Gå til innhold

Fattige og syke menn vrakes av kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å gå inn i et forhold handler jo ikke om at man skal være "grei" og omtrent synes synd på den man blir sammen med. Det er kanskje en forskjell på hvordan menn og kvinner vektlegger disse faktorene, og at menn for eksempel i starten legger mindre vekt på kvinnens inntekt og helse (men jeg vet også om flere forhold som har gått åt skogen på sikt pga kvinnens fysiske eller psykiske helse) enn det kvinner gjør. Eller en kvinne kan kanskje ha et kortere forhold til en mann med diverse problemer, men i mindre grad se på ham som en mulig familieforsørger/far. Og ja, det er sånn at flere menn enn kvinner blir stående helt utenfor kjønnsmarkedet og i hvert fall utenfor det å stifte familie.

For min egen del bryr jeg meg lite om mannen er "fattig" - men han må ha vilje til å jobbe jevnt, leve etter evne og ha en viss stabilitet. Jeg møtte en hyggelig og oppegående mann for et år siden, som jobbet som selvstendig næringsdrivende og kunne tjent bra (noe han i perioder gjør), men som hadde vært passiv og lat (hans egne ord) såpass lenge at han ikke fikk betalt forskuddsskatt og en del regninger... den holdningen og det potensielle økonomiske rotet var veldig avtennende for meg. Han var i det minste ærlig om dette da... Psykiske lidelser har jeg også vanskelig for å takle fordi det erfaringsmessig gjør meg også til en usikker og ustabil person når jeg ikke kan forholde meg til en stabil partner. Men jeg er enig i at viljen og evnen til å ta tak i ting for å få det bedre med seg selv kan være viktigere enn akkurat "hvor" syk eller problematisk man har det på et punkt.

Men for all del, det er jo urettferdig også :) min siste kjæreste hadde to barn - et fra et forhold hvor de egentlig ikke ønsket barn sammen, og et fra en tilfeldig kveld med ei venninne. Han ønsker seg flere barn og det overrasker meg ikke om han får det. Han er ikke noe bedre menneske enn mange "evig barnløse", men han er intelligent, utstråler en ro og selvtillit som er tiltrekkende og ok, han har en ganske god jobb.



Anonymous poster hash: 14a46...934
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arbeider

Har vært bortpå et par slike selv (ikke i datingsituasjon).

De sitter uten skikkelig bosted, jobb, utdannelse eller NOE annet på plass. Og har gjerne helt urealistiske forventinger til hva slags dame de kan få seg.

Når du er 35 år, bor på 14 kvm hybel og jobber nattskift på Deli De Luca, så kommer ikke Triana Inglesias til å banke på på hybel-døra di, akkurat (Triana er et dårlig eksempel for hun er over 30 og dermed FOR GAMMEL).

Ikke reagerer jeg negativt på 35 åringer som jobber på deli de luca go de jeg kjenner som er rundt 30 tror jeg ikke har slitt med damer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke reagerer jeg negativt på 35 åringer som jobber på deli de luca go de jeg kjenner som er rundt 30 tror jeg ikke har slitt med damer heller.

Se det i sammenheng med resten av det jeg skriver, du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse mennene som ender opp med å hate kvinner anonymt på nett?



Anonymous poster hash: b09e0...52a
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne og langtidssyk i tidlig voksenalder var jeg heller ikke særlig attraktiv. Dette til tross for mange tilbakemeldinger på at jeg var søt, pen, hyggelig, morsom osv. Og menn har det enda vanskeligere, samtidig som de taklere dårligere å være alene enn kvinner. Det blir jo ikke bra.



Anonymous poster hash: b09e0...52a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse mennene som ender opp med å hate kvinner anonymt på nett?

Anonymous poster hash: b09e0...52a

Det kan veldig godt tenkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerunpedia

Hvorfor eksisterer flerkoneri i mange land fremdeles?

Hvorfor eksisterte flerkoneri i enda flere land tidligere?

Hva har flerkoneri med dette å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har flerkoneri med dette å gjøre?

Lurer jeg også på. De som har flere koner er som regel rike sjeiker og rike afrikanske konger. Skal du ha flere koner må du kunne brødfø dem og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har flerkoneri med dette å gjøre?

Kvinner tiltrekkes av menn med økonomisk/sosial makt.

Kvinner tiltrekkes av menn med "gode gener", forutsatt at de i tillegg innegar endel egenskaper som hun foretrekker, typisk omsorg, empati, ridderlighet, ansvarlighet, har ambisjoner etc.

Gruppen "menn" har en ikke ubetydelig andel av kriminelle, tapere og mislykkede individer enn hva gruppen "kvinner" har.

I tillegg til det kan menn som sliter økonomisk/sosialt ikke søke seg til en "frelser", "beskytter" eller en annen som tar seg av dem slik kvinner har mulighet til. Pluss at dødeligheten blant menn (i fruktbar alder fra 17-40) er vesentlig høyere enn blant kvinner.

Det skyldes ulykker, krig, sykdommer osv......

Alt dette kulminerer i at det (fremdeles i enkelt land der alle "faktorer" slår til) er forståelig, eventuelt fornuftig, at flerkoneri er akseptert, normalt og vanlig.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Kvinner tiltrekkes av menn med økonomisk/sosial makt.

Kvinner tiltrekkes av menn med "gode gener", forutsatt at de i tillegg innegar endel egenskaper som hun foretrekker, typisk omsorg, empati, ridderlighet, ansvarlighet, har ambisjoner etc.

Gruppen "menn" har en ikke ubetydelig andel av kriminelle, tapere og mislykkede individer enn hva gruppen "kvinner" har.

I tillegg til det kan menn som sliter økonomisk/sosialt ikke søke seg til en "frelser", "beskytter" eller en annen som tar seg av dem slik kvinner har mulighet til. Pluss at dødeligheten blant menn (i fruktbar alder fra 17-40) er vesentlig høyere enn blant kvinner.

Det skyldes ulykker, krig, sykdommer osv......

Alt dette kulminerer i at det (fremdeles i enkelt land der alle "faktorer" slår til) er forståelig, eventuelt fornuftig, at flerkoneri er akseptert, normalt og vanlig.

Flerkoneri handler mer om religion og en kvinnefiendtlig kultur. Som du selv sier dette var vanligere før enn nå fordi disse kulturene også er i endring. Det er kun menn med penger som kan tillate seg flere koner ja, men det er jo ikke fordi kvinnene ligger langflate etter dem. De færreste kvinner her synes nok det er greit at mannen gifter seg flere ganger, dessuten er skilsmisse nesten umulig for kvinner her, og mange unge jenter blir bortgiftet mer eller mindre mot sin vilje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flerkoneri handler mer om religion og en kvinnefiendtlig kultur. Som du selv sier dette var vanligere før enn nå fordi disse kulturene også er i endring. Det er kun menn med penger som kan tillate seg flere koner ja, men det er jo ikke fordi kvinnene ligger langflate etter dem. De færreste kvinner her synes nok det er greit at mannen gifter seg flere ganger, dessuten er skilsmisse nesten umulig for kvinner her, og mange unge jenter blir bortgiftet mer eller mindre mot sin vilje.

Kvinefiendtlig kultur? Hva med denne vesten sin kultur hvor fire kvinner parrer seg med samme mann, - slik at tre andre menn går barnløse, men være omsorgspersoner og reseverepappa, ja det skal dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tiltrekkes av menn med økonomisk/sosial makt.

Kvinner tiltrekkes av menn med "gode gener", forutsatt at de i tillegg innegar endel egenskaper som hun foretrekker, typisk omsorg, empati, ridderlighet, ansvarlighet, har ambisjoner etc.

Gruppen "menn" har en ikke ubetydelig andel av kriminelle, tapere og mislykkede individer enn hva gruppen "kvinner" har.

I tillegg til det kan menn som sliter økonomisk/sosialt ikke søke seg til en "frelser", "beskytter" eller en annen som tar seg av dem slik kvinner har mulighet til. Pluss at dødeligheten blant menn (i fruktbar alder fra 17-40) er vesentlig høyere enn blant kvinner.

Det skyldes ulykker, krig, sykdommer osv......

Alt dette kulminerer i at det (fremdeles i enkelt land der alle "faktorer" slår til) er forståelig, eventuelt fornuftig, at flerkoneri er akseptert, normalt og vanlig.

Hmmm...fattige kvinner søker en frelser som kan "redde"dem,eller menn søker fattige kvinner som blir totalt avhengige av dem?

Ser du,jeg kan vri problemstillingen jeg og.

Flerkoneri går utt på det samme: kvinner uten mulighet til å jobbe som må finne den første og beste som kan tilby dem kost og losji,og da er det ikke viktig om han har flere koner. Hadde de hatt mulighet til å være selvforsørgende,hadde de ikke trengt å gå inn i et forhold med en mann med x antall koner for å overleve....

Flerkoneri eksisterer i usiviliserte tredje verden land,og om det er et sted du kunne ønske å bo for å kunne utnytte fattige kvinner så værsågod og stikk.....

Eller så kan du jo bare importere en fattig brun kvinne som du kan misbruke som hushjelp og hore...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

http://www.aftenbladet.no/familie-og-oppvekst/Derfor-forblir-noen-menn-alene-resten-av-livet-3266381.html#.Uk_epSTWQ7A

- Den helt klare tendensen er at menn som faller utenfor økonomisk og helsemessig tidlig i voksenlivet, i større grad ender opp uten barn og samlivserfaring.

Og konklusjonen er klar: Jo tidligere du som mann havner «på kjøret», blir blakk eller syk, jo større er sjansen for at du forblir alene og uten partner og barn.

Analysen viser at det er større sannsynlighet for at du er barnløs dersom du har lav utdanning eller er rusmisbruker. Menn med angst- og depresjonslidelser hadde større sannsynlighet for å være alene og uten samlivserfaring.

Forhold er viktig

Tidligere forskning har vist at det særlig for menn gir økt livskvalitet å være i et parforhold. Å få barn er også viktig, men det er særlig viktig for den kvinnelige delen i befolkningen.

Mens tall viser at antall fødsler faktisk har økt i Norge siden midten av 1980-tallet, er det likevel færre menn som blir fedre. Og barnløsheten er størst blant menn med arbeiderklassebakgrunn.

Tidligere er det lansert to teorier om hvorfor det er slik: Høyt utdannede menn får flere kull barn, mens lavt utdannede menn velges bort av kvinnene.

Har kvinner mindre empati og omsorg for andre enn menn, da jeg kjenner flere menn som er sammen med kvinner som tjener lite og som har slitt med sykdom. Om mannen blir syk eller mister jobben så skal han dumpes?

Anonymous poster hash: 325e4...b5f

selvsagt vil ingen ha en rusmisbruker. Man kan ikke fp barn med et narkohue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er 35 år, bor på 14 kvm hybel og jobber nattskift på Deli De Luca, så kommer ikke Triana Inglesias til å banke på på hybel-døra di, akkurat (Triana er et dårlig eksempel for hun er over 30 og dermed FOR GAMMEL).

Made my day, og det er jo så sant! Det verste er at de faktisk tror at de kan få en skikkelig bra dame, på tross av! Til og med hvis de ser ut som et troll i tillegg. Selvinnsikt er en gul bil, eller noe i den duren.. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made my day, og det er jo så sant! Det verste er at de faktisk tror at de kan få en skikkelig bra dame, på tross av! Til og med hvis de ser ut som et troll i tillegg. Selvinnsikt er en gul bil, eller noe i den duren.. :P

Så man kan ikke få en skikkelig bra dame om man er fattig?

Anonymous poster hash: 96f56...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan ikke få en skikkelig bra dame om man er fattig?

Anonymous poster hash: 96f56...d9f

Nei, for fattige menn har andre medfølgende karakterstikker. Slik som manglende ambisjoner, latskap, rusmisbruk, mentale problemer, etc.

Ingen single menn i dagens samfunn er fattige uten at de selv er ansvarlig for det.

Anonymous poster hash: 250d9...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med kvinner som forblir barnløse og singel? Hvorfor velges de vekk av menn?

Jeg er hverken rusmisbruker eller deprimert, men er jo evig singel likevel. Ingen menn er interesserte i meg og prøver jeg, så blir jeg avvist.

Noen teorier her? Nei, jeg lider ikke av prinsessesyndrom og driver ikke med ONS. Bare helt vanlig dame som søker vanlig mann, men velges vekk.



Anonymous poster hash: 15232...6f4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for fattige menn har andre medfølgende karakterstikker. Slik som manglende ambisjoner, latskap, rusmisbruk, mentale problemer, etc.

Ingen single menn i dagens samfunn er fattige uten at de selv er ansvarlig for det.

Anonymous poster hash: 250d9...dc7

Det var en fordomsfull forenkling.

Anonymous poster hash: b09e0...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fordomsfull forenkling.

Anonymous poster hash: b09e0...52a

Er du sint fordi det er sant?

Anonymous poster hash: 250d9...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kvinner som forblir barnløse og singel? Hvorfor velges de vekk av menn?

Jeg er hverken rusmisbruker eller deprimert, men er jo evig singel likevel. Ingen menn er interesserte i meg og prøver jeg, så blir jeg avvist.

Noen teorier her? Nei, jeg lider ikke av prinsessesyndrom og driver ikke med ONS. Bare helt vanlig dame som søker vanlig mann, men velges vekk.

Kanskje du virker desperat?

Anonymous poster hash: e52a3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...