Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fra første sesongen i den nye serien av "Doctor Who". En gutt, og etterhvert flere, går rundt under Blitzen i London (2. verdenskrig) med gassmasker på og sier "Where's my mommy?". (Sesong 1, episode 9)

Åja, haha

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske ny på eBay og har derfor ikke brukt PayPal så mye tidligere, men ser nå at jeg har behov for å ha tilstrekkelig med penger tilgjengelig, i tilfelle noen fristelser dukker opp. :fnise:

Så da lurte jeg på om dere erfarene eBay-shopper har tilknyttet kreditkort til PayPal-kontoen deres?

Jeg har opp gjennom tidene fått veldig mange phising-mail som gir seg ut for å være fra PayPal, og jeg får inntrykk av at PayPal er et yndet mål for nettsvindel.. Jeg er av den grunn litt usikker på om det er trygt? Hva gjør dere?

Er det slik at hvis man knytter opp et kreditkort, at kjøp blir belastet via PayPal til kreditkortet, slik at man slipper å sørge for å ha overført penger på forhånd til PayPal-kontoen forut for kjøp?

Anonym poster: f080f165a30c441bb087df7756e294ba

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg er ganske ny på eBay og har derfor ikke brukt PayPal så mye tidligere, men ser nå at jeg har behov for å ha tilstrekkelig med penger tilgjengelig, i tilfelle noen fristelser dukker opp. :fnise:

Så da lurte jeg på om dere erfarene eBay-shopper har tilknyttet kreditkort til PayPal-kontoen deres?

Jeg har opp gjennom tidene fått veldig mange phising-mail som gir seg ut for å være fra PayPal, og jeg får inntrykk av at PayPal er et yndet mål for nettsvindel.. Jeg er av den grunn litt usikker på om det er trygt? Hva gjør dere?

Er det slik at hvis man knytter opp et kreditkort, at kjøp blir belastet via PayPal til kreditkortet, slik at man slipper å sørge for å ha overført penger på forhånd til PayPal-kontoen forut for kjøp?

Første gang jeg var medlem av ebay og paypal så ble jeg "svindla", men paypal var utrolig flinke. Sendte meg mail med en gang de så mistenksom aktivitet på kontoen min og jeg fikk tilbake pengene som en idiot hadde brukt.

Nå har jeg eget bankkort til paypal. :)

Og ja, du trenger ikke overføre penger til paypal hvis du har paypal tilknytta bankkortet ditt.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Jeg stoler også veldig på ebay og PayPal. PayPal har jo masse ordninger som hindrer (eller iallefall skal hindre) svindel.

Skrevet

Maca rot kapsler! Håper det fungerer :)

Skrevet

Det siste var vel Skullcandy earbuds..

Skrevet

Det siste var vel Skullcandy earbuds..

Link? Jeg trenger nye etterhvert

Skrevet

Link? Jeg trenger nye etterhvert

Du kan kjøpe nye på cdon.no også. Eg kjøpte nyleg nokon gode der også, 50% avslag. Kosta no 199 kr. Betre enn dei eg kjøpte på ebay... Skulle laga lenke, men usikker korleis eg gjer det på iPad...

AnonymBruker
Skrevet

Som nybegynner på eBay måtte jeg jo bare teste ut auksjon og la inn bud på et zebra-skjerf der utropsprisen var 0,99 USD, men shipping 3,99.

Og så var de ingen som bød så da fikk jeg den! :hakeslepp:

Jeg lurer nå egentlig på om det var særlig lurt og det er sikkert fullt av Kina-giftstoffer med ulovlige kjemikalier for farger osv. :overrasket:

En ting er nå sikkert, - jeg har nok også blitt smittet av eBay-shopping-viruset. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Som nybegynner på eBay måtte jeg jo bare teste ut auksjon og la inn bud på et zebra-skjerf der utropsprisen var 0,99 USD, men shipping 3,99.

Og så var de ingen som bød så da fikk jeg den! :hakeslepp:

Jeg lurer nå egentlig på om det var særlig lurt og det er sikkert fullt av Kina-giftstoffer med ulovlige kjemikalier for farger osv. :overrasket:

En ting er nå sikkert, - jeg har nok også blitt smittet av eBay-shopping-viruset. :fnise:

Tja, nå er jo mye av det du kjøper i norge også laget i kina da. Men lukter det kjemikaler når det kommer gir du det bare en vask, ikke uvanlig at tøy er tilsatt slikt sånn at det er penere og mindre krøllete ut på vei til sluttforbrukeren. Dette skjer også i norge, derfor man bør vaske klær, sengetøy o.l. før bruk uansett.

Anonym poster: 2e35a2b53282590b6cf7de879fbbe6df

• Liker 2
Skrevet

Los Angeles Dogders New Era Rosa

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

Iphone 4 deksel Sølv Rhinestones

Studs til å sette på selv

Vintage Pogs til min vintagesamling av 90's leker

Vintage Togepi pokemonkort til min vintagesamling

Aaaw pog! Good ol' times :hjerter_rundt:

• Liker 2
Skrevet

Kjenner virkelig savnet etter "profilen" min når jeg skal lete etter klær. Altså, den til venstre i vinduet der man kan forhåndsinnstille valg, som størrelse, farge, condition osv. Nå må jeg stille dette inn hver gang jeg skal søke.

Noen som vet om det er en feil? Jeg prøver å lage ny profil, og får da beskjed om å logge meg inn (når jeg allerede er det). Har prøvd så mange ganger nå..

AnonymBruker
Skrevet

Tja, nå er jo mye av det du kjøper i norge også laget i kina da. Men lukter det kjemikaler når det kommer gir du det bare en vask, ikke uvanlig at tøy er tilsatt slikt sånn at det er penere og mindre krøllete ut på vei til sluttforbrukeren. Dette skjer også i norge, derfor man bør vaske klær, sengetøy o.l. før bruk uansett.

Anonym poster: 2e35a2b53282590b6cf7de879fbbe6df

Ja, veldig mye av det vi kjøper i butikker her er laget i Kina, men jeg innbiller meg liksom at europeiske importører kontrollerer at produksjonen foregår under akseptable former. Nå vet jeg ikke om det finnes stoffer som er så ille at de ikke lar seg vaske ut...

Enkelte kinesiske produsenter har ingen sperrer for å sette andres liv og helse i fare, - det var melkeskandalen på hjemmemarkedet der flere barn døde og mange ble skadet, det har vært forgiftet hunde- og kattemat i USA, med opphav i Kina, som førte til at mange kjeldyr døde, det har vært leker som ble trukket fra det britiske og amerikanske markedet pga farlig blymaling, tannpasta, medisiner osv

Men jeg håper du har rett om at evt. skumle kjemikalieer forsvinner enkelt ved vask..

AnonymBruker
Skrevet

jeg kjøpte noe for ca en uke siden, betalte med en gang. I purchase står det kun at jeg har betalt, og at den ikke er sendt. Sendte melding til selgeren men får aldri svar, ser at selgeren er på men han svarer ikke på mailen min. på profilen hans står det at varene sendes innen 24 timer etter betaling. noen som vet hva jeg bør gjøre? har ikke noe tidligere erfaringer med dette.

blir veldig takknemlig for svar:)

Anonym poster: 0dc84642db11236d972a4980b944cfdb

AnonymBruker
Skrevet

jeg kjøpte noe for ca en uke siden, betalte med en gang. I purchase står det kun at jeg har betalt, og at den ikke er sendt. Sendte melding til selgeren men får aldri svar, ser at selgeren er på men han svarer ikke på mailen min. på profilen hans står det at varene sendes innen 24 timer etter betaling. noen som vet hva jeg bør gjøre? har ikke noe tidligere erfaringer med dette.

blir veldig takknemlig for svar:)

må bare legge til at jeg venter selvfølgelig til det har gått et par uker før jeg åpner case om den ikke kommer!

og det eneste jeg vil vite er vel egentlig om varen er sendt eller om han har fått bestillingen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...