Gå til innhold

Drikke alkohol forran barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere? Så lenge man ikke blir full, men bare drikker litt vin, er det da greit å drikke alkohol når barn er til stede?

Jeg har ikke barn engang, bare lurer på hva folk mener om dette :)

Ts

Anonymous poster hash: 02a1e...f07
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, det er fy-fy.

Av erfaring vet jeg at barn merker det bare foreldrene drikker bittelitt. Og de blir redde.

• Liker 3
Skrevet

Kan fin drikke litt mener jeg =)

Anonymous poster hash: 3d492...ac5
  • Liker 14
Skrevet

Hender jeg tar et glass eller to til maten, men drikker meg aldri full eller brisen den uka snuppa er hos meg.

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er fy-fy.

Av erfaring vet jeg at barn merker det bare foreldrene drikker bittelitt. Og de blir redde.

Ojda, det var da voldsomt :sjokkert:

Barn har ikke vondt av at voksne drikker alkohol så lenge det er snakk om å sitte å kose seg. Å bli beruset er fy-fy, men kos er greit.

Anonymous poster hash: 3d257...54e

• Liker 33
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ojda, det var da voldsomt :sjokkert: Barn har ikke vondt av at voksne drikker alkohol så lenge det er snakk om å sitte å kose seg. Å bli beruset er fy-fy, men kos er greit. Anonymous poster hash: 3d257...54e

Kose seg kan være så mangt. Hvis kos er blank i øya, bedre humør, rarere humør, er det fy-fy.

Jeg har vokst opp i et hjem med mye alkohol. Ikke alkoholikere, men "kos". Selv er jeg avholds.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å drikke foran barn så lenge det gjøres begrenset. Man skal ikke endre atferd.

Barn har (i min verden) ikke vondt av å se at man faktisk kan begrense drikkinga. De som ikke kan å begrense seg bør ikke/skal ikke drikke med barn tilstede.

Jeg har vokst opp med nær slekt som ikke var spesiellt god til dette, men jeg vet at for meg og min samboer er det ikke noe problem å begrense oss til et glass eller to.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er eit, i kontrollerte former. Langt ifra fyll med andre ord,

• Liker 1
Skrevet (endret)

Drikke et glass vin til maten er ok. Ikke snakk om i det hele tatt å drikke mye. Men jeg synes det er viktig at de får et avslappende forhold til alkohol, at det er noe man kan kose seg med med et glass. Ikke at alkohol er fy-fy, men at barnet lærer at å drikke alkohol er helt greit i små mengder.

Tror at foreldre som aldri drikker, eller som viser at alkohol er bare forferdelige saker, vil barna også lære å knytte forferdelige tanker til alkohol som jo er akseptabelt i små mengder. Disse barna tror jeg at det er sjanse for at de vil drikke mye når de først kommer ut for alkohol som er vanlig på mange fester.

Endret av Berit
  • Liker 13
Skrevet

En pils eller et glass vin til maten må være ok, barn tar ikke skade av det. Dropper avec til kaffen, og blir aldri "brisen".

• Liker 1
Skrevet

At andre tar seg et glass vin eller en øl til maten forran barna sine bryr ikke jeg meg noe om, men selv gjør jeg det ikke. Syns vel egentlig det er litt upassende å drikke forran små barn og alkohol er ikke noe jeg MÅ ha, da holder jeg sånt unna mitt lille barn.

Anonymous poster hash: 317af...68c

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene mine er avholds, og de var alltid veldig negative til alkohol. Selv har jeg ikke noe problemer med å se folk drikke nå, så lenge de ikke blir fulle...

Anonymous poster hash: 02a1e...f07
Gjest Yellowrose
Skrevet

Nei! Hva slags verdier tror du barna får da? Mange mener dette til og med er grunn nok til å melde ifra til barnevernet.

Skrevet

Øl og vin er lovlige varer, og er ok til mat eller annet i små mengder. Tror heller ikke at det er gunstig at barn får inntrykk av at alkohol er fandens greier som en skal sky som pesten.

Men berusede voksne sammen med barn, fy og fy.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, så lenge det er ett eller to glass/øl. Men fyll og barn hører ikke sammen.

Anonymous poster hash: cde1d...4c3
  • Liker 3
Skrevet

Å ta et glass vin, eller en øl til maten er ikke noe problem. Får da være måte på hysteri.

Nå har jeg selv vokst opp med alkoholikere, så jeg setter grensen ved det ene glasset/ølen.

Barn og fyll derimot er jeg ingen tilhenger av.

• Liker 3
Skrevet

Hysteriske folk her på KG. Selvsagt er det greit å drikke et glass vin til maten foran barn. Faktisk mener jeg det er ganske viktig å vise barn at man har et avslappet og sunt forhold til alkohol.

• Liker 25
Skrevet

Nei! Hva slags verdier tror du barna får da? Mange mener dette til og med er grunn nok til å melde ifra til barnevernet.

Hva da? Hva er grunn til å melde til Barnevernet, å drikke vin til maten, eller la være?

• Liker 3
Skrevet

Hva med julaften og nyttårsaften og st.hans? Drikker dere aldri til maten og til kaffen eller er det ikke andre voksne tilstede som drikker, noen kanskje mer enn andre? Eller er det kun dere som mødre som aldri smaker noe med barn tilstede? Er det av religiøse grunner da?

Anonymous poster hash: 3a2a4...1ad
  • Liker 3
Gjest Yellowrose
Skrevet

Hva da? Hva er grunn til å melde til Barnevernet, å drikke vin til maten, eller la være?

Sikter ikke til vin til maten :) Tenker litt mer på det å bli sørpefull foran barnet eller verre- be de sjenke alkoholen. Det jeg svarte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...