randomnice Skrevet 23. oktober 2013 #21 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg var hos en familie i Australia sist sommer, der drakk de ikke noe til maten. De mente at menneskene var laget slik at vi ikke skulle trenge fuktighet tilført, men at vi skulle produsere nok spytt selv. Jeg måtte ha vann
Vulcan Skrevet 23. oktober 2013 #23 Skrevet 23. oktober 2013 Drakk kun vann til middag helt til jeg flyttet hjemmefra. Nå blir det skremmende mye brus(sukkerfri, men :|) Prøver nå å venne oss av brusen, og tilbake på vann.
skyflakes Skrevet 23. oktober 2013 #24 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker vann som oftest, drikker brus på jentekveld, og drikker vin i selskap
Tabris Skrevet 23. oktober 2013 #25 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg var hos en familie i Australia sist sommer, der drakk de ikke noe til maten. De mente at menneskene var laget slik at vi ikke skulle trenge fuktighet tilført, men at vi skulle produsere nok spytt selv. Jeg måtte ha vann Min samboer og hans familie drikker heller ikke noe til middagen. Jeg klarer ikke det, og måtte be om vann hos min svigerfamilie. Ikke fordi hun ikke ville gi meg, men de kom rett og slett ikke på å sette frem drikke til maten siden de ikke brukte det selv.
Tussilago_2 Skrevet 23. oktober 2013 #26 Skrevet 23. oktober 2013 Blir for ofte brus - men prøver å drikke mer vann. Er noen måltider som jeg heldigvis synes passer best med vann :-) (Feks fisk og pasta). Ved siden av grøt er det obligatorisk med husholdningssaft...
Nuith Skrevet 23. oktober 2013 #27 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker alltid vann til maten, samboeren min (ikke norsk) var vant til vann eller brus, men har etterhvert falt for det fantastiske norske produktet saft, så nå drikker han saft hele tiden. Familien hans drikker vann og vin eller øl til maten, min drikker stort sett lettbrus.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #28 Skrevet 23. oktober 2013 Vann, men hender innimellom det blir et glass brus/iste til middagen. Anonymous poster hash: 7e893...7a3
Gjest Dorosseru Skrevet 23. oktober 2013 #29 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker som regel alltid vann til maten, synes brus ødelegger smaken på maten. Da jeg bodde hjemme kunne jeg fint drikkebrus til junkfood som pizza pg nachos, men nå synes jeg maten smaker tusen ganger bedre uten den søte klissedrikken ved siden av.
Berit Skrevet 23. oktober 2013 #30 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker vanligvis ingenting til maten. Noen ganger litt vin. Drikker alltid vann både ca 1/2 time eller mer før og etter maten.
Dunkel Skrevet 23. oktober 2013 #31 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har vært borti en del familier som ikke drikker noe væske til maten noe jeg synes er rart. Man blir jo så tørr i munnen uten drikke til maten :o Min mor pleier heller ikke å ta frem drikke til maten når det bare er oss som bor her hjemme som skal spise, men jeg finner alltid et glass med vann til meg selv. 1
Gjest Peanut Skrevet 23. oktober 2013 #32 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker hovedsakelig vann, men av og til Cola Zero (fordi jeg ikke vil ha sånt sukkerbelegg på tennene).
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #33 Skrevet 23. oktober 2013 Vann. I helgene vann eller Farris/Pellegrino og vin (man må aldri servere folk vin uten vannglass ved siden av - vin er ingen tørsteslukker). Anonymous poster hash: bb163...4f4
Dagoberta Skrevet 23. oktober 2013 #34 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker alltid vann på hverdagene. Hvis vi voksne har noe godt på lørdagskvelden har vi vin til. Ungene og mannen har brus til "kosedrikk" i helgene, men jeg er ikke så glad i brus, så jeg drikker det sjelden.
metempsychosis Skrevet 23. oktober 2013 #35 Skrevet 23. oktober 2013 Her går det mest i vann. Ungene foretrekker melk (de er 2 og 4 år). Ved spesielle anledninger blir det servert vin til de voksene og Salvetat (type San Pelegrino men med mindre salt) til barna. Til asiatisk mat foretrekker vi Lapsang Souchong (røket te). Brus blir ikke brukt til annet en kosedrikke, 3 til 4 ganger i året. Samme med saft (som er hyppigere i bruk en sistnevnte)
Berit Skrevet 23. oktober 2013 #36 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) .....Man blir jo så tørr i munnen uten drikke til maten :o Min mor pleier heller ikke å ta frem drikke til maten når det bare er oss som bor her hjemme som skal spise, men jeg finner alltid et glass med vann til meg selv. Tror somoftest at det er en vanesak. Hvis du drikker rikelig med vann en stund før maten, tror jeg kanskje ikke at du blir tørr i munnen. Jeg har blitt fortalt og har lest at det er best om man ikke tilfører mye væske under måltidet slik at fordøyelsesaftene (bugspytt og gallesaft) ikke blir for mye utvannet. Det var visst mange som mente det før, men nå tror jeg de fleste mener at det ikke har så mye å si likevel. Jeg har og lært at det beste er å drikke vann som er kroppstemperert, og ihvertfall ikke iskald drikke. Drikker du mye før et måltid, hjelper det også på at du føler at du blir fortere mett og ikke trenger å spise så mye. Endret 23. oktober 2013 av Berit
LilleTulla Skrevet 23. oktober 2013 #37 Skrevet 23. oktober 2013 Går i saft her i huset, fun light fruktfest! 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #38 Skrevet 23. oktober 2013 Saft til fiskeboller...? Æsj:P Nei, går nok i vann her også. Men i helgene har jeg ofte brus til middagen(drikker ikke så mye alkohol og denslags her i huset så brus er den fineste drikken:P), men da har jeg alltid vann til også. Det er rett og slett fordi jeg er av den oppfatning at brus, melk, juice, saft etc. ikke er tørstedrikk men kosedrikk. Man drikker seg utørst på vann først, så kan man kose seg med f.eks. et glass brus etterpå. Anonymous poster hash: 27b82...8c0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #39 Skrevet 23. oktober 2013 Stort sett drikker jeg ikke til måltidene. Ser ikke behovet for vann akkurat da, og om det er noe med smak, så må det jo passe til hva maten smaker. Unntaket er frokost, da drikker jeg grønn te. Og de få gangene jeg spiser junkfood, er jeg bygdeharrygris og drikker Pepsi Max (oh my!). Å spise junkfood uten Pepsi Max til, går nemlig ikke an. Anonymous poster hash: 32aba...b9c
Gjest NerdMedSverd Skrevet 23. oktober 2013 #40 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker også vann. Liker ikke å drikke brus til middag, føler det tar opp plass i magen og at jeg blir fortere mett. Unntaket er grøt, da drikker jeg saft. Har lagt merke til noen som drikker melk til alle måltider. Spesielt svensker, aner ikke om det er noe i det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå