Hattifnatten Skrevet 4. februar 2014 #61 Skrevet 4. februar 2014 Samboers mor og stefar: farmor og *navn*bessen (feks Torebessen) Samboers far og stemor: bessen og besto Min mor og stefar: mommo og bestefar Min far og stemor: morfar og *navn* Kompliserte familieforhold ja
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #62 Skrevet 4. februar 2014 Dere med skilte foreldre: blir det kalt type bestemor/far, eller ved navn el.l? Jeg har stemor og stefar. Hva er mest naturlig for dere? Anonymous poster hash: 81507...420
Vera Vinge Skrevet 4. februar 2014 #63 Skrevet 4. februar 2014 Dere med skilte foreldre: blir det kalt type bestemor/far, eller ved navn el.l? Jeg har stemor og stefar. Hva er mest naturlig for dere? Anonymous poster hash: 81507...420 Vi har valgt å kalle min "stemor" (setter i hermetegn, fordi hun ble sammen min far etter at jeg ble voksen). Hun har selv uttrykt ønske om å delta aktivt i mitt barns liv og etter å ha snakket om det, blir hun kalt bestemor "Anne". Så kan barna selv bestemme om navnet bortfaller med tiden eller ikke. Men for oss ble det unaturlig å ikke gi henne en slags tittel, siden barna aldri kommer til å huske at hun ikke har vært der og vi treffer henne stort sett hver gang vi treffer min far. Men dette forenkles jo av at min mor ville være mormor. Hadde hun villet være bestemor, hadde det kanskje vært vanskeligere å gi samme tittel til fars samboer.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #64 Skrevet 4. februar 2014 Mormor, moffa, farmor og farfar.Anonymous poster hash: d6441...d8f
Susa Skrevet 4. februar 2014 #66 Skrevet 4. februar 2014 Vi sier bestemor og bestefar til begge sidene. Da jeg var liten sa jeg bestesattern til bestefar, pappa og alle brødrene hans sa fattern
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #67 Skrevet 4. februar 2014 Mormor/Morfar og Besto/Besten Anonymous poster hash: eaffa...886
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå