Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dere også hadde en god 17. mai. :biggrin:

Jeg springer i sirkler rundt meg selv for tiden. :ler: Mai er slitsom! Konfirmasjoner, langhelger, tidsfrister, kakebaking, livsnyting og ikke minst: hvem er det som i løpet av vinteren skitner ut alt jeg eiger og samler opp en mengde gjennstander jeg ikke har bruk for? :sinnatagg:

Det pågår et rydde&vaskeprosjekt. :opplyser:

Jeg har funnet ting i bilen som har vært "på vei" til gjennvinning i 6 mnd eller så. Og jeg har gjennoppdaget ting bakerst i skapet som jeg trodde jeg kastet i fjor. Kanskje snek det seg inn igjen mens jeg var på jobb? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss .. ble helt sliten bare av å lese det der jeg! :laugh:

Men, har du i det hele tatt tid til plantene? :unsure:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss .. ble helt sliten bare av å lese det der jeg! :laugh:

Men, har du i det hele tatt tid til plantene? :unsure:

Det er det jeg er: sliten. :ler:

Men det går seg til. Ut i juni roer ting seg ned.

Plantene står i vinduet og titter lengselsfullt ut på sola. :fnise: Jeg vanner dem med 2-3 liter vann i døgnet og forteller dem at det er kaldt der ute. (Det er ikke mye til vårvarme, altså. :fryser: )

Og når du sier det så har jeg glemt å plante siste pulje. :sjokkert: Agurk og squash og sånn må jo i jorda!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig kaldt og vindfullt ganske ofte her. :fryser: ...men ute vokser trærnes omfang dag for dag.

Det blir vår i år også. :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig kaldt og vindfullt ganske ofte her. :fryser: ...men ute vokser trærnes omfang dag for dag.

Samme her, jeg synes det er litt rart at alt vokser sånn - før var bjørken ofte ikke grønn til 17. mai - i år var den helt grønn :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har våren vært kjempelang i år. :jepp: De første små "museørene" på trærne tittet frem for 6 uker siden, og slik har de stått til rett før 17. Mai. Da var det en 2-3 milde soldager og *poff* så var alt irrgrønt og festpyntet. I fjor var den perioden over på 2 dager eller noe. :ler:

Samme her, jeg synes det er litt rart at alt vokser sånn - før var bjørken ofte ikke grønn til 17. mai - i år var den helt grønn :vetikke:

Her var det forrige uke som gjorde utslaget. :vetikke: Det er sikkert global oppvarming. :jolie:

I dag har jeg ryddet i boden. Der fant jeg 2 vesker, 1 bag og en hel del skjerf, luer og slikt vinterutstyr å bli kvitt. Det beste funnet var en fluffy luedusk som en gang falt av en lue og som jeg hadde planer om å sy på igjen. Bare at jeg mistet luen i fjor. :lol: Nuh er alle vinterting som skal beholdes til vask. :jepp: Å pakke bort slikt er herlig og vårlig. :strix:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektiv du er! :daane: Alle som rydder vekk vintergarderoben og tar det from på høsten igjen er mine helter! :opplyser: Jeg kommer aldri noensinne til å bli strukturert nok til slikt .. :laugh: men jeg er gyyyysla imponert :jepp:

God helg! :vin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektiv du er! :daane: Alle som rydder vekk vintergarderoben og tar det from på høsten igjen er mine helter! :opplyser: Jeg kommer aldri noensinne til å bli strukturert nok til slikt .. :laugh: men jeg er gyyyysla imponert :jepp:

God helg! :vin:

"Vintergarderoben" består altså bare av skjerf, votter, tjukkeragger, jakker og luer. :ler: Så det er ikke mye strev. Men jeg liker ikke å se vinterting på sommeren. :vetikke:

Og så er jeg rar slik at jeg liker ikke å ha for mange ting. Når det hoper seg litt opp så føles det akkurat slik som det føles i hagen når ugresset sniker seg for nært innpå plantene, og så begynner jeg å luke. Bare i skap, ikke i hagen. :skratte:

God (lang)helg til deg også. :vin: Har du noen planer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vintergarderoben" består altså bare av skjerf, votter, tjukkeragger, jakker og luer. :ler: Så det er ikke mye strev. Men jeg liker ikke å se vinterting på sommeren. :vetikke:

Og så er jeg rar slik at jeg liker ikke å ha for mange ting. Når det hoper seg litt opp så føles det akkurat slik som det føles i hagen når ugresset sniker seg for nært innpå plantene, og så begynner jeg å luke. Bare i skap, ikke i hagen. :skratte:

God (lang)helg til deg også. :vin: Har du noen planer?

Det høres veldig fornuftig ut! Jeg vil også gjøre sånn, men jeg får det ikke til! :laugh:

Jaaaa, masse hageplaner - skal plante tomater og så bønner osv. Håper på å få ferdig en plantekasse og sette opp et minidrivhus i kjip plast. Har en haug med tomater som må bindes opp på nye pinner - og roser som ikke er plantet enda! :duskedame:

Hva med deg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig fornuftig ut! Jeg vil også gjøre sånn, men jeg får det ikke til! :laugh:

Jaaaa, masse hageplaner - skal plante tomater og så bønner osv. Håper på å få ferdig en plantekasse og sette opp et minidrivhus i kjip plast. Har en haug med tomater som må bindes opp på nye pinner - og roser som ikke er plantet enda! :duskedame:

Hva med deg? :ler:

Fornuftig var det. Det var også for tidlig. "Noen" måtte nemlig grave frem igjen luen i dag. :fryser:

Jeg har levert tøy til gjenbruk, utgåtte medisiner på apoteket, og er klar for mere rydding. Og så skal jeg bake brød. :nigo: Og spise sjømat med vin til.

Og alt dette er en veldig fin måte å si at det er ruskevær ute og jeg ikke har tenkt å stikke en tå utenfor døra med mindre jeg må. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Du inspirerer med innendørslukingen din, Anje! Nå har jeg endelig kommet meg igjennom to "restekasser" fra da vi pakket oss ut av den forrige leiligheten. Merkelig nok ble mesteparten kastet :ler:

Hvordan oppbevarer du vintertøyet? Vi kan sette det på loftet, men jeg er usikker på om jeg skal ha det i pappesker, søppelsekker eller ikea-poser, evt noe helt annet :vetikke:

Balkong-redikkene mine har begynt å spire! :strix:

God pinse til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig fin lørdag :jepp:

Det var det. :jepp:

Håper din helg også er fin. :blomst:

Du inspirerer med innendørslukingen din, Anje! Nå har jeg endelig kommet meg igjennom to "restekasser" fra da vi pakket oss ut av den forrige leiligheten. Merkelig nok ble mesteparten kastet :ler:

Hvordan oppbevarer du vintertøyet? Vi kan sette det på loftet, men jeg er usikker på om jeg skal ha det i pappesker, søppelsekker eller ikea-poser, evt noe helt annet :vetikke:

Balkong-redikkene mine har begynt å spire! :strix:

God pinse til deg!

:hoppendeglad: vår er liksom ryddetid. Både ut eg inne. En kommer ut av vinterdvalen og føler for å feie ut alt gammelt.

Jeg oppbevarer vintertøy i en innvendig bod/teknisk rom (moderne hus har innmari mange bokser på veggen :overrasket:) i en helt vanlig eske.

Om loftet ditt er tett og varmt så holder det vel med pappeske? Men er du det minste usikker på om mus/fugler/smådyr/lukt kan komme inn så ville jeg kjøpt en sånn tett gjennomsiktig plastkasse. Det er jo kipt å måtte vaske alt til høsten.. Og av egen erfaring så er alt som oppbevares i en pose i overhengende fare for å bli tatt av loftmonsteret. Loftmonsteret er grandonkelen til sokkemonsteret. Han gjemmer vintertøyet ditt til utpå høsten og setter det frem igjen i mai. :opplyser: I alle fall bodde det et sånt monster på min gamle mørke bod... :sjenert:

Jeg også hadde noen sånne klær. :ler: Jeg måtte ha dem nedpakket i 6 mnd for å innse at jeg ikke en gang i løpet av 6 mnd savnet dem.

God pinse til dere alle! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg! :blomst:

3c37add4864692142f583e30339c790f.jpg

Se på denne kjøkkenhagen da .. hver seksjon i hele bladet er en forskjellig grønnsak/kryddersort :rodmer:

e4c94ac755222a023ba5efa3f19e7229.jpg

f4076ee5025f049382208a3e8f0b8e8c.jpg

db01d2676b8a24d62759f75e92b2bd92.jpg

aa91d1b57e0c19f19219f8bb382fad42.jpg

:rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. :hakeslepp:

Takk for vakre bilde og link. :blomst:

Synd det blir overkill å dandere mine potter i bladform. :fnise: Men når jeg engang får en hage .... :lur:

:laugh: ja tenk å være så organisert! :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...