Anje Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1021 Del Skrevet 16. januar 2015 Da tror jeg både reddiker, gulrøtter og alt annet av rotfrukter er ok, Tekola. Og mye blomster også. På min altan som får full sol hele dagen så kovner de i sommervarmen, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. januar 2015 #1022 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Klar for vår?! Jeg har vært klar for vår siden slutten av september. Du? Er frøene i hus? --- Haha selvsagt! Har faktisk ikke kjøpt noen frø enda, men det er fordi jeg har så utrolig mye liggende Men, jeg skal da ha litt av hvert Har prøvd meg på å overvintre noen paprika og tomatplanter under ett enkelt plantelys i år, og det ser faktisk ut til å gå bra, enn så lenge i alle fall! Paprikaen har faktisk satt flere blomster nå nylig Men det spørs jo hvor lenge de klarer seg .. Mest nysgjerrig på tomatene da .. har planer om å klippe de ganske kraftig ned om en måned eller noe, og gi de mer lys og bedre jord/næring + lage nye planter av det jeg klipper ned Blir spennende! Håper de klarer seg, for de var utrolig gode (noe som også var motivasjonen til å faktisk prøve dette) Hva med deg? Hva satser du på i år? Åh, nå kribler det hos meg allerede! Det er morgensol på balkongen, sol frem til tolv, kanskje? Men så har vi vinduskarmer både den veien og på motsatt side av huset, da. Hmmm. Jeg har morgensol der jeg har mest planter .. og det funker fint det - spesielt hvis det ligger litt beskyttet Ellers er jeg enig med Anje, spiselige blomster er jo topp! En del merker/butikker fører sånne barnevennlige serier - kanskje noe å sjekke ut? Endret 16. januar 2015 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2015 #1023 Del Skrevet 16. januar 2015 Så gøy! Dere er fine å ha altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1024 Del Skrevet 16. januar 2015 Haha selvsagt! Har faktisk ikke kjøpt noen frø enda, men det er fordi jeg har så utrolig mye liggende Men, jeg skal da ha litt av hvert Har prøvd meg på å overvintre noen paprika og tomatplanter under ett enkelt plantelys i år, og det ser faktisk ut til å gå bra, enn så lenge i alle fall! Paprikaen har faktisk satt flere blomster nå nylig Men det spørs jo hvor lenge de klarer seg .. Mest nysgjerrig på tomatene da .. har planer om å klippe de ganske kraftig ned om en måned eller noe, og gi de mer lys og bedre jord/næring + lage nye planter av det jeg klipper ned Blir spennende! Håper de klarer seg, for de var utrolig gode (noe som også var motivasjonen til å faktisk prøve dette) Hva med deg? Hva satser du på i år? Jeg har morgensol der jeg har mest planter .. og det funker fint det - spesielt hvis det ligger litt beskyttet Ellers er jeg enig med Anje, spiselige blomster er jo topp! En del merker/butikker fører sånne barnevennlige serier - kanskje noe å sjekke ut? Jeg håper du lykkes, Hoppe. For dette høres ut som et spennende prosjekt. Oooh.. Hva satser jeg på. Nei... Mer enn jeg burde? men jeg spesialiserer meg faktisk litt i år, altså. Tomater skal jeg ikke ha, for det er rett og slett for mye vind til dem der ute. Bare bortkastet arbeid. Men jeg skal ha de to paptikkasortene jeg dyrket i fjor - begge var gode, gav mengder med paprika og tålte vind og vær. Og så skal jeg så to nye chilisorter. En fra Peru og en bittepitteliten som får chili på type 1-3 cm. Og så har jeg skaffet meg en type dvergbønner, og så blir det squash og agurk og (og, og!) Pasjonsfruktplanten min har forresten blitt kjempesvær. Den står på stuen i så mye lys jeg har om vinteren (ikke så mye), og den har sikkert vokst over en halvmeter i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. januar 2015 #1025 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg håper du lykkes, Hoppe. For dette høres ut som et spennende prosjekt. Oooh.. Hva satser jeg på. Nei... Mer enn jeg burde? men jeg spesialiserer meg faktisk litt i år, altså. Tomater skal jeg ikke ha, for det er rett og slett for mye vind til dem der ute. Bare bortkastet arbeid. Men jeg skal ha de to paptikkasortene jeg dyrket i fjor - begge var gode, gav mengder med paprika og tålte vind og vær. Og så skal jeg så to nye chilisorter. En fra Peru og en bittepitteliten som får chili på type 1-3 cm. Og så har jeg skaffet meg en type dvergbønner, og så blir det squash og agurk og (og, og!) Pasjonsfruktplanten min har forresten blitt kjempesvær. Den står på stuen i så mye lys jeg har om vinteren (ikke så mye), og den har sikkert vokst over en halvmeter i jula. Høres spennende ut! Har du lyst til å dele navn på paprikaene du har hatt hell med? Jeg har mest hatt hell med kjøpeplanter når det kommer til de Mulig de får for lite lys da Så utrolig gøy at pasjonsfruktplanten trives sånn da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1026 Del Skrevet 16. januar 2015 Klart det. :jupp: Den ene heter "Jimmy Nardello" og får lange paprika som blir røde etterhvert. De er ganske små hver enkel, noe som er fint når jeg dyrker i krukke. Og så er de supergode til å steke eller bake. Den andre heter noe a'la "golden marcconi" og er gulorange på farge og som en vanlig paprika av form og størrelse. Mine fikk mye lys (det er sol fra 8-8 på altanen min) men var rimelig kresne på å ikke få for mye varme (rare planter). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. januar 2015 #1027 Del Skrevet 17. januar 2015 Klart det. :jupp: Den ene heter "Jimmy Nardello" og får lange paprika som blir røde etterhvert. De er ganske små hver enkel, noe som er fint når jeg dyrker i krukke. Og så er de supergode til å steke eller bake. Den andre heter noe a'la "golden marcconi" og er gulorange på farge og som en vanlig paprika av form og størrelse. Mine fikk mye lys (det er sol fra 8-8 på altanen min) men var rimelig kresne på å ikke få for mye varme (rare planter). Tusen takk! De skal jeg jammen være på utkikk etter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #1028 Del Skrevet 17. januar 2015 Rumle: jeg tror nok ikke du får tak i de sortene i Norge, desverre. Jeg har kjøpt dem på nett. På plantworldseed. De var ok å bestille med, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar 2015 #1029 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg håper du lykkes, Hoppe. For dette høres ut som et spennende prosjekt. Ehh...det er hyggelig at jeg er i dine tanker, men dette prosjektet er nok ikke mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #1030 Del Skrevet 17. januar 2015 Det verste er at jeg ikke aner hvorfor det bli til Hoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar 2015 #1031 Del Skrevet 17. januar 2015 Rumle og jeg er i forumfamilie, så det smittet vel litt over kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #1032 Del Skrevet 17. januar 2015 Kanskje? Om du nå ikke har startet å dyrke "noe" på bakrommet, Hoppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. januar 2015 #1033 Del Skrevet 17. januar 2015 Rumle: jeg tror nok ikke du får tak i de sortene i Norge, desverre. Jeg har kjøpt dem på nett. På plantworldseed. De var ok å bestille med, da. Ahh ok - takk for tipset! Ehh...det er hyggelig at jeg er i dine tanker, men dette prosjektet er nok ikke mitt. Og jeg som prøvde å være høflig å late som ingenting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1034 Del Skrevet 22. januar 2015 Det er så kalt at Anje har gått i hi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. januar 2015 #1035 Del Skrevet 22. januar 2015 *tusler rundt på kg i anje sine spor* varm te .. eller noe mer varmende? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #1036 Del Skrevet 22. januar 2015 *tusler rundt på kg i anje sine spor* varm te .. eller noe mer varmende? Ah! Da var det ikke bare paranoiaen denne gangen. Jeg blir forfulgt. Takker og bukker. Jeg har alt sikret meg et varmende glass vin. Hva skjer i Rumles verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. januar 2015 #1037 Del Skrevet 22. januar 2015 Jaaaa av en skummel rumle! Du har vin allerede ja .. smart dame! Ikke så mye som skjer her .. er trøtt så håper å få sove om ikke altfor lenge Hvordan står det til hos deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. januar 2015 #1038 Del Skrevet 22. januar 2015 Åhhh må jo fortelle at jeg har funnet blomster, og en bitteliten sitrusfrukt, på et av sitrustrærne mine! Første gang siden jeg kjøpte det for flere år siden! Hurra for et enkelt vekstlysrør, sier bare jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #1039 Del Skrevet 23. januar 2015 Jaaaa av en skummel rumle! Du har vin allerede ja .. smart dame! Ikke så mye som skjer her .. er trøtt så håper å få sove om ikke altfor lenge Hvordan står det til hos deg? Men at en Rumle kan være skummel tror jeg ikke noe på. Rumler er helt sikkert like ålreite og koselige som humler. Åhhh må jo fortelle at jeg har funnet blomster, og en bitteliten sitrusfrukt, på et av sitrustrærne mine! Første gang siden jeg kjøpte det for flere år siden! Hurra for et enkelt vekstlysrør, sier bare jeg! Yey! Så flott! Og så frukt, da. Selvplukket sitron til teen. Jeg har et sitrontre som jeg plantet fra en sitronsten på kontoret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. januar 2015 #1040 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Men at en Rumle kan være skummel tror jeg ikke noe på. Rumler er helt sikkert like ålreite og koselige som humler. Yey! Så flott! Og så frukt, da. Selvplukket sitron til teen. Jeg har et sitrontre som jeg plantet fra en sitronsten på kontoret. Når du sier det har faktisk rumler og humler urovekkende mange fellestrekk! Dersom humlene får være uforstyrret, er de svært fredelige Humler finner man stort sett alle steder der man finner blomsterplanter Humler er sårbare ovenfor endringer i naturen Humler kjennetegnes på sin noe tykke og brede kropp, som ofte er tett behåret Så gøy med eget sitrontre fra stein da! Kommer det frukt på det? Mitt er ikke sitron med calamodin . .når jeg kjøpte det så det slik ut; Og det artige var at når jeg plukket ferdige frukt,fortsatte det bare å lage nye Leste senere at de visstnok produserer non-stop, om de har godt nok lys/forhold, så det er jo litt gøy. Håper de kommer skikkelig i gang nå! Noen planer for helgen? Her holder vi på å blåse bort i dag - mye vind hos deg også kanskje? Endret 23. januar 2015 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå