Gå til innhold

Anjes lune hjørne

Anje

Anbefalte innlegg

Det er desember.

Og jeg har nettopp høstet paprika på altanen. Ikke er det årets siste heller: det er mer der ute. :overrasket:

Folk gjør mye gøy for å pynte til jul. :nigo:

d4de32cc1d9feaa712508d3b37f2776e.jpg

Juletre for små hus?

0c505ad0b08038528e9a2bbec1c568f9.jpg

Juleøl. :nigo:

c8637b20b0a32993a890ba9a7d3f6fa6.jpg

Mye artigere enn julekranser. Hvordan tenker folk på slikt? :klo:

27a52148654d0aedfa4a2f4c311f6eee.jpg

:hoho: Genialt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi...jeg er veldig glad i sånne artige innfall som det der. :fnise: Alt blir mye morsommere om en tenker litt nytt.

Jul skal ikke bare være trauste tradisjoner, men også smil og glede...syns jeg. Kjempefine bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk mye her jeg også bor. Trær og verandaer...vinduer og trapper. Lys i mørke gir håp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hm. Glemt dagboka nå igjen.

Slik var (er) jeg i det "virkelige" liv også. Som tenåring fikk jeg det for meg at mine hverdager fyllt til randen med fengslende spenning måtte føres inn i en dagbok. Der registrerer jeg nå at jeg første måneden daglig gjorde notater om gutter, gutter, gutter og ... Jeg tror det bare var det som interesserte meg, altså. :ler: Andre måneden var det sånn mere annenhver dag. Så ukentlig. Jeg gav opp som 17-18- åring, etter å ha ført nøyaktig ett innlegg på et helt år. :fnise: Fortsatt stort sett om gutter, da. :daane:

Jaja!

Sånn tilbake til nåtiden: jeg planlegger Londontur over jul. :hoppendeglad:

Kanskje skulle jeg planlagt en påsketur også. Vet jeg har lyst til å dra steder når jeg har fri. Og at påske er dyrt. Og at jeg er dårlig til å planlegge. (Veldig dårlig) Hvor drar man til i påska som ikke er veldig dyrt og ikke kaldt? :klo:

(Det var den gangen jeg var på "vårtur" til Paris med ullstilongs, ulljakke og lue.. Og det har jeg ikke så lyst til å gjennta.. :ler: var i april, altså!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til dette med dagbøker....ikke alltid så lett å henge med. :P

Londontur etter jul høres helt perfekt ut Anje. Da er det vel storsalg i butikkene også?

I mellomtiden må du nyte feriedagene og ha en skikkelig fin julefeiring. :nisseblunk:

Z1GzOeK.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er juletid så savner jeg nesten alltid å bo i England. Tacky lys-o-rama! :ler:

Hm, har du vært i Krakow? Er vel ikke så fryktelig varmt, men innbiller meg at det er littegrann mildere enn Norge. Billig, og gamlebyen er kjempefin! :jepp: Eller Sofia i Bulgaria? Spania et sted? :klo: Nå ble jeg reiselysten. :ler:

GOOOOD JUL! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til dette med dagbøker....ikke alltid så lett å henge med. :P

Londontur etter jul høres helt perfekt ut Anje. Da er det vel storsalg i butikkene også?

I mellomtiden må du nyte feriedagene og ha en skikkelig fin julefeiring. :nisseblunk:

Da er det kanskje salg i butikkene. :ninja: Og kanskje også såpass kaldt i gatene at en må innomhus for å få i seg varmen? :plystre:

God jul i den Aldriske heimen! :gave:

Når det er juletid så savner jeg nesten alltid å bo i England. Tacky lys-o-rama! :ler:

Hm, har du vært i Krakow? Er vel ikke så fryktelig varmt, men innbiller meg at det er littegrann mildere enn Norge. Billig, og gamlebyen er kjempefin! :jepp: Eller Sofia i Bulgaria? Spania et sted? :klo: Nå ble jeg reiselysten. :ler:

GOOOOD JUL! :klemmer:

Jeg har kun vært i Krakow på skoletur for riktig, riktig - eh *kremt* - ikke særlig lenge siden. Og føler ikke at jeg heeelt fikk med meg nok til at jeg på riktig har vært der. Må vel tilbake. :jepp:

Men i Spania har jeg vært nylig. I Barcelona. For en by. :daane: For noen byggverk. Jeg fikk nesten kink i nakken av å stirre opp og måpe. :ler:

Goood jul til deg og dine også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola er på vei tilbake. Og: Det er snart januar! :hoppendeglad:

Og dere vet hva snart januar betyr? Det betyr at Anje sitter på nettet og ser etter nye og spennende frø som hun kan prøve å dyrke på altanen (helst uten ta det tar opp absolutt alt av plass.. :sjenert: )

Og januar betyr tid for å så chili og paprika! :daane:

Det er snart vår, folkens! :hoppe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg en voldsom gladfølelse, takk for påminnelsen Anje. :blomst: Drømme om lysere tider og å så frø i den varme jorda! :hjerter_rundt:

NVQuusK.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjente jeg en voldsom gladfølelse, takk for påminnelsen Anje. :blomst: Drømme om lysere tider og å så frø i den varme jorda! :hjerter_rundt:

NVQuusK.jpg

:hoppendeglad:

Godt nytt år til deg Anje! Håper du får ALT du ønsker deg i året som kommer. :hug:

a9Kw0Pi.gif

Oi! Til og med den bittelille vingården med stooooor grønnsakshage? Yey! :strix:

Godt nytt år til deg og dine med-Aldriere også. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

God ny vår? Nei? :nigo:

Jeg har balkong i år. Det SKAL plantes noe der! Veslas første solsikke, kanskje? Eller kanskje Anje og Rumle har noen tips? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har balkong i år. Det SKAL plantes noe der! Veslas første solsikke, kanskje? Eller kanskje Anje og Rumle har noen tips? :hoppe:

Åhh så gøy! :hoppe:

Jaaa, det skal ikke stå på tips om du vil ha dem! :ler: Solsikker er jo alltid topp da! :rodmer: Og masse jordbær kanskje, og andre barnevennlige blomster og slikt - det ville nok hun likt :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for vår?! :blomst:

Klar for vår?! Jeg har vært klar for vår siden slutten av september. :ler:

Du? Er frøene i hus?

Det skal ikke stå på tips. :ler: Men du vet ikke hva du ber minst en plantegal person om her, altså. :opplyser: Detta kan bli fali, det. :ninja:

Åhh så gøy! :hoppe:

Jaaa, det skal ikke stå på tips om du vil ha dem! :ler: Solsikker er jo alltid topp da! :rodmer: Og masse jordbær kanskje, og andre barnevennlige blomster og slikt - det ville nok hun likt :jepp:

:hoppendeglad:

Spiselige blomster, kanskje? :jepp:

Barn blir superengasjert i sånne ting som å putte blomster i salaten. (Og så er det pent)

Og reddiker? De vokser raskt og er riktig gode og rimelig søte om en bare plukker dem bittesmå. Eller gulerøtter i melkekartonger? Egendyrkede babygullerøtter er sikkert super snack. Og sukekrerter. Og - og.. :ler:

(Det er en grunn til at altanen min ser ut som en jungel hver sommer) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå kribler det hos meg allerede! :nigo::ler:

Det er morgensol på balkongen, sol frem til tolv, kanskje? Men så har vi vinduskarmer både den veien og på motsatt side av huset, da. Hmmm. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...