Gå til innhold

Å drikke vann til middag..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til typisk husmanskost som lapskaus, fiskeboller, kjøtt kaker og slikt drikker jeg melk. Til retter som pizza, spagetti, taco blir det cola ( :sjokkert: olllala jeg er sikkert kjempe slem jente, COLA TIL MIDDAG....whatever :vimse: )

Til pannekaker og grøt saft

Av og til er det vin, av og til øl noen ganger munkholm. Altså jeg drikker stort sett det jeg vil til middag, jeg mener siden jeg er over 18 og alt det dere og løkene min klarer å bestemme slikt selv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er ukultivert og typisk norsk å drikke noe annet enn vin eller øl til maten.

Litt dumt å drikke vin når man skal kjøre barn på fotballtrening etter middagen. Så får det bare være typisk norsk at vi er aktive og at vi har 0,3 i promillegrense.

• Liker 4
Skrevet

Vi drikker vann eller saft til middag, har ingen regel på det. Mannen vil helst ha melk, det klarer ikke jeg.

I helgen har vi brus.

Anonymous poster hash: 619f0...2a2
Skrevet

Vi drikker vann til middag minus i helgene; da blir det gjerne et glass lettbrus. Jeg kan også finne på å ta en øl til maten en lørdagskveld, men det er sjeldent. Vin drikker jeg aldri til middag hjemme, kun på restaurant.

Jeg foretrekker forresten melk til grøt og pannekaker, men det spiser vi ikke så ofte.

Skrevet

Som regel vann til mat, ungene vil noen ganger heller ha melk. Brus til kos i helgen.

Skrevet

Vi drikker brus til middag.

Anonymous poster hash: a6f8c...77a

• Liker 2
Gjest Awzm me
Skrevet

Drikker som regel pepsi max til middag og generelt når jeg er tørst. Må ha et glass med Pepsi max hver morgen om jeg skal fungere resten av dagen iallfall.

• Liker 1
Skrevet

Vi drikker det som passer best til maten, og som regel er det øl eller vin, men det skjer ikke sjeldent at det bare er vann eller Farris, noen ganger juice eller saft, til nød brus (som Cola til pizza). Noen ganger passer det med te av ulike slag. Som sagt kommer det an på maten.

Anonymous poster hash: 571be...e6e
Skrevet

Nesten alltid vann. Vann er godt og gjør jobben bedre enn det meste. Øl eller lettøl av og til. Aldri saft, brus eller juice - brus er godteri (og lettbrus er vondt), saft er meningsløst så det kjøper jeg aldri, juice drikker vi til frokosten hvis vi har det. Når jeg bodde hjemme pleide vi å ha juice, melk eller brus til middag. Synes melk er godt til pannekaker, grøt og pizza, men bruker det nesten aldri, siden resten av husholdningen ikke drikker melk. Synes det er dritrart med folk som ikke har drikke til maten, jeg _må_ ha drikke... Husker noen litt pinefulle måltider borte hos venner når jeg var liten - de serverte ikke drikke og jeg var for sjenert til å spørre om å få noe...

Anonymous poster hash: 61ecf...969
Skrevet

Jeg er oppvokst med at man drikker vann til middagen, unntaket var når vi spiste grøt til middag, da hadde vi rød saft.

Jeg er vant til å spørre hva folk vil ha å drikke til middagen når jeg har gjester, de aller fleste velger vann.

• Liker 1
Skrevet

Drikker vann til middag og kanskje et glass brus til kos etterpå. Syns det er sløsing av brus å bruke den til å "skylle ned" middagen, og i tillegg får man liksom ikke satt ordentlig pris på smaken av brusen :P

Anonymous poster hash: 7d0c6...bfd
  • Liker 1
Skrevet

Til fet mat er det godt med noe surt som løser fett. Vann har motsatt effekt, det får fett til å stivne i munnen. Vann er deilig nøytralt og kan godt drikkes ved siden av annen drikke som har en funksjon til maten. Jeg liker ikke å blande drikke som reagerer smaksmessig med maten jeg spiser.

Melk til mel og melkebasert middag som grøt, melkesupper, pannekaker o.l.

• Liker 1
Skrevet

Farris til maten hver dag. Vin til maten 3-5 ganger i uka. Carlsberg innimellom. Brus og saft kommer aldri inn i dette huset.

Skrevet

Julebruskongen drikker ikke vann til middag men jeg har inntrykket av at de fleste gjør det.

Det hender noen ganger jeg drikker iskald skummet melk. Passer godt til mat med mektike ostesauser og slikt. Det funker litt som melk etter å ha spist sjokolade.

Skrevet

Drikker stort sett vann til middag. I helgene kan det bli pepsi max.

Jeg er vant til saft hjemmefra, faktisk, men nå er det helt utenkelig.

Skrevet

Nesten alltid vann. Med mindre det er helg eller jeg er på restaurant. Da er det enten vin eller øl, eller iste, hvis jeg ikke skal ha alkohol.

Skrevet

Jeg drikker vann til alle måltider jeg. Jeg synes det er best med vann. Frister meg ingen ting å drikke brus, saft, iste osv til maten.

• Liker 1
Skrevet

Er oppvokst med cola til middag. Og cola til frokost og cola når man er tørst. Nå drikker jeg vann til middag, frokost og når jeg er tørst.

Anonymous poster hash: 8635a...180
Gjest Hyssingen
Skrevet

Risengrøt: saft.

Julemat: Brus

Alt anna: vatn

Samme her!

Skrevet

Jeg har bestandig gått rundt og trodd at folk verden rundt drikker som regel vann til middag. Det gjør i allefall jeg, med mindre det er fest eller annen hyggelig anledning. Men nå har jeg plutselig fått vite at dette ikke stemmer! Hvertfall ikke her i Norge, for her visst normen brus eller saft! Er det virkelig sant?

Drikker du som regel vann til middag? Eller er det hovedsakelig brus det går i?

Vi drikker iallefall vann til middag. Fredag eller lørdag har vi gjerne brus til kveldskosen. Da lager vi litt senere middag som blir fredag eller lørdagskos. Varierer litt hvilken dag vi velger å ha en skikkelig kosekveld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...