Gå til innhold

hva kaller dere besteforeldrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fikk velge selv. Det ble mormor/morfar og farmor/farfar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farmor og farfar

Mormor og bestefar

Har selv sakt bestefar i stedet for morfar, så vi kaller pappan min det. Får se når hun begynner å prate selv om ting forandrer seg

Skrevet

Jeg håper jeg kan få hete bestemor, jeg har bare gutter og synes farmor høres så strengt ut.

Anonymous poster hash: 29eef...96a
Skrevet

Mormor og bestefar.
Farmor og farfar.

Gjest pysepusen
Skrevet

Hvordan kan du egentlig mene at besteforeldrene bestemmer selv hva de skal kalles når dere sa nei til det de ville kalles? ;)

Alle søsknene sa nei. Grunnen var at da ville barn og barnebarn sagt det samme. Jeg skrev kanskje litt uklart. De ville ikke bli kalt farmor og farfar (som vi ønsket) så da ble det bestemor og bestefar. Min mann sier mor og far til dem.
Skrevet

Bestemor og bestefar.

Hun har ingen kontakt med faren eller hans familie.

Anonymous poster hash: 42737...32c
Skrevet

Jeg er oppvokst med mormor/morfar og TT(farmor)/Sido(farfar). Tror pappa vil kalles Sido som er bestefar på arabisk. SVigerforeldrene mine vet jeg ikke. For meg spiller det i grunnen ingenting hva de kalles. De må gjerne finne ut av det selv. Eller så vet jeg at mannen min valgte navn på sin mormor selv, de kaller henne for mimmi, mens søskenbarna hans kaller henne noe annet som de selv har valgt.

Skrevet

Mine foreldre har valgt selv, og siden jeg har en bror ville de ikke kalles mormor/morfar av mitt barn, fordi de ønsker at alle barnebarna skal kalle dem det samme (det hadde jo blitt farmor/farfar for min brors barn). Derfor har det valgt bestemor og bestefar. Mamma ville heller ikke kalles det samme som vi kaller hennes mor (gommo).

Skrevet

Vi ville si mormor, morfar, farmor og farfar for å unngå forvirring (mannen har to bestemødre og to bestefedre = kaos), men svigers satte seg på bakbeina. Så her er det mormor, morfar, bestemor og bestefar.

...Dvs. dobbel forvirring, iom at man nå har to generasjoner med besteforeldre i tillegg. Prøver å kalle de eldste nå for oldefar og oldemor, men det går ikke lett alltid.

Skrevet

Mormor = Monnemon, Morfar= Moffa, Farmor og Farfar.
Storesøster blir kalt Sissi.

Anonymous poster hash: 9ab74...006
Skrevet

Her er det mormor og bestefar, og bestemor og bestefar.

Anonymous poster hash: dea0d...ef3

Skrevet

Her har vi 2x Bestemor og bestefar. :)

Jeg er ikke vandt til å bruke mormor, morfar, farmor og farfar, og det er ikke samboeren eller besteforeldrene heller.

Skrevet

Kaller mine for mormor/morfar og bestemor/bestefar. Fetteren min gav bestforeldrene ekstra kosenavn som vi andre også har brukt, så disse har dobbelt opp..

Da jeg ble gravid, ba jeg foreldrene våre velge selv. Mine foreldre vil midlertidig kalles mommo og moffa (frem til sønnen vår evt. Kommer på noe selv..) og foreldrene hans vil kalle seg mimmi og farfar.

Skrevet

Andre folk sier "besta" mens jeg sier "dårligste".

Anonymous poster hash: fa8d4...12b
  • Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Her har min mor bestemt at hun skal hete besta, mens moren til barnefar har tinget på farmor.. det blir også det vi kommer til å kalle de når barnet er til stede/snakker om de. så her er det heldigvis ingen problemer med mødrene ;) fedrene våre har ingen spesielle ønsker, så her får minien bestemme selv hva det blir :)

Edit: er selv oppvokst med bestemor og bestefar På farssiden, besten på morssiden.

Endret av RompeRusk
Skrevet

Jeg sier farmor, farfar, mommo og bessa.

Anonymous poster hash: d3417...b20

Nesten samme her. Jeg har alltid sagt farmor, farfar, mormor og bessa :)

Da jeg ble litt eldre begynte jeg så smått og si bestefar i stedet for bessa, men husker ikke om det kun var ved omtale, og ikke ved tiltale ... Han døde da jeg var 10, så jeg husker det ikke så godt.

Uansett, vår datter sier mormor, morfar, farmor og farfar. Og mormor sin nye mann kalles bare ved navn.

Mine foreldre har bare døtre, og min manns foreldre kun sønner. Forstår at folk som har både sønner og døtre gjerne vil bli kalt bestemor/bestefar ettersom da slipper de å forholde seg til å være både farmor/farfar og mormor/morfar. Kan lett gå i surr.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Er sjølv vokst opp med mormor, morfar, farmor, farfar. Syns det er veldig ryddig og greit, svigerfar har veldig lyst å bli kalla "bestefar", så her blir det muligens mormor og morfar, farmor og bestefar..

Skrevet

Jeg er vokst opp med to bestefedre, og der kalte vi dem bare Bestefar "Nils" og Bestefar "Anders". Det var aldri noe problem.

Vi spurte foreldrene våre hva de ville bli kalt, og der var ønsket farmor og farfar hos mannens foreldre. Mormor hos min mor (selv om jeg syns det er forvirrende, fordi jeg har et nært forhold til min mors mor, som jeg kaller mormor). Faren min ville være bestefar og hans samboer er foreløpig bestemor "Anne". Kanskje blir det bare bestemor etter hvert, vi får se.

Skrevet

Besta og bessen er mine besteforeldre. Ungene kaller de oldebesta og oldebessen. Min mor er mormor, for hun mente at hun var for ung til å bli kalt besta.

Samme her :fnise:

Så her er mine foreldre mormor og bestefar og mannens foreldre er bestemor og bestefar. Har selv vokst opp med å kalle besteforeldre det samme som barna mine kommer til å gjøre :)

Skrevet

Siden min oldemor ble kalt farmor av mine foreldre, kalte også jeg henne farmor de første årene. Derfor ble det naturlig at min farmor og farfar ble bestemor og bestefar. Så jeg hadde mormor, morfar, bestemor, bestefar og farmor (oldemor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...