Nektarin Skrevet 27. september 2013 #21 Skrevet 27. september 2013 Her har vi mormor, bestefar og besta, og farmor og farfar. Alle har valgt selv h a de vil kalles, også min stemor.
Gjest pysepusen Skrevet 27. september 2013 #22 Skrevet 27. september 2013 Barn venner seg til slikt Her bestemmer besteforeldrene selv. Derfor heter mine foreldre mormor og morfar og svigers bestemor og bestefar. De ville egentlig hete mor og far, men det har både vi og mannens søsken sagt nei til.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #23 Skrevet 27. september 2013 Jeg brukte å kalle besteforeldrene mine for bestemor og bestefar, men for å skille mellom de, bruke vi etternavn i tilegg, når begge var til stede eller når vi snakket om de, eks, bestemor og bestefar øygard og bestefaf og bestemor auneliAnonymous poster hash: 1e8b5...1ae
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #24 Skrevet 27. september 2013 Jeg har skilte foreldre, mannen min har det ikke. Så min mor er mormor, og mannen hennes er Pål. Min stemor er bestemor, og faren min var bestefar (da han levde, han er død nå). Min manns foreldre er farfar og farmor. Dette er det praktiske for oss, og om noen måtte ha noen underlige grunner til å synes at det var galt ville det brydd oss fint lite. Anonymous poster hash: 12a04...356
Gjest RockOn Skrevet 27. september 2013 #25 Skrevet 27. september 2013 Jeg har erfaringer med at barn ofte velger selv hva de vil kalle sine besteforeldre. Jeg ble alltid fortalt "bestemor" til min mormor, men jeg nektet plent å kalle henne bestemor og kalte henne ved navn. Samme gjelder tantebarna mine, de har ofte valgt selv hva de vil kalle sine besteforeldre.
#Sunrise Skrevet 27. september 2013 #26 Skrevet 27. september 2013 Min Bestemor betydde så mye for meg, at det er et navn som må fortjenes for min del Her sa vi Bestemor også plassen hun var fra, også sa vi farmor og farfar vi sa før bestemor i... og bestemor og bestefar i ... men farmor og farfar syns det ble så tungvint at det ble sånn:) Mine tantebarn sier bestefar og kjæresten sitt navn, mimmi, og farmor og kjæresten sitt navn. jeg kommer nok til og lære ungen min og si bestemor og bestefar i.. og bestemor også farmor og farfar:)
dreia Skrevet 27. september 2013 #27 Skrevet 27. september 2013 Mine besteforeldre var mormor, morfar, farmor og farfar. Eg er nokså sikker på at det var foreldra mine som valte desse titlane. Besteforeldra til mine barn heiter mormor og besten (mine foreldre) og farfar. Farfars kjærast blir kalla ved navn. Far min hadde eit sterkt ønske om å vera besten heller enn morfar, så det let me han få bestemma. Dei andre hadde ikkje så store preferansar, men eg trur me har enda opp med det som føltes mest "riktig" for alle involverte.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #28 Skrevet 28. september 2013 Hos oss er det mormor og morfar siden det er det jeg er vant til, og besta og besten siden der er det mannen er vant til. Anonymous poster hash: f2dfd...662
She_Leiva Skrevet 28. september 2013 #29 Skrevet 28. september 2013 Mormor/Bestefar og Farmor/Farfar.
hjärterdam Skrevet 28. september 2013 #30 Skrevet 28. september 2013 Jeg er vokst opp med mormor og morfar og bestemor og bestefar. Niesa mi hadde allerede begynt å kalle foreldrene mine mormor og morfar, så det ble naturlig for min sønn og. Eksvigerforeldrene ble besteforeldre for første gang og valgte bestemor og bestefar
missdior Skrevet 28. september 2013 #31 Skrevet 28. september 2013 (endret) Jeg har alltid kalt mamma sine foreldre for Mornog Far, og pappa sine foreldre for besta og bestefar. Når vi får barn har jeg sett meg ut at det blir noe slikt som dette; Min mor - bestemor min stefar - bestefar min far - morfar min stemor - hennes navn sambos mor - farmor sambos far - farfar Endret 28. september 2013 av missdior
Orchideae Skrevet 28. september 2013 #32 Skrevet 28. september 2013 I vår familie er mine fars foreldre bestemor og bestefar. Dette fordi de har både gutt(min far) og jente og ikke ville bli kaldt både farmor og farfar og mormor og morfar. 1
Caledonia Skrevet 28. september 2013 #33 Skrevet 28. september 2013 Her har besteforeldrene fått velge selv hva de vil bli kalt. Mine foreldre er mormor og bessen, og hans foreldre er bestemor og bestefar. oldemødrene er oldemor og olla.
Millimani Skrevet 28. september 2013 #34 Skrevet 28. september 2013 I vår familie er mine fars foreldre bestemor og bestefar. Dette fordi de har både gutt(min far) og jente og ikke ville bli kaldt både farmor og farfar og mormor og morfar. Den der er veldig genial! Jeg har bare søstre og kusiner, ingen brødre og fettere. Men jeg ser situasjonen, om den noen gang skulle komme som du beskriver. Hvis besteforeldrene selv har både sønner og døtre, - da blir det enklere og riktigere å bruke bestemor og bestefar, og så mor og far. Selv sier jeg bestemor og bestefar, farmor og farfar. Hadde jeg hatt brødre og fettere, og vi ikke hadde vært "to brett" med bare jenter, så ville jeg nok brukt mor og far framfor farmor og farfar, om jeg hadde fått velge selv
Gjest chiki Skrevet 28. september 2013 #35 Skrevet 28. september 2013 Her ville begges foreldre bli kalt besta og Besten. Vi trodde det ville bli surrete, men det fungerer veldig fint! Når jenta vår snakker til min mor om svigermoren min sier hun bare " ho andre besta" , og motsatt. Svigermoren min bor noen timer unna, så når vi snakker om henne i det daglige sier vi bare at besta i "der hun bor" ringte, vi skal besøk besta i ....
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #36 Skrevet 28. september 2013 Det er litt rart,men for meg er farmor,farfar,morfar,mormor ukoselige kallenavn. antagelig fordi jeg ikke er vokst opp med det:) Bestemor og Bestefar. de er fra et annet land så besteforeldrene på andre siden har " det samme " kallenavnene bare på det andre språket. har det helt likt med mine barn bare med et annet språk. + norsk. Anonymous poster hash: 54873...67d
Trønderberte Skrevet 29. september 2013 #37 Skrevet 29. september 2013 Mimmi & bæstin og bæstemor & bæstefar sier jeg :-)
Sol79 Skrevet 29. september 2013 #38 Skrevet 29. september 2013 Barn venner seg til slikt Her bestemmer besteforeldrene selv. Derfor heter mine foreldre mormor og morfar og svigers bestemor og bestefar. De ville egentlig hete mor og far, men det har både vi og mannens søsken sagt nei til. Hvordan kan du egentlig mene at besteforeldrene bestemmer selv hva de skal kalles når dere sa nei til det de ville kalles?
Gjest heklepleddet Skrevet 29. september 2013 #39 Skrevet 29. september 2013 Da jeg var liten var det Famo og Fafa, og Momo og Mofa. Greide ikke helt å få til den R'en til å begynne med, men den ble lagt til senere. Har ikke barn selv enda så det gjenstår å se hva de ender opp med å kalle sine besteforeldre.
temolitus Skrevet 29. september 2013 #40 Skrevet 29. september 2013 farmor/farfar og bestemor ( pappa er adoptert ) mimmi/morfar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå