Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, men det er fremdeles persondebatt dere driver med, ikke kritikk av f.eks selve skjønnhetsbloggen hennes.

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Nei, det er kritikk av hennes oppførsel i det offentlige rom. Hvorfor skulle vi være begrenset til kun å diskutere skjønnhetsbloggen?

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, vet ikke jeg. Fotballfruen har jo klart å dra på seg tusentalls sider med drittslenging uten at hun har oppført seg noe nevneverdig bitchete. Nå aner ikke jeg om du har drevet på der inne, men denne drittslengingen generelt her inne på kg synes jeg er...vel, ganske lavmål.

Jeg er enig i at en del av hc's oppførsel er kritikkverdig, uten tvil, det er bare måten du gjør det på, ved å synke like lavt selv.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Det hender jeg stusser over sakligheten i mange bloggtråder, men at noen påstår at denne tråden er usaklig er over min fatteevne. Hilde Christina har et ansvar som voksen, bloggpersonlighet og profesjonell til å behandle unge mennesker (unge mennesker som hun tjener penger på, that is) på en annen måte enn hun gjør. Hun kan heller ikke unnskyldes med å mangle erfaring, hun har masse. INGEN i denne tråden synker like lavt som HC, denne tråden er ikke hets. Det er et halmstrå dere griper etter ved å kjøre "dere er like ille altzå"-taktikken. Det fremstår som ønske om å dra fokus vekk fra hva HC driver med, og viser liten evne til å skille snørr og barter.

Og det at hun ikke skrev dette PÅ skjønnhetsbloggen? Come on. Alle disse profilene, kontoene osv. henger sammen, hun hadde eksmpelvis aldri hatt følgere på instagram uten å være profilert gjennom bloggen.

Anonymous poster hash: 0c477...839
  • Liker 14
Skrevet

Bare noen "få" bevis på 1% av alt tullet denne dama holder på med. Og nei, jeg har ikke et liv - jeg har fri i morgen og absolutt ingenting å finne på i skrivende stund. Dermed, #HCPEEPS!!!

post-72013-0-31994200-1380751774_thumb.p

Denne jenta har tydeligvis skrevet dritt på Instagrammen til HC, og dette svarer hun med. Var den eneste kommentaren jeg kunne finne. Og jenta er sikkert ikke mer enn... 12? 13? Hun er et barn. Barn sier mye tull. Skriver et barn dritt på Instagrammen din, ignorer du personen og eventuelt blokkerer, samt sletter kommentarene. Dette er noe man burde gjøre ellers, sånn egentlig. HC velger å synke til barnets nivå.

post-72013-0-94036100-1380751886_thumb.p

En "diskusjon" angående et eller annet "spesialbestilt" skjerf som HC fikk av en kompis (?????). En person har mest sannsynlig kommentert at hun har et likt, eventuelt et som ligner (personen har slettet kommentaren sin), og HC klikker mongo og HC og han uviktige karen som da har bestilt dette spesielle skjerfet råtter seg sammen mot denne jenta. HC syns det er viktig å poengtere at hennes skjerf er spesielt.

post-72013-0-70316600-1380751950_thumb.p

Hun er lei drittunger med mangel på respekt. JEG tror hun er ungen med mangel på respekt. Altså, drittunge.

post-72013-0-71590900-1380751989_thumb.p

Sur HC.

post-72013-0-70501800-1380752010_thumb.p

HC mener at vi har veldig lav IQ.

post-72013-0-71133800-1380752077_thumb.p

Den allerede omdiskuterte kommentaren fra HC som lukter rasisme. VELDIG stygt gjort. Barnslig og rasist HC.

post-72013-0-47976800-1380752176_thumb.p

Den også allerede omdiskuterte kommentaren og bildedelingen fra HC. Henger ut barn og latterliggjør dem. Hennes egen kommentar bør hun ta til seg selv, BARN BØR IKKE HA INSTAGRAM. Eventuelt ikke sin egen blogg, som HC da selvfølgelig har.

post-72013-0-32889500-1380752372_thumb.p

Hmm... Dø under en buss. HC mener at vi altså skal dø under en buss. Interessant. For en merkelig kombinasjon. HC er i PMS humør igjen.

Og jeg kunne fortsatt i det uendelige..................................

• Liker 28
Skrevet

Nei, men det er fremdeles persondebatt dere driver med, ikke kritikk av f.eks selve skjønnhetsbloggen hennes.

Dette er kritikk av hvordan en offentlig blogger oppfører seg mot sine unge lesere/følgere (de samme som følger henne på skjønnhetsbloggen, "private" bloggen osv.). Noe som er helt på sin plass.

Mener du alvorlig talt at man ikke skal kunne reagere på dette, og skrive om det på KG?

Og tilbake til spm. som du ikke svarte på isted: Mener du at "vi" har ansvar for å sende en mail til en voksen dame for å fortelle hvordan hun skal oppføre seg på nett ovenfor tenåringer?

Anonymous poster hash: c25a3...792

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tja, vet ikke jeg. Fotballfruen har jo klart å dra på seg tusentalls sider med drittslenging uten at hun har oppført seg noe nevneverdig bitchete. Nå aner ikke jeg om du har drevet på der inne, men denne drittslengingen generelt her inne på kg synes jeg er...vel, ganske lavmål.

Jeg er enig i at en del av hc's oppførsel er kritikkverdig, uten tvil, det er bare måten du gjør det på, ved å synke like lavt selv.

Vell.. Om du syns den er ganske lavmål, så er vell ikke dette (eller tråden om fotballfrue) trådene for deg, tydeligvis...

Flott at du er enig, men da kan du holde deg til trådens tema - eventuelt opprette en annen tråd. :)

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Dette er flaut. Rett og slett.

Edit: Skulle sitere Antiqued!

Endret av Mija
Skrevet

Så sier hun til en 13åring at hun er fæl pga hun er svart?.. jøss

Anonymous poster hash: b5cb4...190
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Bare noen "få" bevis på 1% av alt tullet denne dama holder på med. Og nei, jeg har ikke et liv - jeg har fri i morgen og absolutt ingenting å finne på i skrivende stund. Dermed, #HCPEEPS!!!

attachicon.gifHALEY1.png

Denne jenta har tydeligvis skrevet dritt på Instagrammen til HC, og dette svarer hun med. Var den eneste kommentaren jeg kunne finne. Og jenta er sikkert ikke mer enn... 12? 13? Hun er et barn. Barn sier mye tull. Skriver et barn dritt på Instagrammen din, ignorer du personen og eventuelt blokkerer, samt sletter kommentarene. Dette er noe man burde gjøre ellers, sånn egentlig. HC velger å synke til barnets nivå.

attachicon.gifHALEY2.png

En "diskusjon" angående et eller annet "spesialbestilt" skjerf som HC fikk av en kompis (?????). En person har mest sannsynlig kommentert at hun har et likt, eventuelt et som ligner (personen har slettet kommentaren sin), og HC klikker mongo og HC og han uviktige karen som da har bestilt dette spesielle skjerfet råtter seg sammen mot denne jenta. HC syns det er viktig å poengtere at hennes skjerf er spesielt.

attachicon.gifHALEY3.png

Hun er lei drittunger med mangel på respekt. JEG tror hun er ungen med mangel på respekt. Altså, drittunge.

attachicon.gifHALEY4.png

Sur HC.

attachicon.gifHALEY5.png

attachicon.gifHALEY6.png

Den allerede omdiskuterte kommentaren fra HC som lukter rasisme. VELDIG stygt gjort. Barnslig og rasist HC.

attachicon.gifHALEY7.png

Den også allerede omdiskuterte kommentaren og bildedelingen fra HC. Henger ut barn og latterliggjør dem. Hennes egen kommentar bør hun ta til seg selv, BARN BØR IKKE HA INSTAGRAM. Eventuelt ikke sin egen blogg, som HC da selvfølgelig har.

attachicon.gifHALEY8.png

Hmm... Dø under en buss. HC mener at vi altså skal dø under en buss. Interessant. For en merkelig kombinasjon. HC er i PMS humør igjen.

:hakeslepp:

Er alt jeg har å si. At det er mulig at et voksent menneske oppfører seg på en slik måte. :sjokkert:

Nei, fra nå av boikotter jeg begge bloggene hennes.

Endret av Samaysa
  • Liker 10
Skrevet

Dere føler ikke dere møter dere selv litt i døra her?

Jeg reagerer også på en del av det som har kommet fram, men synes virkelig hylekoret har utviklet seg i en så stygg retning at jeg ikke vet med sikkerhet om dere virkelig er så imot mobbing som dere skal ha det til..

Anonymous poster hash: 7145c...6be
  • Liker 3
Skrevet

Det hender jeg stusser over sakligheten i mange bloggtråder, men at noen påstår at denne tråden er usaklig er over min fatteevne. Hilde Christina har et ansvar som voksen, bloggpersonlighet og profesjonell til å behandle unge mennesker (unge mennesker som hun tjener penger på, that is) på en annen måte enn hun gjør. Hun kan heller ikke unnskyldes med å mangle erfaring, hun har masse. INGEN i denne tråden synker like lavt som HC, denne tråden er ikke hets. Det er et halmstrå dere griper etter ved å kjøre "dere er like ille altzå"-taktikken. Det fremstår som ønske om å dra fokus vekk fra hva HC driver med, og viser liten evne til å skille snørr og barter.

Og det at hun ikke skrev dette PÅ skjønnhetsbloggen? Come on. Alle disse profilene, kontoene osv. henger sammen, hun hadde eksmpelvis aldri hatt følgere på instagram uten å være profilert gjennom bloggen.

Enig i dette! Man kan ikke sammenligne dette her med fotballfruetråden, som er full av folk som pirker på hver eneste innpust fotballfruen tar.

Hilde er rett og slett slem mot følgerene sine, noe som Antiqued viser over her. Det er ingen her som er like ille, med mindre de har en twitterkonto med over 5000 følgere hvor de offentlig henger ut Hilde Christina, latterliggjør henne og ber henne om å begå selvmord.

• Liker 6
Skrevet

Jeg reagerer også på en del av det som har kommet fram, men synes virkelig hylekoret har utviklet seg i en så stygg retning at jeg ikke vet med sikkerhet om dere virkelig er så imot mobbing som dere skal ha det til..

Hvorfor er det sånn at hver gang HC kritiseres, og det er jo noen ganger i og med at hun ofte klarer å komme med uproffe gullkorn, så kommer det noen for å fortelle hvor usaklig det er, og hvordan det er et hylekor? Hun er ikke en liten jente med en blogg på si, hun er en voksen kvinne som livnærer seg av bloggen, og en offentlig person. Det hun har gjort er i det offentlige rom, og det er ikke mobbing å kritisere dette.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har kanskje sett ett par usakelige poster i hele denne tråden. Dette er en saklig diskusjon, og det finnes mange bevis på denne uakseptable oppførselen, som vi med god grunn burde diskutere og gjøre folk oppmerksomme på. Tenk at dette er forbildet til mange unge jenter...

• Liker 4
Skrevet

attachicon.gifHALEY1.png

attachicon.gifHALEY2.png

attachicon.gifHALEY3.png

attachicon.gifHALEY4.png

Sur HC.

attachicon.gifHALEY5.png

attachicon.gifHALEY6.png

attachicon.gifHALEY7.png

attachicon.gifHALEY8.png

Fy fa*n den øverste der var ufyselig stygg. Hvem sier noe sånt til en liten jente som nettopp er kommet i en alder hvor man skal begynne å lete etter feil på seg selv?!?!?! Jeg blir bare mer og mer sjokkert!!!

Ser også at hun hetser jenter så de ender opp med å få dårlig samvittighet og legger seg langflat for HC og ber om tilgivelse i frykt for at forbildet deres ble sint på dem. Går det an å være så ondskapsfull???

Dette er en SKAM!

• Liker 11
Skrevet

Tja, nå er ikke mitt mål å dra fokus bort fra HC. Som allerede nevnt er jeg enig i at en del av kritikken er berettiget. (Men synes noe f.eks spekuleringer i eventuelle psykiske diagnoser er lavmål og fullstendig irrelevant for trådens tema.)

Alt i denne tråden er ikke usaklig, det har jeg heller ikke påstått og synes f.eks du formulerer deg bra med dette innlegget her f.eks:)

Min kritikk går mot de innleggene som faktisk er lavmål (og noe farget av den generelle mengden drittslenging som foregår her) og i starten rundt denne debatten der hc karakteriseres som en mobber - som jeg tolker som et forsøk på å svartmale henne mest mulig ved å bruke slike belastede uttrykk. Enig i at hun er frekk og kvass mot leserne, men å kalle henne en mobber blir feil, utifra hva en mobber faktisk er definert som.

• Liker 2
Gjest Euforia
Skrevet

Fy fa*n den øverste der var ufyselig stygg. Hvem sier noe sånt til en liten jente som nettopp er kommet i en alder hvor man skal begynne å lete etter feil på seg selv?!?!?! Jeg blir bare mer og mer sjokkert!!!

Ser også at hun hetser jenter så de ender opp med å få dårlig samvittighet og legger seg langflat for HC og ber om tilgivelse i frykt for at forbildet deres ble sint på dem. Går det an å være så ondskapsfull???

Dette er en SKAM!

Jeg reagerte også veldig på det øverste bildet. Hilde Christina har jo skrevet flere innlegg om hvor mye man skal elske seg selv, hvor lei hun er av dagens kroppspress og at det viktigste er at man er fornøyd med seg selv. Da er det veldig rart å kommentere at en tenåring bør operere nesa si ... Og spesielt etter at hun klikket i vinkel etter at noen spurte om silikon.

Jeg vet at Hilde Christina har en profil her på KG, og jeg håper virkelig hun får med seg samtalen sånn at hun får muligheten til å komme med en forklaring på dette. For denne oppførselen ligner rett og slett ikke grisen.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har kanskje sett ett par usakelige poster i hele denne tråden. Dette er en saklig diskusjon, og det finnes mange bevis på denne uakseptable oppførselen, som vi med god grunn burde diskutere og gjøre folk oppmerksomme på. Tenk at dette er forbildet til mange unge jenter...

Veldig enig.

Det er viktig å diskutere oppførselen til en person som er forbilde til mange unge jenter. Og jeg er glad for vi har denne diskusjonen på KG.

Forhåpentligvis er her noen tenåringsmødre som kan ha seg en god samtale/refleksjoner "i morgen" med døtrene sine. De kan da f.eks. bruke HC og de "blinde og trofaste følgerne hennes" som et godt eksempel på hva man bør unngå. Er iallefall nok materiale å ta for seg...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Denne debatten har ingenting å gjøre med fotballfrue (har aldri deltatt i en debatt som omhandler fotballfrue), denne tråden ble ikke opprettet for å diskutere hvor overfladisk en blogger er, men om en person som hetser leserne sine, er spydig, kommer med uttalelser som handler om å ønske død over mennesker (små jenter i tenårene) som ikke liker måten vedkommende blogger på og som er uenige med henne.

Anonymous poster hash: 676e1...45f

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Veldig enig.

Det er viktig å diskutere oppførselen til en person som er forbilde til mange unge jenter. Og jeg er glad for vi har denne diskusjonen på KG.

Forhåpentligvis er her noen tenåringsmødre som kan ha seg en god samtale/refleksjoner "i morgen" med døtrene sine. De kan da f.eks. bruke HC og de "blinde og trofaste følgerne hennes" som et godt eksempel på hva man bør unngå. Er iallefall nok materiale å ta for seg...

Helt enig. Har sjekket twitteren hennes, og det virker som om mange av disse unge jentene spiller med, er frekke og gir twittene hennes favorittmarkering slik at de skal få være med i "det gode selskap". Så bra at flere har fått opp øynene for denne oppførselen, og jeg håper at de mødrene som leser denne tråden tar opp denne oppførselen med barna sine, og presierer for dem at det ikke er ok å oppføre seg slik. Verken på nett eller i virkeligheten. Hun skriver at hun er så sarkastisk og ironisk, men det hun holder på med er ingen av delene. Kommentaren om at den jenta burde operere nesa si og hudfargen til den andre jenta; jeg er sjokkert.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...