Gå til innhold

Hvor mange forsøk brukte du på teoriprøven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OL er jo faktisk 20 år siden. Da var jeg 15:-P

Okey, jeg opplevde det i grunn litt på samme måten som deg. Størstedelen av spørsmålene var enkle, som de fleste av skiltene, og de begynte jeg å stå på relativt kjappt.

På teoritentamen var spørsmålene sjeldent formulert slik " hva heter dette skiltet"? Ofte skulle man vite når i veien de dukket opp, og hvilke regler som gjaldt når det var satt opp, etc.

På teorioppgavene strøk jeg så det sang i lang tid, men øvde jo ikke voldsomt mye heller. Tok ca to-tre tester om dagen. Men, plutselig, et par dager før teorieksamen, begynte jeg å stå på oppgavebrettene., og jeg jobbet nesten hele dagen med de.

Ble kjempeoverrasket, for jeg hadde bannet og klaget til kjæresten min i lange tider over at jeg aldri klarte å stå, og at spørsmålene var så identiske. Jeg følte det hele ble en gjettelek på flere av spørsmålene. "Hva menes med varsom i trafikken?". Vel, det kommer litt an på, det. Man kan jo velge de formuleringene og ordene en ønsker på slikt! Greien var vel at jeg begynte å gjenkjenne spørsmålene og svarene, og da løsnet det til slutt. Min beste test ble med tre feil. Men det handler jo også litt om å være heldig med spørsmålene. Men en pekepinn er at dersom en står, så har en i alle fall fått med seg hovedpoenget!

Det virker som du er veldig strukturert og fornuftig i måten å tilnærme deg stoffet på. Dersom du har tenkt å studere i fremtiden, så har du et godt grunnlag der:)

. Ellers fikk jeg også et par spørsmål jeg ikke kjente fra før, og tegningene var annerledes. Det skal ikke mer til før en blir usikker i grunn. Jeg husker ikke hvor mange tester jeg tok på forhånd, men tipper det kan ha vært en 40-50 stk til sammen. (Teoritentamen).

Jeg har ikke tatt trafikalt grunnkurs, ettersom jeg ikke behøvde det, men hva lærer man egentlig der? Er det ikke bare svært grunnleggende om hvordan ferdes i trafikken?

Enig i at de spørsmålene som omhandler atferd på teoritentamen er formulert utrolig uklart, jeg synes disse er veldig dårlige. Enkelte går fint mens resten bare blir sånn "jeg prøver det svaret". Uansett så er jo kapittelet om dette temaet i teoriboka mye bedre, så leser heller det kapittelet noen ganger slik at jeg blir god på det. Kjørelæreren min sa nemlig til meg at kapittelet om atferd er blant det viktigste og det utgjør jo ikke 50% av boka uten grunn :)

Jeg måtte også prøve uendelig mange ganger og var på et tidspunkt veldig frustrert over at jeg bare strøyk. Tror mitt beste resultat var 43 rette, så 2 feil men det varierte veldig.

Jeg synes tegningene på teoritentamen var mye bedre enn de på selve prøven, ble direkte forvirra på selve prøven for jeg synes det var så merkelig satt opp så tror det er der "vikepliktfeilen" min sneik seg inn, til tross for at jeg kan vikeplikt:

wi1vt5.png

Jeg tror at egentlig de fleste teoribøker fungerer fint, jeg brukte i hvertfall ATL sin fra 2011 om noen skulle lure på det.

9788273102836.jpg?w=218

Alt i alt så synes jeg spørsmålene på teoritentamen var vanskeligere enn selve prøven, men det synes jeg bare er positivt. Sitter igjen med mye kunnskap skal trossalt kunne mer enn kun det man får på prøven :)

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...