Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

Jeg har forresten vanvittige stikkinger nå, så jeg tror EL er her/har vært her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

post-55380-0-02418200-1394053495_thumb.j

Øverste bildet er fra i forgårs, nederste er fra i går.

Den øverste er ikke positiv? Jeg synes ikke strekene er like sterke. Kan LH-toppen ha kommet mellom disse to testene?

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da ut til at den øverste er så sterk som den ble før den dyppet i går i alle fall. Jeg tolker det som at du hadde el i går eller i løpet av de nærmeste dagene (er jo ikke sikkert det slapp med én gang). Men jeg er ingen ekspert, tolker bare utifra hva jeg har lest her og der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se sånn ut ja :) Men er også

mulig at egget ikke slapp, men at kroppen har prøvd? Eller? Jeg vet ikke jeeeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om egget ikke har sluppet er det i så fall veldig rart - siden jeg har regelmessig EL og jeg tilogmed har tatt Pergotime denne syklusen... Jeg får tro på at LH-toppen var mellom de to testene, siden jeg har hatt mye stikninger nå de siste dagene. Kan jo tilogmed hende at LH-toppen var FØR den øverste testen. Ikke godt å vite :fnise:

Vi får vente og se, IKM er 17.03.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014-03-05 01.00.53.jpg

Øverste bildet er fra i forgårs, nederste er fra i går.

Den øverste er ikke positiv? Jeg synes ikke strekene er like sterke. Kan LH-toppen ha kommet mellom disse to testene?

Tipper den har vært i mellom ja:-) Veldig liten forskjell på strekene på den øverste testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den har vært i mellom ja:-) Veldig liten forskjell på strekene på den øverste testen.

Da krysser vi fingrene for det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar 2014
03. januar, uke 1: 92,4 kg
10. januar, uke 2: 90,5 kg
17. januar, uke 3: 90,4 kg
24. januar, uke 4: 89 kg
31. januar, uke 5: 88,2 kg


Februar 2014
07. februar, uke 6: 89,9 kg
14. februar, uke 7: 88,8 kg
21. februar, uke 8: 90,8 kg
28. februar, uke 9: 89,7 kg

Mars 2014
07. mars, uke 10: 89,9 kg
14. mars, uke 11: --
21. mars, uke 12: --
28. mars, uke 13: --

Vektutviklingen fra nyttår. Det gikk veldig bra, helt til jeg ble syk og sykemeldt. Nå når jeg kan trene igjen så gjør jeg jo det, men jeg vet jo så godt at trening ikke hjelper på vekta om jeg fortsetter det bedregelige kostholdet...

Jeg sliter med å finne noe som jeg kan spise på jobb uten å gå bananas når jeg kommer hjem. I dag f.eks spiste jeg to knekkebrød til frokost og to knekkebrød til lunsj. Alt for lite, så da jeg kom hjem kastet jeg i meg mange brødskiver.

Vanligvis spiser jeg eggerøre til frokost, da går det litt bedre.

En typisk dag kan se slik ut:

Frokost: Eggerøre

Mellom: et par frukter eller bær

Lunsj: Knekkebrød, skiver, kyllingsalat eller suppe

Middag: Kyllingfilet med ris og grønnsaker, eller fisk med ris og grønnsaker.

Kvelds: Gulrot. Eller en diger sjokolade.. :-/

Om noen har tips, så kom gjerne med det!

Jeg har forresten begynt med krom, for å se om det kan hjelpe mot søtsuget. Jeg er også testet for stoffskifte og diabetes og alt mulig egentlig, og jeg mangler ingenting (må bare passe på så jeg får i meg nok salt, eneste) av vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

! Nå prøvde jeg en bukse jeg ikke har brukt før, fordi jeg kjøpte den for liten for leeenge siden, og jeg fikk den på!!!!!! DET er motivasjonen sin, det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt lyyyyyyyse lyserosa på papiret, så nå er vel mensen på vei. IKM i morgen... Har kjent et par bittesmå murringer i dag, så nå kommer det nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test på ettermiddagen i dag. Negativ. Ingen mens ennå, men hadde noen smerter i sted, så det nærmer seg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heier på deg :D Når søtsuget nærmer seg burde du ha mye god frukt i nærheten! Prøv fx eplebiter med kanel over! DØDS godt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg :D Når søtsuget nærmer seg burde du ha mye god frukt i nærheten! Prøv fx eplebiter med kanel over! DØDS godt!! :D

Spiser frukten i tillegg jeg! Haha, jeg er forferdelig. Eple med kanel hørtes godt ut, det skal jeg prøve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk vi brev fra sykehuset.

Vi har fått time for forundersøkelse til assistert befruktning. I september... Føler det er altfor lenge til, men forhåpentligvis vil de seks månedene fyke avgårde!

I mellomtiden har jeg og min kjære inngått en avtale om at i disse seks månedene skal vi gjøre alt vi kan for å slippe assistert befruktning, samt være forberedt på evt assistert befruktning.

Det vil si fokusere mer på å leve sunt (trening og kosthold), samt ta sink/selen/folat, og spare penger slik at vi har alt klart dersom vi må ha hjelp likevel. Jeg har en BMI på nærmere 32 (som er øvre grense for å få hjelp), og trenger derfor å gå en del ned i vekt. Motivasjonen for å klare vektnedgang økte plutselig mye nå når vi så svart på hvitt at om bare seks små måneder skal vi få hjelp til å få barn.

Vi skal ikke fokusere for mye på selve prøvingen, men heller tilrettelegge alt slik at vi er best mulig rustet for både assistert befruktning, graviditet og det å ha et barn.

Vi skal også prioritere ting vi har lyst til, som å dra på en festival i sommer, og bruke mye tid på hverandre. Man må jo ikke glemme oppi alt dette at vi må ta vare på hverandre, og huske å være kjærester :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var dagboka di, jo! :vinke:

Så fint at dere har fått time, og på en måte er det kanskje greit at det er en stund til, så rekker dere å forberede dere (selv om vi selvsagt håper det klaffer før da). :-) Syns du er kjempeflink med vektnedgangen! Sunn og bra nedgang. Det er lurt å heller legge om livsstilen enn å brusflaske seg! Jeg bråslanker meg som regel, og går ned fem kilo på tre uker - kjempefornøyd - og så legger jeg på meg fire til innen to måneder. Ikke så kult. :ler:

Masse lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det ble nesten for morsomt til å redigere! Jeg mente selvsagt at det er usunt å bråslanke seg - ikke brusflaske seg :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...