eg får ikkje opp bildene dine, forresten... :(

Skrevet

Hvordan gikk et med shoppinga? Fant dere mye spennende?

(Jeg må jo innrømme hver gang det går lenge mellom innleggene dine, så tenker jeg "kaaaaaanskje det skjer noe...?" Så jeg må titte inn her og se om det skjer noe i dagboka i det minste...)

Skrevet
I morgen er jeg ledig etter tre. I morgen kan jeg ikke ta fri fra jobb noe før det, pga et møte, men det skal være ferdig tre, så jeg bør kunne møte deg i sentrum få minutter over tre (med mindre det er langt fra jobben min da, det er grenser for hvor fort jeg gidder løpe, da blir jeg jo svett...)

Men tre er sikkert greit. Utan at eg veit heilt opningstidene, så trur eg nok at me berre rekk ein plass i morgon. Har du planar om å ta bilen inn til sentrum eller? For Cleopatra er jo ein fin plass å begynna. Der er utvalet stort og det er flinke folk der. Og eg har berre bilen den eine vegen, for mannen måtte ha han til ein kunde..

Jeg har lest og skrevet inne på bryllupsforumet, men er omtrent like usikker fortsatt på hvilke "forberedelser" jeg bør gjøre.

Noen sa jeg skulle ha sko og undertøy sånn ca slik som jeg skal ha den dagen, men DET vet jeg jo ikke før jeg finner kjolen, så velger jeg vel undertøy som passer under den? Og sko... vel, det sprøs hvilke sko jeg finner det?

Sko kan ein som regel låna i salongen, med ulike høgder, slik at ein får betre inntrykk av kjolen. Undertøy; berre det er heilt og reint er det nok greit. ;)

"pent sminka" var et råd, og joda, jeg kan jo i alle fall stille "ren og pen" men jeg går rett fra jobb da? Men med møte/presentasjon på jobb skader det slett ikke å være pent sminka der heller da altså.

Pent sminka, tja.. Eg hadde ikkje sminke på meg då me var på kjolejakt. Er ikkje så kjekt å setja sminkemerker på kjolane som ein prøver, syns eg då..

Satt opp håret sa noen, men jeg har aldri i mitt liv hatt oppsatt hår, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre DET, særlig ikke sånn  "i farta mens jeg løper fra jobb", og det blir rart å gå med oppsatt hår på jobb da.

Sette opp håret kan du jo gjera veldig fort med ein strikk, eller helst ei klype. Om det er oppsett hår du har tenkt å ha på bryllaupsdagen.

Noen sa ta med kamera, mens andre sa at det uansett ikke var lov å ta bilder (ville jo vært kult å ha i albumet da, litt sånn "prøver kjoler, se meg i kaoset men jeg prøver få på en kjole, og se hvor fin jeg var her...." men om det ikke er lov, så er det jo ikke noe vitsi å overtale min elskede til å la MEG ha kameraet (normalt har jo han det med seg på jobb)

Kamera har jo som sagt eg også. Og som regel er det lov å ta bilder, men enkelte plassar er det ikkje lov. Så det er lurt å ta med kamera, og berre spørja når ein kjem dit. F.eks på Atlier-V er det ikkje lov, for der designar dei sjølve. Men dei fleste andre stadar let dei brudene ta bilete for å kunna sjå sjølv kva som er finast og lettare velja kjole i ro og mak.

Og timebestilling? Må jeg ta kontakt med noen og si at vi kommer?

Timebestilling er greit å gjera enkelte stadar, der det er lite lokale og få tilsette. Kikki  t.d. og Brudehuset.

Du HAR mer erfaring enn meg med dette her, du ER tross alt gift, så jeg spørr i massevis jeg, forvirra som jeg er :)

Det er kjekt å vera til hjelp! :)

(og flink er jeg da ikke?)

Megaflink! :Nikke:

Løp etter bussen din du, jeg skal snart gå og ta toget.

Hjem og spise litt, og deretter altså vær på dugnad, håper det ikke varer så lenge, eller evt at min kjære kommer fort hjem og blir med (for jeg er ikke såååå sosial av meg egentlig (og dugnad er ofte ikke såå gøy, men det er jo fint vær i det minste), men det er jo greit å møte naboene og vise at vi tross alt er greie folk?)

Så finner vi nok ut av dette.

Jeg får vel alltids prøvd kjole i alle fall.

Greit om jeg slipper å bestille time i alle fall, sånn siden jeg slett ikke vet hvor vi skal i morgen eller om vi rekker mer enn en plass (da jeg slett ikke aner hvor lang tid slik kjoleprøving tar, og jeg tror det kan ta tid, for jeg er jo ikke den som vet hva jeg vil og er god til å bestemme meg egentlig....)

Men, det skal jo egentlig ikke være DITT problem dette her da...

Kos deg med shopping, så snakkes vi :)

Ja, me ser litt kva det er du likar og slikt, så har me noko å gå utfrå neste gong me skal leita.

Du kan berre markere den bæreselen med blått om du vil låne den av oss altså! :)

Kan ta den med til Bergen på måndag eg, om så skulle vere!

Eg får ikkje opp bildene dine, forresten... :(

Hadde vore heilt supert om me kan låna han, altså! :) Til de treng han sjølve..

Hvordan gikk et med shoppinga? Fant dere mye spennende?

(Jeg må jo innrømme hver gang det går lenge mellom innleggene dine, så tenker jeg "kaaaaaanskje det skjer noe...?" Så jeg må titte inn her og se om det skjer noe i dagboka i det minste...)

Ingen fødsel på gong her, nei. Har vore på besøk hos svigers etter sjåppinga. Skal oppdatera lista mi etterpå, så kan de sjå kor masse me fekk tak i i dag.. ;)

Skrevet (endret)

Oppdaterer litt på lista vår igjen, eg. :)

Kles- og utstyrslista vår:

Har lånt den opprinnelege lista frå Babyshop men har gjort såpass masse om på den at den vel igrunnen er blitt vår eiga.. ;)

Svart er uteståande, blått er skaffa.

OVERSIKT OVER KLESSTORLEIKAR

50 cm Nyfødd

56 cm 0-2 mnd

62 cm 2-4 mnd

68 cm 4-6 mnd

74 cm 6-9 mnd

80 cm 9-12 mnd

86 cm 12-18 mnd

92 cm 18-24 mnd

98 cm 24-36 mnd

Endrar dette etterkvart som eg får oversikt over kva me har:

SOMARKLEDE

6-8 stk. langermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser)

6-8 stk. kortermede bodyer i bomull (evt. trøyer og brillebukser)

3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. jakker i bomull

1-2 stk. pysjer i bomull

1-2 stk. luer i bomull

1-2 stk. helsetepper i bomull

VINTERKLEDE

2-3 stk. bodyer i ull

2-3 stk. strømpebukser i ull

1-2 stk. bukse og jakke i ull (babyull)

Kjøredress i vindtett stoff

Votter uten tommel i ull (fleece)

Sokker av ull (babyull)

1-2 stk. luer i ull (babyull)

Lue i vindtett stoff

Her er også noko eg har saksa som eg endrar etterkvart som me kjøper inn:

UTSTYR TIL STELL

Bleier - har litt, må vel gjerne ha litt fleire..

Vaskekluter (myke, i frotté eller gas)

Badehåndklær med hette - arva ein heil haug av barna til fetteren til mannen

Frottéhåndklær - har fått eitt av den kommande oldemora og kjøpt eit par nye

Badetermometer

Neglesaks (rekna til barn)

Febertermometer

Uparfymerte såper (treng me det?)

Badebalje

Våtsaviett

Sink-salve

Badeolje

6 gulpekluter (flanell)

6-8 små siklesmekker (frotté) - har tre i frotté og to i plast

Stelleunderlag

UTSTYR TIL SØVN

Sprinkelseng og vogge

Madrass med avtagbart trekk

Tisselaken av plastfrotté/tissesikker overmadrass

2 Laken

Dynetrekk og putetrekk

Dundyne; ei stor til seng og ei lita til vogge

3 Sengekantar og 1 sengehimmel (kjem til å bruka ein sengekant i senga, ein i vogga og ein i vogna)

Musikkmobile (uro)

UT PÅ TUR

Barnevogn

Regntrekk

Insektsnett

Voksipose med vognteppe

Stelleveske

Bæresele (låne av ¤Ronja¤?)

Reiseseng

Bilstol - Britax Babysafe Plus, isofix

Bæremeis (kan venta til han vert litt større - ønske oss til jul?)

Reisetrille (kan også venta til han vert litt større - ønske oss til jul?)

UTSTYR TIL MOR

Ammegenser, t-shirt

Amme-BH

Ammeinnlegg i bomull

Ammeinnlegg i ull - har eitt par i S

Støttebelte/støttetruser

Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé)

Brystpumpe

Ammestol

Ammepute

ØVRIG UTSTYR

Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.)

Smokkar

Babycall

Lekegrind

Vippestol

Bitering/tyggeleker

Lammeskinn

Golvmatte - Comfort & Care AirMat

Endret av Linn3c
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...