Gå til innhold

Individer som sniker seg frem i køen; we all hate you!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldre damer er de verste. De tror visst det gir enerett på å snike i køen når de bikker 75.

Anonymous poster hash: 685a4...0b7

Når de når en viss alder anser de seg sikkert ferdig med køståing og tenker at det kan de unge ta seg av.

God kundeservice er når den ansatte går bort til eksisterende kø, henvender seg til de som står først i køen og inviterer til neste kasse som vedkommende så åpner.

Dessverre få ansatte som gjør dette, og da er følgene at folk bakerst i køen stormer over. Frusterende for oss som har stått 5 minutter i kø...

Jeg tror de butikkansatte anser kasse-åpning som en måte å skaffe seg litt spenning i hverdagen på :P

Før var jeg en konfliksky person som alltid godtok sånne ting som kø og andre urettferdigheter...

Opplever også ofte at kassemedarbeiderne sier at de som skal har øl i handlekurven lørdag kveld 17.55 kan gå før i køen for å rekke ølsalget. Enhver idiot vet at ølsalget stenger klokka seks og at det som regel er lang kø, men alikevel får de gå foran.

Har jobbet på matbutikk og prøvde å være så rettferdig som mulig. De som ikke rakk ølsalget ble jo selvfølgelig forbanna men de som hadde stått i kø uten øl satte veldig stor pris på det. Øl i kurven er ikke noe fripass i kassa.

Anonymous poster hash: feaf8...822

Men stakkars da, 17.55 lørdag kveld har jeg faktisk, helt frivillig, sluppet trippende folk med øl forbi meg i køen mange ganger. Tenk så koselig, de blir så lettet og glade så :)

Mandag morgen kan det hende DU misser det siste sekundet til trikken, og trikkesjåføren som så deg løpe frenetisk i speilet ikke gadd å holde dørene oppe fordi han var sur etter en lørdagskveld uten øl fordi ei fitte ikke gadd å vise medmenneskelighet nok til å slippe ham det ene sekundet foran seg i køen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg skulle inn på en uteplass med ei venninne, var litt kø, og vi stod bakerst og snakket. Inngangspartiet er ganske bredt, så man kan sikkert stå 10stk i bredden. Så kommer det to andre jenter, de stiller seg nesten litt på siden av oss. Så går det kanskje et minutt eller to, hvorpå vi hører: Køen starter HER bake! *peke* I en så nedlatende, frekk, bitchy tone som overhode mulig.

Hvorpå min venninne, som normalt er en søt, stille og reservert jente som ikke gjør så mye av seg, tenner på alle plugger; IKKE PRØV PÅ Å SNIKE I KØEN KJÆRRING ELLER SÅ SKJITER JEG DEG I KJEFTEN!!

:hoho: Herregud jeg tror ikke jeg har blitt så overraska hverken før eller siden!



Anonymous poster hash: bee7b...409
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg skulle inn på en uteplass med ei venninne, var litt kø, og vi stod bakerst og snakket. Inngangspartiet er ganske bredt, så man kan sikkert stå 10stk i bredden. Så kommer det to andre jenter, de stiller seg nesten litt på siden av oss. Så går det kanskje et minutt eller to, hvorpå vi hører: Køen starter HER bake! *peke* I en så nedlatende, frekk, bitchy tone som overhode mulig.

Hvorpå min venninne, som normalt er en søt, stille og reservert jente som ikke gjør så mye av seg, tenner på alle plugger; IKKE PRØV PÅ Å SNIKE I KØEN KJÆRRING ELLER SÅ SKJITER JEG DEG I KJEFTEN!!

:hoho: Herregud jeg tror ikke jeg har blitt så overraska hverken før eller siden!

Anonymous poster hash: bee7b...409

Hahaha, herlig!!

Anonymous poster hash: b921e...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg en konfliksky person som alltid godtok sånne ting som kø og andre urettferdigheter, men nå har jeg begynt å bli ei skikkelig surfitte som sier ifra og syns det er ganske tilfredstillende.

Her om dagen sto jeg i kø på et utested i Oslo hvor en vennegjeng sto foran meg. Plutselig kom en mann og stilte seg sammen med de og da prikka jeg han på ryggen og sa at køen begynte bak. Fikk et sjokkert blikk tilbake hvorpå han sa at han kom for gå inn sammen med vennene sine. Igjen ba jeg han om å gå bak i køen og da sa noen andre i gjengen at de ville gå inn samlet og ba meg om å gå foran de.

Gull for meg, men jeg takket nei og sa at det ikke løste problemet og at de kom til å gagne de andre bak meg ( ja jeg veit, jeg ble i overkant vanskelig). Det hele endte med at de som gjeng valgte å gå helt bak i køen igjen samlet. Og da tenkte jeg i mitt stille sinn at retferdigheten har seiret!

Jeg blir også utrolig irritert hvis jeg står i kø et sted og noen kommer å spør om de kan gå foran fordi de har dårlig tid og nærmest forventer at de kan gå foran bare fordi de har spørt. De spør liksom mens de går forbi deg . Det er jo helt greit å spørre og jeg sier alltid ja, men når man tar spørsmålet i forbifarten eller bare sier " jeg har så dårlig tid jeg " og stiller seg foran da blir jeg morsk. Hvis man har så helvetes dårlig tid så er det vel ikke så viktig å kjøpe den lille uviktige tingen på butikken.

Eller de som har bare noen få varer og forventer å komme foran en med full handlekurv i butikken.

Opplever også ofte at kassemedarbeiderne sier at de som skal har øl i handlekurven lørdag kveld 17.55 kan gå før i køen for å rekke ølsalget. Enhver idiot vet at ølsalget stenger klokka seks og at det som regel er lang kø, men alikevel får de gå foran.

Har jobbet på matbutikk og prøvde å være så rettferdig som mulig. De som ikke rakk ølsalget ble jo selvfølgelig forbanna men de som hadde stått i kø uten øl satte veldig stor pris på det. Øl i kurven er ikke noe fripass i kassa.

Anonymous poster hash: feaf8...822

Det har ikke falt deg inn at noen kanskje har vært opptatt hele dagen og ikke hatt noe mulighet for å kjøpe øl tidligere på dagen. Og nei, det er ikke alltid man vet om fester og besøk lang tid i forveien.

Anonymous poster hash: 13a40...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de når en viss alder anser de seg sikkert ferdig med køståing og tenker at det kan de unge ta seg av.

Jeg tror de butikkansatte anser kasse-åpning som en måte å skaffe seg litt spenning i hverdagen på :P

Men stakkars da, 17.55 lørdag kveld har jeg faktisk, helt frivillig, sluppet trippende folk med øl forbi meg i køen mange ganger. Tenk så koselig, de blir så lettet og glade så :)

Mandag morgen kan det hende DU misser det siste sekundet til trikken, og trikkesjåføren som så deg løpe frenetisk i speilet ikke gadd å holde dørene oppe fordi han var sur etter en lørdagskveld uten øl fordi ei fitte ikke gadd å vise medmenneskelighet nok til å slippe ham det ene sekundet foran seg i køen.

Det har jeg også gjort mange ganger. Eneste grunnen til at jeg ikke ville gjort det var om jeg så jeg ikke kom til å rekke å kjøpe mitt eget øl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoken-

17:55 man har fortsatt god tid. Jeg mener at man kan stå i kø helt til 18:15! Så lenge man har stått i kø før 18:00 har man lov til å kjøpe øl selv om klokken er over 18:00.

Det har ikke falt deg inn at noen kanskje har vært opptatt hele dagen og ikke hatt noe mulighet for å kjøpe øl tidligere på dagen. Og nei, det er ikke alltid man vet om fester og besøk lang tid i forveien.



Anonymous poster hash: 13a40...a05

Buhu... Da tenker man ikke langt. Det alltid kjekt å ha sprit o.l. liggende hjemme, ALLTID. Slik at man alltid har alkohol til enhver anledning. Det går også an å planlegge lengre enn 8 timer i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

High five, TS! :5:

Jeg har virkelig ingenting til overs for folk som sniker i kø, og det fins helt utrolig mange nordmenn som gjør det. Jeg pleier som regel aldri å si noe, selv om det irriterer meg noe grenseløst. Neste gang skal jeg jammen si noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:55 man har fortsatt god tid. Jeg mener at man kan stå i kø helt til 18:15! Så lenge man har stått i kø før 18:00 har man lov til å kjøpe øl selv om klokken er over 18:00.

Buhu... Da tenker man ikke langt. Det alltid kjekt å ha sprit o.l. liggende hjemme, ALLTID. Slik at man alltid har alkohol til enhver anledning. Det går også an å planlegge lengre enn 8 timer i forveien.

Det første du sier stemmer ikke. Ølsalget stenger presis.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:55 man har fortsatt god tid. Jeg mener at man kan stå i kø helt til 18:15! Så lenge man har stått i kø før 18:00 har man lov til å kjøpe øl selv om klokken er over 18:00.

Buhu... Da tenker man ikke langt. Det alltid kjekt å ha sprit o.l. liggende hjemme, ALLTID. Slik at man alltid har alkohol til enhver anledning. Det går også an å planlegge lengre enn 8 timer i forveien.

Nei.. Varen må pipes inn før 18:00, ellers går det ikke.

Anonymous poster hash: 2b9bd...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoken-

Det første du sier stemmer ikke. Ølsalget stenger presis.

Vel jeg handlet øl 20:06 en gang i nærbutikken. Jeg kom til kassen 19:57 også var det kjempe lang kø, fordi den andre kassen hadde streiket. Så tenkte jeg ikke noe særlig på tida, og så sa kassadama at jeg hadde flaks siden jeg stod i kø før 20:00 og klokken hadde ikke passert 10 eller kvart over fordi da er det ikke mulig å skanne øl'n i kassen lengre. Det jeg sier stemmer faktisk :)

Endret av Snoken-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fascinere at man står i kø på skolen for og kjøpe lunch, også er det 20 stykk foran deg, og etter 5 min er det 30 stykk foran deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:55 man har fortsatt god tid. Jeg mener at man kan stå i kø helt til 18:15! Så lenge man har stått i kø før 18:00 har man lov til å kjøpe øl selv om klokken er over 18:00.

Buhu... Da tenker man ikke langt. Det alltid kjekt å ha sprit o.l. liggende hjemme, ALLTID. Slik at man alltid har alkohol til enhver anledning. Det går også an å planlegge lengre enn 8 timer i forveien.

Alt "går an". Det går an å være litt rund også, både med seg selv og andre.

Jeg er ikke av kontrollfreakene som er avhengig av å ha stålkontroll på alle smådetaljer lang tid i forveien, liker en litt mer laid-back livsstil. Noe av det fine med det er jo at man nesten automatisk gir litt mer rom til andre også.

Og ang tiden, så kan det hende de jukser litt med deadlinen i nærbutikkene rundt om på landsbygda, evt venter med å slå inn ølen i kassa til neste dag. I de store byene derimot så er det 18.000000000 prikk som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen sto jeg i kø på et utested i Oslo hvor en vennegjeng sto foran meg. Plutselig kom en mann og stilte seg sammen med de og da prikka jeg han på ryggen og sa at køen begynte bak. Fikk et sjokkert blikk tilbake hvorpå han sa at han kom for gå inn sammen med vennene sine. Igjen ba jeg han om å gå bak i køen og da sa noen andre i gjengen at de ville gå inn samlet og ba meg om å gå foran de.

Gull for meg, men jeg takket nei og sa at det ikke løste problemet og at de kom til å gagne de andre bak meg ( ja jeg veit, jeg ble i overkant vanskelig). Det hele endte med at de som gjeng valgte å gå helt bak i køen igjen samlet. Og da tenkte jeg i mitt stille sinn at retferdigheten har seiret!

Anonymous poster hash: feaf8...822

Arrgh, det er en av de mest irriterende formene for køsniking. Det er utrolig mange som synes sånn sniking er greit, og tar det som en selvfølge. Jeg var ute for et ekstremt tilfelle en gang, sto i en lang kø rett bak noen som snakket i telefonen hele tiden med andre som var på vei. Og hver gang en av vennene deres dukket opp rundt hjørnet så var det vinking og hoing og "heeiii, Sigrunnn, vi er heeeer! Hei Peeer, her står viii" *vinke* febrilsk. Tror søren meg det til slutt var rundt 10 stk som hadde kommet på den måten, og alle stilte seg foran meg tydeligvis uten snev av dårlig samvittighet. Og køen bak oss var også veldig lang etter hvert. Jeg skulle inderlig ønske jeg var like tøff som deg. Hadde vært så deilig å kunne si i det dørene åpnet: "Skal vi se, hvem var bak meg i køen igjen? Sigrunn? Per? Geir? Jens, var det det du het? *peke bakerst i køen*

Anonymous poster hash: 094d8...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sniker noen ganger, men det er fordi folk er så Jævla treige. Det er alltid en eller annen idiot som ikke klarer å finne frem lommeboka før han skal betale og sånn. Skulle vært egen kø for de treige og en for de kjappe.

Anonymous poster hash: 593e8...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Houdini

Jeg sniker noen ganger, men det er fordi folk er så Jævla treige. Det er alltid en eller annen idiot som ikke klarer å finne frem lommeboka før han skal betale og sånn. Skulle vært egen kø for de treige og en for de kjappe.

Anonymous poster hash: 593e8...9ff

For de treige hadde hatt selvinnsikt nok til å velge den treige kassen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bli ganske voksen før jeg var modig nok til å si fra om slikt.. veldig ubehagelig. men du verden så deilig det kjennes når man først har sagt skikkelig fra!!

Enda verre er det nesten med middelaldrende egoister som sniker i køa foran unger!! Min datter fortalte at hun sto i kø for å betale et rundstykke da en frekk f.. i 40-åra klemte seg foran henne med en full vogn og sa at "han måtte rekke hjem til middag" så dermed mente han at han kunne gå foran!!?? Hun var jo bare 10 år., liksom!! Oh MAN; om mamma hadde overhørt dette skulle han pinadø fått kjørt seg! Har sagt fra at hun må si fra men skjønner det ikke er lett når man er barn og si fra til en voksen..



Anonymous poster hash: ad9de...a7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grrr, ja hvor irriterende er ikke det. Stått i kø i ti min og så åpner det en ny kasse, og nyankommerne bare spurter bort og kaster seg fremst i køen som om "nå hadde vi flaks": God køskikk er å la de som har stått lenger frem i køen, komme først i ny kasse.

Herlighet, når skal dere lære dere at man står i kø til EN kasse, ikke alle!!! Det er ikke slik at en plassering i en kø et sted i butikken sikrer deg forrang i andre kasser. Synes deg er helt merkelig at noen tenker slik.

I den butikken hvor jeg vanligvis handler, pleier de ansatte å "plinge" når køen når en viss lengde. Hvis jeg hører det plinget, stiller jeg meg klar for å innta den nyåpnede kassen. Jeg stiller meg altså ikke lengst bak i den køen som allerede er kjempelang.

De aller fleste velger å gå til den korteste køen - og når en ny kasse åpner, er altså dette det beste alternativet. Jeg har aldri møtt noen reaksjoner på dette, og synes som sagt det er svært rart at noen tenker slik du gjør.

Anonymous poster hash: d72e7...873

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, når skal dere lære dere at man står i kø til EN kasse, ikke alle!!! Det er ikke slik at en plassering i en kø et sted i butikken sikrer deg forrang i andre kasser. Synes deg er helt merkelig at noen tenker slik.

I den butikken hvor jeg vanligvis handler, pleier de ansatte å "plinge" når køen når en viss lengde. Hvis jeg hører det plinget, stiller jeg meg klar for å innta den nyåpnede kassen. Jeg stiller meg altså ikke lengst bak i den køen som allerede er kjempelang.

De aller fleste velger å gå til den korteste køen - og når en ny kasse åpner, er altså dette det beste alternativet. Jeg har aldri møtt noen reaksjoner på dette, og synes som sagt det er svært rart at noen tenker slik du gjør.

Anonymous poster hash: d72e7...873

Herlighet, når skal folk forstå at når man står i SAMME kø og en ny kasse åpner, så er det rett og rimelig at du lar de som står foran deg i den SAMME køen gå før deg til den nye kassen.

Ellers tror jeg det er mange som deler dette synet med meg. Opplever ofte at de som står bak eller som ikke har stelt seg i kø enda, signaliserer at andre som står i kø kan gå før dem. Det samme gjør jeg mot andre (med mindre jeg har ufattelig dårlig tid). Jeg lar også folk komme foran meg om jeg handler mye og ser de bare skal ha en ting, spesielt om jeg forstår de har litt dårlig tid når jeg ikke har det.

Det er selvfølgelig slik at man velger å gå til den korteste køen, men det er altså egentlig ikke poenget her, fordi de som stelte seg i kø før, hadde ikke det alternativet. Det åpnes en ny kasse fordi det hoper seg opp i køene og da er det jo for å redusere køen. Det er mange ansatte som også deler dette synes og tydelig gjør det klart at de tar de som har stått lengst først.

Jeg synes det er rart at du tenker som du gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, når skal dere lære dere at man står i kø til EN kasse, ikke alle!!! Det er ikke slik at en plassering i en kø et sted i butikken sikrer deg forrang i andre kasser. Synes deg er helt merkelig at noen tenker slik.

I den butikken hvor jeg vanligvis handler, pleier de ansatte å "plinge" når køen når en viss lengde. Hvis jeg hører det plinget, stiller jeg meg klar for å innta den nyåpnede kassen. Jeg stiller meg altså ikke lengst bak i den køen som allerede er kjempelang.

De aller fleste velger å gå til den korteste køen - og når en ny kasse åpner, er altså dette det beste alternativet. Jeg har aldri møtt noen reaksjoner på dette, og synes som sagt det er svært rart at noen tenker slik du gjør.

Anonymous poster hash: d72e7...873

Og du verden så festlig det er når noen stiller seg klar i en uåpnet kasse, også åpner den ansatte en annen kasse!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel av den mer beskjedne høflige nordmann som ikke tør si ifra. Har inntrykk det er mange som meg. De som registrerer køsniking, men er for feige til å rope ut.

Imidlertid er det noen ganger man bare ikke greier å holde seg, og sprekker..

Det har skjedd kun en gang i livet hvor jeg sprakk og har sagt ifra om køsniking.

Den ene gangen var en idiot (østeuropeer) på sikkerhetssjekken i Doha (laaaang kø). Jeg hadde selv litt dårlig tid til å nå neste fly og observerte en stresset fyr med boardingkortet viftende i hånda som allerede hadde passert 20-30 m av køen bak meg og nærmet seg meg.

Da jeg stod "i veien" spurte han om han ikke kunne gå forbi meg i køen, ellers rakk han ikke flyet sitt. Da stoppet jeg han og sa som sant var at jeg også har dårlig tid og pekte bak meg at han versegod fikk stille seg der.

Enda mer desperat i blikket gestikulerte han og viste med all tydelighet at han ville forbi meg, mens han demonstrativt viste meg boardingkortet sitt og pekte på boardingtiden. Da så jeg det utrolige at han hadde akkurat samme flyavgang som meg.

Da sprakk jeg fullstendig. :frustrert:Hevet stemmen så alle i køen tittet mot oss. Tok frem boardingkortet mitt og lurte på hvilken rett han har til å bryte seg foran meg i køen når vi skal ta samme flyet. :frustrert: Fyren ble rimelig spak og stilte seg slukkøret bak meg i køen.. :blush:

Jeg vet der var andre passasjerer i køen som skulle på samme fly og så at de smilte og tydeligvis likte at jeg sa ifra. :icon_lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...