Gå til innhold

Den generelle vinterjakke-tråden.


FrøkenBaker

Anbefalte innlegg

Det var flere gode råd spredt utover forskjellige diskusjoner så jeg tenkte vi kunne ha en felles tråd for vinterjakker.

Har du funnet en veldig god en? Er du fortsatt på leting? God eller dårlig erfaring med merke eller modell du vil dele?

God vinterjakkejakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Følger med her*

Har fortsatt ikke funnet årets vinterjakke. Dog det skal sies at jeg ikke har lett så mye heller;)

Årets vinterjakke? Er det slik at folk flest kjøper ny vinterjakke hvert år? :sjokkert: Har hatt min i 3 år, og den virker denne vinteren og :fryser:

Anonymous poster hash: 84620...19b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Peuterey jakke som jeg kjøpte året før som jeg er veldig fornøyd med. Fryser ikke med den på. Modellen heter Regina, tror jeg.

Jeg ville ha en varm jakke men holder meg unna PJS siden alle har det. Har også en Woolrich, men jeg merker kulden når tempen viser 20 minus.

Anonymous poster hash: 4058c...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweetSunshine

Årets vinterjakke? Er det slik at folk flest kjøper ny vinterjakke hvert år? :sjokkert: Har hatt min i 3 år, og den virker denne vinteren og :fryser:Anonymous poster hash: 84620...19b

Hehe, nei. Det var bare dårlig formulert. Den gamle vinterjakka mi var klar for å bli byttet ut for lenge siden, derfor må jeg ha en ny i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må også ha ny. Men er så mange boblejakker og slikt ute og går. Jeg liker svært godt "kåpete" jakker, som rekker nedom rumpa og er formsydde. Og gjerne med hette. Men ikke med pels. Og må være glidelås, det kan fort bli 30 minus her jeg bor - knapper ikke nok. Bleh. Hater denne jakten :) Godt det ikke er hvert år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer som en hund at jeg ikke kjøpte Merideth parkasen i grå fra Nobis, da jeg fikk en knalltilbud på den på den tidlig i år under en kundekveld i en lokal butikk. Trodde at jeg ikke kom til å få brukt den mer enn i en sesong, pga. flytting, men nå er planene endret. Har fortsatt lyst på den, men nesten 8K for en vinterjakke, er lite aktuelt atm...

Vurderer kanskje også denne, men synes prisen på den er noe stiv i forhold til at det bare er et rent nytteplagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på leting. jeg blir glad hvis noen anbefaler en...



Anonymous poster hash: 404f1...6ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på leting etter en god jakke til vinteren. Gjerne en tykk parkas eller lignende.

Kjøpte denne sorte kåpen på Bikbok tidligere i høst, synes den var klassisk og tidløs. Men varm nok for de kaldeste dagene er den nok ikke... http://bikbok.com/eu/Categories/Collection/Jackets-blazers/L-Outerw-Coat/OC-Kosy/p/7140741-990-Black



Anonymous poster hash: 03b58...f12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig glad hvis noen kan tipse om en jakke som tilfredstiller kriteriene til Tirkes. :) helst under 5000.

Anonymous poster hash: 19749...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd så mange vinterjakker har hette av ekte pels. Kunne tenkt meg Parajumpers, men det utgår på høyt plan pga. dette. Har en Fjellreven jakke nå og jeg elsker den, men kanskje på tide å finne noe nytt.



Anonymous poster hash: 8d259...c6d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en (nei, faktisk to - en svart og en rød) dunjakke fra Mountain Equipment som jeg elsker over alt på jord. Bor på et kaldt sted, men det er umulig å fryse med en slik jakke. Ja, de koster men de er varme og puster og det føles som å ha på seg verdens mykere dyne. Herlig!

Som allværsjakke går det i Norrøna Lofoten, men vurderer Arcteryx Alpha SV (har buksa).

Har også en North Face dunkåpe som er aldeles herlig

Anonymous poster hash: 4a6ec...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble så forelsket i denne sist jeg var på harrytur

http://www.bubbleroom.no/nn/dame/rockn-blue/jakker-2/dilara-cottontwill-jacket-0722-khaki-black

Men hang den pent på plass igjen, for jeg har egentlig ikke BRUK for...Dunjakkene mine holder noen sesonger til og jeg fikk en annen vinterjakke i gave nylig. Men om den havner på salg, derimot..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kåper er penest, men finnes det noen som er like varme som parkas? Er litt lei av å gå rundt og småfryse om vinteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertiden har jeg to jakker som funker for de kaldeste dagene. Har en parkas (parkas fra Westbrook med falsk pels) og en tykk losjakke. Har for øvrig også en nokså tykk trenchcoat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...