Gå til innhold

Den generelle vinterjakke-tråden.


FrøkenBaker

Anbefalte innlegg

Den jakken der selges på members.com nå med 70% rabatt, 298 kr. bare et tips.

Anonymous poster hash: d5fa4...65c

har du link ? :)

Anonymous poster hash: 146cb...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne har jeg kjøpt meg fra Nelly. Vakker og varm :)

Jeane-blush-Linni-Jacket.jpg

Hvilken størrelse har du, og er den veldig stor? :) Hvor høy er du?

Anonymous poster hash: 146cb...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy flate, den er utsolgt nå!? Er det fordi linken ble lagt ut her, slik at folk ble oppmerksomme på den eller hva?

Haha den var utsolgt allerede når jeg siterte deg og så linken hvert fall. Så var ikke meg som kjøpte opp alle altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Hvilken størrelse har du, og er den veldig stor? :) Hvor høy er du?

Anonymous poster hash: 146cb...bc5

Jeg er 173 cm høy og har størrelse small :) Den er passer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kanskje bestemt meg for å bruke en hel del penger på jakke denne vinteren.. Problemet er at den er kjempeflott men superupraktisk og superdyr for min del. Akkurat nå tror jeg ikke fornuften vinner, så jeg skal fryse i vinter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 cm høy og har størrelse small :) Den er passer for meg.

Takk, du kunne ikke lagt ut et bilde? :)

Anonymous poster hash: 146cb...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer som en hund at jeg ikke kjøpte Merideth parkasen i grå fra Nobis, da jeg fikk en knalltilbud på den på den tidlig i år under en kundekveld i en lokal butikk. Trodde at jeg ikke kom til å få brukt den mer enn i en sesong, pga. flytting, men nå er planene endret. Har fortsatt lyst på den, men nesten 8K for en vinterjakke, er lite aktuelt atm...

Vurderer kanskje også denne, men synes prisen på den er noe stiv i forhold til at det bare er et rent nytteplagg.

Når jeg ikke inn på linken til Meridethjakken står den nå til 50% ;)

Edit: Så klart kun i rød...

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe denne fra fjellreven :)

F89705-550_0.jpg

Denne har jeg lyst på også.. Ble i stedet en til en litt rimeligere penge fra Vila, men den lignet i alle fall litt. :)

Ellers har jeg en Nuuk parka fra Fjällräven. Veldig fornøyd, den holder meg varm selv på de kaldeste dagene. Og ikke dun eller pels. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir en parajumper på meg i år :) håper virkelig den er god & varm, er en skikkelig frysepinne!

Har ei venninne som har jakken og hun sier den ikke er spesielt varm. Hun bor i Trondheim.

Nå så har jeg den ikke selv så jeg har ikke erfaring med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som har jakken og hun sier den ikke er spesielt varm. Hun bor i Trondheim.

Nå så har jeg den ikke selv så jeg har ikke erfaring med den.

Parajumpers har vel flere forskjellige jakker, så regner med de har forskjellige tykkelser også?

(Et merke jeg ville holdt meg laaangt unna siden de bruker asiatisk mårhundpels som det finnes masse dokumentasjon av bli flådd levende.. Og kvaliteten på jakkene er varierende har jeg fått med meg. Made in China på sitt beste.)

Anonymous poster hash: 80386...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva som får folk til å kjøpe jakke til 4-5000 kroner. Vi bor jo ikke på nordpolen og det er begrenset hvor mye vi er utendørs de får dagene det er 20 minus. Drar dere på ekspedisjoner? Jeg fant min på Vero Moda på salg til 400 kr. Mørkeblå litt ettersittende lang jakke med dun/fjær og juksepels. Ligner veldig på Fjellrevenjakka over her. Varm nok i massevis. Dyrevennlig var den også.

Endret av KG dama
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva som får folk til å kjøpe jakke til 4-5000 kroner. Vi bor jo ikke på nordpolen og det er begrenset hvor mye vi er utendørs de får dagene det er 20 minus. Drar dere på ekspedisjoner? Jeg fant min på Vero Moda på salg til 400 kr. Mørkeblå litt ettersittende lang jakke med dun/fjær og juksepels. Ligner veldig på Fjellrevenjakka over her. Varm nok i massevis. Dyrevennlig var den også.

Frysepinn med hunder, så jeg må nok kle godt på både hundene og meg på de kaldeste dagene. Ut må vi uansett. Å vente på tog eller buss kan også bli kaldt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke hva som får folk til å kjøpe jakke til 4-5000 kroner. Vi bor jo ikke på nordpolen og det er begrenset hvor mye vi er utendørs de får dagene det er 20 minus. Drar dere på ekspedisjoner? Jeg fant min på Vero Moda på salg til 400 kr. Mørkeblå litt ettersittende lang jakke med dun/fjær og juksepels. Ligner veldig på Fjellrevenjakka over her. Varm nok i massevis. Dyrevennlig var den også.

Jobber i hjemmesykepleien så da er det ut å gå uansett vær.

Anonymous poster hash: 9dc68...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva som får folk til å kjøpe jakke til 4-5000 kroner. Vi bor jo ikke på nordpolen og det er begrenset hvor mye vi er utendørs de får dagene det er 20 minus. Drar dere på ekspedisjoner? Jeg fant min på Vero Moda på salg til 400 kr. Mørkeblå litt ettersittende lang jakke med dun/fjær og juksepels. Ligner veldig på Fjellrevenjakka over her. Varm nok i massevis. Dyrevennlig var den også.

Ja, det finnes vel gode billige jakker, men kvaliteten på de dyre er etter min erfaring bedre. Kan ha dem i årevis. Har f.eks. en Bergans-jakke fra 2008. Den funker fortsatt i kulden, og jeg planlegger å bruke Fjellräven-jakken min i årevis også.

Du må nesten se på det som en investering, 5000 er ikke så mye når du kan ha jakken i mange år. Alle de billige jakkene jeg har hatt, har det skjedd noe med etter en sesong eller to. Det være glidelåsen, sømmer som har gått opp, o.l. Ingenting slikt har hendt med de dyre jakkene jeg har kjøpt. Selvfølgelig kan det skje, men ofte er garantien mye bedre på de dyre også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva som får folk til å kjøpe jakke til 4-5000 kroner. Vi bor jo ikke på nordpolen og det er begrenset hvor mye vi er utendørs de får dagene det er 20 minus. Drar dere på ekspedisjoner? Jeg fant min på Vero Moda på salg til 400 kr. Mørkeblå litt ettersittende lang jakke med dun/fjær og juksepels. Ligner veldig på Fjellrevenjakka over her. Varm nok i massevis. Dyrevennlig var den også.

Personlig kjøper jeg ikke så dyre jakker. Men jeg må jo ut uansett hvilket vær. Jeg har ikke bil og må på jobb hver dag. og hjem igjen.....det må jeg jo uansett. det meste annet kan jeg utsette så jeg ikke fryser så mye.

Anonymous poster hash: 25518...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...