Gå til innhold

Å drikke vann til middag..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker at folk legger ut om at "de drikker ikke vann, fordi at *sett inn grunn*", og avslutter med "Men drikker mye *sett inn brus*, da"...

Og folk lurer på hvorfor man blir overvektig og usunn

Anonymous poster hash: b04e7...8bb
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker at folk legger ut om at "de drikker ikke vann, fordi at *sett inn grunn*", og avslutter med "Men drikker mye *sett inn brus*, da"...

Jeg drikker så og si bare brus. Pepsi max. Det er svært sjeldent jeg drikker vann, siden vann er noe jeg ikke er så glad i. Drikker det selvfølgelig om det er det eneste vi har.

Jeg er ikke overvektig iallefall. Usunn er jeg garantert, men det er jeg klar over, og det er ikke bare pågrunn av brusen. Men jeg spiser og drikker det jeg har lyst på, uansett om det er sunt eller ikke. Orker ikke å tvinge i meg ting jeg ikke liker.

Anonymous poster hash: 7c122...3ad

Skrevet

Drikker vann, evt juice. Eller sukkerfri saft.

Skrevet

Drikker melk om morgningen,men ellers er det kun vann i ukedagene.

Anonymous poster hash: 0b12b...1ac
Skrevet

Vi hadde melk eller vann, evt brus til lørdagspizzaen, men har ikke inntrykket av at folk har brus til hver middag?

Skrevet

Før pleide jeg å drikke Fun light, men nå drikker jeg bare vann. Er en vanesak, og nå vil jeg sjeldens ha noe annet.

Gjest åffårno
Skrevet

Jeg drikker kun vann nesten punktum, lett- eller vanlig brus går i "søtsaker" kategori for meg.

Jeg synes brus generelt ødelegger maten på et vis - bortsett fra i sjeldne tilfeller som når man må ha julebrus den ene ganga i året "bare fordi". Men det komplementerer jo ikke akkurat måltidet.

Juice bruker jeg kun i smoothies, eller jeg tar appelsinjuice til frokost fordi det har Cvitaminer ifbm jernopptak dersom jeg spiser leverpostei eller tar en jerntablett uten cvitamintilskudd.

Bortsett fra til en søndagsfrokost her hvor man har halve kjøleskapet stående på bordet og har gjort seg noe flid, da kjøper jeg inn juice(aldri fra konsentrat dog).

Har hatt ei saftflaske hjemme av eget initiativ på.......10(?) - og det var for å bruke safttrikset om jeg skal vekke babyen :P

Skrevet

Vann til alt annet enn pizza og taco, da er det brus. Og til grøt er det melk.

Skrevet (endret)

På dagen drikker jeg vann, til middag drikker jeg saft eller vann og på kvelden drikker jeg pepsi max.

Endret av Longgone
Skrevet

Og jeg elsker å se hvor lang nese noen mennesker klarer å få at de klarer å stikke den langt oppi brus/jucie/melke glasset til andre mennesker.

Ja det er ikke sundt å drikke mye brus, men det er ikke din verken mat, drikke, kropp, vanner og jeg fatter ikke problemet. Jeg kan banne bein på at du, ts og andre har sikkert deres nisjer og usunne vaner også. Noen tar en røyk, noen tar et glass cola/pepsi eller andre drikker og med mindre det plager deg noe så til de grader at du mister matlysten når nesen din sånn tilfeldigvis ramler ned i glasset til sidemannen og du ikke får puste av irritasjon så skjønner jeg ikke hva som er galt med at andre mennesker drikker det de ønsker til sin egen mat.

• Liker 3
Skrevet

Vann her i gården også.

Drikker stort sett bare vann, melk og litt kaffe jeg. Aldri saft eller juice.

Brus, øl eller vin til middag kan forekomme.

Anonymous poster hash: 1a318...9b3
Skrevet

Jeg drikker så og si bare vann. Tar et og annet glass med hjemmelaget ripssaft. Brus en gang i mnd. Julaften og nyttårsaften vin til maten.

Anonymous poster hash: e793d...296

Skrevet

Stort sett vann evt farris, noen ganger brus (da er det helgemat som pizza, taco ol).

Og så klart vin en gang i blant, nå da jeg er gravid så har eplejuice blitt erstatningen ved finere måltider, da en litt dyrere variant fra flaske. :)

Anonymous poster hash: b39e7...1d8

Skrevet

Vi drikker faris:) naturel eller lime/sitron.

Skrevet

Alltid vann til vanlig mat. Men til taco drikker jeg brus, og til grøt drikker jeg rød saft.

I helgene og til fint drikker jeg vin eller øl til maten.

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fordra vann, det er kun noe jeg drikker fordi det er billig og nødvendig for kroppen. Det er altså noe jeg drikker på jobb og på trening. Til middag drikker jeg sukkerfri brus, f.eks Pepsi Max.

Jeg drikker verken kaffe eller te, jeg verken røyker eller snuser, og jeg drikker heller ikke alkohol (foruten en sjelden gang). Jeg har derfor overhodet ikke dårlig samvittighet for den brusen jeg drikker. Og siden jeg også spiser minimalt med sukker i kosten så er brusen det jeg kan kose meg med i hverdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Vann og vin det går i her.

Anonymous poster hash: 654b6...ed1
Skrevet

Jeg kan ikke fordra vann, det er kun noe jeg drikker fordi det er billig og nødvendig for kroppen. Det er altså noe jeg drikker på jobb og på trening. Til middag drikker jeg sukkerfri brus, f.eks Pepsi Max.

Jeg drikker verken kaffe eller te, jeg verken røyker eller snuser, og jeg drikker heller ikke alkohol (foruten en sjelden gang). Jeg derfor overhodet ikke dårlig samvittighet for den brusen jeg drikker. Og siden jeg også spiser minimalt med sukker i kosten så er brusen det jeg kan kose meg med i hverdagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Samme her :P de eneste gangene jeg drikker vann er når jeg er hos typen, for der er det ikke brus:P mens hjemme så drikker jeg kunn pepsi max :P

Anonymous poster hash: 7c122...3ad

Skrevet

Jeg liker ikke vann, så det blir funlight, pepsimax eller jus til middag.

Anonymous poster hash: 6bb3c...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...