Gå til innhold

Individer som sniker seg frem i køen; we all hate you!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, her er dealen. Folk som sniker i køen. Hvor jævla irriterende er ikke de?! Jeg husker når jeg gikk på skolen for to år siden, så sto jeg i køen i kantina. Den var som regel alltid lang, og folk pleide å snike seg frem til venner som sto i køen fra før. Jeg var nesten fremme til der man skal ta mat, så kommer det ei snikfitte og steller seg foran meg med venninnen sin og smiler og later som at "oi nei jeg så ikke deg heheheh jo jeg gjorde det men later som jeg ikke gjorde det jeg :)))". Jeg kjente jeg ble så forbanna at jeg tappa hu på skuldra og sa "Du kan ikke bare stille deg midt i køen, gå bak." Så ser hun på meg med det dummeste blikket jeg har sett ever i mitt hele 20 års lange tid, og snur seg igjen. Jeg ble enda mer forbanna, og sa til henne "STELL DEG BAKERST!!! Du kan ikke bare snike deg frem sånn! Du kan stille deg bakerst i køen som alle andre!". Jaggu tror du ikke rottenikken ble sjokkert og gikk bakerst. Så jeg bare:

tumblr_lyr1jbzzCu1qiia90.gif

dagene etter fikk jeg selvfølgelig stirrende blikk fra den venninnegjengen hennes og jenta selv. Men det driter jeg i, lær deg moraler og ikke snik foran meg i køen! Er det en ting du kan få snike deg fremover i, er den dagen vi skal dø. Da kan du værsegod og gå før meg.

Så var det en gang jeg var på ikea og med en venninne, så kommer det en eldre dame (de er som regel verstingene) og bare jomper vogna si foran vår. Jeg fikk så lyst til å bare kjøre den jævla handlevogna ned i halsen hennes. Men siden jeg har respekt for eldre, valgte jeg å ikke gjøre noe.



Anonymous poster hash: e0222...59d
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å se på folk, smile mitt søteste smil, å si at det gir dårlig karma å snike i kø.

99pst gir seg da, og går bakerst.

Med mindre det er gamle damer, de er så bitch at jeg bruker å la det være

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køsnikere er sinnsykt irriterende!

Sist jeg flydde havnet jeg midt i rushet på Gardermoen, hvor køen til security går rundt hele etasjen. Den tar typ 20 minutter. Når jeg er kommet til selve security-området hvor den "vanlige" køen starter så kommer det to menn og to kvinner, som ser an situasjonen og ser hvor køen starter og velger å bare klemme seg inn rett foran meg. De så ut som noen relativt velstående arabere, de var vel for fine til å stå i kø. Jeg klikker og sier "køen starter DER!" og peker helt i andre enden av lokalet. "Hello mister, the queue starts over there!". De enser meg ikke, bare glor stivt og surt rett frem! Å herregud så forbanna jeg ble, men da hadde jeg egentlig nådd min grense for hvor mye scene og oppstyr jeg lager offentlig med fremmede folk, så jeg sa ikke mer. Bare kokte over inni meg, jeg kommer seriøst til å dø av hjerteattakk en dag av innestengt sinne. Og det kommer til å skje i en kø på en flyplass.

Forøvrig så er nordmenn ganske flinke på å stå i kø i forhold til veldig mange andre land, så du skal være glad du bor her. Eneste som er bedre på kø er britene, og der er de i tillegg ikke redd for å irettesette snikerne. Der blir du kjeftet huden full, i Norge kan man nok ganske ofte slippe unna med å få noen irriterte blikk i nakken, og det er vel derfor det finnes noen snikere som prøver seg.

Og så har man de eldre damene da, som har nådd et punkt i livet hvor de bare gir fullstendig faen.



Anonymous poster hash: 264ca...99b
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre damer er de verste. De tror visst det gir enerett på å snike i køen når de bikker 75.

Anonymous poster hash: 685a4...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre damer er de verste. De tror visst det gir enerett på å snike i køen når de bikker 75. Anonymous poster hash: 685a4...0b7

Ja, hva er greia her...

Opplever det også sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står bak kasse i en kafe, irriterer meg alltid når folk sniker! Sier alltid ifra, ala "beklager, men damen/mannen bak deg var først". Er også folk som stiller seg bak kassen (ikke i køen), slenger pengene på disken og sier hva de skal ha. Altså, det blir for mye for meg.

Og ja, de eldre er verst.



Anonymous poster hash: ba263...985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 20år så var mamma,pappa og meg på vei hjem fra Spania. Flyet var forsinket(om det er riktig ord,brainfart), så vi stod i køen kjempe lenge. Jeg er konstant svimmel så det å gå rundt på flyplassen i ventetiden var uaktuelt. Så etter litt over en time så var de klare for å ta imot oss, vi stod først i køen. Så kom det noen å prøvde snike. Jeg er også veldig aggressiv, så jeg prøvde slå de mens pappa holdt meg fast så jeg bare drev å slo i løse luften. De gikk ikke inn på flyet,men begynte krangle med meg om at DE var først, og da ble pappa sinna og så ble en høylydt krangel der tilogmed de flyvertinnene som skulle ta oss imot var på vår side. Utrolig hvor små ting som kan irritere en når enn ikke er i form og ikke har spist på lenge...



Anonymous poster hash: f00a3...16b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å aldri senke ned farten når jeg nærmer meg kø. For om du begynner å gå litt saktere, så kommer det til stadighet noen snikende forbi. Her om dagen skulle jeg i do-kø på et kjøpesenter, der gangen er ganske smal. Det sto en del vasketing i gangen, rett bak hun som sto sist i køen. I tillegg kom vaskedama. Så jeg var dum nok til å senke farten litt siden køen tross alt var såpass lang og jeg så at vaskedamen skulle frem. En kjerring bak meg tok opp farten, gikk rett i vaskedama og kjempa seg forbi vasketingene. Er det virkelig så viktig å komme en plass lengre frem i køen? Hun prøvde også å snike seg forbi resten... Altså, om du må innmarri på do, så værsågo gå før meg - men spør først.



Anonymous poster hash: 6913f...74a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle damer ja.. Tror mange gamle damer går med rullator og stokk kun som et våpen i køsnikingen. Har ikke telling på hvor mange ganger de har stukket meg i leggen på vei forbi meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like irriterende med folk som ikke har tid til å stå i kø i butikken, og som bare må få lov til å gå før fordi de skal ha så lite. Jeg ble faktisk skjelt ut av en dame på kiwi her om dagen fordi jeg sa at hun ikke kunne gå før meg fordi jeg var sent ute til barnehagen. Det skulle nemlig hun også, så hun måtte gå før meg. Det endte opp med at hun gikk før meg, og skjelte meg høylytt ut hele veien ut fra butikken. Fikk bl.a. høre at folk som meg burde ikke ha barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har opplevd å gå mot kassa for og så plutselig se noen i sidesynet som begynner å småløpe for å nå dit før deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er når det åpnes en ny kasse, for da er det plutselig helt fritt frem for alle å snike.

Anonymous poster hash: 3a2e7...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er når det åpnes en ny kasse, for da er det plutselig helt fritt frem for alle å snike.

Anonymous poster hash: 3a2e7...68e

Grrr, ja hvor irriterende er ikke det. Stått i kø i ti min og så åpner det en ny kasse, og nyankommerne bare spurter bort og kaster seg fremst i køen som om "nå hadde vi flaks": God køskikk er å la de som har stått lenger frem i køen, komme først i ny kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg som har opplevd å gå mot kassa for og så plutselig se noen i sidesynet som begynner å småløpe for å nå dit før deg?

Haha, sant. Tatt meg selv i det og hvis jeg bare skal ha en vare og personen som kommer har handlevognen full :P.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har opplevd å gå mot kassa for og så plutselig se noen i sidesynet som begynner å småløpe for å nå dit før deg?

Synes det avhenger av hvor langt unna kassen man er. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å gå raskere hvis noen som går forbi en reol og mot samme kasse som jeg vil gå til har en hel vogn full og tar seg tid mens jeg har to varer.

Anonymous poster hash: 5b0a3...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det avhenger av hvor langt unna kassen man er. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å gå raskere hvis noen som går forbi en reol og mot samme kasse som jeg vil gå til har en hel vogn full og tar seg tid mens jeg har to varer.

Anonymous poster hash: 5b0a3...4d8

Greit nok, men nå snakker jeg om når jeg nesten er fremme ved kassa når jeg oppdager en desperat person som stresser i håp om å komme før meg. Og det har også skjedd at personen har flere varer enn meg. Hadde jeg vært 30 meter unna så er det jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er når det åpnes en ny kasse, for da er det plutselig helt fritt frem for alle å snike.

Anonymous poster hash: 3a2e7...68e

God kundeservice er når den ansatte går bort til eksisterende kø, henvender seg til de som står først i køen og inviterer til neste kasse som vedkommende så åpner.

Dessverre få ansatte som gjør dette, og da er følgene at folk bakerst i køen stormer over. Frusterende for oss som har stått 5 minutter i kø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i kø på en sportsbutikk for ikke lenge siden. Stod sammen med mine jenter på 6 og 7 år. Minstejenta skulle vært på vært på toalettet og det var minst 5 personer før oss i køen. Plutselig kommer det en mann i 40 årene og setter sin vogn forran meg, men litt til siden. Jeg forsøker å presse meg litt frem, mannen gjør det samme...når det bare er en person forran oss styrter han forran den andre personen og meg. Da greier jeg ikke å holde meg og sier jeg var før han i køen...han sier da at det var jeg som forsøkte å snike før han. Ble bare helt stum jeg, maken til folkekikk. Det var flere til stede, men alle bare lot som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg en konfliksky person som alltid godtok sånne ting som kø og andre urettferdigheter, men nå har jeg begynt å bli ei skikkelig surfitte som sier ifra og syns det er ganske tilfredstillende.

Her om dagen sto jeg i kø på et utested i Oslo hvor en vennegjeng sto foran meg. Plutselig kom en mann og stilte seg sammen med de og da prikka jeg han på ryggen og sa at køen begynte bak. Fikk et sjokkert blikk tilbake hvorpå han sa at han kom for gå inn sammen med vennene sine. Igjen ba jeg han om å gå bak i køen og da sa noen andre i gjengen at de ville gå inn samlet og ba meg om å gå foran de.

Gull for meg, men jeg takket nei og sa at det ikke løste problemet og at de kom til å gagne de andre bak meg ( ja jeg veit, jeg ble i overkant vanskelig). Det hele endte med at de som gjeng valgte å gå helt bak i køen igjen samlet. Og da tenkte jeg i mitt stille sinn at retferdigheten har seiret!

Jeg blir også utrolig irritert hvis jeg står i kø et sted og noen kommer å spør om de kan gå foran fordi de har dårlig tid og nærmest forventer at de kan gå foran bare fordi de har spørt. De spør liksom mens de går forbi deg . Det er jo helt greit å spørre og jeg sier alltid ja, men når man tar spørsmålet i forbifarten eller bare sier " jeg har så dårlig tid jeg " og stiller seg foran da blir jeg morsk. Hvis man har så helvetes dårlig tid så er det vel ikke så viktig å kjøpe den lille uviktige tingen på butikken.

Eller de som har bare noen få varer og forventer å komme foran en med full handlekurv i butikken.

Opplever også ofte at kassemedarbeiderne sier at de som skal har øl i handlekurven lørdag kveld 17.55 kan gå før i køen for å rekke ølsalget. Enhver idiot vet at ølsalget stenger klokka seks og at det som regel er lang kø, men alikevel får de gå foran.

Har jobbet på matbutikk og prøvde å være så rettferdig som mulig. De som ikke rakk ølsalget ble jo selvfølgelig forbanna men de som hadde stått i kø uten øl satte veldig stor pris på det. Øl i kurven er ikke noe fripass i kassa.



Anonymous poster hash: feaf8...822
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...