Tropic Skrevet 23. oktober 2013 #61 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg liker ikke vann da (Ja, det er faktisk mulig), så om jeg kun skulle ha drukket det hadde jeg aldri drukket noe (Kun når jeg er super tørst) så dermed drikker jeg saft. Så til middag går det i saft på meg. I helgene brus eller iste. 1
Gjest energibånd Skrevet 23. oktober 2013 #62 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker bare vann til middag, men når jeg er på middagsbesøk er det ikke uvanlig at det blir servert brus eller saft, noe jeg ikke er så begeistret for ettersom jeg prøver å holde meg unna sukkerholdige drikker - men er for øvrig ikke enig i at sukkerholdige drikker ødelegger matens smak.
Jolene Skrevet 23. oktober 2013 #63 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker som regel vann, med mindre vi ikke er på reise da blir det ofte øl til maten
Gjest Crazycatlady Skrevet 23. oktober 2013 #64 Skrevet 23. oktober 2013 Kommer litt an på, men drikker som regel vann på hverdagene. Noen ganger får jeg utrolig lyst på brus, så da blir det det I helgen/festlige anledninger drikker jeg stort sett brus eller vin.
Lech Skrevet 23. oktober 2013 #65 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker nesten alltid pepsi-max til middag. En sjelden gang drikker jeg vann fordi pepsi max ikke passer, men det er sjeldent.
Lech Skrevet 23. oktober 2013 #66 Skrevet 23. oktober 2013 Litt dumt å drikke vin når man skal kjøre barn på fotballtrening etter middagen. Så får det bare være typisk norsk at vi er aktive og at vi har 0,3 i promillegrense. Vi har 0,2 i promillegrense. 1
Anneline80 Skrevet 23. oktober 2013 #67 Skrevet 23. oktober 2013 Vokste opp med saft eller vann til middagen, av og til brus i helgene. Nå drikker jeg nesten alltid vann, men en gang iblant bris, vin eller øl. Har inntrykk av at vann er vanligst nå for tiden i min omgangskrets.
Millimani Skrevet 23. oktober 2013 #68 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker stort sett saft til middag, etter først å ha drukket et glass vann til å svelge omega3. Unntaket er hvis jeg har pannekaker til middag, da blir det melk til Spiser jeg hos andre takker jeg ja til vann eller saft, etter hva jeg blir tilbudt. Brus til middag er uaktuelt. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. oktober 2013 #69 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker bare vann til maten (untatt rødvin/øl en gang i blant). Brus til maten, ødelegger jo smaken helt. Iskalt vann er godt, og jeg drikker mye vann i løpet av dagen (samt kaffe). Men et par ganger i året så hender det jeg kjøper junk ala hamburger, og drikker brus til. Men da er jeg sabla fyllesjuk også. Som regel kjøper jeg alltid vann til junken, om jeg kjøper meny.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #70 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker bare til middagen dersom drikken tilfører noe til maten/smaksopplevelsen, og vann gjør jo ikke det så da er det lite poeng i. Det er bare en kjedelig tørsteslukker, holder du deg hydrert gjennom dagen så trenger du jo ikke sitte og gurgle vann under middagen. Faktisk skal man helst ikke drikke vann imens man spiser, det kødder med fordøyelsen. Du bør visstnok stille tørsten en halvtime før middag, spise uten drikke til, og så vente en halvtimes tid til før man drikker igjen. Men det er ikke derfor jeg ikke drikker vann til middag, jeg er bare tilfeldigvis vokst opp med at vi kun unntaksvis tok oss et glass vann eller saft til maten, når vi var veldig tørste eller pappa hadde vært for ivrig med saltbøssa eller cayennepepperen. Så det er en vanesak jeg har tatt med hjemmefra. Det som også er vanesak er at jeg må ha cola til noen retter, typisk de vi hadde på lørdagene hjemme (hvor vi også hadde brus til oss ungene). Ellers så drikker jeg jo aller helst vin eller øl til maten, noen retter må man bare ha det til. Og da er det samme om det er mandag eller fredag, det er snakk om ett glass. Ellers så må jeg ha kefir til komler, melk til pannekaker og saft til grøt Anonymous poster hash: a61ef...05e
frøkna Skrevet 23. oktober 2013 #71 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg drikker alltid vann, men familien min har som regel saft stående på bordet som man kan ta selv om man vil ha det. Som barn gjorde jeg nemlig stor protest mot å ha ferdigblanda saft på bordet uten alternativ siden jeg nektet å drikke det. Liker jo saft nå da, men drikker som regel vann eller farris noen ganger øl/ vin. Brus og saft blir for søtt for meg å drikke mens jeg spiser middag..
hjertesukka Skrevet 23. oktober 2013 #72 Skrevet 23. oktober 2013 Alltid vann. - Brus er bannlyst her i huset. En sjelden gang et glass vin.
Gjest Mocchhaa Skrevet 23. oktober 2013 #73 Skrevet 23. oktober 2013 Her varierer det. Noen ganger liker jeg best vann, andre ganger saft/brus. Men alt i alt foretrekker jeg vann.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #74 Skrevet 23. oktober 2013 Vi drikker vann i hverdagen. Anonymous poster hash: 15f71...924
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #75 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker kun vann. Med mindre jeg spiser sushi eller kinesisk, da blir det cola.Anonymous poster hash: 7771b...1f1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #76 Skrevet 23. oktober 2013 Drikker saft eller brus til middag, eller øl ofte hvis jeg spiser ute. Mens til alle andre måltider er det melk, jus eller noen ganger brus. Brus = Coca Cola by the way. Anonymous poster hash: 3247e...831 1
Gjest sophia21 Skrevet 23. oktober 2013 #77 Skrevet 23. oktober 2013 Det trodde jeg og..drikker stort sett vann. Kan ikke fordra saft. Men hender det blir brus, men oftere vin, om jeg spiser sammen med kjæresten feks.
Ghost Hunter Skrevet 24. oktober 2013 #78 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg liker ikke vann da (Ja, det er faktisk mulig), så om jeg kun skulle ha drukket det hadde jeg aldri drukket noe (Kun når jeg er super tørst) så dermed drikker jeg saft. Så til middag går det i saft på meg. I helgene brus eller iste. Jøss, trodde nesten jeg var den eneste Jeg drikker vel 2 små glass med vann om dagen, men det er bare for å få vekk tannkrem smaken etter å ha pusset tenna. Ellers går det i pepsi max.
Anciol Skrevet 24. oktober 2013 #79 Skrevet 24. oktober 2013 Vann selvsagt, men fredag skeier vi ut med hjemmelaget ripssaft til middagen:) 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #80 Skrevet 24. oktober 2013 Drikker saft eller brus til middag, eller øl ofte hvis jeg spiser ute. Mens til alle andre måltider er det melk, jus eller noen ganger brus. Brus = Coca Cola by the way.Anonymous poster hash: 3247e...831 Spørr ikke for å være frekk, men du får i deg mye kalorier i løpet av dagen bare på drikke. Er du overvektig? Anonymous poster hash: 5be08...e30 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå